فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده :.................................................................................................................................................1
فصل اول: موضوع پژوهش
1-1مقدمه :..............................................................................................................................................3
1-2 بیان مسأله :....................................................................................................................................4
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش :..................................................................................................6
1-4 اهداف پژوهش :............................................................................................................................7
1-4-1 هدف کلی :..................................................................................................................7
اهداف جزئی :...........................................................................................................7
1-5 فرضیه های پژوهش :.................................................................................................................... 8
فرضیه های اصلی :..................................................................................................8
1-6 سوالات تحقیق:.............................................................................................................................8
1-7 تعریف واژه ها و اصطلاحات :........................................................................................................9
1-7-1 تعاریف مفهومی :.......................................................................................................9
1-6-2 تعاریف عملیاتی :.......................................................................................................9
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه :.............................................................................................................................................12
2-2 بخش اول :.......................................................................................................................................12
2- 2-1 عملکرد تحصیلی :.......................................................................................................12
2-2-1- 2 عوامل موثر در عملکرد تحصیلی :..........................................................................14
2-2-1-3 ویژگی های شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی :.......................................16
2-2-1-4 خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی :...............................................................18
2-2- 2 درگیری والدین در امور تحصیلی :.............................................................................19
2-2-2-1 دگیری خانواده در امور تحصیلی :...........................................................................19
2-2-2-2 الگوی روابط والد و فرزند :......................................................................................20
2-2-2-3 سبک های والدین :.................................................................................................20
2-2-2-4 تحصیلات والدین :...................................................................................................21
2-2-3 عوامل مربوط به محیط آموزشی :.............................................................................22
2-2-3-1 کیفیت در آموزش :.................................................................................................22
2-2-4 شیوه فرزندپروری و تعاریف آن :...............................................................................25
2-2-4-1 تاریخچه شیوه های فرزندپروری :........................................................................26
2-2-4-2 طبقه بندی انواع شیوه های فرزندپروری :...........................................................27
2-2-4-3 مقایسه والدین افراطی و والدین مسامحه کار :...................................................36
2-2-4-3-1 توقع داشتن :....................................................................................................36
2-2-4-3-2 پذیرندگی :......................................................................................................37
2-2-4-4 ابعاد شیوه های فرزندپروری :.............................................................................38
2-2-4-4-1 بعد گرم بودن والدین :.....................................................................................39
2-2-4-4-2بعد کنترل:.........................................................................................................40
2-2-4-5 مهارت های فرزندپروری :.................................................................................... 40
2-2-4-6 تأثیر شیوه های فرزندپروری :............................................................................. 42
2-2-4-7 عوامل مؤثر بر شیوه های فرزندپروری :............................................................. 43
2-2-4-8 پیامدهای شیوه های فرزندپروری :......................................................................43
2-2-4-9 رابطه سبک فرزندپروری و عملکرد تحصیلی :....................................................45
2-3 بخش دوم :.....................................................................................................................................46
2-3-1 پیشینه پژوهش:...........................................................................................................46
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه :............................................................................................................................................ 51
3-2 روش پژوهش :.................................................................................................................................51
3-3 جامعه آماری :.................................................................................................................................51
3-4 حجم نمونه و روش نمونه گیری :...................................................................................................52
3-4-1 روش نمونه گیری :...............................................................................................................52
3-4-2 نمونه گیری چند مرحله ای :..............................................................................................52
3-4-3 حجم نمونه :.......................................................................................................................53
3-5 ابزارها و مقیاس های پژوهش :......................................................................................................54
