فهرست:
عنوان پایان نامه................................................................................................................................................................... .الف
بسم الله الرحمن الرحیم..................................................................................................................................................... ب
صورتجلسه دفاع.................................................................................................................................................................. ج
سپاسگزاری.......................................................................................................................................................................... و
تقدیم................................................................................................................................................................................... ز
چکیده............................................................................................................................................................................... ط
فهرست مطالب.................................................................................................................................................................. ی
فصل اول (کلیات) ۱
مقدمه ........................................................................................................................... ............................................۲
بیان مسئله.................................................................................................................................................................. ۲
1-3 ضرورت انجام تحقیق..................................................................................................................................................۳
1-4روش تحقیق................................................................................................................................................................۸
فصل دوم (پیشینه تحقیق) ۹
2-1 مقدمه....... ...............................................................................................................................................................1۰
2-2 بیان مسئله................................................................................................................................................................1۱
2-3 پیشینه داخلی .........................................................................................................................................................۱۳
2-4پیشینه خارجی ............................................................................................................................................................۱8
2-5بررسی تاثیر برونسپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی بر عملکرد آن ...................................................................۲۰
2-5-1 برونسپاری.......................................................................................... ..............................................................................۲۰
2-5-2 سازمان امورمالیاتی.......................................................................................... ................................................................... ۲۴
2-6 انتخاب فرایندهای مالیاتی جهت برونسپاری....................................... .........................................................................۳۰
2-6 -1ویژگی های نظام مالیاتی کارآمد..................................................... ....................................................................................۳۱
2-6 -2 مشکلات فعلی نظام مالیاتی ایران..................................................... .................................................................................۳۱
2-6 -3 ماده 59 قانون سوم توسعه کشور..................................................... .................................................................................۳۴
2-6 -4 اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران..................................................... .............................................................۳۴
2-6 -5 سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی..................................................... .........................۳۴
2-6 -6 ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری از سوی رهبر انقلاب به قوای 3 گانه.........................................................................۳۵
2-6 -7 دفاتر پیشخوان دولت.........................................................................................................................................................۳۶
2-6 -8 گروه های صاحبان مشاغل................................................................................................................................................۴۰
2-7 عملکرد..................................................................................................................................................................................۴۰
2-7- 1بین برنامه ریزی برونسپاری فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد..........................۴۲
2-7- 2بین تحلیل استراتژیک فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد................................۴۴
2-7- 3بین تحلیل هزینه فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد........................................۴۸
2-7- 4بین مذاکرات فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد............................................ ۴۹
2-7- 5بین الزامات پس از قرارداد فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد........................۵۲
2-8 مدل مفهومی.................................................................................................................................................... ۵۶
2-9جمع بندی ........................................................................................ ......................................................................۶۰
فصل سوم (روش شناسی) ۶۲
3-1مقدمه.................................................................................................................................................................۶۳
3-2 نوع و روش پژوهش ..................................................................................................................................... ۶۳
3-3معرفی جامعه و نمونه آماری ........................................................................................................................... ۶۳
۳ -3-1- جامعه آماری.........................................................................................................................................................۶۳
3-3-2- نمونه آماری و حجم آن.........................................................................................................................................۶۴
3-4روش و ابزار گردآوری اطلاعات...................................................................................................................................... ۶۴
3-5روایی و پایایی پرسشنامه.....................................................................................................................................۶۶
3-6روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها ...........................................................................................................................۶۶
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق) ۶۸
4-1 مقدمه ......... ....................................................................................................................................................۶۹
4-2آمار توصیفی ......... .........................................................................................................................................۷۰
4-3آزمون نرمال بودن داده ها ......... ................................................................................................................................۷۶
4-4فرضیه ها......................... ......... .................................................................................................................................۷۷
4-4-1فرضیه اصلی................................................................................................................................................................۷۷
4-4-2فرضیه فرعی اول.........................................................................................................................................................۷۸
4-4-3فرضیه فرعی دوم.........................................................................................................................................................۷۹
4-4-4فرضیه فرعی سوم.......................................................................................................................................................۸۰
4-4-5فرضیه فرعی چهارم....................................................................................................................................................۸۱
4-4-6فرضیه فرعی پنجم .................................................................................................................................................... ۸۲
4-5استاندارد سازی ابزارهای اندازه گیری............................................................................................................ ۸۲
4-6تحلیل عاملی اکتشافی مولفه برونسپاری....................................................................................................... ۸۳
4-7مدل اندازه گیری مولفه عملکرد .............................................................................................................................. ۸۸
4-8مدل ساختاری تحقیق ...... .........................................................................................................................................۹۱
فصل پنجم (نتیجه گیری و جمع بندی ) ۹۴
5-1مقدمه.... ...... ................................................................................................................................................. ۹۵
5-2نتایج برگرفته از آزمون فرضیه ها...... .............................................................................................................۹۶
5-3پیشنهادات کاربردی...... ............................................................................................................................... ۱۰۰
5-4پیشنهادات برای پژوهش های آتی...... ....................................................................................................... ...۱۰۲
5-5موانع و محدودیت ها......................................................................................................................................۱۰۳
پیوست
منابع فارسی ...................................................................................................................................................... ۱۰۴
منایع لاتین........................................................................................................................................................... ۱۰۵
پرسشنامه ............................................................................................................................................................۱۰۷
چکیده لاتین........................................................................................................................................................۱۱۰
.
