فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده.......................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه........................................................................................................................... 3
بیان مسئله..................................................................................................................... 4
اهمیت و ضرورت پژوهش............................................................................................ 7
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهشی................................................................ 9
تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهشی................................................................................ 9
تعاریف عملیاتی............................................................................................................ 10
فصل دوم- پیشینه تحقیق
سازگاری اجتماعی......................................................................................................... 12
تعاریف سازگاری اجتماعی............................................................................................ 16
ویژگی های شخص سازگار........................................................................................... 19
عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی.................................................................................... 21
تحلیل فرآیند سازگاری.................................................................................................. 26
دیدگاه های نظری سازگاری........................................................................................... 27
عملکرد خانواده............................................................................................................. 33
نقش خانواده بر توانایی سازگاری کودک و نوجوان........................................................... 37
روابط خانوادگی و اهمیت آن در رشد عاطفی.................................................................. 39
ماهیت خودکنترلی......................................................................................................... 45
مفهوم خودکنترلی در نظریه یادگیری اجتماعی راتر........................................................... 52
انواع کنترل و نظارت..................................................................................................... 57
ارزیابی انواع کنترل........................................................................................................ 59
مراحل فرآیند خودکنترلی............................................................................................... 60
مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش.................................................. 62
جمع بندی مطالعات انجام شده....................................................................................... 67
فرضیات پژوهش.......................................................................................................... 67
فصل سوم- روش تحقیق
روش پژوهش............................................................................................................... 69
جامعه آماری................................................................................................................. 69
نمونه و روش نمونه گیری.............................................................................................. 69
ابزارهای اندازه گیری.................................................................................................... 71
روش نمره گذاری......................................................................................................... 72
اعتبار و روایی............................................................................................................... 72
ابعاد مقیاسی سنجش عملکرد خانواده............................................................................. 73
پایایی و اعتبار پرسشنامه عملکرد خانواده........................................................................ 75
روش نمره گذاری پرسشنامه........................................................................................... 77
اعتبار و روایی پرسشنامه................................................................................................ 77
روش تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات............................................................................. 78
ملاحظات اخلاقی ........................................................................................................ 78
فصل چهارم- یافته های پژوهش
تجزیه و تحلیل آماری.................................................................................................... 80
آماره های استنباطی........................................................................................................ 80
فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری
بحث در یافته های پژوهش............................................................................................ 88
نتیجه گیری................................................................................................................... 94
محدودیت های پژوهش................................................................................................ 95
پیشنهادات پژوهش........................................................................................................ 96
منابع
منابع فارسی.................................................................................................................. 98
منابع انگلیسی............................................................................................................... 100
پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی سینها و سینگ (AISS) ...................................104
پرسشنامه عملکرد خانواده................................................................................................107
چکیده انگلیسی
منبع:
منابع فارسی
افروز غلامعلی،(1385)، مصاحبه و مشاوره با والدین کودکان استثنایی،تهران،دانشگاه تهران.
آقایار،سیروس،شریفی درآمدی، پرویز(1385).هوش هیجانی،کاربرد هوش هیجانی درمحیط کار، یادگیری،ارتباطات، انگیزش،رهبری،سازمانها وبیماریهای روانی اصفهان: سپاهان.
بازرگان عباس،سرمد زهره،حجازی الهه،(1387)،روشهای تحقیق در علوم رفتاری،تهران،انتشارات آگاه.
بهرامی خوندابی فاطمه.(1383). بررسی رابطه بین خود کنترلی و کیفیت زندگی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان .دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
بیانی، علی اصغر؛ کوچکی، محمد؛ علی، بیانی (1387). روایی و پایایی بهزیستی روان شناختی ریف؛ مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران؛ 14 ؛35- 28.
بیابانگرداسماعیل،(1372)، روشهای افزایش عزت نفس در کودکان ونوجوانان،تهران،انتشارات انجمن اولیاو مربیان.
رحیمی نژادعباس،پاک نژادمحسن،(1383)، ارتباط بین سازگاری خانواده باسلامت روانی وسطح ارضاء نیازهای روانشناختی فرزندان ونوجوانان،خلاصه مقالات کنگره آسیب شناسی خانواده در ایران،تهران،دانشگاه شهیدبهشتی.
زنجانی طبسی رضا،(1383)، ساخت و هنجاریابی مقدماتی آزمون بهزیستی روانشناختی،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.
سیف نراقی مریم،نادری عزت الله،(1382)، اختلالات رفتاری کودکان وروشهای اصلاح وترمیم آن،انتشارات بدر.
شاملو، سعید،(1382)، بهداشت روانی تهران، رشد.
