فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 7
1-4- هدف پژوهش.... 8
1-5- سؤالهای پژوهش.... 9
فصل دوم: پیشینهی تحقیق
2-1- مقدمه. 10
2-2- تحقیقات داخلی.. 10
2-3- تحقیقات خارجی.. 15
2-4- نقد و بررسی تحقیقات پیشین.. 19
فصل سوم: مبانی نظری پژوهش
3-1- مقدمه. 21
3-2- رویکرد رسانهای.. 21
3-2-1- نظریهی کاشت... 21
3-2-2- نظریهی برجستهسازی.. 22
3-2-3- نظریهی مارپیچ سکوت.. 22
3-2-4- نظریهی قالببندی رسانهها 23
3-2-5- نظریهی جامعهی تودهای.. 23
3-2-6- نظریهی بازنمایی.. 24
3-3- رویکرد فمینیستی.. 25
3-3-1- نظریهی تفاوت جنسی.. 25
3-3-2- نظریهی ستمگری جنسی.. 25
3-3-3- نظریهی نابرابری جنسی.. 26
3-4- نظریههای کمکی در تعیین مفاهیم و مقولهها 26
3-4-1- نظریهی نقش جنسیتی.. 26
3-4-2- نظریهی سرمایه پیر بوردیو. 27
3-4-3- نظریهی فمینیستی خشونت... 28
3-4-4- نظریهی ادبیات گفتاری زنانه. 28
3-4-5- نظریهی سبک پوشش.... 29
3-4-6- نظریهی باورهای اعتقادی زنان.. 30
3-4-7- نظریهی فنای نمادین زنان در رسانه. 30
3-4-8- نظریهی تحقیق فمینیستی.. 31
فصل چهارم: روش تحقیق
4-1- مقدمه. 33
4-2- پارادایمها 33
4-3- پژوهش کیفی.. 35
4-4- تحلیل محتوا 37
4-5- تحلیل محتوای کیفی.. 37
4-6- تکنیک تحقیق.. 39
4-7- واحد تحلیل.. 39
4-8- جامعهی آماری.. 40
4-9- حجم نمونه. 40
4-10- ابزار گردآوری اطلاعات.. 40
4-11- روش جمعآوری دادهها و اطلاعات.. 41
4-12- روایی و پایایی.. 42
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل دادهها
5-1- مقدمه. 44
5-2- سطح ساختاری.. 46
5-2-1- مقولهی نقش.... 47
5-2-2- مقولهی فعالیت... 50
5-2-3- مقولهی فضای کنش.... 54
5-2-4- مقولهی سرمایه. 56
5-2-6- مقولهی خشونت... 62
5-3- سطح فردی.. 71
5-3-1- مقولهی نوع پوشش.... 72
5-3-2- مقولهی نوع باور 77
5-3-4- ادبیات گفتاری زنان.. 80
5-4- سطح داستانی.. 88
5-4-1- مقولهی نوع شخصیتپردازی زنان.. 88
5-4-2- نوع رویکرد داستان به زن.. 94
5-4-3- تعیین فیلم فمینیستی.. 101
فصل ششم: نتیجهگیری
6-1- مقدمه. 104
6-2- بخش اول: مؤلفههای ساختاری.. 104
6-3- بخش دوم: مؤلفههای فردی.. 107
6-4- بخش سوم: مؤلفههای داستانی.. 110
6-5- پیشنهادهای پژوهش.... 113
6-6- محدودیتهای پژوهش.... 114
منابع و مآخذ
منابع فارسی.. 115
منابع انگلیسی.. 121
منبع:
منابع و مآخذ
منابع فارسی
آبوت، پاملا و کلر والاس (1381). جامعهشناسی زنان. ترجمهی منیژه عراقی. تهران: نشر نی.
آدمیان، مرضیه؛ عظیمیهاشمی، مژگان و نادر صنعتیشرقی (1391). "تحلیل جامعهشناختی سبک پوشش زنان". فصلنامهی علمی و پژوهشی زن و جامعه، سال سوم، شمارهی چهارم، صص 186-161.
آذری، غلامرضا (1384). مقدمهای بر اصول و مبانی ارتباطات (انسانی-جمعی). تهران: ادارهکل آموزش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
آریانپور، امیرحسین (1384). جامعه شناسی هنر. تهران: انجمن کتاب دانشجویان.
