فهرست:
فهرست مطالب
کلیات تحقیق : فصل اول
مقدمه ....................................................................................................................................................................................4
بیان مسئله ............................................................................................................................................................................6
اهمیت و ضرورت ..............................................................................................................................................................12
هدف کلی .........................................................................................................................................................................14
اهداف جزیی .......................................................................................................................................................................14
سوال و یا فرضیه های پژوهش ......................................................................................................................................14.
متغیر مورد بررسی ............................................................................................................................................................23
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم ..................................................................................................................................15
فصل دوم : پیشینه تحقیق
تصمیم گیری،تاریخچه و مفاهیم............................................................................................................................16
تعریف تصمیم گیری.......................................................................................................................................................16
تفاوت های فردی در تصمیم گیری............................................................................................................................18
فرآیندهای شناختی در تصمیم گیری.......................................................................................................................20
ابعاد تصمیم گیری.........................................................................................................................................................21
انواع تصمیم ....................................................................................................................................................................22
سطوح تصمیم.................................................................................................................................................................23
روند تصمیم گیری.........................................................................................................................................................24
اجزای تصمیم گیری.....................................................................................................................................................25
راهبرد های تصمیم گیری.............................................................................................................................................29
سبک های تصمیم گیری ..........................................................................................................................................31
عوامل موثر فردی در تصمیم گیری........................................................................................................................ 32
اثر هیجانات قبل و بعد از فرآیند تصمیم گیری.......................................................................................................33
مبانی نظری کمال گرایی.............................................................................................................................................35
ویژگی های کمال گرایی .............................................................................................................................................39
طبقه بندی های کمال گرایی................................................................................................................................... 41
ابعاد کمال گرایی ..........................................................................................................................................................42
علل کمال گرایی ............................................................................................................................................................44
پیامد های کمال گرایی..................................................................................................................................................47
رفتار جرات مندانه................................................................................................................................. 48
جرات ورزی در نظریات روان شناسی.....................................................................................................................51
رفتار جرات مندانه و سازگاری اجتماعی.............................................................................................................. 56
آموزش های مهارت های جرات ورزی.......................................................................................... .........................59
مولفه های ابراز وجود و رفتار جرات مندانه.......................................................................................................59
تحقیقات انجام شده در داخل کشور....................................................................................................................62
تحقیقات انجام شده در خارج کشور...........................................................................................................................64
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
روش اجرای پژوهش ..................................................................................................................................................68
جامعه مورد پژوهش ..................................................................................................................................................69
نمونه و روش نمونه گیری .........................................................................................................................................69
ابزار اندازه گیری .........................................................................................................................................................69
برنامه آموزش مهارت رفتار جرات مندانه...............................................................................................................72
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
آمار توصیفی ....................................................................................................................................................................75
یافته های توصیفی..........................................................................................................................................................79
سوال 1...............................................................................................................................................................................79
سوال 2..............................................................................................................................................................................82
سوال 3...............................................................................................................................................................................84
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث........................................................................................................................................................................... 88
نتیجه گیری......................................................................................................................................................................103
محدودیت ها........................................................................................................................................ 105 پیشنهادها...............................................................................................................................................105
فهرست نمودار و اشکال
جدول 1-4..........................................................................................................................5
جدول2-4....................................................................................................................................77
نمودار1-4....................................................................................................................................77
نمودار2-4....................................................................................................................................78
جدول3-4...................................................................................................................................80
جدول4-4....................................................................................................................................80
جدول5-4...................................................................................................................................81
جدول6-4...................................................................................................................................82
جدول7-4....................................................................................................................................83
جدول8-4....................................................................................................................................84
جدول9-4...................................................................................................................................85
جدول10-4.................................................................................................................................85
جدول11-4................................................................................................................................85
جدول12-4................................................................................................................................ 86
منبع:
ü
ü
ü منابع فارسی
ü آنتونی، مایکل ایرونسون گیل و اشنایدرمن نیل. 2007، کتاب کار مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری، ترجمه سید جواد آل محمد، سولماز جوکار، دکتر حمید طاهر نشاط دوست، 1387، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.
ü ا.پاین، رزماری. 2005، فنون آرمش (تدبیر هایی برای ارتقای سلامت )، ترجمه دکتر مسعود شریفی و ضیاء قریشی، 1389، تهران: انتشارات فراروان.
ü ادﻳﺐ، ﻧﺴﺘﺮن (1374)، ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ در ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن ﻋﺰت -ﻧﻔﺲ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن، ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ
ü اسپالدینگ، چریل. ال. (1381). انگیزش در کلاس درس (ترجمه محمد نائنیان واسماعیل بیابانگرد). تهران: رشد.
