فهرست:
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده 1
فصل اول:کلیات تحقیق
1-1- مقدمه................................................................................................................. 3
1-2- بیان مسأله........................................................................................................... 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................... 6
1-4- اهداف پژوهش.................................................................................................... 8
1-4-1- هدف کلی پژوهش............................................................................... 8
1-4-2- اهداف جزئی....................................................................................... 8
1-5- فرضیههای پژوهش............................................................................................. 8
1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی پژوهش............................................................................9
1-6- تعریف مفهومی متغیرها........................................................................................ 9
1-6- تعریف عملیاتی متغیرها..................................................................................... 10
فصل دوم: مروری برادبیات تحقیق وپیشینه تحقیق
2-1- مقدمه............................................................................................................... 12
2-2- بخش اول: نیازهای بنیادی روانی............................................................. 12
2-2-1 مقدمه ........................................................................................................... 12
2-2-2- نیازهای روانشناختی...................................................................................... 13
2-2-3- ساختار نیاز................................................................................................... 13
2-2-4- نیاز از دیدگاه آبراهام مازلو............................................................................ 13
2-2-5- سلسله مراتب نیازهای مازلو ......................................................................... 14
2-2-6- نیاز از دیدگاه کارن هورنای ......................................................................... 15
2-2-7- نیازهای روانی از دیدگاه هنری موری ........................................................... 16
2-2-8- نیازهای روانشناختی از دیدگاه جولین راتر .................................................... 17
2-2-9- طبقات نیاز .................................................................................................. 17
عنوان فهرست مطالب شماره صفحه
2-2-10- نیازهای روانشناختی از دیدگاه اریک فروم .................................................. 18
2-2-11- نیازهای روانشناختی ارگانیزمی .................................................................. 20
2-2-12- ارتباط نیازهای بنیادی روانی و طرحوارههای ناسازگار اولیه.......................... 23
2-3- بخش دوم: طرحوارههای ناسازگار اولیه ...................................................... 23
2-3-1- مقدمه.......................................................................................................... 23
2-3-2- طرحواره...................................................................................................... 24
2-3-3- طرحوارههای ناسازگار اولیه (SME)............................................................... 25
2-3-4- انواع طرحوارههای ناسازگار اولیه.................................................................. 27
2-3-5- خصوصیات طرحوارههای ناسازگار اولیه....................................................... 30
2-3-6- عملکردهای طرحوارههای ناسازگار اولیه....................................................... 31
2-3-7- سبکهای مقابلهای ناسازگار.......................................................................... 31
2-3-8- پاسخهای مقابلهای........................................................................................ 31
2-3-9- ارتباط طرحوارههای ناسازگار اولیه با اختلال تنظیم هیجانی................................ 32
2-4- بخش سوم: اختلال تنظیم هیجانی............................................................ 32
2-4-1- مقدمه.......................................................................................................... 32
2-4-2- تعریف هیجان ............................................................................................. 33
2-4-3- ویژگی هیجانها........................................................................................... 34
2-4-4- عوامل ایجاد هیجان...................................................................................... 34
2-4-5- تنظیم هیجان................................................................................................ 35
2-4-6- مهارتهایی که در تنظیم هیجانی آموخته میشوند............................................ 37
2-4-7- راهبردهای مقابله با هیجانها......................................................................... 38
2-4-8 دیدگاههای زیر بنای هیجانها........................................................................... 42
2-4-9- اختلال تنظیم هیجانی .................................................................................. 44
2-5- تاریخچه و پیشینه پژوهش ................................................................................ 45
عنوان فهرست مطالب شماره صفحه
2-5-1- تحقیقات داخلی ................................................................................ 45
2-5-2- تحقیقات خارجی .............................................................................. 46
