فهرست:
فهرست مطالب:
فصل اول: طرح پژوهشی
1-1- مقدمه. 3
1-2- بیان مسئله. 4
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش... 6
1-4- اهداف پژوهش... 7
1-1-4-هدف کلی: 7
2-1-4 - اهداف جزئی: 7
1-5- سئوالات پژوهش... 8
1-6- فرضیه های پژوهش... 8
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
1-2- مقدمه. 13
قسمت اول : مبانی نظری تحقیق: 13
الف) 2- 2- هوش معنوی.. 13
1- 2- 2- تعریف هوش... 13
2- 2- 2- مفهوم معنویت... 15
3- 2- 2- تاریخچه هوش معنوی.. 16
4- 2- 2- تعاریف هوش معنوی.. 17
3- 2- ابعاد و مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه دانشمندان. 19
1- 3- 2- ابعاد هوش معنوی از دیدگاه سیسک و آمرام. 20
2-3- 2- ابعاد هوش معنوی از زهر و مارشال. 20
3-3 - 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه امونز. 21
4-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه نوبل.. 21
5-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه فریدمن و مک دونالد. 21
6-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی وگان. 21
7-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه نوبل و گان. 22
8-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه مک مولن.. 22
9-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه سیسک... 22
10-3- 2- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه عبداله زاده و دیگران. 22
4- 2- مدل های هوش معنوی.. 23
1-4- 2- مدل زهر و مارشال (2000 ) 23
2-4- 2- مدل هوشی معنوی از دیدگاه سیندی ویگلزورث ( 2004 / 2008 ) 24
3-4- 2- مدل آمرام (2007 ) 24
4-2 مدل کینگ (2008 ) 25
5-2- معنویت و دین در سازمان. 26
6-2- معنویت به مثابه هوش... 28
7-2- هوش معنوی در محیط کار. 30
8-2 هم سویی هوش و تجربه ی معنوی در توانایی حل مسئله. 32
9-2- اندازه گیری هوش معنوی.. 34
10-2- کاربرد های هوش معنوی.. 35
11-2- انگیزه کاری.. 36
1-11-2- مفهوم انگیزه 37
2-11-2- مفهوم انگیزه کاری.. 38
3-11-2- مفهوم انگیزش... 39
1-12- 2- مدل سنتی.. 41
2-12- 2- مدل روابط انسانی.. 42
3-12- 2- مدل منابع انسانی.. 42
13- 2- نظریههای محتوایی.. 43
1- 13- 2- نظریه سلسه مراتب نیازها 44
2-13-2- نظریه انگیزش و بهداشت روانی.. 45
3- 13- 2- نظریه دو ساحتی انسان، نظریه X و Y. 46
14-2- بکارگیری نظریات انگیزش... 47
15- 2- فنون انگیزش و کاربرد آنها در سازمان. 47
16- 2- پاداش مالی.. 47
17- 2- هدف گذاری.. 47
18- 2- اشتراک مساعی.. 47
19- 2- اصلاح رفتار. 48
20- 2- عدالت در پرداختها 48
21- 2- خلاصه. 48
2-17- ایجاد انگیزه در کارکنان. 49
2-18- موانع انگیزه کاری.. 56
1- 2-18- استراتژی هائی برای غلبه برموانع انگیزه کاری در سازمان. 56
2- 19- خودکارآمدی معلم به عنوان یک سازه انگیزشی.. 57
قسمت دوم : مبانی تجربی و پیشینه تحقیق: 58
الف: تحقیقات داخلی.. 58
ب: تحقیقات خارجی.. 62
جمع بندی.. 65
فصل سوم:تبیین پژوهش
3-1) مقدمه. 69
3-2) روش تحقیق.. 69
3-3) جامعه آماری.. 70
3-4) حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 70
3-5) ابزار جمع آوری داده های تحقیق.. 71
3-5-1 : 1. پرسشنامه هوش معنوی هیلدبرانت(2011) 71
2. پرسشنامه انگیزه کاری محمدآقاجاری (1375) 72
3-6)روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.. 72
1-6-3- روایی پرسشنامهها 72
2-6-3- پایایی پرسشنامهها 72
