فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول : 1
مقدمه : 2
1-1 طرح مسئله : 3
2-1 اهمیت پژوهش : 3
3-1 اهداف پژوهش : 4
الف . هدف اصلی: 4
ب .اهداف فرعی: 4
پیشینه تحقیق:..........................................................................................................................................................................4
الف . پایان نامه ها : 5
ب . کتاب ها : 6
5-1سوالات تحقیق : 7
الف . سوال اصلی : 7
ب . سوال های فرعی : 7
فصل دوم : 8
مقدمه : 9
1-2 تعریف تبلیغات : 10
2-2 تعریف تبلیغ در کتب مرجع : 12
3-2 اصول نظری تبلیغ : 13
4-2 تاریخچه تبلیغات : 14
الف . تبلیغات نخستین : 15
ب . تبلیغات چاپی اولیه : 15
ج . پیدایش تبلیغات نوین : 16
د. موسسه های تبلیغاتی نوین : 18
ه. رسانه الکترونیک : 18
5-2 کارکردهای اجتماعی تبلیغات : 19
6-2 انواع تبلیغات : 20
الف . تقسیم بندی تبلیغات برمبناهای مختلف : 21
ب . تبلیغات محلی : 21
ج . تبلیغات ملی : 21
د. تبلیغات بین المللی – جهانی : 21
7-2 انواع نقش های تبلیغات : 24
8-2 شیوه های تبلیغات : 25
الف . اقدام مستقیم : 25
ب. اقدام غیر مستقیم : 25
9-2 دین : 25
10-2تبلیغ دینی:...............................................................................................................31
11-2ویژگی های تبلیغ دینی :.................................................................................................32
12-2تعریف فرهنگ :........................................................................................................33
13-2تاریخچه فرهنگ :.......................................................................................................34
-الف. مرحله اول : 35
-ب . مرحله دوم : 35
-ج. مرحله سوم : 35
14-2ویژگی های فرهنگ : 35
15-2
16-2جایگاه سیاست گذاری فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی :.............................................39
17-2چارچوب نظری پژوهش :........................................................................................40
الف . الگوهای سیاست گذاری فرهنگی : 40
ب. الگوی آرمان شهرگرایی : 40
ج. الگوی راهبردی : 43
د. الگوی توسعه گرا : 43
18-2ارتباط دین و فرهنگ : 44
الف) نسبت دین اسلام و فرهنگ با رویکرد مصداق گرایی : 45
ب) نسبت دین و فرهنگ با رویکرد کارکردگرایی : 46
قلمرو دین و فرهنگ : 47
فصل سوم : 49
مقدمه : 50
1-3 روش کیفی : 50
2-3 تفاوت روش کیفی با روش کمی : 51
3-3 ویژگی های روش تحقیق کیفی : 52
4-3 روش اسنادی : 52
5-3 انواع اسناد : 53
6-3 نقاط قوت روش اسنادی : 54
7-3 نقاط ضعف روش اسنادی : 56
8-3 محتوای موردتحقیق : 56
9-3 ابزاروشیوه گردآوری داده ها : 57
10-3شیوه تجزیه و تحلیل داده ها :.....................................................................................................................................57
فصل چهارم : 58
1-4 برنامه اول: 59
الف . هدفهای کلی : 62
ب. گسترش کمی و ارتقای کیفی فرهنگ عمومی:.........................................................................64
ج . تبصره های فرهنگی برنامه اول: 66
2-4 برنامه دوم : 70
الف . هدفهای کلی کیفی : 70
ب . هدایت جوانان و نوجوانان در عرصه های ایمان مذهبی: 73
ج . تبصره های فرهنگی برنامه دوم : 74
3-4 برنامه سوم : 78
الف . تبصره های فرهنگی برنامه سوم : 80
4-4 برنامه چهارم : 93
الف . تبصره های فرهنگی برنامه چهارم: 95
5-4 برنامه پنجم : 108
الف . تبصره های فرهنگی برنامه پنجم: 110
6-4 متن کامل سند چشم انداز بیست ساله : 115
7-4پاسخ به سوالات تحقیق: 117
الف . سوال اصلی: 117
ب. سوال های فرعی: 117
ج . برنامه اول : 118
د . برنامه دوم : 120
ه . برنامه سوم : 122
ی. برنامه چهارم : 124
و. برنامه پنجم : 125
سند چشم انداز بیست ساله: 127
8-4میزان تطبیق بخش فرهنگ برنامه چهارم و پنجم با سند چشم انداز: 128
فصل پنجم: 130
1-5نتیجه گیری: 131
2-5پیشنهادات: 132
3-5محدودیتها: 133
منابع: 134
ب- فهرست جداول و نمودارها
منبع:
منابع:
1) آرون، ریمون، (1370) ، « مراحل اساسی اندیشه جامعه شناسی» ، مترجم باقر پرهام ، چاپ دوم، تهران : انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.