2-6- نتیجهگیری ....................................................................................................... 48
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه ............................................................................................................. 50
3-2 طرح پژوهشی..................................................................................................... 50
3-3 جامعه مورد بررسی پژوهش ............................................................................... 50
3-4- نمونه آماری و روش نمونهگیری ...................................................................... 50
3-5- ابزار گردآوری دادهها ....................................................................................... 51
3-5-1- پرسشنامه ارضاء نیازهای بنیادی روانی................................................. 51
3-5-2- فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره های ناساز گار اولیه .............................. 51
3-5-3- پرسشنامه اختلالات تنظیم هیجانی ..................................................... 52
3-6- شیوه ی گرد آوری داده ها............................................................................... 53
3-7- روش تجزیه و تحلیل آماری.....................................................................................53
3-8- شاخص های برازندگی و معیارهای قابل قبول آن.............................................................53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- مقدمه .............................................................................................................. 56
4-2- یافتههای توصیفی.............................................................................................. 56
4-3- یافتههای اصلی پژوهش...........................................................................................61
4-4- ضرایب مسیر روابط مستقیم مدل پیشنهادی.............................................................61
4-5- ضرایب مسیر روابط مستقیم مدل تائید شده............................................................63
4-6- ارزیابی مدل تأییدشده...............................................................................................63
4-7- بررسی فرضیه دوم...................................................................................................64
4-8- بررسی فرضیهی سوم..............................................................................................64
عنوان فهرست مطالب شماره صفحه
4-8- بررسی فرضیهی چهارم...........................................................................................65
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1- مقدمه............................................................................................................... 67
5-2- بررسی برازش مدل پیشنهادی و تأیید شده......................................................... 67
5-3- بررسی یافتههای مربوط به فرضیههای پژوهش ............................................... ..67
5-4- محدودیتهای پژوهش............................................................................................71
5-5- پیشنهادات پژوهشی.................................................................................................71
5-6- پیشنهادات کاربردی..................................................................................................71
فهرست منابع فارسی.................................................................................................... 73
فهرست منابع انگلیسی.................................................................................................. 76
پیوست ها
چکیده انگلیسی
منبع:
منابع فارسی:
آقا یوسفی، علیرضاو شریف، نسیم. (1390). بررسی رابطه حس انسجام و هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران. مطالعات روانشناختی.دوره 7، 13، 73-51.
آهی، قاسم. (1384). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره یانگ بین دانشجویان دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
امامی نائینی، نسرین. (1385). مهارت مقابله با هیجانات. تهران: انتشارات وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی.
امانی، احمد، کشاورز افشار، حسین، اسفندیاری، حجت، بازوند، فاطمه، و عبدالهی، نرمین. (1390). تعیین رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه با سبک های هویت در دانش آموزان. فصلنامه علوم رفتاری.1، 82-7.
امیدی، عبدالله و یعقوبی، حمید. (1390). راهنمای تنظیم هیجانی.تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی.
امیری پیچا کلایی، حمید، خانجانی، زینب، پور شریفی، حمید، عظیمی، زینب، فهیمی، صمد، اکبری، ابراهیم، محمود علیلو، مجید،وقاسمپور، عبدالله.(1391). بررسی مقدماتی علل تداوم نشانگان بالینی شکست عاطفی دانشجویان با تأکید بر سبک های دلبستگی و طرحوارههای ناسازگار اولیه. فصلنامه اندیشه و رفتار. 23، 28-22.
امینیان، مریم. (1388). رابطه تنظیم هیجانی رخدادهای منفی زندگی و تصویر از بدن با اختلالات تغذیه در زنان و دختران شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشدمنتشر نشده. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
براندن، ن. (1380). روانشناسی عزت نفس (ترجمهی مهدی قراچه داغی). تهران: نخستین. (2001)
بیابانگرد، اسماعیل. (1381). تحلیلی بر فراشناخت و شناخت درمانی. فصلنامه تازههای علوم شناختی4،28-22.
بیرامی، منصور، فهیمی، صمد، اکبری، ابراهیم، و امیری پیچا کلایی، حمید. (1390). بررسی حساسیت اضطرابی فرافکنی و مولفههای تنظیم هیجانی با نشانگان بالینی اضطراب اجتماعی و بهنجار دانشجویان. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. دانشگاه تبریز. 8،68-43.
حیدری، علیرضا و اقبال، فرشته. (1390). رابطه دشواری در تنظیم هیجان، سبکهای دلبستگی و صمیمیت با رضایت زناشویی در زوجین صنایع فولاد شهر اهواز. فصلنامه یافتههای نو در روانشناسی. 18، 131-114.
