فهرست:
چکیده. 2
مقدمه : 9
بیان مساله: 10
اهداف پژوهش: 12
سوالات پژوهش: 12
اهمیت و ضرورت پژوهش: 12
فرضیات پژوهش: 13
فرضیه اصلی: 13
فرضیات فرعی: 14
تعاریف نظری: 14
تعاریف عملیاتی: 14
کتاب الکترونیک چیست؟ 16
تاریخچه کتاب الکترونیکی.. 21
نظام کتاب الکترونیک... 23
طبقه بندی کتاب های الکترونیکی.. 24
ویژگی های کتاب الکترونیکی.. 27
مزایای کتاب های الکترونیک... 31
کتاب درسی الکترونیکی.. 33
تعامل و مشارکت در کتاب های درسی الکترونیک : 35
تولید و دسترسی به کتاب های الکترونیک : 38
چگونگی تولید و نشر کتب الکترونیکی.. 46
معیارهای ارزیابی کیفیت دروس الکترونیکی : 48
مقایسه رویکردهای سنتی و الکترونیکی به آموزش : 51
نشر الکترونیک چیست؟ 52
تاریخچه نشر الکترونیکی.. 53
روش های نشر الکترونیکی : 54
عوامل اصلی توسعه نشر الکترونیکی.. 55
عوامل توسعه نشر الکترونیکی در اینترنت.. 55
نگرش های موجود به نشر الکترونیکی.. 55
آینده نشر الکترونیکی.. 57
عوامل موفقیت نشر الکترونیکی.. 58
مزایای نشر الکترونیکی.. 58
معایب نشر الکترونیکی.. 61
موانع و مشکلات تولید و نشر الکترونیکی.. 62
تعریف کتابخانه سنتی.. 65
مشکلات کتابخانه های سنتی.. 66
تعریف کتابخانه دیجیتال. 67
مشکلات کتابخانه های دیجیتال. 67
مزیت های کتابخانه دیجیتال بر کتابخانه سنتی.. 68
نتایج تحقیقات انجام شده 71
جامعه آماری: 82
نمونه و روش نمونه گیری: 82
ابزار گردآوری اطلاعات: 82
پایایی آزمون : 83
روایی آزمون: 83
روش اجرای پژوهش: 83
ابزار اندازه گیری: 84
نحوه تجزیه و تحلیل داده ها : 84
فرضیه اول: 93
فرضیه دوم: 95
پیشنهادها: 98
الف) پیشنهادهای کاربردی: 98
ب) پیشنهادهای پژوهشی: 98
مشکلات و محدودیت های پژوهش: 99
فهرست منابع.. 100
منبع:
فهرست منابع
اصنافی، امیررضا (1384)، "کتابهای الکترونیکی در کتابخانهها"، مجله الکترونیکی مرکزاطلاعات و مدارک علمی ایران، شماره چهارم، دوره چهارم.
باباتباردرزی، حسین، فرشی، معصومه، محمودی، حسین، مختاری نوری، جمیله(1391)."مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک"، طب نظامی; 14 (1) :27-31.
بابائی، محمود(1382). "نشر الکترونیکی"، تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
بارکر، فیلیپ، مزینانی، علی (1373). "کتابهای الکترونیک و کتابخانه های آینده." تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی 4(1): 87-99.
بهادرانی، مهناز، یوسفی، علیرضا، چنگیز، طاهره(1385). "اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشکی: آموزش آنلاین، حضوری وتلفیقی"، آموزش در علوم پزشکی; 6(2 (پیاپی 16):35-43.
چاروسه، امین(1387)."کتابخانه دیجیتال"، آموزش مجازی دانشگاه آزاد قزوین.
ذوالفقاری، میترا، مهرداد، ندا، پارسایکتا، زهره، سلمانی باروق، نسرین، بحرانی، ناصر(1386)."تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانیبر یادگیری درس بهداشت مادر و کودک دانشجویان پرستاری"، آموزش در علوم پزشکی; 7(1 (پیاپی 17)):31-39.
رضایی, عیسی، نثری، شبنم (1391)."جایگاه کتابهای درسی الکترونیک در نظامهای آموزشی." مجله راهبردهای آموزش 5(4): 265-273.
زارعی زوارکی، اسماعیل، غریبی، فرزانه(1391). "تاثیر آموزشی چندرسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنیپایه چهارم شهر اراک"، روانشناسی افراد استثنایی; 2(5):1-19.
سابقی، حکیمه(1390). "بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان"،مرکز آموزش بین الملل بم.
سعیدی نجات، شهین ، وفایی نجار، علی(1390)."تاثیر برنامه های آموزش از راه دور بر موفقیت تحصیلی دانشجویان"، آموزش در علوم پزشکی; 11(1 (پیاپی 30)):1-9.
سیاوش وهابی، یداله، تدریسی، سیدداوود، قیم، شهناز،عبادی، عباس، دانشمندی، محمد، ثقفی نیا، مسعود(1390)." مقایسه تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر یادگیری پرستاران"،پرستاری مراقبت ویژه ; 4(1):7-12.
صفوی، سیدعلی اکبر، باوقار، مجید، غفاری، حسین(1386)." معیارهای تولید دروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی"، پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی; 13(1 (43)):27-52.
عاملی، سعیدرضا(1388)."متن مجازی"، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
فراهانی، ابوالفضل(1380)."بررسی هزینه ها و مقایسه کیفیت آموزش تربیت بدنی در نظام آموزش از راه دور و حضوری"، حرکت; -(پیاپی 8):5-25.
فراهانی، ابوالفضل(1380). "خودآموزی و مطالعه مستقل و نقش آن در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی"، حرکت ; -(پیاپی10):5-18.