منبع:
منابع فارسی
اشراف زاده ،فرزاد. (۱۳۸۴) ،مدل تصمیم گیری برونسپاری خدمات، فصلنامه مطالعات مدیریت .شماره 46
اوزبرن ،دیوید؛ گبلر ،تد . (۱۹۹۱). بازآفرینی دولت ، ترجمه فضل الله امینی ،انتشارات فرا
الفت ،لعیا ؛ براتی ، مسعود . (۱۳۸۹).درآمدی بر برونسپاری ،انتشارات پژواک کیوان
الوانی ،سیدمهدی ؛ اشرف زاده ، فرزاد. (۱۳۸۷).برونسپاری راهی به سوی توسعه ،انتشارات مبتکران
بربند،سید علی ؛ ذبیحی ، محسن . (۱۳۸۱).تحقیقی پیرامون مساﺋل برونسپاری
پور معلم، ناصر. (۱۳۹۰) . مهندسی برونسپاری در حمل و نقل، انتشارات وزارت راه و ترابری
چشم براه ،محسن ؛مرتضوی ، سید محسن. (۱۳۸۶). مدیریت برونسپاری اثربخش ، تهران ،موسسه کتاب مهربان نشر
خاکی،غلامرضا، (۱۳۸۲).روش تحقیق در مدیریت ،انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
داوری، دردانه ؛ شانه ساز زاده، محمدحسین . (۱۳۸۰).مدیریت استراتژیک ،صفحه ۷۹-۴۱
دری نوکورانی ، بهروز ؛ سبحانی فرد،یاسر. (زمستان 90).طراحی مدل اثرات برونسپاری موفق برفعالیتهای سازمانی ، چشم انداز مدیریت دولتی ، شماره 8 ،ص 137-123.
دومینگز ،لیندا .(۱۳۹۰). ترجمه: حمیدرضا قاضی مقدم ،راهنمای گام به گام مدیران در برونسپاری ، انتشارات شرکت مهندسی نیروی نفت وگاز سپانیر
رهاننده پورلنگرودی، رفیع. (92-91 ) ، استراتژی برونسپاری، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت وحسابداری
رهنورد، فرجه اله .(1387)، عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد سازمان های بخش دولتی ایران. پژوهشنامه مدیریت، سال هشتم، شماره ی 4(پیاپی 31)،ص 79
رهنورد،فرج اله ؛ خاوند کار، جلیل . (۱۳۸۷).تاثیر اشتراک دانش بر توفیق برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات
سازمان امورمالیاتی کشور، معاونت برنامه ریزی وپژوهشی ،طرح برنامه ریزی استراتژیک سازمان امورمالیاتی کشور،بیانیه مأموریت ،چشم انداز وارزشهای سازمان امورمالیاتی کشور ۱۳۸۴.