آزمانی، حمیرا (1373). "زن در دنیای مردانه". نقد سینما، شمارهی سوم، صص 83-68.
اباذری، یوسف (1380). "رولان بارت و اسطوره و مطالعات فرهنگی". فصلنامهی ارغنون، شمارهی هجدهم، صص 158-137.
اتسلندر، پتر (1375). روشهای تجربی تحقیق اجتماعی. ترجمهی بیژن کاظمزاده. مشهد: مؤسسه چاپ انتشارات آستان قدس رضوی.
ادیبحاجباقری، محسن؛ پرویزی، سرور و مهوش صلصالی (1386). روشهای تحقیق کیفی. انتشارات بشری.
اکبرلو، منوچهر (1388). "سینما، رسانه، هنر". رشد آموزش هنر، دورهی ششم، شمارهی سوم، صص 59-55.
الکوف، لیندا (1385). "معرفتشناسیهای فمینیستی". ترجمهی علیرضا شمالی. فصلنامهی فرهنگی- فلسفی مدرسه، سال دوم، شمارهی چهارم، صص 64-60.
ابراهیمپور، حبیب و رضا نجاری (1386). "مبانی فلسفی مطالعات سازمانی در چهار پارادایم". فصلنامهی حوزه و دانشگاه، شمارهی پنجاه و سوم، صص 34-9.
استریناتی، دومینیک (1380). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه. ترجمهی ثریا پاکنظر. تهران: گام نو.
الدوالت، مارجوری (1383). روش رهاییبخش، فمینیسم و پژوهشهای اجتماعی. ترجمهی هوشنگ نایبی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران.
ایمان، محمدتقی (1376). "نگاهی به اصول روششناسیها در تحقیقات علمی". دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز، شمارهی صد و شصت و پنجم، صص 76-47.
ایمان، محمدتقی (1388). مبانی پارادایمی روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ایمان، محمدتقی و محمودرضا نوشادی (1390). "تحلیل محتوای کیفی". نشریهی پژوهش، سال سوم، شمارهی ششم، صص 44-15.
اوحدی، مسعود (1379). روشیابی پژوهشهای سینمایی. تهران: سلمان.
بابالحوائجی، فهیمه (1376). "تحلیل محتوا". مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شمارهی سی و دوم، صص 108-98.
بارت، رولان (1380). "اسطوره در زمانهی حاضر". ترجمهی یوسف اباذری. فصلنامهی ارغنون، شمارهی هجدهم، صص 136-85.
بازن، آندره (1376). سینما چیست. ترجمهی محمد شهبا. تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
بشیریه، حسین (1379). نظریههای فرهنگ در قرن بیستم. تهران: مؤسسهی آیندهپویان.
بیردزلی، مونروسی و جان هاسپرس (1387). تاریخ و مسائل زیباشناسی. ترجمهی محمدسعید حناییکاشانی. تهران: هرمس.
پرتوی، پروین (1386). "اصول مبانی نقد و پژوهش هنری (1): تحقیق کیفی در مطالعات هنری با تأکید بر شیوههای گردآوری دادهها، تحلیل محتوا و تجزیه و تحلیل تطبیقی". پژوهشنامهی فرهنگستان هنر، شمارهی سوم، صص 23-7.
تیودور، اندرو (1384). "جامعهشناسی و فیلم". ترجمهی علی عامریمهابادی. نشریهی بیناب، شمارهی هشتم، صص 217-208.
جاروی، آی. سی (1379). "ارتباط کلی سینما و جامعهشناسی با جامعهشناسی رسانهها". ترجمهی اعظم راودراد. نشریهی فارابی، دورهی دهم، شمارهی دوم، صص 56-39.
جنکینز، ریچارد (1381). هویت اجتماعی. ترجمهی تورج یاراحمدی. تهران: نشر شیرازه.
جووت، گارت و جیمز ام. لینتون (1373). "سینما و ارتباطات فراگیر". نشریهی فارابی، دورهی ششم، شمارهی دوم و سوم، صص 91-72.
حافظنیا، محمدرضا (1382). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: انتشارات سمت.