ü اسدی، جوانشیر. رضایی، رقیه. ترابی، سید اسماعیل.(1388). بررسی و مقایسهی جراتورزی اضطراب، افسردگی و فشار روانی در افراد بینا و نابینا. ماهنامه تعلیم و تربیت استثنائی. شماره 94و 93. شهریور و مهر.
ü اسلامی نسب، علی. (1373). روانشناسی اعتماد به نفس. تهران: انتشارات مهرداد.
ü افروز، غلامعلی. (1375). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات انجمن اولیا ومربیان کشور.
ü افضلنیا، م. ر. (1383). بهداشت روانی خانواده. تهران: تزکیه
ü اکبری اورزمان، حمیدرضا.(1371). بررسی رابطه حمایت اجتماعی موسسات رفاهی(کمیته امداد) با عزت نفس فرزندان خانوادههای تحت پوشش. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
ü اکستین، دنیل. کرن، روی. (1389). ارزیابی ودرمان سبک زندگی( ترجمه حمید علیزاده همکاران). تهران: نشر رسش.
ü آﻟﺒﺮﺗﻲ، راﺑﺮت و اﻣﺎﻧﺰ، ﻣﺎﻳﻜﻞ (1374)، روانﺷﻨﺎﺳﻲ اﺑﺮاز وﺟﻮد، اﻧﺘﺸﺎرات ﻋﻠﻤﻲ، ﺗﻬﺮان؛
ü الوانی ، مهدی . (1385 ) مدیریت عمومی .تهران : نی ، چ 31 .
ü بارون، رابرت. بیرن، دان. برنسکامب، نایلا. (1388). روانشناسی اجتماعی ( ترجمه یوسف کریمی). (ویراست یازدهم). تهران: نشر روان.
ü بال، ساموئل. (1374). انگیزش در آموزش وپرورش( ترجمه سیدعلی اصغر مسدد). شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
ü بتنهام، سوزان. (1384). روانشناسی تربیتی (ترجمه اسماعیل بیابانگرد و علی نعمتی). تهران: نشر نی.
ü بحری، نادره.(1388). ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﺟﺮأتورزی ﺑﻪ روش ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ﺑﺮ ﻋﺰت ﻧﻔﺲ داﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ منطقه 11 شهر تهران. پیک نور. سال هشتم. شماره 1.
ü براندن، ناتانیل. (1371). روان شناسی وحرمت نفس.(ترجمه جمال هاشمی). تهران: شرکت سهامی انتشار تهران.
ü برنو، فرانک. (1370). فرهنگ توصیفی روانشناسی (ترجمه فرزانه طاهری و مهشید یاسایی). تهران: نشر طرح نو.
ü بساک نژاد، سودابه. ( 1388). رابطه حرمت خود، کمال گرایی و خود شیفتگی با خودناتوان سازی در گروهی از دانشجویان. مجله روانشناسی. شماره .49.بهار.
ü بشارت, محمدعلی. (1386). ساخت و اعتباریابی مقیاس کمالگرا یی چند بعدی تهران. پژوهش های روانشناختی، 10: 67-49.
ü بشارت، م. ع. (1381). بررسی رابطهی کمالگرایی و حرمتخود در دانشآموزان پیشدانشگاهی. فصلنامهی روان
ü شناسان ایرانی، 1، 28-22.
ü بلاغی اینالو.(1389) بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی با ابعاد کمال گرایی و شیوههای مقابله با استرس در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرودشت
ü ﺑﻬﺮاﻣﻲ، ﻓﺎﻃﻤﻪ (1375)، ﻣﻘﺎﻳﺴﺔروشﻫﺎی ﺟﺮأت آﻣﻮزی ﺑﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻛﻢﺟﺮأت دﺧﺘﺮ دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺷﻴﻮه ﻫﺎی ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ و ﻣﺸﺎوره ﻓﺮدی در ﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن، ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ؛
ü بهروزی، علیرضا، (1384) بررسی رابطه بین منبع کنترل و سلامت روانی در دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه تبریز، ،پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علوم تربیتی.
ü بیابانگرد، اسماعیل. (1370). بررسی رابطه بین مفاهیم منبع کنترل، عزت نفس وپیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستانهای تهران در سال 70-69. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
ü بیابانگرد، اسماعیل. (1376). روشهای افزایشعزتنفس درکودکانونوجوانان. تهران: انتشارات انجمن اولیا ومربیان.
ü بیابانگرد؛ اسماعیل. (1384). رابطه میان عزت نفس، انگیزه پیشرفت وپیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم دبیرستان های تهران. مجله مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی دانشگاه الزهرا، 1، 4و5، 144-131.