سالونه ،شهلا.(۱۳۹۰) ،بررسی اثرات برونسپاری منابع انسانی برعملکرد سازمان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
سیدجوادین ،سید رضا ؛ حسنقلیپور ، طهمورث .(۱۳۹۰). فرآیند برونسپاری ،انتشارات نگاه دانش نوین
طالبی ،کامبیز ؛ زالی ، محمدرضا وبنفشه پیرویان . (پاییز ۱۳۸۸). برونسپاری در کسب وکارهای کوچک ومتوسط ،توسعه کارآفرینی ،سال دوم ،شماره ۵، ص ۱۰۷-۸۱
عالم تبریز ، اکبر ؛ شایسته ، رویا. (1390) ، ارزیابی و اولویت بندی برون سپاری فرایندهای مالیات ستانی در سازمان امور مالیاتی با رویکرد Topsis فازی،پژوهشنامه مالیات
کیانمهر ، محمدرضا . (۱۳۸۰) .بررسی اثرات برونسپاری بر بهروری در شرکت سهامی تولی پرس ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تربیت مدرس
کیل، استو . (1385).مترجم: حسین پهلوانیان، سید مهدی میرحسین زواره، برونسپاری به طریق سازمان های کوچک و متوسط ، انتشارات نیکوروش
محمودی میمند ،محمد ؛ رحمانی ،زین العابدین ومهدی بصیرت نیا .(پاییز ۱۳۸۹)،بررسی اثر استفاده از استراتژی برونسپاری بر بهرهوری صنعت بانکداری ،مطالعه موردی شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران ،فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ،واحد سنندج ،سال پنجم ،شماره۱۳
مستندات پروژه های طرح جامع ،مستندات استانداردسازی فرآیندها PST ،مستندات پروژه طرح روابط با ذینفعان سازمان امورمالیاتی SRP .
مک لاور. رونان، ترجمه: پوریا مومنی و ناصر آزاد، (1384) ، فرایند برونسپاری: استراتژی هایی برای مدیریت و ارزیابی.
نبوی. محمد حسن، (۱۳۸۰) .مدیریت اسلامی، بوستان کتاب، 1380، ص37.
References
Bailey؛ w ,R.Masson,R.Raeside.(2002) .outsourcing in Edinburg and the Lothians: European journal of purchasing & supply Management.83-95
Barthe´lemy, J., & Geyer, D. (2001). An empirical investigation of IT outsourcing versus quasi outsourcing in France and Germany. Information and Management, 42(4), 533–542.
Bijan Moghimi , Reza Baradaran kazem zade, Asa Wallstrom.(2009).IT &IS Decision Adventage &Risks
Cooke , F.L . sheen ,J . Mcbride, A. (2005).outsourcing HR ASA competitive strategy? A Literature Review An Assessment of implication:413-432
Conklin , David W . (2005). Risks and Rewards in HR Business Process Outsourcing . Long Rang Planning . 579-598
DiRomualdo, A., & Gurbaxani, V. (1998). Strategic intent for IT outsourcing. Sloan Management
Review, 39(4), 67–80.
Elmuti , Dean.(2003).The perceived Impact of outsourcing on organizational performance, Eastern Illinois university
Fretag, per v . clarke, Ann H . majbritt , R . Evald . (2012). Reconsidering outsoureing solutions.
Greaver,M. (1999).Strategic outsourcing :A structured Approach to outsourcing Decisions and Initiatives ,American management association international ,brodway new York.
Hayes, D. C., Hunton, J. E., & Reck, J. J. (2000). Information systems outsourcing announcements: investigating the impact on the market value of contract-granting firms. Journal of Information Systems, 14(2), 109–125
Heiko Gewald ,Jens pibbern.(2007) Risks and benefits of business process outsourcing.
Kit Barden ,Barlow Lyde &Gilbert.(2003).we’re in it to win it. Negotiating Successful Outsourcing transactions introduction:478-489
Lacity,M.C. and Hirschheim , R.(1993) “The Information Outsourcing Bandwagon”, Sloan Management Review.Fall 1993,p81
Lacity,M.C.andWillcocks ,L.(2001).“Outsourcing”,[on-line] .Available: www 2.umist.ac.uk/ construction/intranet/ Teaching/protect/mop/comman/lecture9.pdf ۱
Leslie Willcocks, &Guy Fitzgerald & David Feeny. (1995)Outsourcing IT: The strategic implications.Volume 28, Issue 5, October 1995, Pages 59–70
Lonsdale,C.,Cox,A.(2000) “The historical development of Outsourcing: the latest fad? ” ,Industrial management& data systems ,vol.100,No.9
Magnani , Elisabetta . Prentice, David .(2010). Outsourcing and unionization :A Tale of Misallocated (Resistance) resource :Economic inquriry .460-482
Nelsonoly , Ndubish .(2010). Conflict handling , Trust and Commitment in outsourcing relationship :A Chinese and Indian study :industrial Marketing Management.
Park,J.Kim,J. (2005). The impact of ls sourcing type on service quality and maintenance efforts. Information & management.
Rodriguez T.F.S, Robeina .V.P.(2004).outsourcing and its impact on operational objectives and performance:A study of hotels in the canary Island :Hospitality management:286-30
Sharma, A., & Loh, P. (2009). Emerging trends in sourcing of business services. Business Process Management Journal, 15(2), 149–165.
http://www.intamedia.ir
http:// www. asl144.mefa.ir
http:// www.leader.ir