3-5-1 پرسشنامه شیوه های فرزندپروری دیانا باوم ریند.............................................................54
3-5-1-1 معرفی آزمون :.................................................................................................................54
3-5-1-2 شیوه نمره گذاری :.............................................................................................................54
3-5-1-3 پایایی :................................................................................................................................54
3-5-2 پرسشنامه درگیری والدین در امور تحصیلی :......................................................................55
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها :....................................................................................................55
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 مقدمه :..........................................................................................................................................58
4-2 یافته های توصیفی پژوهش :...................................................................................................... 58
4-2-1 جنسیت :.....................................................................................................................58
4-2-2 نوع مدرسه :...............................................................................................................59
4-2-3 پایه تحصیلی :............................................................................................................60
4-2-4 تحصیلات والدین :.......................................................................................................61
4-2-5 شغل والدین :...............................................................................................................62
4-3 فرضیه های تحقیق :.....................................................................................................................64
4-3-1 فرضیه اول :...............................................................................................................64
4-3-2 فرضیه دوم :..............................................................................................................65
4-3-3 فرضیه سوم :............................................................................................................66
4-3-4 فرضیه چهارم :..........................................................................................................66
4-3-5 فرضیه پنجم :............................................................................................................67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه :.............................................................................................................................................71
5-2 بحث و تفسیر نتایج :.......................................................................................................................71
5-2-1 فرضیه اول :............................................................................................................................71
5-2-2 فرضیه دوم :...........................................................................................................................72
5-2-3 فرضیه سوم :.........................................................................................................................73
5-2-4 فرضیه چهارم :......................................................................................................................74
5-2-5 فرضیه پنجم :........................................................................................................................74
5-3 محدودیت های تحقیق :.................................................................................................................74
5-4 پیشنهادهای پژوهشی :..................................................................................................................75
5-5 پیشنهادهای کاربردی :...................................................................................................................75
5-6 پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی :..........................................................................................76
فهرست منابع .................................................................................................................................78
منابع فارسی....................................................................................................................................78
منابع لاتین ................................................................................................................................... 84
پیوست ها...................................................................................................................................................94
پیوست شماره1 ....................................................................................................................................95
پیوست شماره2.....................................................................................................................................100
چکیده لاتین................................................................................................................................................102
منبع:
فهرست منابع
منابع فارسی
ابراهیم زاده پارسایی ،ملیحه (1387)"مقایسه سبک های فرزند پروری والدین مذهبی وغیر مذهبی "پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
ابراهیمی قوام،صغری(1374)"بررسی شیوه های برقراری ارتباط سازنده والدین بافرزندان "،مجله تربیت ،سال یازدهم ،شماره 3.
آقا محمدیان،حمیدرضا و مهران حسینی ، (1384)،"روان شناسی بلوغ ونوجوانی ، مشهد ،انتشارات دانشگاه فردوسی.
احدی، حسن، محسنی، نیکچهر (1387)." روانشناسی رشد". چاپ دوم. تهران : نشر بنیاد.
استانفورد، و به یر (1993)." تعامل والدین و کودکان". ترجمه محمد دهقانپور و مهرداد خرازچی
(1377). چاپ اول. تهران انتشارات رشد.
ادیب ، محمدحسین. (1382). دانشگاههای ایران و موج سوم. نامه آموزش عالی، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، دی 1382.
اسعدی، محمد (۱۳۸۵). "رابطه بین زمینه اجتماعی - فرهنگی با شیوه تربیتی والدین، موفقیت تحصیلی، و سبک یادگیری فرزندان". فصلنامه اندیشه و رفتار. سال ۱۲. شماره ۱
احدی، حسن، محسنی، نیکچهر (1387)." روانشناسی رشد". چاپ دوم. تهران : نشر بن استانفورد، و به یر (1993)." تعامل والدین و کودکان". ترجمه محمد دهقانپور و مهرداد خرازچی یاد.
برهمند، اوشا (1381). "بررسی رابطه بین مزاج، سبک فرزندپروری و مشکلات رفتاری میان کودکان
پیش دبستانی در شهر تبریز". پایان نامه دکترای رشته روانشناسی دانشگاه علامه
طباطبایی.
