فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مسئله 4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 6
1-4- اهداف تحقیق. 7
1-4-1- اهداف کلی. 7
1-4-2- اهداف کاربردی. 7
1-5- فرضیات تحقیق. 7
1-6- تعاریف مفهومیو عملیاتی متغیرها 8
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه 11
2-2- انگیزش تحصیلی. 13
2-3- الگوهای انگیزشی. 14
2-4- نظریات یادگیری. 17
2-5- نظریههای رفتاری. 17
2-6- نظریه شرطیسازی کلاسیک.. 18
2-7- نظریه کوشش و خطا 18
2-8- نظریه شرطیسازی کنشگر. 19
2-9- نظریههای شناختی. 20
2-10- نظریه یادگیری گشتالت.. 20
2-11- نظریه یادگیری معنیدار کلامی. 21
2-12- نظریه اجتماعی- شناختی. 21
2-13- مفهوم هویت یادگیری. 22
2-14- نظریه هویت ریچارد جنکینز. 23
2-15- مفهوم بهداشت روانی. 28
2-16- عوامل مؤثر بر سلامت روان. 32
2-17- نظریات سلامت روان. 33
2-18- مفهوم مشاوره تحصیلی. 36
2-19- پیشینه تحقیق. 47
2-19-1- پیشینه داخلی تحقیق. 47
2-19-2- پیشینه خارجی تحقیق. 49
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 51
3-2- جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه 51
3-3- طرح تحقیق. 52
3-4- ابزارهای پژوهش... 52
3-5-پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر: 52
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه 52
3-7- پرسشنامه سلامت عمومیگلد برگ.. 53
3-8- اعتبار و روایی. 55
3-9- پرسشنامه هویت فردی بردبار 55
3-10- روش اجرا 56
3-11- روش تحلیل داده ها 57
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 یافته های توصیفی. 59
4-2- یافتههای فرضیات پژوهش... 60
4-3- تحلیل داده ها 61
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- نتیجه گیری. 66
5-2- محدودیتهای پژوهش... 71
5-3- پیشنهادات.. 71
5-3-1- پیشنهادات پژوهشی. 71
5-3-2- پیشنهادهای کاربردی. 72
منابع و مآخذ. 73
پیوست.. 77
چکیده انگلیسی. 86
منبع:
منابع و مآخذ
منابع فارسی
احمدی، سید احمد.(1380). مبانی و اصول راهنمایی و مشاوره، تهران: انتشارات سمت.
احمدی،سید احمد .(1383).مبانی و اصول راهنمایی ومشاوره ، تهران: انتشارات سمت.
آقای،احمد،جلالی،داریوش، نظری، فرحناز.(1390). مجله مطالعات آموزش ویادگیری ، دوره سوم شماره دور، زمستان 1390.
ایروانی، م، نجات، ح. (1378). مفهوم سلامت روان در مکاتب روان شناسی، فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال 1، شماره 3، صفحات 166-160.
بیابانگرد، اسماعیل. (1372). روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات رشد چاپ دوم.
بیابانگرد، اسماعیل.(1384). روانشناسی تربیتی، تهران: ویرایش، ، چاپ اول، ص 193.
بیابانگرد، اسماعیل. (1390). روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات رشد.
بیابانگرد، اسماعیل.(1390). روش های کاهش افت تحصیلی. انتشارات کانون انجمن اولیا و مربیان.
پورافکاری، نصرت الله. (1380). فرهنگ جامع روانپزشکی و زمینههای وابسته، انتشارات فرهنگ معاصر جلد دوم، 1402-914.
جلالی، فاطمه. (1384). آموزش وپرورش استان هرمزگان ،نقش مشاور در امور تحصیلی وتربیتی دانشآموزان.
حردانی، ق. (1381). بررسی رابطه سلامت روان دبیران زن و مرد با میزان رضایت شغلی آنها با در نظر گرفتن جنسیت با عنوان متغیر تعدیل کننده در مقطع متوسطه نواحی چهارگانه آموزش و پرورش اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد اهواز.
خیاطی، نسرین.(1390).گامهای برای کسب مهارتهای تحصیلی، انتشارات تبریز هنر اول.
خدارحیمی، س. (1373). روان شناسی سالمندی، انتشارات آستان قدس رضوی.
سواری، آ. (1387). مقایسه سازگاری اجتماعی، سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان نابینا و ناشنوا مقطع راهنمایی شهر اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامیواحد اهواز.
سیف، ع.(1387). روانشناسی پرورشی نوین، تهران: دوران، چاپ ششم، صص 121 – 120.
سقایی،م. (1392). مشاوره با دانش آموزان در مدارس، سایت گروه آموزشی منطقه چهار تهران.
سید محمدی ، یحیی. (1376). انگیزش و هیجان ،موسسه نشر ویرایش.
ساعتچی، محمود، کامکاری، کامبیز، شکری، مهناز. (1390). باهمکاری اسدی، پروا، معاشرت، امین، آزمونهای روانشناختی.
شفیع آبادی، عبدالله، ناصری، غلامرضا.(1388). نظریههای مشاوره و رواندرمانی مرکز نشر دانشگاهی.
شفیع آبادی، عبدالله. (1385). مقدمات راهنمایی و مشاوره(مفاهیم وکاربرد)، تهران: دانشگاه پیام نور
شفیع آبادی، ع. (1384). بررسی اثر بخشی درمان گروهی آموزش مهارت حل مسئله بر برخی از ویژگیهای شناختی نوجوانان اقدام کننده به خودکشی در دانشگاه علامه طباطبایی، فصلنامه تازهها و پژوهشهای مشاوره، دوره هشتم، شماره 6: 19-10.