حیدری، علیرضا، احتشامزاد، پروین، و حلاجانی، فاطمه. (1389). رابطه تنظیم هیجانی فراشناخت و خوشبینی با اضطراب امتحان دانشجویان. فصلنامه یافتههای نو در روانشناسی. 11،18-7 .
ریسو، ل. دوتویت، پ. استین، دان. و یانگ، ج. (1390). طرحوارههای شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی. چاپ اول، (ترجمهی حسن یعقوبی، رحیم یوسفی، و مسعود قربانعلی پور). تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز. (2007).
ریو، م. ج. (1390) . انگیزش و هیجان.چاپ چهارم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر ویرایش. (2005).
شعاری نژاد، علی اکبر. (1388). روانشناسی رشد. تهرات: اطلاعات.
شولتز، د. و شولتز، ا. س. (1391). نظریههای شخصیت. چاپ ششم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر ویرایش. (2005).
شهامت، فاطمه. (1389). پیش بینی نشانههای سلامت عمومی بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه. فصلنامه روانشناسی دانشگاه شیراز.20، 32-26.
عبدی، سلمان، باباپور خیرالدین، جلیل، و فتحی، حیدری (1389). رابطه سبکهای تنظیم هیجانی شناختی و سلامت عمومی دانشجویان. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران.7، 258-246.
عسگری، پرویز و روشنی، خدیجه. (1391). مقایسه هوش فرهنگی، هوش هیجانی، سازگاری فردی- اجتماعی دانشجویان زن و مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. فصلنانه علمی پژوهشی زن و فرهنگ.3، 12، 63-49.
فتحی، آیت اله، رضاپور، یوسف، و یاقوتیآذر، شهرام. (1389). تعیین رابطه نیازهای بنیادی و حمایت اجتماعی با سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دختر و پسر. فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی. 131-146.
قاسمیپور، یداله، بهرامی احسان، هادی، قهرمانلونژاد، سمیه، و پورشریفی، حمید. (1390). اثر بخشی مصاحبه انگیزشی بر ارضا نیازهای بنیادی روانشناختی در بیماران عمل باز عروق کرونر قلب. مجله روانشناسی بالینی. سال سوم، 2. 53-41.
قربانی، نیما. (1383). بازنگری در معنایی خودشناسی. معاونت پژوهشی دانشگاه تهران.
کاظمی، حمید، مطهری، سارا، و قربانی، مریم. (1390). بررسی ارتباط بین طرحواره های ناسازگار اولیه و حالات فراشناختی در دانش آموزان شهر اصفهان. مجموعه مقالات همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد.
کریمی، یوسف. (1392). روانشناسی شخصیت.چاپ هجدهم. تهران: نشر ویرایش.
ملایی، عین اله، آسایش، حمید، تقویکیش، بهزاد، و قربانی، مصطفی. (1390). تفاوت جنسیتی و هوش هیجانی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی بویه گرگان. دوره هفتم، شماره 2، 34-30.
هالجین، ر. پ. و ویتبورن، س.ک. (1391). آسیب شناسی روانی دیدگاههای بالینی دربارهی اختلالهای روانی.چاپ یازدهم، (ترجمهی یحیی سید محمدی). تهران: نشر روان. (2003).
یانگ، جی. کلوسکو، ژ. و ویشار، م. (1392). طرحواره درمانی. چاپ دوم، (ترجمهی حسن حمید پور و زهرا اندوز). تهران: ارجمند. (2003).
یاوری، امیرحسین. (1391). طراحی و آزمودن مدلی از متغیرهای نوروپسیکوپاتولوژیکی، هیجانی و رفتاری به عنوان پیشآیندهای افسردگی در بیماران مبتلا به مولتیپلاسکلروزیس (MS). پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز.
یوسفنژاد، مائده و پیوستهگر، مهرانگیز. (1390). رابطه رضایت از از زندگی و طرحواره های ناسازگار اولیه در دانشجویان دانشگاه بابل. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 20، 64-56.
English Refernces
Adeyemo ,DA (2008). Demographic Characteristics and Emotional Intelligence Among Workers in Some Selected Organisations in Oyo State, Nigeria.Vision- The Journal of Business Perspective, 12(1): 43-48.