3-7) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 73
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل پژوهش
4-1- مقدمه. 77
4-2)یافته های توصیفی.. 77
4-2-1 : اطلاعات جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه. 77
3-4- پیشفرض استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک. 81
4-4- تجزیه و تحلیل سؤال های پژوهش: 82
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1)مقدمه. 93
5-2) -خلاصه پژوهش... 93
3- 5- بحث و بررسی یافته ها 94
نتیجهگیری کلی.. 100
4- 5- پیشنهادهای پژوهش... 100
1- 4-5- پیشنهادات کاربردی.. 100
2-4-5- پیشنهادات پژوهشی.. 102
5- 5- محدودیتهای تحقیق.. 102
1- 5- 5- محدودیت های در کنترل محقق: 103
2- 5- 5- محدودیت های خارج از کنترل محقق: 103
منبع:
آتش پور، س ح و سلک، ن. (1384). مؤلفه های رفتاری سازمان، مدیریت وکارکنان. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی،4 ( 11)، 94-74.
استرنبرگ. (1387). روان شناسی شناختی، خرازی س ک و حجازی ا. (مترجمان) ، تهران: انتشارات سمت. رابینز، ا.پی. (1388). رفتار سازمانی. پارسیان، ع و اعرابی، م(مترجمان). چاپ ۲۵. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص۷۲.
اکرمی، م. (1371 ). رابطه موضع کنترل با سبک مدیریت مدیران مراکز دولتی ، پایان نامه کارشناسی ارشد . تهران : مراکز آموزش مدیریت دولتی.
آزادنیا، ا، کارآمد، ا و سلطانی، گ. (1390). هوش معنوی و تاثیرات آن بر سلامت جسمانی و روانی. مجله یزد و یزدی ها، 48-57.
آشتیانی، ه. (1384 ). توصیف و اولویت بندی عوامل انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی نیشابور بر اساس نظریه هرز برگ. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
باقری، م و همکاران. (1391). بررسی رابطه بین هوش معنوی با خلاقیت و انگیزه پیشرفت مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه یک کرمان، مجله موفقیت، شماره 230. ص60-61.
برومند، م. (1383 ). بررسی عوامی موثر بر رضایت شغلی دبیران شهرستان شهریار. پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا. دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد.
پورصمد، ح. (1372 ). بررسی انگیزش های شغلی دبیران کهکیلویه ( دهدشت ). پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشگاه تربیت معلم.
حافظ نیا، م. ر. (1387). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سمت.
حبیبی پور، ب و همکاران. (1388). تاثیر به کارگیری تئوری هدف گذاری توسط مدیران پرستاری بر انگیزش شغلی پرستاران، نشریه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دوره22، شماره57، اردیبهشت.
حبیبی، ر. (1376 ). بررسی ارتباط بین انگیزش با عملکرد مدیران دبیرستان های شهرستان زنجان در سال تحصیلی 76-1375. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان.
حسینیان، س، قاسم زاده، س و نیکنام، م. (1390). پیش بینی کیفیت زندگی دبیران زن بر اساس متغیرهای هوش هیجانی و هوش معنوی، مشاوره شغلی و سازمانی زمستان1390; 3(9):42-60.
حمید، ن و زمستانی، م. (1392). رابطه هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی با کیفیت زندگی در دانشجویان پزشکی.
حیدری، گ(بی تا). هوش معنوی چیست؟ مجله موفقیت. شماره 239. ص68-69.
خداپناهی، م. (1385). انگیزش و هیجان، تهران: انتشارات سمت.