ü
ü بیان زاده، سید اکبر، زمانی منفرد، افشین، حیدری پهلویان، احمد،(1375) بررسی وضعیت سلامت روانی و منبع کنترل کارکنان یک مجتمع صنعتی، فصلنامه اندیشه و رفتار، 20 – 29 ،4.
ü بهرامی، فرهاد .(1374)، مقایسه روشهای آموزش رفتار خودابرازی به دانش آموزان کم جرأت دختر دبیرستانی با شیوه های مشاوره گروهی و مشاوره فردی در شهر اصفهان سال 75-74، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
ü پشتمشهدی، مرجان.، یزداندوست، رخساره.، اصغر نژاد فرید، علی اصغر.، و مریدپور، دارا (1382). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر کمالگرایی، تأییدطلبی و علایم افسردگی در بیماران مبتلا به اختلال درد.مجلهاندیشه و رفتار، 9 .22-32 :(3)
ü پنتیریچ، پال. آر.، شانک، دیل. اچ. (1386). انگیزش در تعلیم وتربیت، نظریهها، تحقیقات وراهکارها(ترجمه مهرناز شهرآرای). تهران: انتشارات علم.
ü پوپ، آلیس.، مک هیل، سوزان.، کریهد،ادوارد. (1385). افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان(ترجمه پریسا تجلی). تهران: انتشارات رشد.
ü پور افکاری، نصرت اله. (1378). فرهنگ جامع روانشناسی. تهران: نشر جهاد دانشگاهی.
ü پورشافعی، هادی. (1370). بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
ü ﺛﻨﺎﻳﻲ، ﺑﺎﻗﺮ (1379)، رواندرﻣﺎﻧﻲ و ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ، 50 ، ﻧﺸﺮ ﭼﻬﺮ، ﺗﻬﺮان؛
ü حسینی نسب، سید داود.، اقدم، علی اصغر. (1375). فرهنگ واژهها، تعاریف واصطلاحات تعلیم وتربیت. تبریز: انتشارات احرار.
ü حیدری، الهام. مرزوقی، رحمت الله.(1391). بررسی و مقایسه سبک های عمومی تصمیمگیری در مدیران دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. دانشگاه آزاد مرودشت. فصلنامه علمی پژوهشی.سال سوم.شماره دوازدهم.
ü جبل عاملی، شیدا، طاهر نشاط دوست، حمید، مولوی، حسین. )۱۳۸۹ . (اثر بخشی مداخله مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری برکیفیت زندگی و فشارخون بیماران زن مبتلا به فشارخون، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره پانزدهم، ۸۸-۹۷.
ü جلالی ، سعید .(1380 ) .بررسی کارایی روشهای ابراز وجود در افزایش جرات ورزی دختران نابینای اصفهان. مجله دانش و پژوهش شماره 5 صفحه 12-1
ü ﺟﻼﻟﻲ، ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ (1376)، ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮ روش ﻫﺎی درﻣﺎﻧﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ ﺳﺮﻣﺸﻖﭘﺬﻳﺮی و ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺳﺮﻣﺸﻖ ﭘﺬﻳﺮی و آرﻣﻴﺪﮔﻲ ﻋﻀﻼﻧﻲ در درﻣ ﺎن رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻏﻴﺮﺟﺮأت ورزاﻧﻪ، رﺳﺎﻟﺔ دﻛﺘ ﺮی، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﺪرس ، ﺗﻬﺮان؛
ü خدیوی زند، محمد مهدی(1374). پرخاشگری و ناکامی، تهران : انتشارات تربیت.خلعتبری،
ü خلیلی شرفه، فاطمه. (1386). مقایسه تاثیر شبیه سازی های ذهنی ساده وتوام فرایندی وفرآورده ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پراستعداد و طبیعی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
ü درویش، زهرا(1386). بررسی میزان رضایت مندی زناشویی و تأثیر آن بر پرخاشگری دانش آموزان مدارس راهنمایی دولتی دخترانه، پسرانه ناحیه 2 رشت.
ü دلالی، نیره؛ (1388). انتقاد: انتقاد و نحوه ی مواجهه با آن. تهران: انتشارات نشر قطره، چاپ اول.
ü دلاور، علی. (1389). مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی. تهران: رشد.
ü دﻻور، ﻋﻠﻲ (1380)، ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی وﻋﻤﻠﻲ ﭘﮋوﻫﺶ در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، اﻧﺘﺸﺎرات رﺷﺪ، ﺗﻬﺮان
ü رابینز، استیفن.(1385). رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریهها و کاربرد ها. ترجمه علی پارسائیان، محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ هشتم.
