فهرست:
فهرست مطالب
عنوان
چکیده.................................................................................................................................................
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1-مقدمه.........................................................................................................................................
1-2- بیان مسئله................................................................................................................................
1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.........................................................................................................
1-4-اهداف پژوهش..........................................................................................................................
1-5- فرضیه ها.................................................................................................................................
1-6-تعاریف نظری متغیرهای تحقیق................................................................................................
1-7-تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق..............................................................................................
فصل دوم:ادبیات تحقیق
2-1-مقدمه........................................................................................................................................
2-2-کمرویی....................................................................................................................................
2-2-1-علل کم رویی .....................................................................................................................
2-2-2-کمرویی و انزوا طلبی...........................................................................................................
2-2-3-سنین کمرویی.......................................................................................................................
2-2-4-آثار و نشانه های کمرویی.....................................................................................................
2-2-5-ریشه و علل کمرویی ..........................................................................................................
2-2-6-خطرات مهم تر.....................................................................................................................
2-2-7-راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان.............................................................................
2-3-نارسایی هیجانی.........................................................................................................................
2-4-واقعیت درمانی..........................................................................................................................
2-4-1-تاریخچه واقعیت درمانی......................................................................................................
2-4-2- واقعیت درمانی و مفهوم آن.................................................................................................
2-4-3-تعریف واقعیت درمانی.........................................................................................................
2-4-3-1-نیاز اول(پیوند عاطفی دوسویه)........................................................................................
2-4-3-2-نیاز دوم (احساس ارزشمندی) ........................................................................................
2-4-4-مقایسه نظریهها.....................................................................................................................
2-4-4-1-نظریههای درمانی سنتی (مخالف) .................................................................................
2-4-4-2-نظریه واقعیت گرایانه.......................................................................................................
2-4-4-3-عناصر اصلی نظریه واقعیت درمانی.................................................................................
2-4-4-4- اصول اساسی نظریه واقعیت درمانی...............................................................................
2-4-4-5- عوامل مؤثر در رشد (درمان) .........................................................................................
2-4-5-خلاصهای از نظریات مرتبط..................................................................................................
2-4-6-تفاوت واقعیت درمانی با روانکاری فروید...........................................................................
2-4-7-انتظار از واقعیت درمانی یا هدف..........................................................................................
2-4-8- فرآیند درمان.......................................................................................................................
2-4-9-نتایج مثبت بکارگیری روش واقعیت درمانی .......................................................................
2-4-10-فرایند درمان........................................................................................................................
2-4-11-اصول واقعیت درمانی.........................................................................................................
2-4-12-ویژگی های دیگر واقعیت درمانی.......................................................................................
2-5-پیشینه تحقیق.............................................................................................................................
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
3-1-مقدمه........................................................................................................................................
3-2 روش تحقیق...............................................................................................................................
3-3-طرح پژوهش.............................................................................................................................
3-4-جامعه آماری.............................................................................................................................
3-5-نمونه و روش نمونه گیری........................................................................................................
3-6-ابزارهای پژوهش.......................................................................................................................
3-7-روش اجرای پژوهش...............................................................................................................
3-8-روش تجزیه وتحلیل داده ها....................................................................................................
فصل چهارم:یافته های پژوهش
4-1-یافتههای پژوهش......................................................................................................................
4-2-یافته های توصیفی....................................................................................................................
4-3-آمار استنباطی............................................................................................................................
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری
مقدمه.................................................................................................................................................
5-1- بحث و نتیجه گیری.................................................................................................................
5-2-محدودیت های تحقیق.............................................................................................................
5-3-پیشنهادات.................................................................................................................................
فهرست منابع.....................................................................................................................................
پیوست...............................................................................................................................................
چکیده انگلیسی.................................................................................................................................
منبع:
فهرست منابع
احمدی، علی و محبوبه رضوانی 1375،تأثیر آموزش گروهی به روش گروهی واقعیت درمانی بر بحران هویت دانشجویان دانشگاه شیرزا، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز.
احمد وند ، محمدعلی ، مهجور ، سیامک،1380 ، «آشنایی بافعالیت های اجتماعی»، انتشارات پیام نور.
احمد وند ، محمدعلی ،1380 ، « روانشناسی بازی»، انتشارات پیام نور.
افرزو، غلامعلی، 1381، روانشناسی کم رویی و روشهای درمان آن. تهران، انتشارات فرهنگ اسلامی، چاپ هشتم.
اکبری، جعفر، 1389، کمرویی چیست؟، ماه نامه ی تربیت.
اکبری، ابوالقاسم، 1387، مشکلات جوانی و نوجوانی. تهران، انتشارات رشد و توسعه.
حسین نژاد ، محمد ،1379 ، «مشاوره با کودکان» ،انتشارات سپند هنر تهران.