دانش خانه ، ف. (1373 ). رابطه میان میزان مقبولیت مدیران با رضایت شغلی دبیران در مقطع متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 73- 1372. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی .
داوودی، ح و همکاران. (1391). رابطه فرهنگ سازمانی و انگیزش شغلی با رضایت شغلی دبیران، فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره چهارم، شماره13، زمستان.
ذبیحی، م، ساغروانی، س. (1391). بررسی رابطه هوش معنوی وتعهد سازمانی. چشم انداز مدیریت دولتی، دوره2، شماره12، صص107-125.
رجایی، ع ر. (1389). هوش معنوی، دیدگاه ها و چالش ها، مجله پژوهش های تربیتی، سال هفتم، شماره بیست و دو، صص53-22.
رقیب، م. (1390). تحلیل میزان هوش معنوی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه اصفهان و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات اسلام وروانشناسی س5، ش9، صص131-143.
زارعی متین، ح؛ خیراندیش، م و جهانی، ح. (1390). شناسایی و سنجش مولفه های هوش معنوی در محیط کار؛ مطالعه موردی در بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران. پژوهش های مدیریت عمومی. سال 4، دوره12: 94-71.
ساغروانی . س. (1388 ). هوش معنوی ، انتشارات آهنگ قلم.
سرایی، ح. (1389). مقدمه ای بر نمونه گیری درتحقیق. تهران، انتشارات سمت.
سهرابی، ف. (1387 ). مبانی هوش معنوی، فصلنامه سلامت روان، سال اول، شماره اول، صص 14 -18
سیف، ع. (1387). روانشناسی پرورشی. تهران: انتشارات دوران.
شیرازی، ر. (1378). بررسی عوامل مؤثر بر انگیزه انتخاب شغل معلمی از دیدگاه دبیران زن شاغل در مراکز دولتی پیش دانشگاهی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
- صادقی، ا. (1393). عوامل ایجاد انگیزه در کارکنان، برگرفته از سایت:
صمدی، پ. (1387 ). هوش معنوی اندیشه نوین تربیتی، دوره 2 شماره 3 و 4 صص 99 -114
ضیغمی، ل. (1389). بررسی رابطه هوش معنوی و تعهد سازمانی در کارکنان سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
عباس زاده، م. (1376 ). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت و عدم رضایت شغلی دبیران فصلنامه تعلیم و تربیت. مرکز تحقیقات آموزش و پرورش. سال ششم. شماره 1.
عبدالله زاده، ح؛ باقر پور، م ؛ بوژ مهرانی، س ؛ لطفی، م. (1388 ). هوش معنوی، ترجمه و تالیف انتشارات روان سنجی.
عسگری ، گ؛کلدی ، ع ر. (1381 ). بررسی میزان رضایت شغلی دبیران ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 128، 121-139.
عسگریان، م. (1378 ). روابط انسانی و رفتار سازمانی، تهران: امیر کبیر.
علیشاهی بجستانی، م. (1376 ). بررسی میزان رضایت شغلی دبیران مرد آموزش و پرورش منطقه بجستان و عوامل مؤثر بر آن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات علوم انسانی.
غباری بناب، ب؛ سلیمی، م؛ سلیانی، ل؛ نوری مقدم. ث. (1386 ). هوش معنوی، اندیشه نوین دینی، سال سوم، شماره دهم صص 125- 147.
غباری بناب، ب؛ سلیمی، م؛ سلیانی، ل؛ نوری مقدم، ث.(1386). هوش معنوی، اندیشه نوین دینی، سال سوم، شماره دهم، صص147-125.
غنا، س و همکاران. (1391). بررسی همبستگی هوش معنوی با برخی از عوامل جمعیت شناسی و آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان. مدیریت ارتقای سلامت. دوره2، شماره1. 23-17.
فتاحی، م؛ فرهنگی، ع ا. (1387 ). هوش معنوی، وحدت بخش دیگر انواع هوش، فصلنامه مدیریت و توسعه، سال دهم، شماره 37، صص 9-16.