ü رادفر، شهرام و حسینی، علی. (1387). بررسی سلامت روانی فرزندان 15-18 ساله جانبازان. مجله طب نظامی، 25-40 ،3.
ü رضازاده، سمانه.(1389). بررسی رابطهی سبکهای عمومی تصمیمگیری و هوش معنوی مدیران دانشگاههای فردوسی و علوم پزشکی مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
ü رضایی، اکبر، سیف، علی اکبر. (1384). نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری وجنسیت در عملکرد تحصیلی. مجله تعلیم وتربیت، 4، 85-43.
ü روحانی،عباس. ابوطالبی، حمیرا (1389). تاثیر آموزش جرأت ورزی به روش گروهی در ارتقاء توان مقابله با استرس کارگری. تازه های روانشناسی صنعتی سازمانی سال اول پاییز. شماره 4.
ü ساعتچی، محمود. (1374). روانشناسی کاربردی برای مدیران. تهران: نشر ویرایش.
ü سانتراک، جان. دبلیو. (1387). روانشناسی تربیتی (مترجمان شاهده سعیدی و مهشید عراقچی و حسین دانش فر). تهران: نشر رسا.
ü سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی، الهه. (1383). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. (چاپ دهم). تهران: نشر آگاه.
ü سرو، مهسا. (1387). مقایسهی نقش میانجی اضطراب امتحان در رابطهی بین کمالگرایی و موفقیت تحصیلی در دانشآموزان تیز هوش و عادی. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی.
ü سمائی، س. (1389). اعتباریابی، رواسازی و نرمیابی سیاههی کمالگرایی هیل. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه شهید بهشتی.
ü سیاسی، علی اکبر. (1388). نظریههای شخصیت. دانشگاه تهران.
ü سیاوشی،حاتم. (1385). بررسی تاثیر ساده وتوام شبیه سازیهای ذهنی فرآیندی وفرآورده ای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
ü سیرجانی، لیلا. (1386). بررسی تاثیر هوش، خودکار آمدی و کمال گرایی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
ü سیف، علی اکبر (1380). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی.( ویرایش سوم)، تهران، نشر دوران.
ü ﺳﻴﻒ، ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮ (1380)، ﺗﻐﻴﻴﺮ رﻓﺘﺎر و رﻓﺘﺎر درﻣﺎﻧﻲ : ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎ و روش ﻫﺎ، ﻧﺸﺮ داﻧﺎ، ﺗﻬﺮان؛
ü سیف، علی اکبر. (1388). روانشناسی پرورشی نوین. (ویرایش ششم). تهران: نشر دوران.
ü شریفی، حسن پاشا (1381). اصول روانسنجی و روانآزمایی. (چاپ هشتم). تهران: انتشارات رشد.
ü شعاری نژاد، علی اکبر. (1364). فرهنگ علوم رفتاری. تهران: انتشارات امیر کبیر.
ü شعاری نژاد، علی اکبر. (1378). یادداشت هایی در باره نظریههای انگیزش در آموزش وپرورش. تهران: رشد.
ü شفیع آبادی، عبدالله.، ناصری، غلامرضا. (1377). نظریههای مشاوره وروان درمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
ü ﺷﻔﻴﻊآﺑﺎدی، ﻋﺒﺪاﷲ (1380)، ﻣﻘﺪﻣﺎت راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و ﻣﺸﺎوره : ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎ، اﻧﺘﺸﺎرات داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎمﻧﻮر، ﺗﻬﺮان؛
ü شکرکن، حسین ودیگران. (1387). مکتب های روانشناسی ونقد آن جلد1. پژوهشگاه حوزه ودانشگاه. تهران: سمت.
ü شکرکن، حسین.، هاشمی شیخ شبانی، سیداسماعیل.، نجاریان، بهمن. (1384). بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم ومربوط به خود ناتوان سازی تحصیلی ورابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های اهواز. مجله علوم تربیتی وروانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3، 12، 3، 100-77.
ü شکیبایی، فرشته، تهرانی دوست، مهدی، شهریور، زهرا، آثاری، شروین. (1383). گروه درمانی مدیریت خشم با رویکرد شناختی - رفتاری در نوجوانان مؤسسه ای، مجله تازههای علوم شناختی، بهار و تابستان، شماره 21 و 22.
ü شولتز، دوان.، شولتز، سیدنی. آلن. (1391). نظریههای شخصیت. (ترجمه یحیی سید محمدی). ( ویرایش دوم). تهران: نشر ویرایش.