فراهانی، ابوالفضل(1380). "نقش خودآموزی و مطالعه مستقل در یادگیری درس های تربیت بدنی"، المپیک; 9(4-3 (پیاپی 20)):9-22.
فراهانی، ابوالفضل، فردانش، هاشم(1380)." مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی نظام آموزش از راه دور و حضوری"، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی ; 7 (3) :107-134.
کافیامامی, مجید. (1383). "فناوری های نو در حوزه نشر: کتاب الکترونیک، مروری برپیدایش، مزایا و معایب." پژوهش ونگارش کتب دانشگاهی9(1): 99-118.
کرمی گزافی، علیرضا، یونسی، جلیل، عزیزیان، علی (1388). "مقایسه میزان تاثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرم افزار آموزشی وروش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش آموزان"، فناوری آموزش; 4(2):91-99.
کوشا،کیوان(1382)."کتابخانه دیجیتالی چیست؟" پاپیروس:6-1.
مصلی نژاد، لیلی، سبحانیان، سعید(1387)."بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان آموزش مجازی و سنتی رشته کامپیوتر"، گام های توسعه در آموزش پزشکی; 5(2):128-134.
مقدسی، جواد، کاووسی، اسماعیل، علی زاده، نادی(1390). "مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات نظام آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی"، پژوهش های مدیریت; 23(89):75-86.
مقدسی، جواد، نوروززاده، رضا(1388). "مقایسه سطح دانش، نگرش و مهارت دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات بهره مند از آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی"، مدیریت فرهنگی; 3(6):95-106.
نوحی، عصمت، خاندان، مریم، میرزازاده، علی(1390)."تاثیر آموزش الکترونیک بر دانش، نگرش و عملکرد خودمراقبتی بیماران دیابت نوع 2 در شهر کرمان"، پژوهش پرستاری; 6(22):73-80.
نیکنام، مهرداد(1381). "کتاب الکترونیک." تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی 12(1): 3-8.
وطن پرست، محبوبه(1390). "مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سخنرانی بر میزان یادگیری شناختی درس پرستاری در اختلالات مایعات و الکترولیت ها و نگرش نسبت به آموزش مجازی، در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان"، دانشگاه علوم پزشکی کرمان.
یعقوبی، جعفر(1385). "کتابهای الکترونیکی مفاهیم مزایا و شیوه تهیه." کتابداری و اطلاع رسانی(35): 90-96.
Hernon, P., R. Hopper, et al. (2007). "E-book Use by Students: Undergraduates in Economics, Literature, and Nursing." The Journal of Academic Librarianship33(1): 3-13
Korat, O. (2010). "Reading electronic books as a support for vocabulary, story comprehension and word reading in kindergarten and first grade." Computers & Education55(1): 24-31
Korat, O., I. Levin, et al. (). "E-book as facilitator of vocabulary acquisition: support of adults, dynamic dictionary and static dictionary." Reading and Writing:
Krause, U.-M., R. Stark, et al. (). "The effects of cooperative learning and feedback on e-learning in statistics." Learning and Instruction():
Massey, S., L. Lee, et al. (). "The effects of synchronized distance education on anxiety, depression, and academic achievement in first year doctor of pharmacy students in an accelerated curriculum." Currents in Pharmacy Teaching and Learning
Mohammadi, N., V. Ghorbani, et al. (2011). "Effects of e-learning on language learning." Procedia Computer Science3(0): 464-468
Rello, L., G. Kanvinde, et al. (2012). "A Mobile Application for Displaying More Accessible eBooks for People with Dyslexia." Procedia Computer Science14(0): 226-233
Rienties, B., N. Brouwer, et al. (2013). "The effects of online professional development on higher education teachers' beliefs and intentions towards learning facilitation and technology." Teaching and Teacher Education29(0): 122-131
Salameh, B., N. A. Gomaa, et al. (2012). "Effect of An E-learning Program on The Quality of life of Patients With Coronary Heart Disease." Procedia - Social and Behavioral Sciences55(0): 284-293
Segal-Drori, O., O. Korat, et al. (). What Can Better Support Low SES Children’s Emergent Reading? Reading e-Books and Printed Books with and Without Adult Mediation. Technology as a Support for Literacy Achievements for Children at Risk, Springer:
Shamir, A. (). "Processes and outcomes of joint activity with e‐books for promoting kindergarteners' emergent literacy." Educational Media International46(1): 81-96.
Shamir, A. and I. Shlafer (2011). "E-books effectiveness in promoting phonological awareness and concept about print: A comparison between children at risk for learning disabilities and typically developing kindergarteners." Computers & Education57(3): 1989-1997
Shelburne, W. A. (2009). "E-book usage in an academic library: User attitudes and behaviors." Library Collections, Acquisitions, and Technical Services33(2–3): 59-72
Smeets, D. J. H. and A. G. Bus (2012). "Interactive electronic storybooks for kindergartners to promote vocabulary growth." Journal of Experimental Child Psychology112(1): 36-55
Wang, P.-Y. and H.-F. Wang (). The effects of e-book interactivity design on 4th graders’ language learning. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications
Woody, W. D., D. B. Daniel, et al. (2010). "E-books or textbooks: Studentsprefer textbooks." Computers & Education55(3): 945-948
Zahed-Babelan, A., E. Ghaderi, et al. (2011). "Attitudes of University Applicant's toward Distance Education." Procedia - Social and Behavioral Sciences30(0): 1926-1929
Zucker, T. A., A. K. Moody, et al. (2009). "The effects of electronic books on pre-kindergarten-to-grade 5 students' literacy and language outcomes: A research synthesis." Journal of Educational Computing Research40(1): 47