فرامرزی، س؛ همایی،ر ؛ سلطان حسینی، م. (1388). بررسی رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی دانشجویان. دو فصلنامه علمی –تخصصی مطالعات اسلام و روان شناسی. ش3وش5. ص7-33.
فرح بخش، س. (1388). مدیریت روابط انسانی درسازمانهای آموزشی. تهران: نشر آییژ.
فرح بخش، س.(1388). مدیریت روابط انسانی درسازمانهای آموزشی.
فلاح زاده ابر قویی، م. (1380 ). بررسی انگیزش های شغلی مربیان پرورشی مدارس پسرانه دولتی استان یزد در سال تحصیلی 79-78. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم.
کد خدا، م؛ جهانی. ح. (1389 ). منطق پذیری هوش معنوی در فرایند تصمیم گیری، سومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، تریز (TRIZ) و مهندسی و مدیریت نو آوری ایران.
کرمانشاهی، ش. (1388). رابطه بین معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
کردرستمی، م . (1390). چگونه انگیزه کاری کارکنان را در سازمان ارتقاء دهیم؟. انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
محمودی، ح و همکاران. (1386). بررسی عوامل انگیزش شغلی پرستاران بخش های ویژه، مجله علوم رفتاری، دوره1، شماره2، زمستان.
مرادی ، س. (1386 ). بررسی عوامل مؤثر بر انگیزش شغلی دبیران از دیدگاه دبیران راهنمایی ناحیه دو سنندج. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
مقیمی،س م؛ رمضانی، م. (1390). روان شناسی سازمانی. تهران: انتشارات راه دانش.
مکس، م. (1388). «ایجاد انگیزه در کارکنان»، سعیدی، ح(مترجم). انتشارات آوند دانش.
موسوی. (1390). بررسی رابطه هوش معنوی و رفتار شهروندی، سازمانی دبیران دبیرستان های شهرستان زنجان: فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره 22، سال7، صص54-68.
مهریزی، ن.( 1384). چگونه بی انگیزه بودن کارکنان را متوقف کنیم؟
میر کمالی، م. (1371 ). انگیزش در سازمانهای آموزشی. مجله مدیریت در آموزش و پرورش، سال اول، شماره 1، بهار 24 ، 71 – 15 .
میرزاخانی، ا. (1392). رابطه هوش معنوی و مهارت های ارتباطی کارکنان دانشگاه لرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بوعلی سینا همدان.
نادری؛ نراقی، س. (1390). روش های تحقیق وچگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (با تاکید برعلوم تربیتی) ویرایش پنجم.
نژاد سجادی، ا. (1382 ). بررسی و مقایسه عامل های نگدارنده شغلی بین دبیران تربیت بدنی – غیر تربیت بدنی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان، دانشکده تربیت بدنی.
وین ماک ، هوی و سیکل ج. میسکل. (1376 ). تئوری تحقیق و در عمل در مدیریت آموزشی. (چاپ دوم، جلد اول و دوم ). میر محمد، س ع (مترجم). ارومیه: دانشگاه ارومیه.
هافمن، ک؛ ورنوری، م؛ ورنوری، ج. (1389). روان شناسی عمومی (از نظریه تا کاربرد). جلد دوم. (منبع اصلی): http://www.hr-into.com/hrarticled/doug/demotivation-htm
١٤:٣٦ - 1393/03/19/ شماره : ٥٧٧٣.
http://khabarname.nipc.net/index.aspx?fkeyid=&siteid=45&pageid=2485&newsview=57
هاگمن ، گ. (1380 ). روانشناسی صنعتی و سازمانی: انگیزش و مدیریت تحول. ترجمه علی محمد گودرزی. تهران. انتشارات خدمات فرهنگی رسا.
