فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ........................................................................................................................ 1
فصل یکم: کلیات پژوهش
1 – 1. مقدمه.............................................................................................................. 3
1- 2. بیان مسئله......................................................................................................... 5
1 – 3. ضرورت انجام پژوهش ................................................................................... 7
1 – 4. اهداف پژوهش ............................................................................................... 7
1 – 5. فرضیههای پژوهش........................................................................................... 8
1 – 6. تعاریف نظری و عملیاتی ................................................................................. 8
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2 - 1. مقدمه ............................................................................................................. 11
2 – 2. تعریف واژه ها................................................................................................. .11
2 – 3. طبقه بندی آندرسون......................................................................................... 34
2 – 4. پیشینه پژوهش ................................................................................................ 54
فصل سوم: روششناسی پژوهش
3 – 1. روش پژوهش ................................................................................................. 60
3 – 2. بررسی روش و ابزار پژوهش........................................................................... 61
3 – 3. حجم جامعه آماری.......................................................................................... 64
3 – 4. روش نمونهگیری.............................................................................................. 64
3 – 5. ابزار گردآوری دادهها...................................................................................... 65
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل دادهها
4 – 1. مقدمه ............................................................................................................. 68
4 – 2. تجزیه و تحلیل استنباطی ................................................................................. 68
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5 - 1. مقدمه ............................................................................................................. 83
5 – 2. بحث و تفسیر یافتهها ....................................................................................... 83
5 – 3. نتیجهگیری کلی ............................................................................................... .84
5 – 4. پیشنهادهای پژوهش ......................................................................................... 85
5 – 3 -1. پیشنهادها بر اساس نتایج پژوهش ............................................................... 86
5 – 4. محدودیت های پژوهش .................................................................................. .86
5-4 -1. محدودیت های دراختیار .............................................................................. 86
5 – 4 -2. محدودیتهای خارج از اختیار .................................................................. 87
منابع و ماخذ................................................................................................................ 88
منابع فارسی ................................................................................................................ 88
منابع لاتین .................................................................................................................. 90
چکیده انگلیسی..................................................................................................................91
فهرست جداول:
جدول 2-1................................................................................................................. 17
جدول 2-2................................................................................................................. 54
جدول 2-3................................................................................................................. 57
جدول 2-4................................................................................................................. 58
جدول 3-1................................................................................................................. 60
جدول 4-1................................................................................................................. 68
جدول4-2 ................................................................................................................. 70
جدول 4-3................................................................................................................. 71
جدول 4-4................................................................................................................. 72
جدول 4-5................................................................................................................. 72
جدول 4-6................................................................................................................. 75
جدول 4-7................................................................................................................. 76
جدول 4-8................................................................................................................. 76
جدول 4-9................................................................................................................. 77
جدول 4-10............................................................................................................... 77
جدول 4-11............................................................................................................... 78
جدول 4-12............................................................................................................... 78
جدول 4-13............................................................................................................... 79
جدول 4-14............................................................................................................... 80
فهرست شکلها
شکل 3-1................................................................................................................... 62
شکل 3-2................................................................................................................... 62
شکل 3-3................................................................................................................... 63
شکل 3-4................................................................................................................... 64
فهرست نمودارها
نمودار4-1.................................................................................................................. 69
نمودار4-2.................................................................................................................. 69
نمودار4-3.................................................................................................................. 70
نمودار4-4.................................................................................................................. 71
نمودار4-5.................................................................................................................. 72
نمودار4-6.................................................................................................................. 73
نمودار4-7.................................................................................................................. 74
نمودار4-8.................................................................................................................. 75
پیوست ها
پیوست (صفات درس افزار طراحی شده)..............................................................................الف
پیوست ( سؤالات پیش آزمون) ..............................................................................................ب
پیوست ( سؤالات پس آزمون) ................................................................................................ج
منبع:
فهرست منابع و مأخذ:
منابع فارسی
- آزاد عبداللهپور، محمد(1384). رابطه بین سبکهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی.
فصلنامه پژوهشهای روان شناختی. شماره (16). تهران.
- اسکندری، حسین(1388). استانداردهای درسافزارهای یادگیری الکترونیک، تهران، دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش.
