فهرست:
فهرست مطالب
1 فصلاول.. 1
1.1 مقدمه. 2
1.2 مرورتاریخی.. 2
1.2.1 ماهیتوپیشینهپیدایشماهواره. 2
1.2.2 کاربردهایماهواره. 4
1.3 بیانمساله. 6
1.4 اهدافتحقیق.. 8
1.4.1 اهدافجزیی.. 8
1.5ضرورتواهمیتتحقیق 9
1.6تعریفمفاهیمواصطلاحات 10
1.6.1 رسانه. 10
1.6.2 ماهواره. 11
1.6.3 سریالمسلسل،ردیفی،نوبتی،ردهای،دوری،ترتیبی،جزء. 11
1.6.4 سبکهایزندگی.. 11
1.6.5 نمادهایمنزلتی.. 12
1.6.6 نمادفرهنگی.. 13
1.6.7 نمادبومیومحلی.. 13
1.6.8 نمادملی.. 13
1.6.9 نمادفراملی.. 13
1.6.10 نمادهایسنتی.. 13
1.6.11 نمادمدرن.. 14
1.6.12 نقشاجتماعی.. 14
1.6.13 روابطشغلی.. 15
1.6.14 نقششخصی.. 15
1.6.15 نقشخانوادگیوخویشاوندی.. 16
1.6.16 ارزشهایاجتماعی.. 16
1.6.17 جمعگراییوفردگرایی.. 17
1.6.18 آیندهگراییوگذشتهگرایی.. 18
1.6.19 تجملگرایی.. 18
1.6.20 امنیتوآسایش.... 18
1.6.21 معنویتگرایی.. 19
1.6.22 الگوهایرفتاری.. 19
1.6.23 اوقاتفراغت... 19
1.6.24 الگویمصرف... 20
1.6.25 بیانلهجه. 20
1.6.26 آرایشوپیرایش.... 21
1.6.27 مدگرایی.. 21
1.6.28 گرایشدینی.. 22
2 فصلدوم. 23
2.1مرورادبیاتتجربی 24
2.1.1 تحقیقاتداخلی.. 24
2.1.2 تحقیقاتخارجی.. 32
2.2 مبانینظری.. 35
2.2.1 نظریههایسبکزندگی.. 35
2.2.1.1 بوردیو. 35
2.2.1.2 زیمل.. 37
2.2.1.3 وبلن.. 37
2.2.1.4 گیدنز. 38
2.2.1.5 فدرستون.. 38
2.2.1.6 باکاک.... 39
2.2.2 نظریههایتاثیراترسانهوماهواره. 40
2.2.2.1نظریهیادگیریمشاهدهای 40
2.2.2.2نظریهوابستگی 40
2.2.2.3نظریهکاشتباورها 41
2.2.2.4نظریهمیانجیمیانرسانهوجامعه 43
2.2.2.5 نظریهژرژمیل.. 44
2.2.2.6 دیویدرایزمن.. 45
2.2.2.7 مکلوهان.. 46
2.2.2.8هارولدآدامزاینیس 47
2.2.2.9 هارولدلاسول.. 48
2.2.2.10لازارسفلدومرتن 50
2.2.2.11کورتلوین 51
2.2.2.12نظریهجهانیشدن 51
2.2.2.13نظریههجومفرهنگی 52
2.3 چارچوبنظریتحقیق.. 56
2.4 مدلنظریتحقیق.. 58
2.5 سئوالاتتحقیق.. 59
2.5.1 سئوالاصلی.. 59
2.5.2 سئوالاتفرعی.. 59
2.6 فرضیاتتحقیق.. 59
3 فصلسوم. 61
3.1 مقدمه. 62
3.2 روشتحقیق.. 62
3.3 تکنیکتحقیق.. 63
3.4پردازشاطلاعاتوآزمونآماری 63
3.4.1 روشهایآماریتجزیهوتحلیلدادهها. 63
3.4.2 روشپردازشوتحلیلیدادهها. 63
3.5 قلمروتحقیق.. 64
3.5.1 جامعهآماری.. 64
3.5.2 نمونهآماری.. 64
3.5.3 حجمنمونه: 65
3.6روشنمونهگیری 65
4 فصلچهارم. 66
4.1 مقدمه. 67
4.2 آمارتوصیفی.. 67
4.2.1 سن.. 67
4.2.2 وضعیتتاهل.. 68
4.2.3 میزانتحصیلات... 69
4.2.4 میزاندرآمد.. 70
4.2.5 وضعیتاشتغال.. 71
4.2.6 وضعیتمالکیتمنزل.. 72
4.2.7 مصرفرسانهای.. 72
4.2.7.1 داشتنماهواره. 72
4.2.7.2تعدادساعاتتماشایماهواره 73
4.2.7.3سابقهتماشایماهواره 75
4.2.8 سبکزندگی.. 77
4.2.8.1شاخصنمادمنزلتی 77
4.2.8.2شاخصالگوهایرفتاری 78
4.2.8.3شاخصنمادهایفرهنگی 80
4.2.8.4شاخصنقشهایاجتماعی 81
4.2.8.5شاخصارزشهایاجتماعی 82
4.2.8.6شاخصدینداری 84
4.3 آماراستنباطی.. 85
4.3.1 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهورواجمدگرایی.. 85
4.3.2 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوفرهنگمصرفی.. 85
4.3.3 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوتجملگرایی.. 86
4.3.4 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهودینداری.. 86