Aldao, A. Nolen-Hoeksema, S. and Schweizer, S. (2010). Emotion-Regulation Strategies Across Psychopathology: A Meta-Analytic Review. Clinical Psychology Review. 30, (2), 217–237.
Bamber M, McMahon R. (2008). Danger-early maladaptiveschemas at work!: The role of early maladaptiveschemas in career choice and the development ofoccupational stress in health workers. Clin PsycholPsychother; 15(2): 96-112.
Baranoff, J.,& Oeil, T. (2007). Young Schema Questionnaire: Review of Psychometric and Measurement Issues, Australian Journal of Psychology, Vol. 59, No. 2, 78-86.
Bauer, Johannes; Mulder, Regina H. (2006). Upward feedback and its contribution toemployees’ feeling of self determination. Journal of Workplace Learning Vol. 18 No.7/8, 508-521.
Baumeister R, Leary MR(1995). The need to belong:Desire for interpersonal attachments as afundamental humanHarlow HF. The nature of love. Am Psychol (13): 673-685.
Beck, A. T. (1967). Depression: Causes and treatment. Philadelphia, Pennsylvania: University of Pennsylvania Press.
Beck, A. T. (1991). Cognitive therapy: A 30-year retrospective.American Psychologist, 46, 368 - 375.
Berenbaum, H., Raghavan, C., Le, H., Vernon, L. L., & Gomez, J. J. (2003). Disturbances in emotion. In D.Kahneman, E. Diener, & N. Schwarz (Eds.), Understanding Quality of Life: Scientific Perspectives on Enjoymentand Suffering(pp. 267-287). New York: Russell Sage.
Berking, M., Orth, U., Wupperman, P., Meier, L. L., & Caspar, F. (2008). Prospective effects of emotion regulationskills on emotional adjustment. J Couns Psychol., 55: 485-494.
Blanchard, C. M., Amiot ,C. E., Perreault ،S., Vallerand, R. J., Provencher, p. (2009) Cohesivenesscoach,s interpersonal style and psychological needs: Their effects on self-determination andathletes subjective well-being, Journal of Counseling Psychology, 52, 591-601.
Bowlby J.(1958). The nature of a child’s tie to hismother. Int J Psychoanal. (99): 265-272.
Brummett BR, Wade J, Rivera-Mindt M, Cecero J. (2007).Attachment style, early maladaptive schemas,coping self-efficacy, therapy alliance and their influence on addiction severity in methadanemaintenancetreatment. Fordbam University, College of psychology,: 18-82.
Carver. S. C. and Scheir, M. F. (1992), Perspective on Personality. Allyn and Bacon.challenge appraisal. Journal of Personality and SocialPsychology, 73, 63-72.
Chen, K& ،. Chung. J, (2010). Motivation in online learning:Testing a modelof self-determinatiotheory. Computers in Human Behavior26, 741–752.
Coutinho, J., Ribeiro, E., Ferreirinha, R., & Dias, P. (2010). The Portuguese version of the Difficulties in Emotion Regulation Scale and its relationship with psychopathological symptoms. Rev Psiq Clin Journal, 37(4),145-151
David, L., Van Rooy, A. A. & Chockalingam, V. (2004). Group differences in emotional intelligence scores: theoretical and practical implications.Personality and Individual Differences, 38 (3), 689-700.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The “What” and “Why”of goal pursuits: Human needs and the self-determination.
Dunham, S. M. (2008). Emotional skillfulness in African American marriage: intimate safety as a mediator of the relationship between emotional skillfulness and marital satisfaction.Dissertation of Doctor of Philosophy, University of Akron.self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 227-268.
Eccles, J. S., & Roeser, R. W. (2011). Schools as developmental contexts during adolescence. Journal of Research on Adolescence, 21، 225–241.
Fehr, B., & Russell, A. (1984). Concept of emotion viewed from a prototype perspective. Journalof Experimental Psychology: General, 113(3), 464 – 486.
Fosca, G.M., (2008). Beyond the Parent-child Dyad: Testing Family SystemsInfluences on Children,s Emotion Regulation, Doctoral Dissertation ofPhilosophy, Marquette University, Milwauke, Wiscansin.
Gagne, Marylene; Deci, Edward L. (2005). Self-determination theory and work Motivation. Journal of Organizational Behavior26, 331–362.