شفیع آبادی ،عبدالله. (1371). فنون و روشهای مشاوره انتشارات نشر ترمه.
شعبانی، ح.(1383). مهارتهای آموزشی و پرورشی، تهران: انتشارات سمت، ، چاپ هجدهم، ص 22.
شریفی، طیبه. (1389). بررسی روابط هویتهای فردی، دینی و ملی با سلامت روانی دانشجویان منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامیدر سال تحصیلی 88-87. پایان نامه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم- تحقیقات خوزستان.
شاملو، سعید. (1388). بهداشت روانی، ویرایش دوم. چاپ بیست و یکم. تهران. انتشارات رشد.
عثنی عشر. (1389).تاثیر مشاوره بر عملکرد و عزت نفس . پایان نامه دانشگاه آزاد واحد مرو دشت سال تحصیلی 1389-1388.
فاضلی، عصمت. (1383). تأثیر مشاوره در پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 10 (1) :61-90
گل میرزایی جواد، محبوبی حمیدرضا، خورگوئی طاهره. (1390). تأثیر مشاوره حمایتی برای دانشجویان با پیشرفت تحصیلی ضعیف. م جله ایرانی آموزش در علوم پزشکی 583-582: (6) 11
گیبسون،ر. میشل،م .(1377). مبانی مشاوره و راهنمایی؛ترجمه ثنایی و همکاران،چاپ سوم،تهران :بعثت
لطفآبادی، ح.(1384). روانشناسی تربیتی، تهران: سمت، چاپ اول، ص 233.
مجیدی، خدیجه، امینیخویی، ناصر، مقاتتلی، نعیما ،گلستانه،سید موسی.(1390). تاثیر مشاوره تحصیلی بر انگیزش تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامیواحد بوشهر.
میر محمدی،د.(1383). گفتارهایی درباره هویت ملی در ایران،نشر: انتشارات تمدن ایرانی،تهران.
مولفان،گروه، موسوی، سیدمختار،د. (1382). احیای نقش راهمایی و مشاوره ای معلمان انتشارات تزکیه.
نوابی نژاد، شکوه. (1380). راهنمایی ومشاوره،نشرمعاصر.
هومن ، حیدرعلی. (1376). بررسی مدلهای ملی پیشرفت تحصیلی. نشریه علوم تربیتی، 10(1-2)، ص 41-19.
یار احمدی، تورج. (1393). جنکیز،ر. (2014). هویت اجتماعی، تهران: نر شیرازه،1.
یعقوبی،حسن،خوش خلق،ایرج. (1377). انگیزش در کلاس درس ، انتشارات تربیت معلم.
ب) منابع انگلیسی
Adams, G. R, & Shea, J. R (2001). The structure of identity status in
adolescence and youth. Journal of Adolescence, 24, 136-144.
Ball, S. (1977) Motivation in Education. New York: Academic Press.
Berzonsky, M. D, & Kuk, L (2005). Identity style, psychosocial maturity and
academic Performance, personality and individual differen.
Berzonsky, M.D(2001). Identity style and coping strategies. Journal of
Personality, 68, 771-788.
Berzonsky, M.D, & Adams, G.R(2002). Revaluating the identity status.
Brophy, Jere (1986). OnMotivating Students. Institute FOR Research on
Teaching. Michigan State University.
Caputi, P. A. & Oades, L. A. (2001) Epistemic assumptions. Journal of Social
Psychology. 221, 87-96.
-Cappuzzi,& R D.Gross(1991);introduction to counseling;Boston; Allyn & Bacon Co.
Dolinger, S.M, & Dolinger, R.J(2002). Developmental view toward identity
formation. Journal of Personality, 143, 421-424.
Ellis, A (1973). Humanistic psychotherapy: the Rational- emotive Approach, N
Y. the Julian press inc
Entwistle, N (1988). Motivation and Learning Strategies. Education and Child
Psychology, Vol. 5(3). 5-20.
Guidance and School Counseling(2007) –A Brief History of School Guidance and Counceling in the United State.
Hadley H . R(1988).lmproviny reading scores through a self esteem prevention.
Heather, J. B (2001). Identity style, cognitive style and well-being. the rule of
commitment. Journal of Adolescence Research. Vol: 8, pp: 76- 79.
Marshall. Hermine H (1987). Motivational Strategies of Three Fifth- Grade
Teachers. The Elementary School Journal, 88, 2: 135-50, Ej 632747.
Masaalis (2007).Relationship between reading study and academic achievement among students in lu (disseration).lsfahan.khorasgan slamic azad.
Pintrich P,& Shonk D(2008). Motivation in education. Tehran: Elm.
Reev JM (2007). 4th ed. Tehran: Virayesh..Persian.
Rogers, c. R (1951). Client- centered therapy: its current practice, implication & theory, boston, Houghton Mifflin company.
Sweidel, G. B (1996). Study strategy portfolio: A project to enhance study skills
and time management. Teaching of Psychology, 23, 246-248.
Thomas. R(2001)counseling center cantiribution to student retention and
grduration. Lournal of college student development (Nor-Dec).page 322.
Ventis,L.W(1995), The Relationships between Religion and Mental Health
Journal of Social issues Vol.51, No.2,PP.33
Wells Ml.(2002)An epidemiologic approach to addressing Student attrition hn nursing programs. L profnurs.19(4):230-6.