ü
ü ﺷﻴﻠﻴﻨﮓ، ﻟﻮﺋ ﻴﺲ (1374)، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺎوره ، ﺗﺮﺟﻤﺔ ﺧﺪﻳﺠﻪ آرﻳﻦ، اﻧﺘﺸﺎرات اﻃﻼﻋﺎت
ü صادقی موحد, فریبا نریمانی, محمد رجبی, سوران (1387) بررسی تأثیر آموزش مهارت های مقابله ای بر
ü وضعیت سلامت روانی دانشجویان. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 8 (
ü صالحی، زهرا. (1389). بررسی اثر بخشی ارزشیابی توصیفی بر پیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی منطقه9شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی، دانشگاه علامه طباطبائی.
ü عابدی ، علی. (1378) .تأثیر آموزش ابراز وجود بر رفتار خود ابرازی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان نایین. اصفهان : انتشارات دانشگاه آزاد
ü عابدی، مریم.(1378)، آموزش تکنیک های رفتار درمانی در مشاوره(جلد اول)، واحد آموزش و پژوهش کلینیک مشاوره و درمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
ü ﻋﺒﺎسﻧﻴﺎ، ﻣﺤﻤﺪ (1378)، ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﺟﺮأت ورزی و ﻋﺰت ﻧﻔﺲ ﭘﺴﺮان ﻛﻢﺟﺮأت (ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ)، ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣ ﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ؛
ü فتی، لادن (1385). مهارت مدیریت استرس. تهران: نشر دانژه
ü فرخی، احمد.، محمدزاده، حسن. (1383). تاثیر شکست درماندگی بر یادگیری وعملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه اورمیه. المپیک، 4، 41-32.
ü
ü
ü فروع الدین ، عادل. (1382 ). اثربخشی برنامهی آموزش مهارتهای زندگی به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دورهی راهنمایی نائین .اصفهان : انتشارات دانشگاه آزاد
ü فقیرپور، مجید.(1377)، «نظریه ابرازوجود و کاربرد آن»، ماهنامه پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال سیزدهم، شماره هشتم، صص 14-10.
ü ﻓﻨﺴﺘﺮﻫﺎﻳﻢ، ﻫﺮﺑﺮت، وﺑﺮ، ﺟﻴﻦ (1382)، روانﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮزش ﻗﺎﻃﻌﻴﺖ ، ﻋﺒﺎس ﭼﻴﻨﻲ، اﻟﺒﺮز، ﺗﻬﺮان؛
ü قلی، اسداله. (1375). بررسی رابطه بین همنوایی وعزت نفس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
ü قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی. (1387). بررسی رابطه میزان عزت نفس وترتیب تولد در دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد. فصلنامه تازهها و پژوهش های مشاوره، 7، 26، 127-117.
ü کدیور، پروین. (1382). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
ü
ü کرمی نوری، رضا؛(1388). مطالعه عوامل مؤثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران. مجله
ü روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و نهم، شماره 3.
ü کریمی، یوسف. (1387). روانشناسی تربیتی. تهران: ارسباران.
ü کرین، ویلیام. (1384). نظریههای رشد،مفاهیم وکاربردها (ترجمه غلامرضا خویی نژاد و علیرضارجایی). تهران: رشد.
ü ﻛﻴﺎﻣﺮﺛﻲ، آذر (1392). ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش رفتار جراتمندانه ﺑﺮ ﻛﻔﺎﻳﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﺧﺘﻼل رﻳﺎﺿﻲ. ﻓﺼﻞ ﻧﺎﻣﻪی ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی. 108 ،(1)1- .94
ü گنجی ،لیلا . (1383). بررسی رابطه میزان و ابعاد کمالگرایی با عملکرد تحصیلی ، افسردگی و اضطراب دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران در سال تحصیلی 84-1383.
ü لیو بوچانان ، اندرو اوکانل. (1385). تاریخچه تصمیمگیری. ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی نژاد، نشریه گزیده مدیریت، سال هفتم، شماره57
ü مسیح آبادی، علی. ناصری، حسین. (1387)،روشهای تقویت عزت نفس درنوجوانان، ،مشهد،آستان قدس رضوی.
ü سلامت روان،76 فصلنامه تازه های رواندرمانی، سال شانزدهم، شماره 55 و. 56
ü مفتاح، سیمین. (1381). رابطه کمرویی وعزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوم راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
ü مظاهری، حمید.(1379). عناصر بنیادی پرورش تفکر ، اندیشه های نوین تربیتی ، دوره 3 ،زمستان
ü موسوی، معصومه.، حق شناس، حسن.، علی شاهی، محمدجواد.، نجمی، بدرالدین. (1387). اضطراب امتحان وبرخی عوامل فردی-اجتماعی مرتبط با آن در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 6، 1، 25-17.