Garnefski N, Kraaij V, van Etten M(2005) Specificity of relations between adolescents’ cognitive emotion regulation strategies and internalizing and externalizing psychopathology. J Adoles28 ،619–631.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2009). Cognitive emotion regulation questionnaire-development of a short18- item version (CERQ-short). Pers Individ Dif, 41: 1045-1053.
Garnefski, N., Kraaij, V., & van Etten, M. (2005). Specificity of relations between adolescents’ cognitive emotion regulation strategies and Internalizing and Externalizing psychopathology.Journal of Adolescence, 28, 619-631.
Ghorbani, N. & Watson, P. J. (2004). Two facets of selfknowledge,big five؛ and promotion among Iranianmanagers. Journal of social behavior and personality:An International Journal, 32, 769-776
Golman, D. (1998). Working with emotional intelligence. Newyork. Bantambook.
Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation:Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Journal of - Psychopathology Behavior Assessment ,26, 41-54
Gross, J. J. (2001). Emotion regulation in adulthood: timing is everything. Curr Dir Psychol Sci, 10: 214-219.
Gross, J. J. (2007). (Ed.). Handbook of emotionregulation. New York: Guilford Press.
Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual difference in two emotion regulation processes: Implicationsfor affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85: 348-362.
Gross, J.J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review ofGeneral Psychology,2,271-299.
Gross, J.J. (1999). Emotion Regulation: Past, Present, Future. Cognition &Emotion, 13, 551- 573.
Gross, J.J. (2002). Emotion regulation. In: L. Feldman- Barrett & P. Salovey (Eds.), The wisdom infeeling. New York: The Guilford Press, 297-318.
Gross, J.J., & Thompson, R.A., (2007). Emotional Regulation; ConceptualFoundations. New York: Guilford Press.
Guardia, G. J. Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). Withinperson variation in security of attachment: A self theory perspective on attachment, Need Fulfillment and wellbeing Journal of personality and social psychology, 79, 367-384.
Harvey, V S., & Retter, K. (2002). Variations by gender between children and adolescents on the four basic psychological needs. Intemational Journal ofReality Therapy, 21(2): 33-36.
Hawang, J.E. (2006). A processing model of emotion regulation in sights from the attachment system.Doctoral dissertation of philosophy, College of arts and Sciences Georgia State University.
Heider, D., Matschinger, H., Bernert, S., Alonso, J.,Brugha, T. S., Bruffaerts, R., de Girolamo, G., Dietrich,S., & Angermeyer, M. C. (2008). Adverse parenting asa risk factor in theoccurrence of anxiety disorders.Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 43(4),266272.
Hamidpour, H. (2011). The efficacy of schema therapy in treating women's generalized anxiety disorder. Journal of Iranian Psychiatry and Clinical Psychology, 4, 420-43. (Persian)
Jacobsen, B. (2008).Intarvention to existential psychology: A psychology for the uniquehuman being and its application intherapy. England:Wiely.
Jocobs, M., Snow, J., Geraci, M., Vythilingam, M., Blair, R. J. R., ., Charney, D. S.,Pine, D. S., & Balir, K. S. (2008). Association between level of emotionalintelligence and severity of anxiety in generalized social phobia. Journal of AnxietyDisorders. 22, 1487–1495.
Johnston, M., & Finney, S.(2010) Measuring basic needs satisfaction: evaluating previous andconducting new psychometric evaluations of the basic needs satisfaction in general scale.Psychology of Export and Exercis, 11, 91-99.
Johnston. C., Dorahy. M. J., Courtney. D., Bayles. T. & O'Kane. M. (2009). Dysfunctional schema modes, childhood trauma and dissociation in borderline personality disorder. J Behav Ther Exp Psychiatry, 40، 248-255.
Kirby, Js. (2007). Treating emotion Dysregulation in a couples context: a Pilot sudy of a couples skills Groupintervention. Journal of marital and family Therapy, 33(3), 375-391.
LaBar, K. S. (2010). Emotion–Cognition Interactions. Encyclopedia of Behavioral Neuroscience,469-476.
Lazarus, R. S. (1991b). Progress on a cognitive- motivational-relational theory ofemotion. American Psychologist, 46, 819- 834.
Mayer. J.D.، Caruso، D.R.،& Salovey، P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for intelligence, Intelligence، 27، 267-298.