باقری ، مسعود (1372)." بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری با انگیزه پیشرفت و رابطه اخیر با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره راهنمایی اهواز". پایا ن نامه کارشناسی ارشدروانشناسی تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز.
بیابانگرد، اسماعیل. (1382). روشهای افزایش عزتنفس درکودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات انجمن اولیاء ومربیان.
برکهارت، گری. (1378). وضعیت اینترنت در ایران، ترجمه رهی موسوی
برجعلی، احمد (1378). "تأثیر سازگاری و الگوهای فرزندپروری والدین بر تحول روانی – اجتماعی
دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران" . پایان نامه دکترای روانشناسی دانشگاه علامه.
پارسا، محمد (1372). "روانشناسی رشد کودک و نوجوانان". چاپ چهارم. تهران: انتشارات بعثت.
توسلی، محمد (1379)."رابطه بین شیوه های فرزندپروری و اختلالات رفتاری در کودکان پیش
دبستانی ". پایان نامه کارشناسی ارشد. روان شناسی عمومی اصفهان.دانشگاه آذاد اسلامی واحد خوراسگان.
جوهری ،حسن (1387 )،"رابطه شیوه های فرزند پروری وسبک های دلبستگی با هوش هیجانی دانش آموزان پسر پایه اول متوسطه شهر قاین" ،پایان نامه کارشناسی ارشد،، دانشگاه آزاد واحد بیرجند
جاودان,موسی(1383),بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری و خودادراکی علل موفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی(پایان نامه کارشناسی ارشد),دانشگاه شیراز
خویی نژاد،غلامرضا –رجایی،علیرضا-محب راد،تکتم، (1386 )"رابطه سبک های فرزند پروری ادراک شده با احساس تنهایی نوجوانان دختر "،نشریه دانش وپژوهش در روان شناسی ،دانشگاه آزاد واحد خوراسگان (اصفهان)،شماره 34،صص92-75
خوش کنش، ابوالقاسم (1386). « بررسی رابطه ساده و چندگانه پیشایندهای شخصیتی-شناختی و
مذهبی با احساس شادکامی و ارتباط متغیر اخیر با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دانشگاه شهید چمران اهواز». پایان نامه دکتری، دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید
چمران اهواز
دلاور، علی(1384)، احتمالات و آمار کاربردی، در روان شناسی و علوم تربیتی. انتشارات رشد، تهران.
رضایی، محمد (1375)." بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری مادران با بلوغ اجتماعی دانش
آموزان مدارس راهنمایی منطقه 6 تهران در سال تحصیلی 1374-75" . پایان نامه
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه تربیت معلم تهران.
سپهوندی، محمد علی(1386). « مقایسه سلامت روانی، سازگاری فردی-اجنماعی و عملکرد
تحصیلیدانشآموزان دختر و پسر واجد و فاقد مادر پایه اول دبیرستآنهای شهر اهواز با توجه به
نقش تعدیلکننده حمایت اجتماعی و هوش دانش آموزان». پایان نامه دکتری روانشناسی،
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
شعاری نژاد ، علی اکبر 1376 ( درآمدری در روانشناسی انسان ) ، تهران ، انتشارات آزاده.
سیف، علی اکبر(علیوند وفا، مرضیه (1384). « بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
سیف درخشنده، سعید. (1384). رابطه ادراک از زمینه خانوادگی و مدرسه ای با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران
سرمد، زهره و دیگران(1387). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
شعاری نژاد، علی اکبر (1375). "فرهنگ علوم رفتاری". چاپ دوم. تهران، انتشارات امیرکبیر شعاری نژاد، علی اکبر (1375). "فرهنگ علوم رفتاری". چاپ دوم. تهران، انتشارات امیرکبیر
شعبانی. حسن. (1371). مهارت های آموزشی و پژوهشی. چاپ اول. تهران. انتشارات سمت دهقان، نجمه (1385). « بررسی رابطه مهارت های اجتماعی و سلامت روان با پیشرفت تحصیلی دانشاموزاندختر». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
شلویری، گلرخ. (1377). بررسی رابطه ویژگی های مکان کنترل مادر وفرزند باپیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران (سال تحصیلی 75-76). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
عسگری؛ پرویز، احدی؛ حسن، مظاهری؛ محمدمهدی، عنایتی؛ میرصلاح الدین،حیدری؛ علیرضا.(1386).