ü ﻣﻬﺪوی ﺣﺎﺟﻲ، ﻃﺎﻫﺮه (1389). ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮ ﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش رفتار جراتمندانه ﺑﺮ ﺷﺎدﻛﺎﻣﻲ، ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ و ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ. ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ.
ü ﻣﺤﻤﻮدی ﻋﺎﻟﻤﯽ، ﻗﻬﺮﻣﺎن. ﻋﻈﯿﻤﯽ، ﺣﻤﯿﺪه. ضرغامی، مهران. (1383). ﺗﺄﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻗﺎﻃﻌﯿﺖ ﺑﺮ ﻣﯿﺰان اﺿﻄﺮاب و ﺟﺮأتورزی داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری. ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮمﭘﺰﺷﮑﯽ ﮔﺮﮔﺎن. ﺳﺎل ﺷﺸﻢ. ﺷﻤﺎره 14. ﭘﺎﯾﯿﺰ و زﻣﺴﺘﺎن.
ü محمودی کهریز، ب. (1388). بررسی نقش متغیر میانجی تنظیم هیجان شناختی در ارتباط میان کمالگرایی و
ü درماندگی روانی در جامعهی دانشجویی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
ü میرزایی، مریم. (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارت رفتار جراتمندانه بر کاهش گرایش به اعتیاد. دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی شهر کاشان در سال تحصیلی 1389-1388
ü نجف زاده، سعید.(1389). بررسی سلامت روان، منبع کنترل، خوداثربخشی در معلمین شهرسمنان، ، پایان نامه کارشناسی چاپ نشده، دانشگاه سمنان.
ü نظری نژاد، محمد حسین. (1372).آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ، مشهد، آستان قدس رضوی
ü
ü ﻧﻮاﺑﻲﻧﮋاد، ﺷﻜﻮه (1380)، راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ، اﻧﺘﺸﺎرات ﺟﻬﺎد داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ
ü ﻧﻮﻳﺪی، اﺣﺪ (1387). ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺸﻢ ﺑﺮ ﻣﻬﺎرتﻫﺎ، ﺳﺎزﮔﺎری داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﺴﺮ دورهی ﻣﺘﻮﺳﻄﻪی ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان. ﻣﺠﻠﻪی روان ﭘﺰﺷﻜﻲ و روانﺷﻨﺎﺳﻲ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ اﻳﺮان، 394-403 ،4.
ü نیکنام، ماندانا. (1389). رابطه باورهای کمالگرایانه ورفتارهای خودناتوان ساز در دانشجویان. مجله علوم رفتاری، 4، 2، 108-103.
ü هادی زاده مقدم،اکرم. طهرانی، مریم.(1387). بررسی رابطه بین سبک های عمومی تصمیم گیریمدیران در سازما نهای دولتی. تهران: نشریه مدیریت دولتی. دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان
ü هارجی، کریستین، دیکسون، دیوید (1377 ). مهارت های اجتماعی در روابط میان فردی، ترجمه خشایار بیگی، مهرداد فیروز بخت، تهران: انتشارات رشد.
ü هاشمی، ل، لطیفیان، م. (1388). بررسی رابطهی بین کمالگرایی و جهت گزینی هدف در میان دانشآموزان
ü پیش دانشگاهی دولتی (با گرایش علوم تجربی و ریاضی). مطالعات روانشناسی دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، ، 3.
ü ﻫﻮاﻳﻲ، ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ (1388). ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش رفتار جراتمندانه ﺑﺮ اﻋﺘﻘﺎدات ﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪی و اﺳﺘﺮس ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶآﻣﻮزان ﺳﺎل ﺳﻮم دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻧﻴﺸﺎﺑﻮر (1386 -87). ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ.
ü ﻳﻌﻘﻮﺑﻲ، ﺣﻤﻴﺪ (1377)، ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺟﺮأت آﻣﻮزی ﺑﻪ روش ﮔﺮوﻫﻲ اﻳﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﺑﺮﻣﻬﺎرتﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان، ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ، داﻧﺸ ﮕﺎه ﻋﻼﻣﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ
ü
ü
ü
ü
ü منابع انگلیسی :
ü Ablard, K. E., & Parker, W. D. (1997). Parents_ achievement goals and perfectionism in
ü their academically talented children. Journal of Youth and Adolescence, 26, 651–667.
ü Accordino, B.(2008);Psychology in the school, Behaviour Research and Therapy, volume 56 Issue 6.