Mehsen,m.y.,vidik,A, somerlund.b,& Zachariae.R. (2005). Age and gender difference in negative affect-is there a role ror emotion regulation. Personality and individual difference,8, 1935-1946.
Mennin, D. S., & Farach, F. J. (2007). Emotionand evolving treatments for adultpsychopathology. Clinical Psychology: Scienceand Practice, 14, 329-352.
Muhonen, T., & Torkelson, E .(2004). Work locus of control and its relationship to health and job satisfaction from a gender perspective. Stress and health, 20,21-28
Nolen- Hoeksema, s& Aldao, A.(2011). Gender and age difference in emotion regulation starategies and their relationship to defressive symftoms. . Personality and individual differenc, 6, 704-708.
Nordahl, H. M., Holthe, H., & Haugum, J. A. (2005). Early maladaptive schemas in patients with or without personality disorders: does schema modification predict symptomatic relief? Clinical Psychology and Psychotherapy, 12, 142-149.
Ntoumanis, N. (2001). “A self-determination approach to the understanding of motivation in physical education”, British Journal of Educational Psychology, 71(2): 225–242.
Pascal, A., Christine, A., & Jean, L. (2008). Development and validation of the Cognitive Inventory ofSubjective Distress. International Journal of Geriatric Psychiatry; 23: 1175-1182.
Pekrun, R., Goatz, T., & Perry, R.P., (2005). Achievement EmotionsQuestionnaire (AEQ), User, s Mannal, Mannal Version 2005.
Pellitteri, J. (2009). The relationship between emotional intelligence and ego defensemechanisms.Journal of Psychology, 136(2), 182-194.
Petrocelli JV, Glaser BA, Calhoun GB and CampbellLF )2001(. Cognitive schemas asmediating variables of therelationship between the self-defeating personality anddepression. J Psychopathol Behav Assessment;23(3): 183-191.
Pintrich,p.R.,&Schunk,D.H.(2009).Motivation and Education, Theory ,Research. Journal of Educational Research,14,123-141.
Reeve, J., Nix, G., & Hamm, D. (2003). The experience of self-determination in intrinsic motivation and the conundrum of choice. Journal of Educational Psychology, 95, 375-392.
Rijkeboer, M.M., & de Boo, G.M. (2009). Early maladaptive schemas in children: Development and validation of the schema inventory for children. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 41، 102-109.
Roca, Juan Carlos; Gagne, Marylene (2008). Understanding e-learning continuanceintention in the workplace: A self-determination theory perspective. Computers inHuman Behavior24, 1585–1604.
Ryan, R. M., Koestner, R., & Deci, E. L. (1991). Ego-involved persistence: When free-choice behavior is not intrinsically motivated. Motivation and Emotion, 15, 185-205.
Saklofsake, DH.,Austin, E.J. , Rohr, B.A. , & Andrews,J. (2007). Personality, emotional intelligence and exercise. Journal of Health Psychology, 12 (6).
Sarrazin, P.; Guillet, S.; &Cury, F. (2001). “The effect of coach's task and ego-involving climate on the changes of perceived competence relatedness, and autonomy among girl handballers”.European Journal of Sport Science, 1(1): 1–9Satisfaction from a gender perspective. Stress and Health, 20,21-28.
Scherer, K. R. (1984). On the nature and function of emotion:A component process approach. In K.R. Scherer & P.Ekman (Eds.), Approaches to emotion (pp. 293-318).
Schutte، N.S.، Malou، J.M.، Thorsteinsson، E.B.، Bhullar، N.،& Rooke، S.E. (2007). Ameta-anaylitic investigation of the relationship between emotional intelligence andhealth. Personality and Individual Differences، 42، 921-933.
Schutz, P. A., Benson, J., & Decuir-Gunby, J. T. (2008). Approach/ avoidance motives, test emotions, and emotional regulation related to testing. Journal of Anxiety, stress and coping, 21 ،263 – 281.
Shaikholeslami, R., Khayyer, M. (2006) Intrinsic motivation, Extrinsic motivation, and learningEnglish as a foreign language. Psychological Reports, 99, 813-818.
Sheldon KM, Elliot AJ, Kim Y, Kasser, T) 2001(.What is satisfying about satisfying events? Testing10 candidate psychological needs. J Personality andSoc Psychol.; 80(2): 325-339.
