فهرست:
فهرست مطالب صفحه
1-1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1
1-2 بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. 3
1-4 اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-4-1 اهداف اصلی………………………………………………………………………………………………………………………………… 5
1-4-2 اهداف فرعی............................................................................................................................................................................................................... 5
1-5 سؤالهای پژوهشی.............................................................................................................................................................................................................. 6
6-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات…………………………………………………………………………………………………………………….. 6
آزمون خود ارزیابی تصاویر آدمک (SAM)………………………………………………………………………………………………………. 6
1-6-1 برانگیختگی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-6-2 خوشایندی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
1-6-3 غلبه…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
1-6-4 کلمات………………………………………………………………………………………………………………………………………. 8
1-6-5 عنوان خبری……………………………………………………………………………………………………………………………….. 8
1-6-6 تارنما………………………………………………………………………………………………………………………………………… 8
فصل دوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9
پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 9
2-1 مقدمه.................................................................................................................................................................................................................................... 9
2-2 هیجان…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 9
2-3 ابعاد هیجان……………………………………………………………………………………………………………………………………… 10
2-3-1 برانگیختگی……………………………………………………………………………………………………………………………… 10
2-3-2 خوشایندی-ناخوشایندی……………………………………………………………………………………………………………….. 11
2-3-3 غلبه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 12
2-4 رسانه و تارنما…………………………………………………………………………………………………………………………………… 12
2-5 کلمات…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 13
فصل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17
روش پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 17
3-1 مراحل اجرای طرح……………………………………………………………………………………………………………………………… 17
3-1-1 نوع مطالعه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 17
3-1-2 جامعه مورد مطالعه و حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………. 17
حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………………… 17
3-1-3 معیار های ورود به مطالعه………………………………………………………………………………………………………………… 17
3-2-3 ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………… 18
پرسشنامه SAM………………………………………………………………………………………………………18
3-1-4 مکان و زمان اجرای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….. 18
3-4 روش تحلیل اطلاعات (دادهها)………………………………………………………………………………………………………………… 19
3-3 شیوهی اجرای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 19
فصل چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 20
یافته های پژوهش........................................................................................................................................................................................................................... 20
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 21
جدول 1-4: عناوین خبری با موضوع انرژی اتمی……………………………………………………………………………………………………. 24
فصل پنجم……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 76
بحث و نتیجهگیری………………………………………………………………………………………………………………………………………. 76
5-1مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 76
5-2 تفسیر یافتههای پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….. 76
5-3- محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 79
5-4- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی…………………………………………………………………………………………………………….. 80
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 81
پیوست شمارهی 1: پرسشنامهی برانگیختگی، خوشایندی و غلبهی لغت خبری……………………………………………………………….. 88
پیوست شمارهی 2:جدول میانگین برانگیختگی، خوشایندی و غلبهی کلمات........................................................................88
منبع:
منابع
آقایی، سید داود. صادقی، سید سعید. هادی، داریوش. (1391). واکاوی نقش اینترنت و رسانه های اجتماعی جدید در تحولات منطقه خاور میانه و شمال آفریقا(اطلاع رسانی، سازماندهی و گسترش سریع تحولات)- فصلنامه روابط خارجی، سال چهارم، شماره دوم، صص34-7.
اسکندری، نصرالله. میراسماعیلی، بی بی سادات. (1391). بررسی تاثیرهمگرایی رسانه ای بر سیاستگذاری های رسانه ها از دیدگاه متخصصان مدیریت و تکنولوژی. مطالعات رسانه ای. سال هفتم، شماره هجدهم.
برازجانی،مریم. (1390). نقش رسانه ها و فضاهای مجازی در تحولات ژئوپلیتیکی خاورمیانه و شمال افریقا. مجموعه مقالات همایش اسلام و تحولات ژئوپلیتیکی خاورمیانه و شمال افریقا، انجمن ژئوپلیتیک ایران.