4.3.5 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهوارزشهایاجتماعی.. 87
4.3.6 رابطهبینتماشایبرنامهماهوارهونقشهایاجتماعی 87
5 فصلپنجم.. 88
5.1 مقدمه. 89
5.2 نتیجهگیری.. 89
5.3 پیشنهادات... 92
منبع:
منابع
ابراهیمی،قربانعلی وعباسبهنوئیگدنه(1389)سبکزندگیجوانان: بررسیجامعهشناختیسبکزندگیومولفههایآندربیندخترانوپسرانشهربابلسر، فصلنامهمطالعاتفرهنگیوارتباطات،شماره 18،ص 135
افشینمحمدی،غزالبیبکآبادی(1389)بررسیمولفههایسبکزندگیوالگویرفتاردرفیلمهایسینماییپرفروش
آسابرگر؛آرتور(1379).روشهای تحلیل رسانه ها؛ترجمه پرویز اجلالی؛تهران:مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها -اولین همایش صنعت تبلیغات تهران.اداره کل تبلیغات وزرارت فرهنگ وارشاد اسلامی؛صص77-59
حمیدی؛نفیسه وفرجی؛مهدی (1387) سبک زندگی وپوشش زنان در تهران؛فصلنامه تحقیقات فرهنگی؛شماره1
خواجهنوری،بیژن،علیروحانی،سمیههاشمی(1391)گرایشبهحجابوسبکهایمتفاوتزندگیمطالعهموردی: زنانشهرشیراز، فصلنامهجامعهشناسیکاربردی،شماره 47،صص 141-166
خوشنویس ناهید(1388) بررسیتاثیربرنامههایتلویزیونیبرسبکزندگی پرتال جامع علوم انسانی
رسولی؛محمد رضا1382.بررسی مولفه های سبک زندگی در تبلیغات تلویزیون؛فصلنامه علوم اجتماعی شماره 23پاییز1382
رضوی زاده؛نورالدین(1386)بررسی تاثیر مصرف رسانه ها برسبک زندگی ساکنان تهران ؛پژوهشگاه فرهنگ وهنرو ارتباطات
روحانی؛ علی:1389؛-بررسی آسیب شناسی تاثیر برنامه های تلویزیونی ماهوارهای بر هویت اجتماعی- فرهنگی دانشجویان
زلفعلی فام؛ جعفر؛ ابراهیم پور؛ دادود(1388) -بررسی تأثیر صنعت فرهنگ بر هویت اجتماعی با تأکید بر شبکههای تلویزیونی ماهواره اییفصلنامهمطالعاتفرهنگ - ارتباطات،شماره 11،ص 97
فاضلی محمد(1382)مصرف سبک زندگی ؛قم؛انتشارات صبح صادق
فرهنگی، علیاکبر،هانیهکیانا(1391) تاثیررسانههادرتبلیغسبکزندگیغربیباتاکیدبرالگویپوششغربی، دوفصلنامهپاسداریفرهنگیانقلاباسلامی،سالدوم،شماره 5
کردی،حسین،سکینههادیزاده(1391)بررسیسبکزندگیزنانشاغلوغیرشاغل، فصلنامهجامعهشناسیزنان،شماره 12،صص 21-42
مقدس، علیاصغر،عبدالعلیلهساییزاده، اسفندیارغفارینسب()تأثیرفنآوریهایارتباطیواطلاعاتیبرسبکزندگی :مطالعهموردیافرادمهاجروبومیطایفهیدهدارفارس، پرتال جامع علوم انسانی
-ملکی تبار؛ مجید(:1386) بررسی راهبردی- امنیتی تاثیرات ماهواره بر باورهای جوانان، فصلنامه مطالعات علمی؛سال دوم شماره1
Al-ofy A. (2008) the Saudi tv & the realization of social attitudes according to the cultivation theory, bohooth al-ettisul, vol 3, no 8: pp 157-190
Hakim, C. (2002). “Lifestyle Preferences as Determinants of Women’sDifferentiated Labor Market Careers”. Work and occupations, Vol. 29 No.4,
Hawkins, r.& s. pingree(2010) using television to construct social reality, jounal of broadcasting, vol 25, no 4, pp 347-364
November, pp.428-459.
Rosengren, kaarl Erik (2006) media effect and beyond, culture socialization and lifestyle, London & newyork: routledge
Tan, a. s. tan (2007) American tv in the Philippines: a test of cultural impact , journalism quarterly, vol 64, pp 65-72
Veal, A.J. (2001).” Leisure, Culture and Lifestyle”. Society and Leisure,Vol. 24, No.2, PP.359-376.