خاکیه ، پرویز ،1372 ، «روانشناسی کودک» ،انتشارات آشنا ، تبریز.
افروز ، غلامعلی ،1385،روان شناسی کمرویی و روش های درمان آن ،چاپ نهم.
رضایی، میترا ،1385، پایان نامه تاب آوری ،دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان.
شولتز، دوان،1381، «نظریههای شخصیت»، مترجمان: کریمی، یوسف، جمهری ، فرهاد... ، انتشارات ارسباران.
شارتیه ، ژان ،1373 ، «کمرویی و راه های درمان آن » ، نشر پویا.
شفیع آبادی ، عبدالله ،1389 ، «راهنمایی و مشاوره کودک» ، انتشارات تهران.
شفیع آبادی، عبدالله،1383، تأثیر آموزش به شیوه واقعیت درمانی بر کاهش اضطراب دانش آموزان دختر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
شه ناسی، مریم،1382،نارسایی هیجانی، برگرفته از پایان نامه کارشناس روانشناسی بالینی، استاد راهنما: دکتر معصومه خسروی، دانشگاه سمنان.
قائمی ، علی ،1374 ، «خانواده و نابسامانی های روانی» ، انتشارات امیری.
گلاسر، ویلیام ،1389 ، «مدارس بدون شکست» ، ترجمه حمزه ساده ، انتشارات رشد.
گلاسر، ویلیام،1386، «واقعیت درمانی» ، ترجمه هوشمند ویژه، محمد. انتشارات خجسته.
گلاسر و زونین،1973؛روش های روان درمانی،نقل از لوئیس شیلینگ؛ترجمه ی سیده خدیجه آرین.
گلاسر،1965؛کرسینی،1973؛ راههای درمان ، نقل از شفیع آبادی و ناصری،1386،انتشارات رشد.
21.
گلاسر، 1965 ، روش های روان درمانی، نقل از شفیع آبادی و ناصری،1386، انتشارات خجسته.
موسوی اصل، سید جاسم، 1388، اثربخشی آموزش واقعیت درمانی به شیوه ی گروهی بر مسئولیت پذیری و عزت نفس دانشجویان دختر مرکز تربیت معلم حضرت خدیجه زهرا (س) اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره، واحد علوم و تحقیقات خوزستان.
ماه نامه رشد آموزش ابتدایی،1381 ، شماره 41 ، انتشارات کمک آموزشی.
« ماه نامه رشد آموزشی در رشد تکنولوژی»،1379 ، شماره 127 ، انتشارات دفتر کمک آموزشی.
« نشریه ماهانه پیوند»، 1379، شماره 255 ، انتشارات دانشگاه تهران .
هرگنهان، بی.آر؛ السون، میتواچ؛1382، «نظریههای یادگیری» ، ترجمه سیف، علیاکبر، نشر دوران.
یزدی، رضا،1389، بررسی علل و عوامل کمرویی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
Reference
Caspi,J.M,(2009),development of subtypes of shy.
Cheek ,buss,A.H,(2010),shyness and sociability.journal of personality and social psychology,330-339.
Corey G. Theory and practice of counseling and psychotherapy. 6th ed. Wadsworth: Brooks-Cole;2001: 54-8.
Goswick,s.r. jones, w. h. (1981)The self-other diserpancy in social shyness. Schwazer (ed), the self in anexity, stress and depression (pp. 93-107).
Henry, J.D.; Phillips, L.H.; Maylor, E.A.; Hosie, J.; Milne, A.B. & Meyer, C. (2006). A new conceptualization of alexithymia in the general adult population: implications for research involving older adults. Journal of Psychosomatic Research, 60, 535– 543.
Lizgic, F., Akyuz, G.,Dogan, O., &Kugu, N . (2004). Social phobia among university students and its relation to self-esteem and body image.
Loura and Kati,2011, shyness,33-45
Monero & Richard ,2009,shyness,Addison-wesly,new York.
Navab-Nejad S. [Guidance and group counseling]. 1st ed. Tehran: Tarbeyat Moallem Nashre Daneshghahi; 1995: 30-54. (Persian)
Parker, J. D.A.; Taylor, G. J. & Bagby, R.M. (2003). The 20-Item Toronto Alexithymia Scale III. Reliability and factorial validity in a community population. Journal of Psychosomatic Research 55, 69– 275.
Shafeeabadi E, Nasari G. [Theories of counseling and guidance]. 8th ed. Tehran: Neshre Daneshghahi; 1999: 11-29. (Persian)
Zimbardo, O. G. &Radle, S.L. (2001).The shy child: A Parents Guide to preventing and Overcoming shyness from infancy to Adulthood. New York: Mcgraw-Hill.
Zimbardo, P.G. (2000). The shy child: A Parents Guide to preventing and Overcoing shyness from infancy to Adulthood. New York: Mcgraw-Hill