بهرامی، فاطمه.، عیسینژاد، امید.، قادرپور، رزکار. (1388). تأثیر هیجانات القا شده مثبت و منفی بر شادی و ناراحتی پس از القای برانگیختگی. علوم رفتاری. 3(1)، 65-70.
پورافکاری، نصرتا...، فرهنگ جامع روانشناسی-روانپزشکی، تهران، فرهنگ معاصر، 1373، جلد اول، ص 495.
خداپناهی، محمد کریم.(1393). انگیزش و هیجان .انتشارات سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت). تهران
خلیلی، عابد.(1392). مقایسه گفتمان سایتهای خبری الجزیره انگلیسی و پرس تی وی در مورد پوشش خبری درگیریهایسوریه، دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران(تهران).
دور اندیش، هومان. (1391). نقش رسانه ها در انقلاب مصر. دیپلماسی ایرانی. روابط خارجی.14.
ریو، مارشال(1393). انگیزش و هیجان.نشر ویرایش0تهران(ترجمه یحیی سید محمدی).
سردار نیا، خلیل الله. (1388). اینترنت، جنبش های اجتماعی جدید و بسیج اعتراض ها(بررسی نظری و مصداقی چند جنبش اجتماعی)، فصلنامه پژوهش های ارتباطی، سال شانزدهم، شماره4.
عبدالله ، علیرضا. افخمی، حسین.(1387). مطالعه تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار ایران در تارنماهای ملی و بینالمللی( تحلیل محتوای مطالب سیاسی تارنماهای خبری ایرنا، بی بی سی فارسی و صدای فارسی آمریکا). Global Media Journal :Persian Edition . 4 (2)؛ 3-1.
فرجزاد، بهروز.(1392).بررسی مقایسه ای عوامل موثر بر استفاده، رضامندی و اعتماد دانشجویان تهرانی دانشگاههای دولتی شهر تهران از و اخبار شبکه های سراسری سیما و ماهواره ای بی.بی.سی فارسی و صدای آمریکا،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ارتباطات.
قاسم زاده، مرتضی. (1390) . نقش شبکه های اجتماعی در تحولات منطقه ای و بین المللی. پروتال سیاست ما، دیپلماسی عمومی و رسانه ای.
قوانلو قاجار، مصطفی.(1390). کارکردهای شبکه های اجتماعی مجازی برای دانشجویان؛ مطالعه موردی فیس بوک، مطالعات فرهنگی و رسانه ای:
کاویانی، حسین. پورناصح، مهرانگیز. گلفام، ارسلان. (1393). تقابل واژه های هیجان و شناخت در لغت نامه های زبان فارسی. تازه های علوم شناختی، سال7، شماره2.
گروه پژوهشی دانش فناوری اطلاعات آینده اندیشی.(1387).جنگ شناختی.انتشارات مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی-موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.چاپ اول: 104.
مولایی، محمدمهدی.(1390). چشم انداز رسانه های اجتماعی در سال 2011. ماهنامه کامپیوتر و ارتباطات، شماره103.
نظری،محمد. قسیم، نبی زاده چیانه. شهرام،واحدی. محمد، رستمی.(1391). بررسی اعتبار و روایی آزمون خود ارزیابی آدمک.6(2)؛61-52.
Abbasi, E.,&A.Wilsom,Maximilliano.,JonatteYvess.(2011). Processing the emotions in words: The complementarycontributions of the left and right hemispheres.Cognitive Affect Behavior Neuroscience,11:372–385.
Bradley, M.M., & Lang, P.J. (1999). Affective norms for English words (ANEW): Instruction manual and affective ratings.Technical Report C-1, The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida.
Bensafi M, Rouby C, Farget V, Bertrand B, Vigouroux M, et al. (2003) Perceptual, affective, and cognitive judgments of odors: Pleasantness and handedness effects. Brain Cogn 51: 270–275.
Boughelaf, Jamila. (2011). Mobile phones, social media and the Arab, credemus Associates.