2)آزاد ارمکی، تقی وغیاثوند، احمد،(1383)، جامعه شناسی تغییرات فرهنگی در ایران، تهران:نشرآن
3)اجلالی، پرویز، سیاست گذاری وبرنامه ریزی فرهنگی در ایران،تهران:عترت،1379
4) احمدزاده کرمانی، روح الله، (1390)، باز اندیشی در فرهنگ و رسانه، تهران : چاپار
5) احمدی، حسن، روش برنامه ریزی در بخش فرهنگ، تهران:انتشارات سازمان برنامه وبودجه،1370
6) استراس،آنسلم،کوربین، جولیت،(1385)، اصول روش تحقیق کیفی:نظریه مبنایی؛رویه هاوشیوه ها، مترجم بیوک محمدی،تهران: پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
7) اسدی طاری، محمدحسن، (1372)، تاریخچه تبلیغات بازرگانی، رسانه، سال چهارم، ش 1
8) اسلامی ندوشن، محمدعلی، (1354)، فرهنگ و شبه فرهنگ، تهران : توس
9)اینگلهارت، رونالد،(1373)، تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی، ترجمه مریم وتر، تهران:نشرکویر
10) باهنر . ناصر همایون . محمد هادی (1388) – گذرگاه های تبلیغات بازرگانی : از آغاز تا اسلام – تهران : پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
11) بریتانیکا، (1375)، تبلیغات، ترجمه اکبر مهرافشا، پژوهش و سنجش، سال سوم، ش 10،9
12) بهادری، افسانه، (1376)، « درآمدی برسیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی» ، تهران : مرکز پژوهشهای بنیادی
13) بیکر، ترزال،(1377)، نحوه انجام تحقیقات اجتماعی، مترجم هوشنگ نایبی، تهران:روش
14) پارسا نیا، حمید، (1385)، « ایدئولوژی، علم»، قم : موسسه بوستان کتاب
15)پراتکانیس،آنتونی،(1389)، عصرتبلیغات،کاووس سیدامامی، تهران:سروش
16) پک، جانیس، (1382)، «تحلیل روان شناسانه از دین در جهان رسانه ای شده، بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ»، مترجم مسعود آریایی نیا، تهران : انتشارات سروش.
17) پور کریمی، جواد، (1381)، «تبلیغات رسانه ای و تغییر نگرش مخاطبان و رویکرد روان شناختی بر تبلیغات»، پژوهش و سنجش، سال نهم، ش 29
18) پهلوان، چنگیز، (1390 )، فرهنگ شناسی؛ گفتارهای در زمینه فرهنگ و تمدن، تهران : قطره
19) پیچ، (1384)، « فرهنگ طولی و فرهنگ عرضی»، دومین همایش نرم افزاری دانشگاه باقرالعلوم (ع)
20)توفیق، فیروز،(1382)، رنامه ریزی در ایران وچشم انداز آینده آن، تهران: موسسه عالی آموزش وپژوهش مدیریت وبرنامه ریزی
21)جعفری، محمدحسن، (1390)، جایگاه حوزه علمیه در سیاست گذاری فرهنگی درنظام جمهوری اسلامی ایران، اسلام وپژوهشهای مدیریتی، ش1
22)حسنقلی پور، طهمورث، (1388)، مدیریت تبلیغات، تهران: نگاه دانش
23)حسین لی، رسول، اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، تهران، چاپ اول1379
24)حافظ نیا، محمدرضا، (1385)، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران:سمت
25) خسرو پناه، عبدالحسین، (1382)، «گستره شریعت»، قم : دفتر نشر معارف
26) دادگران، سید محمد، (1374)، مبانی ارتباطات جمعی، چاپ اول، تهران : انتشارات فیروزه
27)راوندی، مرتضی، (1374)، تاریخ اجتماعی ایران، جلد اول، تهران: انتشارات مبشری
28)رفیع پور، فرامرز، (1382)، تکنیک های خاص تحقیق درعلوم اجتماعی، تهران: انتشار
29)ساروخانی، باقر،(1373)، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
30)ساعی، علی، (1387)، روش تحقیق در علوم اجتماعی با رهیافت عقلانیت انتقادی، تهران :سمت