«رابطه ی بین شادکامی، خودشکوفایی، سلامت روان و عملکرد تحصیلی با دوگانگی جنسی در 68, (3). 52. دانشجویان دختر و پسر واحد علوم و تحقیقات مرکز اهواز». دانش و پژوهش در روان شناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)، شماره 33، ص 116-95.
عشقی نژاد، فاطمه (1379). "بررسی شیوه های فرزندپروری در شهر اصفهان ، پایان نامه کارشناسی ارشدروانشناسی عمومی اصفهان". دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
علیوند وفا، مرضیه (1384). « بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز».
پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
غنی آبادی، خدیجه سادات (1380)." شیوه های تربیتی" . ماهنامه روانشناسی امروز برای بهتر
زیستن،شماره 13.
قدمی. احمد و همکاران. (1386). عوامل موثر بر برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. بهار و تابستان 86، 7،(1). 154.
کوهستانی. حسین. (1375). بررسی عوامل موثر در برقراری ارتباط بین آموزشگران و فراگیران در دوره های آموزشی ترویج در استان آذربایجان شرقی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
لیل آبادی، لیدا(1375). "بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی و شیوه های فرزندپروری مادران
عادی و مبتلا به اختلال سلوکی در مدارس ابتدائی پسرانه شهر تهران ". پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه علامه طباطبایی.
مهر افروز، حجت الله (1387)." بررسی رابطه نگرش مادر نسبت به شیوه های فرزند پروری و مکان
کنترل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهر تهران "، پایان
نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه تربیت معلم.
محمدی، فرزانه (1384). « بررسی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر عزت نفس دانش آموزان پایه سوم ابتدایی
شهر تهران». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
معتمدی،عبداله (1387 ) ،"بررسی شیوه های والدینی وتاثیر آن بر تحصیلات فرزندان ،مجله علمی – پژوهشی روان شناسی ، شماره 4،صص 383-370.
مهدوی، منصوره. (1384). تحقیق بررسی رابطه بین متغیرهای وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده و متغیرهای مربوط به دانش آموز با پیشرفت ریاضی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
مککی و فانینگ. (2002). رشد و افزایش عزت نفس(ترجمه مهرناز شهرآرای، 1387).تهران: آسیم.
معتمدی شارک, فرزانه، افروز, غلامعلی.(1387). « بررسی رابطه سبکهای اسنادی و سلامت روان در
دانش آموزان تیزهوش و عادی». مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال سیزدهم،
شماره 2.
نوابی نژاد، شکوه (1370) "سه گفتار درباره راهنمایی و تربیت فرزندان"، چاپ اول تهران: انتشارات
انجمن اولیا و مربیان.
نعمت اللهی. علی (1386). بررسی عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی و علایق شغلی دانش آموزان سال اول متوسطه دبیرستانهای پسرانه شهرستان تکاب. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
وزیری. مژده. (1383). کیفیت آموزش عالی و ارزشیابی. همایش آم وزش عالی و توسعه پایدار.
ویسی ناصر(1383). بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم و سوم مقطع ابتدایی شهر کامیاران در سال تحصیلی 83-82. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
هترینگتون، پارک (2004) ."روانشناسی کودک از دیدگاه معاصر". ج دوم، ترجمه جواد طهوریان
مجید نظری نژاد (1373).چاپ اول. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
یارمحمدیان. محمدحسین. (1383). کیفیت در آموزش عالی. دایرهالمعارف آموزش عالی. جلد دوم. چاپ اول. تهران، بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.ص 719-710.