یعقوبی، ا. ( 1388). بررسی رابطه هوش معنوی با میزان شادکامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا. فصلنامه پژوهش در نظام های آموزشی. دوره اول، ُشماره4،74-61.
منابع انگلیسی:
Abraham, C, & Josman, Z. (2006). The relationship among emotional intelligence, task Administration Review, 63(3), 355-363.American Women, 18(2): 133-147.
Amram, jeseph yosi, (2009),”The contribution of emotional& spiritual intelligence to effective business leadership”, for the degree of doctor of philosophy inclinical psychology. Institute of transpersonal psychology pal alto, California.
Amram, joesph yosi, (2005), “Intelligence beyond IQ: The contribution of emotional and spiritual intelligences to effective business leadership”, institute of Transpersonal Psychology.
Amram, Joseph yosi, (2007),” What is Spiritual Intelligence”, Institute of Transpersonal Psychology, Palo Alto, CA.
Amram, Joseph yosi, (2007),”The seven dimensions of spiritual intelligence: An ecumenical, grounded theory”, presented at the 115th Annual Conference of the American Awareness. Reper Review30 (1), 24-30.
Anderson, J. R. (2000). Cognitive Psychology and its implication. NEW YORK, USA: W. H. Freeman.
Bandura ,A.(2006a) .Guide to the construction of self –efficacy scales .in .F.pajares & T .urdan (Eds) .self –efficacy beliefs of adolescents (vol .5,pp.307-337).Greenwich , Ct:information Age . Bandura ( 1997) Self – efficacy: Toward a unifying theory of behavior change. Psychological Review, 84 (2), 191 – 205.Behavioral Sciences. 5, 1017–1022.
Bolger,R.Somech,A.(2004).Influnce of teacher empowerment on teachers organizationalBulletin, 30, 1018-1034.
Brill hart ,B.(2005). A study of spirituality and life satisfaction among persons with spinal cord injury. RehabilNurs.30(1),pp:31-34. available on www.pubmed.com.
Business Leadership, Institute of Transpersonal Psychology, California.
Castro & Armario and Ruiz (2004). the influence of employee OCB customer loyalty, Educational and Psychological Measurement, 65, 757-779.
Cavanogh,G.F.(1999).spirituality for managers : context and critique, Journal of
Chinese social systems: A cross sectional comparison study Journal of nursing
citizenship behaviour, university of California. cognitive processes that generate the sense of self: Cotributions from limbic labilitycommitment, professional commitment and OCB in schools, Journal of teaching andconsideration of traditional Christianity and New Age/individualistic spirituality.
Colombo, J., & Frick, J.(1999). Recent advances and issues in the study of preverbal intelligence . In M. Anderson(Ed), The development of intelligence : Studies in development psychology (pp. 43-71). Hove East Sussex, UK: Psychology Press.
Cook, S. & Macaulay, S. (2005). Change management excellence, London and Sterling. Educational and Psychological Measurement, 65, 757-779.
Crichton. Jerome c, (2008), “A Qualitative study of Spiritual Intelligence in organizational leader”، presented to the Faculty of The Marshall Goldsmith School of Management SanFrancisco Bay Campus Alliant International University In Partial Fulfillment of the Requirements of the Degree Doctor of Philosophy.
Cruickshank, D. R., Jenkins, D. B., & Mercalf, K. K. (2006). The act of teaching. McGraw Hill.
Denis, L. M, Marsha, JB, Linda, M, L. (2006). Spiritual development of nursing
Dipaola,M.F. Hoy,W,K.(2005).organizational citizenship of faculty and achievement of Dipaola,M.Tarter,C, Hoy,W.K.(2005).Measuring OCB in schools. Journal of schoolDoctoral Dissertation, University of South Australia, Australia.
Educational and Psychological Measurement, 65, 757-779.