حدادپورخیابان، شادی (1388). "تصویر زن در سینمای ایران (سالهای 84-80)". مجلهی اطلاعات حکمت و معرفت، شمارهی سی و هفتم، صص 69-66.
حسنلی، کاووس و شهین حقیقی (1389). "بازخوانی نقش زن در اپیزودهای سهگانهی نمایشنامهی شب هزار و یکم بهرام بیضایی". مطالعات زنان، شمارهی بیست و سوم، صص 114-91.
حمیدیشریفی، وداد (1378). "سینمای کلیشهای، سینمای فرهنگساز و اثرگذار". مجلهی گزارش، شمارهی صد و هشتم، صص 77-72.
د.الکساندر، ویکتوریا (1384). "هنر و مرزهای اجتماعی". ترجمهی علی عامریمهابادی. نشریهی بیناب، شمارهی هشتم، صص 139-118.
دواس، دی. ای (1386). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمهی هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی.
دیباچی، فاطمه (1384). "تأثیر آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون". فصلنامهی پژوهش و سنجش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دورهی دوازدهم، شمارهی چهل و یکم، صص 254-229.
راجر، دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک (1384). تحقیق در رسانههای جمعی. ترجمهی کاووس سیدامامی. تهران: انتشارات سروش- مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما.
راودراد، اعظم و مسعود زندی (1385). "عوامل اجتماعی مؤثر بر شکلگیری سینمای زن در ایران". مطالعات زنان، دورهی چهارم، شمارهی سوم، صص 40-23.
راودراد، اعظم (1379). "تحلیل جامعهشناختی فیلمهای قرمز و دو زن". نشریهی فارابی. دورهی نهم. شمارهی چهارم، صص 75-60.
راودراد، اعظم و ملکه صدیقیخویدگی (1384). "تصویر زن در آثار سینمایی رخشان بنیاعتماد". فصلنامهی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دورهی دوم، شمارهی ششم، صص 56-31.
راودراد، اعظم و بهاره فتحآبادی (1390). "رابطهی میان جنسیت کارگردان و نوع شخصیتپردازی زن در سینما". زن در فرهنگ و هنر، دورهی سوم، شمارهی اول، صص 94-75.
رایف، دانیل؛ لیسی، استفن و فریدریک جی. فیکو (1385). تحلیل پیامهای رسانهای (کاربرد تحلیل محتوای کمی در تحقیق). ترجمهی مهدخت بروجردیعلوی. تهران: انتشارات سروش.
رحمتی، محمدمهدی و مهدی سلطانی (1383). "تحلیل جامعهشناسانه مناسبات جنسیتی در سینمای ایران". نشریهی زن در توسعه و سیاست، شمارهی دهم، صص 40-7.
رستگارخالد، امیر و مهدی کاوه (1391). "بازنمایی سبک زندگی در سینمای دهه هشتاد". جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال چهارم، شمارهی اول، صص 102-83.
رضایی، محمد و سمیه افشار (1389). "بازنمایی جنسیتی سریالهای تلویزیونی (مرگ تدریجی یک رؤیا – ترانهی مادری)". مجلهی زن در فرهنگ و هنر، دورهی اول، شمارهی چهارم، صص 94-75.
رفیعی، حسن؛ نوروزیجوینانی، سعید؛ نوری، رؤیا؛ سجادی، حمیرا؛ نارنجیها، هومان؛ فرهادی، محمدحسن و پیمانه شیرینبیان (1387). روشهای تحقیق بین رشتهای در اعتیاد. تهران: انتشارات دانژه.
زارعیان، داوود (1382). مبانی کلی ارتباط جمعی. تهران: کارگزار روابط عمومی.
زراعتی، ناصر (1389). داریوش مهرجویی: نقد آثار از الماس 33 تا هامون. تهران: هرمس.
ساروخانی، باقر (1386). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، اصول و مبانی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ساروخانی، باقر (1382). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، بینشها و فنون. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سازمان جهانی بهداشت (1380). خشونت علیه زنان. ترجمهی شهرام رفیعی و سعید پارسینیا. تهران: نشر تندیس.
سلطانیگردفرامرزی، مهدی (1383)."زﻧﺎن در ﺳﻴﻨﻤﺎی اﻳﺮان". ﻣﺠﻠهی ﻫﻨﺮﻫﺎی زﻳﺒﺎ، ﺷﻤﺎرهی هشتاد و یکم، صص 98-87.