Reference
Amy,Garriso,B:blok,E.B;Gramer,K;7tiller,v(2002)the influence of Parenting styles on children,scognitive development.louisiana state university agcenter.
Aquilino,W.S.&Supple,A.J.(2001).Long-term effects parenthng practices during adolescence on well-being :outcomes in young adulthood. Journal of family issues,22(3),289-308.
Adams, S. H., Pryor, L. J., & Adams, S. L. (1985). Attraction and retention of high-aptitude students in accounting: An exploratory longitudinal study. Issues in Accounting Education, 9(1).
Aksoy. T. Link. Charles R; (2000).A panel analysis of student mathematics achievement in the US in the 1990s: does increasing the amount of time in learning activities affect math achievement? Economics of education review 19, 261 – 277.
Bandura , A. (1993). Perceived self- efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist , 28 , 117-148
Baldwin,A.L.(1949)the effect of home environment on nursery school behavior child development .20,49-62.
Barling ,j( 1996)"fathers work experiences effect childrens j .stewart,w behaviors viajob-relatedaffectand parenting behaviors. Journal of organizational behavior17"(221-232)
Baumrind,d.(1978).parental disciplinary patterns and social competence in children.youth and society,9(3).239-276
Baumrind,d.(1971).current patterns of parental authority. Developmental psychology monographs,4,(1),1-103.
Baumrind,d.(1983).rejoinder to lewiss reinterpretation of parental firm control effects :are authoritive families really harmonious?psychological bullotin,94,132-142.
Baumrind, D. (1971) “Current patterns of parental authority”.Developmental psychology monographs, Education Research Journal, 32(1), 57-61.
Baumrind, D. (1980). New directions in socialization research. American psychologist, 35, 639-652.
Becket. N. (2005). Analyzing quality audits in higher education. Journal of learning & teaching.Vol,1.321-332.
Baumrind, D. (1991). Effective parenting during the early adolescent transition. In P. E. Cowan & E. M. Hetherington (Eds), family transitions: Advances in family research (Vol. 2, pp. 111-163), Hillsdale. NJ: Erlbaum.
Baumrind, D. (1973). The development of Instrumental competence through socialization. In A. D. Pick (Ed.). Minnesota symposium on child psychology, (vol. 7, pp. 3-46). Minneupolis: university of Minnesota press.
Baumrind, D. (1975). The contributions of the family to the development of competence in children. Schizophrenia Bulletin, 14, 12-37.
Berkowitz, M.W. (1997). The complete moral person: Anatomy and formation. In J.M. DuBois (Ed.), Moral issues in psychology: Personals contributions to selected problems. Lanham, MD: University Press of America.
Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability,
L earning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Differences, 29, 1057–1068
Baumrind, D.A (1983).“Child care practices anteceding there patterns of preschool behavior”, Genetic Psychology Monogram pp 75,43,88.
Bernt, T. S (1997). “Child development”.(second Edition), London: Ron and Ben chimer publisher.
Britzman, D. P. (2003). Psychoanalytic histories of learning after education,
Published by State University of New York press
Berk, L .E. (1997). “Child developmental psychology”. Boston: Ally & Bacon.
Conard, M. A. (2006). Aptitude is not enough: How personality and behavior predict academic performance. Journal of Research in Personality, 40, 339–346.
Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R. (1992). Revised NEO personality inventory
(NEOPI- R) and NEO five-factor inventory (NEO-FFI): Professional manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources.
Darling,D, (2004)construction and validation of the parenting Style inventory. Pennsylvania state university.
Darling, N. (1999). “Parenting styles its correlates. Genetic, Social
General Psychology Monoraphs”, vol, 125 Issue, 3,269-2.
Darling.D.F & Steinberg. (1999). “Parenting style as context psychological
Bulletion”,1113,3,487-496.