- بلوم، بنیامین و همکاران(1355). راهنمای ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی مجموعی از آموختههای دانشآموزان، ترجمهی ابراهیم کظیمی، تهران، انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
- پارسا، محمد(1358). کاربرد روانشناسی در تدریس، چاپ پنجم، تهران، انتشارات پیوند.
- ربیع، علیرضا(1383). آموزش عالی در عصر مجازی، تبریز، دانشگاه بین المللی ایران.
- رشیدپور، ابراهیم (1356). ارتباط و تکنولوژی آموزشی، تهران، چاپ گهر.
- رشیدپور، ابراهیم (1355). آموزش سمعی و بصری، جلد دوم، چاپ سوم، تهران، چاپخانه آرمان.
- زارعی زوارکی، اسماعیل(1387) طراحی مراکز یادگیری، تهران، رشد فرهنگ.
- سیف، علی اکبر.(1389) سنجش فرایند و فراورده یادگیری روشهای قدیم و جدید، تهران، نشر دوران.
- سیف، علی اکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین، ویرایش ششم، تهران، دوران.
- سیف، علی اکبر. (1368). طبقهبندی هدفهای پرورشی، تهران، انتشارات رشد.
- سیف، علی اکبر. (1381). روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران، نشر آگاه، چاپ ششم.
- عبادی،رحیم(1380). آموزش و پرورش و آموزش الکترونیکی، تهران، مؤسسه دیباگران.
- عبادی،رحیم (1383). یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش، (چاپ دوم)، تهران، آفتاب مهر.
- عطاران، محمد(1386). تحلیل رویکردهای نقادانه بر توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش، مجموعه مقالات سومین همایش سالانه برنامه درسی، تهران، آییژ.
- عمادی، محمد(1378). اصول ساخت نرمافزارهای چندرسانهای، تهران، دیباگران.
- غراچه داغی، مهدی(1383). عوامل موثر در پیشبرد اهداف آموزش ریاضی، رشدآموزش ریاضی، شماره3.
- کی نژاد، حسین(1378). سیستمهای چندرسانهای به عنوان ابزار تکنولوژی آموزشی، دومین همایش بررسی و تحلیل آموزشهای علمی – کاربردی، تهران.
- گانیه، رابرت ام و دیگران(1374). اصول طراحی آموزشی،ترجمه خدیجه علیآبادی، دانا، تهران.( تاریخ انتشار به زبان اصلی 1992).
- گویا، زهرا (1377). نقش فراشناخت در یادگیری حل مسأله ریاضی، مجله رشد آموزش ریاضی، شماره 53.
- محمدی، سلیمان(1386). ارزشیابی سایت آموزشی شبکه رشد بر اساس ملا کهای طراحی سایت های آموزشی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبائی.
- میگر، رابرت اف(1355). تدارک هدفهای آموزشی، ترجمه بهرام زنگنه و محمد حسن شمشیری، دانشگاه آزاد ایران، تهران.
منابع انگلیسی
- Anderson, L., & Krathwol, P.W. (Eds.) (2001) A Taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. New York : Longman:
- Chen .CH.M., & Hsu. SH.H,(2008), personalized mobile learning system for supportive effective English learning , Educational Technology & Society. Vol,11.NO,3
- Clements, M.A. & Ellerton, N. (1996) Mathematics education research: past, present and future. Bangkok: UNESCO
- Gagne, R.M. (1985). The conditions of learning and theory of instruction (4th ed.). New York: Holt, Rinehart & Winston
- Gagne, Robert M. (1987) Instructional Technology : Foundations . New Jersey: Lawrance Erlbaum
- Heinich , R.Molenda, M . Russell.D .james.(1993).Instuctional Multimedia and the Technologies of Education . New York: Macmillan Publishing Company.
- Mayer,R.E.(2001).Multimedia Learning.combridge university press.
Odyssey of the mind project. (2011). What’s Odyssey of the mind, http://www.odysseyofthemind.com.
- McKeachie, W.J ., & Kulik, G.A. (1975) Effective collage teaching. In F.N. kerlinger (Ed.), Reviwe of the research in education (Vol. 3) Washangton, DC: American Educational Research Association.
- Payne, D.A . (2003). Applied educational assessment(2nd ed.). US: Wads worth.
- Pólya, G. (1945). How to Solve it. Princeton : Princeton University Press.
- Woolfolk, A.E. (2004). Educational psychology (5 th, 6 th). Boston: Allyn and bacon.