شفیع آبادی عبدالله،(1372)، نظریه مشاوره و روان درمانی،تهران ،انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
شکری امید،(1380)، تفاوت های جنسیتی در بهزیستی ذهنی ونقش ویژگیهای شخصیت،مجله پزشکی و روانشناسی بالینی ایران،شماره 4 .
کریتنر رابرت ، کینیکی آنجلو (2007). رفتار سازمانی، ترجمه: دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر حسین صفرزاده. تهران: پیام پویا.
میلانی فر بهروز، (1374)، روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران،نشر قومس.
میلانی فر بهروز،(1382)،بهداشت روانی،چاپ هشتم،تهران، نشر قومس.
نریمانی محمد، آقامحمدیان حمیدرضا، رجبی سوران، مقایسه سلامت روانی مادران کودکان استثنایی با سلامت روانی کودکان عادی فصلنامه اصول بهداشت روانی، 1386 شماره 33 و34 ، ص15-24.
منابع انگلیسی
Adalbajarnardotir, S., and Rafnsson., F. D.(2002) Adolescent antisocial behavior and substance use: longitudinal analysis. Addictive Behaviors.27, 227-240.
Baron, R.A(1989), "Personality and organizational conflict: Effect of the type a behavior pattern and self-monitoring". Organizational behavior and humanDecission processes. Vol 44, Issue 2, pp 281-296.
Barrick, Murry R and Parks Laura and Mount, Michael k, (2005),"Self-Monitoring as a moderator of the relationships between personality traits and performance". personality psychology,vol 58,pp745-765
Berzonsky, M. D. (2003). Identity style and well-being: Does commitment matter? Identity: An International Journal of Theory and Research, 3(2), 131-142.
Blakely Gerald L, Andrews Martha C, Fuller Jack(2003).Are chameleons good citizens? A Logitudinal Study of the relationship Between Self-monitoring and Organizational Citizenship. Journal of Business and Psychology, Vol, 18, No.2.
Bloodstein, O., & Bernstein Ratner, N .(2008). A handbook of stuttering (6th ed.). NewYork: Thomson Delmar Learning.
Compton, W. C. (2001). “Toward a tripartite factor structure of mental health: Subjective well-being, personal growth, and religiosity”. Journal of Psychology, 135, 486-500.
Ellis. A. doubson. (1988) How to live with and without anger New york: Reasers Digestpress
Grasmick, H. G., Tittle, C. R., Bursik, R. J., & Arneklev, B. J. (1993) Testing the core empirical implications of Gottfredson and Hirschi’s general theory of crime. Journal of Research in Crime and Delinquency30, 5–29.
Gunty, Buri ( 2008). Parental Practices and the Development of Maladaptive Schemas Online Submission, Paper presented at the Annual Meeting of the Midwestern. Psychological Association (Chicago, IL, May 2008). 33 pp.
Harris and Curtin (2002). Parental Perception, Early Maladaptive Schemas and Depressive Symptoms in Young Adult. Cognitive Therapy and Research, 26, 3, . 405-416.
Karademas, E. (2007). “Positive and negative aspects of well-being: Common andspecific predictors”. Personality and Individual Differences, 43, 277-287.
Kaushal, Ritu and T.Kwantes, Catherine(2006). "the role of culture and personality in choice of conflict management strategy". Internatinal Journal Relations, 30. pp579-603.
Kumru Asiye, Thompson, Ross A(2003). "Ego Identity Status and Self Monitoring Behavior in Adolescents", Journal of Adolescen t Research, Vol. 18 No.5, pp , 481-495.
Meeus, J., Iedema, M., Helsen, M., & Vollebergh, W. (1999). Patterns of adolescent identity development: Review of literature and longitudinal anaylisis. Developmental Review, 1, 419-461.
Piquero,A.R. Gibson,C.L. & Tibbetts, S.G. (2002). Dos self control account for the relationship between binge drinking and alcohol related behaviors? Criminal Behavior and Mental Health. 12, 135-154.
Ryan, R. M. & Deci, E. L (2001). “To be happy or to be eudaimonic well-being”. In S. Fiske (Ed.), Annual Review of Psychology, 52,141-166.
Ryff. C. D. Keyes. C. l. m Shomtkin .D. (2002). Optimal well-being :Empirical Encounter of two traditional. Journal of Personality and social psychology. 62 (6). 1007-1022
Sawadi, H. (1999). Individual risk factors for adolescence substance use. Drug and Alcohol Dependence. 55, 209-224.
Skinner. B. F. (1973). Beyond Freedom and Dignity palific Grov. Califormia u.s.a
Snyder, (1974). "self-monitoring of expressive behavior". J,personal. Soc. Psycho. 30: 526-527.1974.
spencer, D. L. (2005). Race, self control, and drug problems among jail inmates. Journal of Drug Issues; 22(4,5), 645-664.