Davies, P, T & Cummings, E.M (2003. “Marital conflict and child adjustment,an emotional security hypothesis Psychological “bulletin,116,387-411, New York : university .
Dekovic, m. and meeus, w. (2002). Peer relation in adolescence:Effects of parenting and adolescents self-concept. Journal of adolescence, 20,163,176.
Dekovic, m. and Janssens .j.(1992)Parents rearing style and child,s sociometric status.Development al Psychology ,28,925-932.
Dobbines, B.(2006).Lation adolescents perceptions of parenting style ,locus of control and school climate .Dissertation. www. Proquest .com.
Dixon.S.V,Graber,J.A.&Brooks-Gunn,I.(2008).the roles of respect for parcntal authority and parenting practiees.in parent –child conflict Afriean American, Lation, and European American families. Journal of Psychology,22(1).1-10.
Ferla, J., Schuyten, G., & Valcke, M. (2007). Relationships between student
cognitions and their effects on study strategies. Available at: www.Science
direct.ir.
Glasgow , K , L , dornbusch , S. M , Troyer , L . , steinberg , L , . and Ritter P .L (1997) Parenting styles, adolescents attributions, and educational outcomes in nine heterogeneous high schools . Child Development , 68, (3). 529 .
Grolnick, W. S ., slowiaczek , M. L ( 1994 ) Parents involvement in children’s schooling: A multidimensional conceptualization and motivational model. Child Development 65 , 237 – 252.
Heaven, P. C., & Ciarrochi, J. (2002). Learned social hopelessness: The role of
explanatory style in predicting social support during adolescence. Journal of
Child Psychology and Psychiatry, 46, 1279-1282.
Heaven, P. C. L., Barry J., Mak A., Ciarrochi Joseph: Personality and family
influences on adolescent attitudes to school and self-rated academic
performance, Personality and Individual Differences, Volume 32, Issue 3, February 2002, Pages 453-462.
Howie, S. J; (2005). Contextual factors at the school and classroom level related to pupils’ performance in mathematics in South Africa. Educational research and evaluation,. 11, (2), 123 – 140.
Infante, E., Sanchez, M., & Rodriguez, Y. T. (2001).Personality and academic
productivity in the university students. Social Behavior and Personality, 29, 299-305.
Komarraja, M., Karau, S. J., Schmeck, R. R. (2009). Role of the big five personality traits in predicting collage student’s academic motivation and achievment, Learning and Individual Differences. 19, 47-52.
Katleen cotton and Laren Reed wiklund (2001). Parent involvement in Education 19-Kelly kozik & Lean million (1997) parenting style and academic out come. Rcfcfall 1997 Newsletter vol .6 No.
Kissinger,D.,Daniels,H.and Lee, s.(2006).parental influences on adolescent adjustment :parenting styles versus parenting practices. Counseling and therapy for couples and famhly, 14(3),253-259.
Laidra, K., Pullman, H., Allik, J. (2007). Personality and intelligence as predictors of academic achievement: A cross-sectional study from elementary to secondary school, Personality and Individual Differences, 42, 441-451.
Lounsbury J. W., Saudargas, R. A., Gibson, L. W., & Leong, F. T. (2005). An
investigation of broad and narrow personality traits in relation to general and domainspecific life satisfaction of college students. Research in Higher Education, 46, 707-729
Linen Brink, E.A & Pintrich, P.R,(2002). motivation as enabler of academic success, School Psychology Review.31,313-327.
Miller, R. & Brickman, S.(1999). Model of future- orient motivation and self -regulation. Educational psychology Review.16,9-33.
Maccoboy,E.E.& Martin,J.A(1983). “Socialization the context of the family” :parent-child interaction un Published manual university (vole 4,PP 72-101) New York: Wiley.
