فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات... 7
11 بیان مسئله. 8
12 ضرورت و اهمیت تحقیق.. 8
13 اهداف تحقیق.. 9
14 سؤالات تحقیق.. 9
15 فرضیه تحقیق.. 10
16 روش تحقیق.. 10
17مفاهیم. 10
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق.. 15
21 بررسی تحقیقات پیشین.. 16
2-2 چارچوب نظری تحقیق.. 20
221 عناصر فیلمنامه. 21
2211 پیرنگ.. 21
2212 شخصیت.. 24
2213 درون مایه. 30
2214کشمکش... 30
2215بحران. 33
2216دیالوگ.. 34
2217 زمان و مکان (صحنه، موقعیت) 35
222 فیلم تاریخی و تاریخ مقدس... 35
فصل سوم: یافتههای تحقیق.. 40
31غیاب در اصل خلقت... 41
32غیاب نزد پساساختارگراها 43
33 غیاب در هنر اسلامی.. 44
34غیاب و تخیل.. 47
35 غیاب و روایت پذیری برای کودک.. 47
36غیاب و واکنش... 48
37غیاب و صرفه جویی هزینه ها 48
38 سینما و تصویرگری معصوم 49
381 اهمیت چگونگی بازنمایی معصومین در سینما 50
382تصویرگری معصوم در سینمای هالیوود 51
383 تصویرگری معصوم در سینمای ایران. 57
384 محدودیت های سینما و تلویزیون در تصویرگری معصوم 62
39گستره غیاب در فیلم. 67
391غیاب در عناصر میزانسن. 68
310غیاب در ژانرهای سینمایی.. 79
3101غیاب در ژانر معمایی پلیسی. 79
3102غیاب در ژانر وحشت.. 79
311غیاب در درام. 80
3111 منظق داستانی. 80
3112 پیوند شخصیت غائب با اصل داستان. 80
3113 حفظ کشمکش... 82
312 نکاتی چند درباره امکانات غیاب... 84
3121 استفاده از راهکار غیاب در نقل تاریخ. 84
3122 غیاب و بازنمایی رویداد واحد از زندگی معصوم 86
3123 غیاب و راز. 87
313راهکارهای تجربه شده در تصویرگری معصوم. 88
3131 فیلم هایی با حضور کامل معصوم. 88
31313 ارزیابی روش حضور کامل. 93
3132 فیلم هایی با غیاب معصوم. 93
3133 ارزیابی روش غیاب شخصیت.. 105
314 تأملی بر راهکار غیاب... 105
فصل چهارم: نتیجهگیری.. 108
41 نتیجهگیری.. 109
4-2 پیشنهادات... 110
منبع:
فهرست منابع
آرمر، آلن، (1375).فیلمنامه نویسی برای سینما و تلویزیون، تهران: حوزه هنری.
آفرین، فریده. نجومیان، امیرعلی (1389). خوانشی پساساختگرا از آثار عباس کیارستمی. چاپ اول، تهران: علم.
آوینی، سید مرتضی (1377). آیینه جادو.چاپ اول، تهران: ساقی.
ابوطالبی، مسعود. سکولاریسم و تلویزیون(1386).چاپ اول، قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما (ص124-108 ).
ارسطو (1353) فن شعر. مترجم، عبدالحسین زرین کوب. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
استیونسن، رالف و ژ. ر دبری (1377). هنر سینما. مترجم، پرویز دوائی، تهران: امیرکبیر، اول.
امامی مجید (1373)شخصیت پردازی در سینما، تهران، انتشارات برگ.
باربرو، جیزس مارتین (1385). رسانه های گروهی به مثابه جایگاه مقدس سازی دوباره فرهنگ معاصر. بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ. مترجم، مسعود آریانی نیا. (ف2، ص137-153). تهران: سروش.
بلکر، اروین آر، (1388). عناصر فیلمنامه نویسی، مترجم، محمد گذرآبادی، چاپ اول، تهران: هرمس.
بورکهارت، تیتوس (1383). ارزش های جاویدان در هنر اسلامی، هنر و معنویت،چاپ اول، مترجم انشاءالله رحمتی، تهران: فرهنگستان هنر.
بیضایی، بهرام (1376) فیلمینامه روز واقعه، تهران: روشنگران.
بی نیاز، فتح الل، 1387، درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی، تهران: افراز.
پستمن، نیل (1386). تکنوپولی، تسلیم فرهنگ به تکنولوژی، چاپ اول، مترجم، صادق طباطبایی، تهران: اطلاعات.
حنیف، محمد (1389) قابلیت های نمایشی شاهنامه، چاپ دوم، تهران، سروش، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
خجسته، حسن و کلانتری، عبدالحسین (1386).بررسی نسبت رسانه و دین، مطالعه ی موردی مناسک رسانه ای. دین و رسانه (ص176-151). تهران: سروش.
چلکووسکی، پیتر جی (1384). تعزیه: آیین و نمایش در ایران. مترجم، داوود حاتمی، مترجم تهران: سمت.
دوکرو، اتی ین (1385).گفتارهایی در باب میم، پریوش صفا، چاپ اول، تهران نشر قطره.
زکی، محمدحسن (1987م) الصین و فنون الاسلام، بیروت: دارالرائی العربی، 1401ه.
لیندا سیگر (1388).خلق شخصیت: راهنمای شکل یابی شخصیت در سینما، مجموعهتلویزیونی، رمان و داستان کوتاه، مترجم، مسعود مدنی، تهران: رهوان پویش.
شهیدی، عنایتالله (1380). پژوهشی در تعزیه و تعزیهخوانی از آغاز تا پایان دوره قاجار در تهران. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران.
علوی طباطبایی، ابوالحسن (1387). محمد رسول الله و مبارزان مسلمان بر پرده ی سینما. بی جا: بنیاد سینمایی فارابی.
فهیمی فر، اصغر (1386). دیالکتیک صورت و معنا در هنر، تلویزیون و سینما.چاپ اول، تهران: مؤسسه ی فرهنگی منادی تربیت.
قادری، نصرالله (1380).آناتومی ساختار درام، چاپ اول، تهران، نیستان.
طالبی نژاد، احمد (1392).تعزیه، تراژدی، سینما، تهران: جامعه نو.
کمبل، هیدی(1388). چالش های پدید آمده توسط رسانه های جدید. مترجم، رحیم قاسمیان، رواق هنر و اندیشه، (43)، صص 54-81.
مارش، کلایو و اُرتیز، گی (1384). کاوش در الهیات و سینما.مترجم، امیر احمدی آریان و دیگران، چاپ اول،تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
مک کی، رابرت (1387). داستان. مترجم، محمد گذرآبادی. تهران: هرمس.
مهدی پور عمرانی، روح الله (1386). آموزش داستان نویسی، تهران: تیرگان.
میرخندان، سید حمید (1392).مطالعات دینی فیلم، تهران: بنیاد سینمایی فارابی
میرصادقی، جمال (1380)، عناصر داستان، تهران: سخن.
وانوا، فرنسیس (1379). فیلمنامه های الگو، الگوهای فیلمنامه. مترجم، داریوش مؤدبیان. تهران: سروش.
نصر، سید حسین (1389).هنر و معنویت اسلامی، اهمیت فضای خالی در هنر اسلامی.اول، مترجم، رحیم قاسمیان. تهران: حکمت.
یاسینی، سیده راضیه (1393).سیمای پیامبران در سینمای هالیوود و ایران، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.