ü Accordino, B. (2000).clinical perfectionism: a cognitive behavioural analysis.
ü Behaviour Research and Therapy, 40, 773-791.
ü
ü Alvan, M. (2005). Decision and the state lines. Tehran: Publication of books, reading and editing of Humanities University (left).
ü
ü Ames D.) 2009( .Pushing up to a point: Assertiveness and effectiveness in leadership and interpersonal dynamics. Research in Organizational Behavior.; 29: 111-33.
ü
ü Alberti, Robert E & Emmons ML.(1982) Your perfect right: a guide assertive living. 4th ed. USA: Impact Publishers.
ü Ashby, J. S., & Martin, K. G. (2005). Perfectionism, dysfunctional attitudes, and
ü selfesteem: A structural equations analysis. Journal of Counseling and Development,
ü 80, 197-203.
ü Baiocco, R., Laghi, F., & D'Alessio, M. (2009). Decision-making style among adolescents: Relationship with sensation seeking and locus of control. Journal of Adolescence, 32(4), 963-976.
ü Baker, S. R. & Williams , K. (2002). Relation between social problem-solving appraisals work stress and psychological distress in male firefighters. Stress and Health, 17(4), 219-229
ü Bandora, R. M. (1997). The moderator-mediator variable distinction in social
ü
ü psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of
ü Personality and Social Psychology, 51, 1173-1182.
ü Blett, D. (1955). Child care practices anteceding three patterns of preschool behavior.
ü Psychol. Monogr, 75,43–88.
ü Blustein, L; Phillips, D. (1990). Relation between ego identity statuses and decision-making styles. Journal of Counseling Psychology, Vol 37(2), 160-168.
ü
ü Botvin, G. J., Griffin, K. W. (2004). Life skills Training Empirical finding and future Directions. The Journal of Primary Prevention, 25.2
ü Bruine de Bruin, W., Parker, A. M., & Fischhoff, B. (2007). Individual differences in adult decision-making competence. Journal of Personality and Social Psychology, 92(5), 938-956.
ü Burns, M. (2008). The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges. University of Gonzaga. Vol 65(4),
ü
ü Camble, B. (2006) . Teaching life skills for Student success: connecting. Education and careers, 81.
ü Buchanes, F., & Ocanel, C. (2009). Predicting career indecision: A self-determination theory perspective. Journal of Counseling Psychology, 50, 165–177.
ü Buri, J. R. (1989). Self-esteem and appraisals of parental behavior. Journal of Adolescent
ü Research, 4, 33–49.
ü Burka, J. B., & Yuen, L. M. (1983). Procrastination: Why you do it, what to do about it.
ü Reading, MA: Addison-Wesley.
ü Burns, L R., Dittmann, k. Nguyen, N-L., Mitchelson, J. K. (2000).Academic
ü Procrastination, Perfectionism, and Control: Associations with Vigilant and Avoidant Coping. Grand
ü
ü Valley State University, 35 – 46.
ü Busko, D. A. (1998). Causes and consequences of perfectionism and procrastination: A
ü Structural equation model.Unpublished master’s thesis,University of Guelph, Canada.
ü
ü Capan, B. E. (2010). Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfaction of university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1665–1671.
ü Chang, E.C. (2000). Perfectionism as a predictor of positive and negative psychological
ü outcomes: Examining a mediation modeling younger and older adults. Journal of
ü Counseling Psychology, 47, 18-20.
ü
ü Clarke-Stewart, A., & Apfel, N (1979). Evaluating parental effects on child
ü development.In L.S. Shalman (Ed.), Review of research in education (pp. 47-119).
ü Itasca, IL: peacock
ü Cline, J.(1991). The circumscription process of career aspirations in Esoain adolescents. Europian Pacific Education
ü Review, 2, 133–143.
ü Comeau, K., Heibert, L.,(1997) From career decision-making styles to career decision-making profiles: A multidimensional approach.Journal of Vocational Behavior, 56(2), 277-291.
ü Cook, L.C & Kearney, C.A, (2009). Parent and youth perfectionism and internalizing psychopathology, Personality and individual Differences, 46, 325 -330.
ü
ü Cooks, R.F. (2002). Assertive behavior therapy. Research and Training: London and New York by rutledgo
ü Coopman, T., & Pearl, G. N. (1990). A contextual-moderator analysis of emotional autonomy and adjustment in adolescence. Child Development, 66, 793–811.
ü
ü Crossley, C. D., & Highhouse, S. (2005). Relation of job search and choice process with subsequent satisfaction. Journal of Economic Psychology, 26(2), 255-268.