سلطانیگردفرامرزی، مهدی (1385). "نمایش جنسیت در سینمای ایران". مجلهی پژوهش زنان، شمارههای اول و دوم، صص 92-61.
سفیری، خدیجه و زهرا زارع (1385). "احساس ناسازگاری میان نقشهای اجتماعی و خانوادگی در زنان". نشریهی مطالعات زنان، سال چهارم، شمارهی دوم، صص 70-47.
سورین، ورنر و جیمز تانکارد (1384). نظریههای ارتباط جمعی. ترجمهی علیرضا دهقان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
صادقی، احمد (1389). "سه پارادایم غالب جامعهشناسی". مجلهی جامعه مدیریتی، شمارهی اول، صص 53- 73.
صدر، حمیدرضا (1381). درآمدی بر تاریخ سیاسی سینمای ایران 1280 تا 1380. تهران: نشر نی.
صدوقی، مجید ( 1386). "کنکاش در مبانی فلسفی پژوهش کمی و کیفی در علوم رفتاری". فصلنامهی روششناسی علوم انسانی، سال سیزدهم، شمارهی پنجاه و دوم، صص 104-83.
عموئی، الهام (1386). پایاننامه "تغییر نقش جنسیتی زنان در فیلمهای ایرانی پس از انقلاب (1384-1360)". پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی مطالعات زنان. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: نشر صبح.
فتحی، اسماعیل (1390). "تصویر زن در فیلمهای نخبهگرا و عامهپسند دههی هفتاد سینمای ایران". کتاب ماه علوم اجتماعی، شمارهی سی و نهم، صص 123-115.
فرانکفورد، چاوا و دیوید نچمیاس (1381). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی. ترجمهی فاضل لاریجانی و رضا فاضلی. تهران: سروش.
فریلند، سینتیا (1391). نظریهی هنر. ترجمهی رحیم قاسمیان. تهران: بصیرت.
فکوهی، ناصر (1384). "پیر بوردیو: پرسمان دانش و روشنفکری". فصلنامهی علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، شمارهی پنجم، صص 161-141.
فلیک، اووه (1391). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمهی هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
قاسمی، وحید؛ آقابابایی، احسان و رضا صمیم (1387). "بررسی نقش و پایگاه زن و مرد در فیلمهای دههی هفتاد سینمای ایران". نشریهی هنرهای زیبا، شمارهی سی و پنجم، صص 134-125.
کار، مهرانگیز (1379). پژوهشی دربارهی خشونت علیه زنان در ایران. تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
کریمی، شیوا (1385). "تحلیل جنسیتی بازنمایش ساخت خانواده در سریالهای تلویزیونی ایرانی". نشریهی مطالعات زنان، سال چهارم، شمارهی سوم، صص 83-19.
کریمی، منصوره (1376). "زن و خرافات در سینما". نشریهی هنر، شمارهی سی و چهارم، صص 183-175.
کریپندورف، کلوس (1383). تحلیل محتوا. ترجمهی هوشنگ نایبی. تهران: انتشارات روش.
کلربلو، ماری (1383). "حقوق و تفاوت جنسی از دیدگاه نظریههای فمینیستی". نشریهی حقوق اساسی، شمارهی سوم، صص 272-215.
کوئن، بروس (1387). مبانی جامعه شناسی. ترجمهی غلامعباس توسلی. تهران: انتشارات سمت.
گیویان، عبدالله و محمد سرویزرگر (1388). "بازنمایی ایران در سینمای هالیوود". فصلنامهی تحقیقات فرهنگی، دورهی دوم. شمارهی هشتم، صص 178-147.
لاسورسا، دومینیک ال. (1382). "تنوع در دورههای نظریه ارتباطات جمعی". ترجمهی زهره بیدختی. نشریهی رسانه، شمارهی پنجاه و چهارم، صص 117-104.
لاهیجی، شهلا (1376). سیمای زن در آثار بهرام بیضایی. تهران: روشنگران.
مارشال، کاترین و کرچن ب. راسمن (1377). روش تحقیق کیفی. ترجمهی علی پارساییان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
محمدپور، احمد (1389). روش در روش (دربارهی ساخت معرفت در علوم انسانی). تهران: انتشارات جامعهشناسان.