Bradley, M.M., & Lang, P.J. (1999). Affective norms for English words (ANEW): Instruction manual and affective ratings.Technical Report C-1, The Center for Research in Psychophysiology, University of Florida.
Eltantawi, Nahed & Wiest, Julie b.(2011). Social Media in the Egyptian Revolution: Reconsidering Resource Mobilization Theory, International Journal of Communication.
Eilola TM, Havelka J (2010) Affective norms for 210 British English and Finnish nouns. Behav Res Methods 42: 134–140.
Gilet A-L, Grühn D, Studer J, Labouvie-Vief G (2012) Valence, arousal, and imagery ratings for 835 French attributes by young, middle-aged, and older adults: The French Emotional Evaluation List (FEEL). Eur Rev ApplPsychol 62: 173–181.
Guiza Caicedo, d. (2009). Designing the new PrEmo, An empirical on how to improve the emotion measuring tool. Design for interaction MSc Student. In collaboration with Dr. P.M.A. Desmet. Associate Professor-Faculty of Industrial Design Engineering. Delft University of Technology(TU Delft).
Ferré P, Guasch M, Moldovan C, Sánchez-Casas R (2012) Affective norms for 380 Spanish words belonging to three different semantic categories. Behav Res Methods 44: 395–403.
Frederiksen. B. L., & Levenson, K. W. (1998). Positiveemotions speed recovery from the cardiovascular sequelae ofnegative emotions. Cognition and emotion, 12, 191-220.
Grühn D, Smith J (2008) Characteristics for 200 words rated by young and older adults: Age-dependent evaluations of German adjectives (AGE). Behav Res Methods 40: 1088–1097.
Lang, P. J., Bradley, M. M. & Cuthbert, B. N. (1990).Emotion,attention, and the startle reflex. Psychological Review, 97, 377-397.
Moors A, De Houwer J, Hermans D, Wanmaker S, van Schie K, et al. (2013) Norms of valence, arousal, dominance, and age of acquisition for 4,300 Dutch words. Behav Res Methods 45: 169–177.
NamavarJahromi, A.,Homayoonpoor,M.M.,(2012) Emotions from Farsi Texts with Mutual-Word- Counting and Word-Spotting. CSI International Symposium on Artificial Intelligence and Signal Processing.16:339-341.
Plichta MM, Gerdes ABM, Alpers GW, Harnisch W, Brill S, et al. (2011) Auditory cortex activation is modulated by emotion: A functional near-infrared spectroscopy (fNIRS) study. Neuroimage 55: 12001207.
Price, T. F., Peterson, C. K., & Harmon-Jones, E. (2012). The emotive neuroscience of embodiment. Motivation and Emotion, 36(1), 27-37.
Sangani, Kris .(2011). Arab spring-revolution2.Engineering and technology magazine(E&T).
Redondo J, Fraga I, Padrón I, Comesaña M (2007) The Spanish adaptation of ANEW (Affective Norms for English Words).
Stepanova, Ekaterina.(2011). role of communication technologies in the Arab spring, implication beyond the regain, Institute of world economy and international relations, Russian academy of science.
Schaefer A, Pottage CL, Rickart AJ (2011) Electrophysiological correlates of remembering emotional pictures.Neuroimage 54: 714–724.
Soares AP, Comesaña M, Pinheiro AP, Simões A, Frade CS (2012) The adaptation of the Affective Norms for English Words (ANEW) for European Portuguese. Behav Res Methods 44: 256–69.
Söderholm, C., Häyry, E., Laine, M., &Karrasch, M. (2013).Valence and Arousal Ratings for 420 Finnish Nouns by Age and Gender.PloS one, 8(8), e72859
.Võ ML-H, Conrad M, Kuchinke L, Urton K, Hofmann MJ, et al. (2009) The Berlin Affective Word List Reloaded (BAWL-R). Behav Res Methods 41: 534–538.