Moon,Sidney m.(1995)"the effecls of anenrichment program on the families of participants:amultiple-case study .giften child quarterly.399198-208)
Meesters.c.&Muris,P.(2004).perceived parental rearing ,behaviours and coping in young adolescents. Personality and individual Differrences .37(3).513-522.
Nowell A.; Hedges L.V., (1998): Trends in Gender Differences in Academic
Achievement from 1960 to 1994: An Analysis of Differences in Mean,
Variance, and Extreme Scores, Sex Roles, Volume 39, Numbers 1-2, , pp.21-43(23).
Okayuki,L,and Stenberg.R.S(1993).“Parental Belifewnd children’s schools performance, child Development”, 64, 36, 56.
Permuzic, T., Furnham, A. (2003). Personality predicts academic performance:
Evidence from two longtuditional university samples. Journal of Research in
Personality, 37, 319-338.
Premuzic, T. & Furnham, A. (2003). Personality traits and academic examination
performance, European Journal of Personality, 17, 237- 250.
Paunonen, S., Ashton, M. (2001). Big Five predictors of academic achievement,.
Journal of Research in Personality, 35. 78-90.
Papanastasio. C, papanastasio. E. C;(2002). Major influences on attitudes toward sience. Educational research and evaluation, 10, ( 3), 239 – 257.
Papanastasio.C; (2002 a). Timss study in Cyprus patterns of achievement in mathematics and sience. Studies in educational evaluation, 28, 223 – 233.
Papanastasio. C;(2002 b). Effects of background and school factors on the mathematics achievement. Educational research and evaluation, 8( 1) pp .55 – 70.
parker,wayne d.1997(parents achievement goal and j .ablard, Karen eper fection ism in their academically talented children.journal of youth adolescence.26)6(651-667)
Perry,J.A.et al .(2008).Astudy of the relationship between parental bonding ,self-concept and eating disturbances in Norwegian and Ameerican college populations .Eating Behaviors,9(1).13-24.
Slavin, R.E. (2000). Educational Psychology: Theory into practice (5th edition). Boston: Allyn and Bacon.
Robinson,nancy m:Weinberg.richard a:redden,david,ramey sharonl.et al (1998)"family factors associaten with high academic competence among former head start children. Giften child quarterly 42 (118-156)
Rebecca,Edwards.(2001).parenting style .center for parent Educationt .university of north teyas.
Rudy.D.&Grusec,J.E.(2006).Authoritarian parenting in individualist and collectivist Groups: Associations with Maternal Emotion and Cgnition and children Self-Esteem .journal of family Psychology.20(1),68-78.
Snowman, J,& Biehler, R. (2003). Psychology applied to teaching, 10thed. Boston: Houghton Mifflin.
Shuffer, D, R.( 2000 ) Social and personality Development . Wadsworth , Thomas learning . university of Georgia.
Shaffer, D. R. (1996). “Developmental Psychology”. Third edition, University of Georgia.
Sputac,Paulson,sh,(1994). “Patterns of Parenting during adolescence Perception of adolescent sand pwrent”.Adolescent,vol.31 Issue ,127,369-382.
Sprintall, N. A& Collins, A . W ( 1992 )adolescent psychology a Developmental view . Third edition . Hill , Inc . Mc graw .
Sahney, S. (2004). Conceptualizing total quality management in higher education. The TQM Magazine,Vol,16.No,2.145-159.
Snowman, J,& Biehler, R. (2003). Psychology applied to teaching, 10thed. Boston: Houghton Mifflin.
Sahney, S. (2006). Conceptualizing total quality management in higher education. The TQM Magazine,Vol,16.No,2.145-159.
Woolsey. B; (2006). An examination of the relationship between teacher , socioeconomic factor and statewide test performance of students with individual education plans, university of Missouri, Columbia. Available in print: www.proquest.umi.com
Zweig. D. Webster, J. (2004). What are we meassuring. An examinition of the
relationships between the Big Five personality traits, goal orientation and
performance intentions, Personality and Individual differences, 36, 7. 1693-1708.