مظفری، افسانه و فرزانه نیکروحمتین (1388). "تحلیل محتوای فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی". پژوهشنامهی علوم اجتماعی، شمارهی دوم، صص 164-139.
معقولی، نادیا و علیاکبر فرهنگی (1388). "فمینیسم در فیلمهای رخشان بنیاعتماد". مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، شمارهی دوم، صص 76-59.
معینیفر، حشمتالسادات (1388). "بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانه: مطالعهی موردی صفحهی حوادث روزنامهی همشهری". فصلنامهی تحقیقات فرهنگی، شمارهی هفتم، صص 199-167.
مککوئیل، دنیس (1385). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. ترجمهی پرویز اجلالی. تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
مکّی، ابراهیم (1371). شناخت عوامل نمایش. تهران: انتشارات سروش
مهدیزاده، سید محمد و معصومه اسمعیلی (1391). "نشانهشناختی تصویر زن در سینمای ابراهیم حاتمی کیا". زن در فرهنگ و هنر، دورهی چهارم، شمارهی اول، صص 106-85.
مهرداد، هرمز (1379). نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی. تهران: انتشارات فاران.
مهرداد، هرمز (1380). مقدمهای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی. تهران: انتشارات فاران.
مهرینگ، مارگارت (1376). "شخصیتپردازی در فیلمنامه". ترجمهی حمیدرضا منتظری. نشریهی فارابی، شمارهی بیستوششم، صص 131-108.
میشل، آندره (1377). جنبش اجتماعی زنان. ترجمهی هما زنجانیزاده. مشهد: نشر نیکا.
میرصادقی، جمال (1385). عناصر داستان. تهران: نشر سخن.
نرسیسیانس، امیلیا (1383). مردمشناسیجنسیت. تهران: نشر افکار.
نرسیسیانس، امیلیا (1389). "زبان جنسیتی و مواردی از انعکاس کمی و کیفی آن در برخی از فیلمنامهها". زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان)، دورهی دوم، شمارهی اول، صص 54-41.
نقیبالسادات، سیدرضا (1388). "دیدگاه: کاربرد روش تحلیل محتوا برای پیامهای تصویری". کتاب ماه علوم اجتماعی، دوره جدید، شمارهی چهاردهم، صص 13-4.
نقیبالسادات، سیدرضا (1389). "رسانهها و فمینیسم". کتاب ماه علوم اجتماعی، شمارهی بیست و ششم، صص 17-4.
نلمز، جیل (1377). "زنان و سینما". ترجمهی امید نیکفرجام. نشر فارابی، شمارهی بیست و نهم، صص 93-78.
ولف، جانت (1376). تولید اجتماعی هنر. ترجمهی نیره توکلی. تهران: نشر مرکز.
وولف، ویرجینیا (1379). "زنان و داستان". ترجمهی مژده دقیقی. دو ماهنامهی فرهنگی، ادبی، هنری و اجتماعی کیان، سال دهم، شمارهی پنجاه و چهارم، صص 24-20.
همتی، هلن (1379). بازنمایی مشاغل زنان در سینمای ایران. پایان نامهی کارشناسی ارشد پژوهش هنر. دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی تهران.
همیلتون، ملکم (1381). جامعهشناسی دین. ترجمهی محسن ثلاثی. تهران: نشر ثالث
هولستی، ال. آر (1380). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی. ترجمهی نادر سالارزادهامیری. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
هیوارد، سوزان (1381). مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی. ترجمهی فتاح محمدی. تهران: نشر هزاره سوم.
یاراحمدی، لعیا؛ فرشاد، متین و معصومه تقیزادگان (1389). "تحلیل جامعهشناختی آثار مسعود کیمیایی". مجلهی جامعهشناسی هنر و ادبیات، شمارهی اول، صص 224-197.
منابع انگلیسی
Adas, C. (2006). "The Representation of gender in Alfred Hitchcock’s Vertigo". Presented at The World As We See It: Annual Postgraduate, Conference, Department of English, University of Stellenbosch.
Azeez, A. l. (2010). "Audience perception of portrayals of women in Nigerian home video films". Journal of media and communication studies, vol. 2, pp. 200-207.