Sheldon, K. M., Ryan, R. M.,& Reis, H. T. (1996). Whatmakes for a good day? Competence and autonomy inthe day and in the person. Personality and SocialPsychology Bulletin,22,1270-1279.
Shutte, N. C., Malnuff, J. M., Thorsteinsson, E. B., Bhullar, N., & Rooke, S. E. (2007). A meta-analytic investigation of the relationship between emotional intelligence and health. Personality and Individual Differences, 42, 921-933.
Standage, M.; Duda, J.L.; & Ntoumanis, N. (2003). “A model of contextual motivation in physical education: Using constructs from selfdetermination and achievement goal theories to predict physical activity intentions”. Journal of Educational Psychology, 95(1): 97–110.
Thimm, (2010). Mediation of Early Maladaptive Schemas between Perceptions of Pparental Rearing Style and Personality DisorderSymptoms, J. Behav, Ther., & Exp. Psychiat, 41، 52-59.
Thompson,R,A.(1994) .Emotion regulation :A theme in search of definition .In N.A.Fox (ed),TheDevelopment Of Emotion Regulation Biological And Behavioral Considerations (pp.25-52).Chicago:The University Of ChicagoPress.
Tomaka, J., Blascovich, J., Kibler, J., & Ernest, J. M. (1997).Cognitive and physiological antecedents of threat and trends and ecological interactions. Mar Ecol Prog Ser 303: 1–29.
Trinidad, D.R., Jahnsone, C.A. (2000). The association between emotional intelligence andearly adolescent tobacco and alcohol use. Personality and individual Differences, 32, 95-105.
Urdan, T. & Schoenfelder, E.(2006). Classroom effects on studentmotivation: Goal structures, social relationship, and competence beliefs.Journal of School Psychology, 44, 331-349.
Vimz, B. & pina, w. (2010). The assessment of emotion regulation: Improving construct validily in research on psychopathology in Yoth. Journal of psycholosical Behaviour assessment, published online. 10،169-178.
Wang CEA, Halvorsen M, Eisemann M,Waterloo K. (2010) Stability of dysfunctionalattitudes and early maladaptive schemas: A9-year follow-up study of clinicallydepressed subjects. Journal of BehaviorTherapy and Experimental Psychiatry;41(4): 389–396.
Wei, M., Shaffer, P. A., Young, S. K., & Zakalik, R. A. (2005) Adult attachment, shame, depression,and loneliness: the mediation role of basic psychological needs satisfaction, Journal ofCounseling Psychology, 4, 591-601.
Waller, G., Meyer, C., Ohanion, V. (2001). Psychometric properties of the long and short versions of theyoung schema questionnaire: core beliefs among bulimic and comparison woman, CognitiveTherapy and Research, 25(2), 137-147.
Welburn, K., Coristine, M., Dagg, P., Pontefract, A., & Jordan, S. (2002). TheSchema Questionnaire - Short Form: Factor Analysis and Relationship BetweenSchemas and Symptoms. Cognitive Therapy and Research, 26 (4): 519-530.
White, R. W. (1959). Motivation reconsidered: The concept ofcompetence. Psychological Review, 66, 297-333.
Yelsma, P., & Sherilyn, M. (2003). An Examination of Couples' Difficulties With Emotional Expressiveness andTheir Marital Satisfaction. Journal of family communication,3(1),41-62.
Yoo, S. H., Matsumoto, D., & LeRoux, J. A. (2006). The influence of emotion recognition and emotionregulation on intercultural adjustment. Int J Intercult Relat, 30: 345-363.
Young JE, Klosko JS, Weishaar ME. (2003) .Schema therapy: A practitioner"s guide. A Division of Guilford Publications, Inc.
Young, J. E. (1990). Cognitive therapy for personality disorders: A schema-focused approach. Sarasota, FL: Professional Resource Press.
Young, J. E. (1999). Cognitive therapy for personality disorders: A schema-focused approach(rev.ed.). Sarasota, FL: Professional Resources Press.
Zhang, D. H., & He, H. L. (2010) Personality traits and life satisfaction: A Chinese case study. Social behaviour and Personality, 38(8), 1119-1122.