Emmons,R.A.(2000).Is spirituality an intelligence? The International Journal for
Emotional intelligence and social interaction, Personality and Social Psychology
emotional intelligence. In C.R. Snyder, & S. J. Lopez (Eds.),
Fabricatore, A; Handle, P & Fenzel, M.(2000). Personal spirituality as a moderator between stressors and subjective well – being. Journal of Psycholog and Theology, 28(3): 221-228.
Gain, M. and Purohit, P.(2006): Spiritual intelligence: Acontemporary concern with rigard to living status of the senior citizens journal of the Indian Academy of Applied psychology. 32 (3), 227- 233.
Garcia-Zamor, J. (2003). Workplace spirituality and organizational performance. Public.
George, M. (2006). Practical application of spiritual intelligence in the workplace.
George. Mike, (2006), “Practical application of spiritual intelligence in the workplace”, Human resource management international digest, Vol 14, No. 5, Pp:3-5.
Goleman, D. (1995). “Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ”.
Hagerty, M. R, Cummins, R. A, Ferriss, A. L, Land, K, Michalos, A. C, Peterson, M,high school students. The High School Journal, 88, 35-44.
Herzberg, F. (1968). One more time: How do you motivate employees? Harvard Business Review,46, 53–62. Human resource management international digest, 14(5), 3-5.
Hyde, B. (2004). The plausibility of spiritual intelligence: Spiritual experience, problem solving , and neural sites. International Journal of Childrens Spirituality, 9(1), 39-52.
Ke-Ping Yang & Xin Juan Wu. (2009) Spiritual intelligence of Nurses in Two
King DB. Rethinking clams of spiritual intelligence: A definition, model, and measure. M.Sc. Dissertation. Canada: Trent University, College of arts and sciences, 2008: 32-48.
King.D.B (2008), “Personal Meaning Production as a Component of Spiritual Intelligence”, Paper submitted for presentation at The 5th Biennial International Conference on Personal Meaning.
King.D.B (2008), “Rethinking claims of spiritual intelligence: A definition, model, & measure”, Unpublished master’s thesis. Trent University. Peterborough, Ontario, Canada.
Korkmaz, T, & Arpaci, E. (2009). Relationship of organizational citizenship behavior leadership, vo1.1, 424-447.
Lathme, G.p.(2007). Work motivation. University of Toronto.
Locke, E. A., & Latham, G. P. (2005). Goal setting theory: Theory by induction. In K. Smith &M. Hitt (Eds.), Great minds in management: The process of theory development (pp. 128–150). Oxford University Press.
Madhu. Jain & Purohit. prema,(2006), “Spiritual Intelligence: A Contemporary Concern With Regard to Living Status of the Senior Citizens”, university of Rajasthan, jaipur, journal of the indian Academy of Applied Psychology vol 32, No.32, p:227-233.
Malka, A., & Chatman, J. A. (2003). Intrinsic and extrinsic orientations as moderators of the effect of annual income on subjective well-being: A longitudinal study. Personality and Social Psychology Bulletin, 29, 737–746.
Mayer, J. D., & Salovey, P. (1997). “What is emotional intelligence?” In P. Salovey,measure. Master of science dissertation, Trent University, Canada, Ontario.Multinational Bu siness Revirw, 11, 45-65.
McGregor, D. M. (1960). The human side of the enterprise. Management Review, 46, 22–28.
Nasel, D.D. (2004). Spiritual orientateon in Relation to spiritual intelligence: A consideration of traditional Christianity & new Age / individualistic spirituality, unpublished thesis.Australia: The university of south Australia.
Netemeyer,R,G . Boles,J.S.(1997).An investigation in to the antecedents of OCB in New York: Bantam. Guilford press.
Nielsen. T. M & Hrivnak, A & Shaw, M. (2011) :Organizational Citizenship Behaviorof the human mind, London, UK: Fourth Estate.
Noble, K.D. (2000). Spiritual intelligence: A New Frame of Mind. Advanced Development Journal, 9, 1-29.