Bourdieu, P. (1984). The Forms of Capital. In Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. New York: Greenwood Press.
Bielby, D. D., and W. T. Bielby (1996). "Women and Men in Film: Gender Inequality among Writers in a Culture Industry". Gender & Society, vol.10, pp. 248-270.
Crowder, B. (1997). "Viewing what comes naturally: a feminist approach to television natural history". women`s studies international forum, Vol. 20, pp. 289-300.
Decker, J. T. (2010). "The portrayal of gender in the Feature-Length films of Pixar Animation Studios: A Content Analysis". A thesis submitted to the Graduate Faculty of Auburn University in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Master of Science.
Demarko, M. (2006). "Multiple portrayals of gender in cinematographic and audiovisual translation discourse". Audiovisual translation scenarios: conference proceedings.
Denzin, N. K., and Y. S. Lincoln (1994). Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks: Sage.
Farahbidjari, A. (2011). "Attitude and social representation". Social and behavioral sciences, Vol. 30, PP. 1593-1567.
Fasold, R. (1990). The Sociolinguistics of Language. Oxford: Basil Blackwell.
Fischer, S. (2010). "Powerful or pretty: A content analysis of gender images in children animated films". A thesis submitted to graduate faculty of Auburn University.
Flicker, E. (2003). "Between brains and breasts - women scientists in fiction film: On the marginalization and sexualization of scientific competence". Public Understanding of Science, vol.12, pp 307-315.
Forisha, B. L. (1978). Sex Roles and Personal Awareness. Morristown, NJ, USA: General Learning Press.
Gells, R. J., and M. A. Straus (1979). Detemporary of violence in the family. Contemporary theories about the family, New York: Free Press.
Gilmartin, P., and S. D. Brunn (1998). "The Representation of women in political cartoons of the 1995 World Conference on Women". Women's Studies International Forum, Vol. 21, pp. 535-549.
Gökçearslan, A. (2010). "The Effect of Cartoon Movies on Children's Gender Development". Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 5202–5207.
Hall, S. (1997). The Work of Representation, In Cultural Represetaion and Signifying Practice, Sage Publication.
Harker, R.; Mahar, C. and C. Wilkes (1990). An Introduction to work of Pierre Bourdiue. St. Martin’s Press.
Horton, P. B., and C. L. Hunt (1989). Sociology. Mc- Graw-Hill.
Johnston, J. (2010). "Girls on screen: How film and television depict women in public relations". Humanities & Social Sciences papers, Faculty of Humanities and Social Sciences.
Kammeyer, K. C. W.; Ritzer, G., and N. R. Yetman (1989). Sociology. Boston and London: Allyn and Bacon.
Kaul, S., and S. Sahn (2010). "Portrayal of Women in Television (TV) Serials". Department of Community Resource Management and Extension, Govt. College for Women.
Neuman, W. L. (1997). Social research methods. Boston: Allyn and Bacon.
Scott, A. M. I. (2011). "The roles of women in television situation comedies: A pilot study". presented to the faculty in communication and leadership studies school of professional studies, conzaga university.
Simpson, H. R. (2009). "Cinematic representations of women in France and Germany, 1918-1933". A thesis submitted to the University of Birmingham for the Degree of Master of Philosophy in Modern European Cultures.
Spykerman, S. (1997). "Gender Roles and Work. In Recent Research on Adult Development". [Online]. www.hope.edu. [22 Sep 2012].
Steinke, J.; Long, M.; Johnson. M. J., and S. Ghosh (2005). "Gender stereotypes of scientist characters in television programs popular among middle school-aged children". Science communication, vol.27, pp. 213-235.
Stones, R. (1998). Key Sociology thinker. London: Mac Millan Press.
Straus, M. A., and C. L. Yodanis (1990). "Corporal punishments in adolescence and physical assaults on spouses in later life: What accounts for the link?". Journal of Marriage and the Family, 58: 825-841.
Turner, J. H. (1998). The Structure of Sociological Theory. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company.
Wardrop, G. (2011). "Redefining gender in twenty-first century spanish cinema: the films of Pedro Almodóvar". A Thesis, University of Glasgow.
Zheng, Z. (2011). "stereotyping of women images portrayed in prime time chines tv series from 1979 to 2008: has the picture changed over time?". Theses and dissertations. Paper 12247.