31) شاه محمدی، عبدالرضا، (1385)، اقناع و تبلیغ تهران : انتشارات زرباف
32) شجاعی زند، علیرضا، (1380)، « دین، جامعه و عرفی شدن »، تهران : نشر مرکزی
33) صاحبی، محمدجواد، ( 1384 )، مناسبات دین و فرهنگ در جامعه ایران، تهران : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات
34)صادقی تهرانی، علی، (1377)، دوتفکر پیرامون برنامه ریزی در ایران، مجموعه مقالات همایش پنجاه سال برنامه ریزی در ایران، تهران:سازمان برنامه وبودجه
35)طالب، مهدی، (1380)، شیوه های مطالعات اجتماعی روش تحقیق عملی، تهران
36) طاهر نبی، کوروش، (1381)، صنعت تبلیغات، آگهی، ترویج، تبلیغ، تهران : انتشارات فرزین
37) طباطبایی، محمدحسین، (1384)،تفسیر المیزان ج 2، قم : انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
38)علوی تبار، علیرضا،(1373)، ملاحظات اساسی در سیاستگذاری فرهنگی ایران، مجله راهبرد،ش 3
39) فروند، ژولین، (1372)، «نظریه های مربوط به علوم انسانی»، مترجم علی محمد کاردان، تهران : مرکز نشر دانشگاهی.
40)کیوی، ریمون،کامپنهود، لوک وان ، (1370)، روش تحقیق درعلوم اجتماعی، مترجم عبدالحسین نیک گهر، تهران :چاپ نوبهار
41)گیدنز،آنتونی، (1380)، صبوری، منوچهر، جامعه شناسی، تهران : نشرقطره
42) لالمی، شیده،(1384)، «گریز مخاطب از تبلیغات مزاحم »، روزنامه ایران
43) محمدی، بیوک،(1390)، درآمدی بر روش تحقیق کیفی، تهران:پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
44) وایت، رابرت ای .، (1382)، «نقش دین و رسانه در ساخت فرهنگ، بازاندیش درباره رسانه دین و فرهنگ»، مترجم مسعود آریایی نیا، تهران : انتشارات سروش.
45) وحید، مجید، (1382)، سیاست گذاری و فرهنگ در ایران امروز، تهران ، باز
46) همایون، محمد هادی، (1379)، «بازنگری تعریف تبلیغات بازرگانی بر اساس ویژگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران»، مجموعه مقاله ها نخستین همایش و نمایشگاه صنعت تبلیغ ایران، انتشارات اداره کل تبلیغات وزارت ارشاد
47) هوور، استوارت ام .، (1382)، « رسانه ها و شکل گیری حوزه عمومی دینی، بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ» ، مترجم مسعود آریایی نیا، تهران : انتشارات سروش.
48) قانون برنامه اول توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1368-1372)
49) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1374-1378) مصوب 20/9/1373 مجلس شورای اسلامی
50) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
51) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1388-1384) مصوب 11/4/1383
52) قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (1394-1390) مصوب 15/10/1389
53) سند چشم انداز بیست ساله کشور
منابع لاتین:
-Ramous, Charles, 1973. Advertising Research: the state of the art, ANA
publication.
-Wiechmann.Jack, 1992. Ntc’s Dictionary of Advertising, G Ntc
Publishing.
-Schudsou, Micheal, 1993. Advertising the Uneasy Persuation, Routlege
Publishing.
-Dyer, Gillean, 1993. Advertising as Communication, Routlege
Publishing.
-Qussel.J.T, G. Verrill and W.R. lane, kleppner advertising Proudure
(lothed ), Prehlall New York.
-Wadeley, A. Brich, A. Malim, 1996. TV. Perspectives in Psychology. 2nd.
Ed. MacMillian, London.