Okulicz-Kozaryn,A.( 2009). Religiosity and Life Satisfaction. (A Multilevel Investigation Across Nations). Institute for Quantitative Social Science, Harvard University.
Oplatka,I.(2006).Going Beyond Role Expectations. Education Administration Quarterly,organization change Management, 12( 3), 186-199.
Podsakoff & Mackenzie & Paine and Bechrach (2000). OCB : a critical review or the policy: Review and agenda for research”, Social Indicators Research, 55, 1, 1-96.Positive Psychology (pp. 159-171). Oxford: Oxford University Press.professionals. Doctoral dissertation, University of phoenix, USA, Arizona.
psychology of Religion, 10 (1), 27-34.
Purnell, J.(2003).propensity for participative decision- malking,job satisfaction, OCB,Quarterly, 13(3), 243-274.
Ramachandran, V. & Blakeslee, S. (1998). Phantoms in the brain; Probing the mysteries .Relationship between Spirituality and life Satisfaction. Journal of African relationship: a test of competing models, PhD. Dissertation, Temple University.research, volume 17- Issue 3- PP-189-198.
Recepoglu, E.(2013). A Study on Teachers’job Motivation in the High Schools of Ministry of National Education in Turkey (Karabük and Sinop Sample), Middle-East Journal of Scientific Research 13 (4): 532-537.
Rotter , J.B.(1966). Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement . Psyghological Monographs, 80,1-28.
Santos.S, (2006), “What is spiritual intelligence?How it benefits a person?”,Pp:1-2.
Saundra HS, Hughey AW (2003). African American Women at Mid life: The
Saundra HS, Hughey AW 2003. African American Women at Mid life: The Relationship between Spirituality and life Satisfaction. Journal of African American Women, 18(2): 133-147.
Selman .Victor; Selman .Ruth Corey; Selman. Jerry; Selman .Elsie, (2005), “Spiritual-Intelligence/-Quotient”, College Teaching Methods & Styles Journal, Volume 1, Number 3,Pp:23-31.
Shaw, I. (2008). Society and Mental: The place of religion, Journal volume pavilion journals (Brighton) Ltd, 13(1), 4-7.
Sisk, D. (2002). spiritual intelligence: The Tenth Intelligence That Integrate All Other.
Sisk, D.(2008).Engaging the spiritual Intelligence of Gifted student to Build Global.
Smith, M. (2005). “Spiritual quotient questionnaire: (SQQ)”.www.myskillsprofile.com.
spirituality in personality. New York:Guilford Press.P.51-73.
Spjut, A. (2004). Effect of spirituality on Job satisfaction for clinical laboratory science. status. International Journal of Mental Health. 23 (3): 24-56.
student, Journal of nursing education, 45(9), 363-370. study”, Social Indicators Research, 75, 217 - 240.
Taylor, F.W. (1911). Principles of scientific management. New York: Harper.
Tuchman, N. (2009). WO5-03 Spiritual Coping, Communication Training And Problem Solving For Schizophrenia. The Journal Of European Psychiatry , 24, 552- 601.
Vaughan.F.(2003).”what is spiritual intelligence?”.Journal of Humanistic psychology,42(2).pp.16_23.
Wigglesworth, c. . (2004).spiritual intelligence and why it matters. Www. Con sciouspursuits.com.
Wigglesworth. Cindy, (2002), “Spiritual Intelligence & Leadership”, Conscious Pursuits. http://www.consciouspursuits.com/ Pp1-3 Wikipedia, “Editing Spiritual intelligence”with emotional intelligence, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2432-2435.
Woolfolk, C. A. (2005). Advencing achievement goal theory. journal of Educational Psychology, 2, 236-250.workplace, journal of business and psychology, 21(3), 462-493.
Yang.K, & Mao.X, (2007), “A study of nurses spiritual intelligence: A cross sectional questionnaire survey”, International journal if nursing study, 44,p:999_1010.York, NY, USA : Blooms sbury..