ü Dadji, K.L.(1985). Factors influencing the development of perfectionism. A Thesis
ü Presented to the Faculty of California State University, Chico.
ü Dalal, R. S., & Bonaccio, S. (2010). What types of advice do decision-makers prefer? Organizational Behavior and Human Decision Processes, 112(1), 11-23. doi: 10.1016/j.obhdp.2009.11.007
ü
ü Daviss, EL., Eshleman , J. (1998 ) At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality, 20, 474-495
ü Deffenbacher, J., Zwemer, W. Whisman, M.A., Hill, R.W., & Sloan, R. (1986).
ü Irrational beliefs and anxiety. Cognitive Therapy and Research, 10, 281-292.
ü Deft, R. L. (2001). Essentional of Organization Theory & Design, (7th ed)”. South-Western: Thomson Learning.
ü
ü Delolti, R. D. (1981). Essentials of his science, theory, classification, assessment, and
ü theory. Journal of Personality Assessment, 72(3), 330–352.
ü
ü Delshad Tehrani, M. (2007). Lord of the loan. Tehran: the sea.
ü
ü Dewitte, S., & Schouwenburg, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and
ü incentives: the struggle between the present and the future in procrastinators and the
ü punctual. European Journal of Personality, 16, 469–489.
ü Dewitte, S., & Lens, W. (2000). Procrastinators lack a broad action perspective. European Journal of Personality, 14(2), 121–140.
ü Dour, H. J., & Thurn, S. A. (2011). The interaction between the superhero ideal
ü
ü and maladaptive perfectionism as predictors of unhealthy eating attitudes and
ü body esteem. Journal of Body Image, 8, 93–96.
ü
ü Eberlin, Richard jay. (2005). “The realationship among leadership styles, decision making and organizational justice”: alliant interuational university.
ü
ü Egan, S. J, & Rees, C. S. (2007). The role of dichotomous thinking and rigidity in perfectionism. Journal of Behavior Research and Therapy, 45, 1813–1822.
ü
ü Ellis, Albert. 1962. Reason and Emotion in Psychotherapy. New York: Stuart.
ü
ü Eshbi , A., Raice, E,(2002) Decision-making style: Habit, style or both? Personality and Individual Differences Journal, 36(4), 931-944.
ü Frost, R. O., Lahart, C.(1996). The development of perfectionism: A study of daughters
ü and their parents. Cognitive Therapy and Research, 13(6), 469-489.
ü Ferrari, J.R. Barnes, K.L. & Steel, P. (2009). Life Regrets by Avoidant and Arousal
ü Procrastinators: Why Put Off Today What You Will Regret Tomorrow?. Journal of
ü individual differences, 3, 163 – 168.
ü
ü
ü Ferrari, J. L. Johnson, & W. G. McCown (Eds.), Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment (pp 137–167). New York: Plenum Pres.
ü Flett, G. L., Blankstein, K., Hewitt, P. L., & Koledin, S. (2009). Components of
ü perfectionism and procrastination in college students. Social Behaviour and Personality,
ü 20, 85–94.
ü Flett, G. L., Blankstein, K. R., & Martin, T. R. (1995). Procrastination, negative self-evaluation, and stress in depression and anxiety: A review and preliminary model. In J. R.
ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R., & Dynin, C. (1994). Dimensions of
ü perfectionism and Type A behaviour. Personality and Individual Diferences, 16,
ü 477-485.
ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K., Mosher, S.W. (1992). Perfectionism, self –
ü actualization, and personal adjustment. Journal of Social Behaviour and Personality, 6,
ü 147 – 160.
ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. R., & O'Brien, S. (1991). Perfectionism and learned resourcefulness in depression and self-esteem. Personality and Individual Diferences, 12, 61-68.
ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Singer, A.(1995). Perfectionism and parental authority
ü styles.Individual psychology, 1, 50 – 60.
ü Flett, G. L., Sawatzky, D. L., & Hewitt, P. L. (1995). Dimensions of perfectionism
ü and goal commitment: a further comparison of two perfectionism measures. Journal of
ü
ü
ü Psychopathology and Behavioral Assessment, 17, 111-124.
ü Francois, F. (1999) Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships
ü independent?. Cognitive Therapy anId Research Journal Volume 25, Issue 3
ü Fulop, Janos, David, Roth, Schweik, Charles, (2006), “What is Mean Decision“,
ü Making in the Content of Eco-Informatics, www.google.com,p 204.
ü Gary W N, Hapner P ,( 2006). Problem solving self appraisal, awareness and utilization of campus helping resources. Journal of Counseling Psychology.; 133(1) 39-44.
ü Gati, I., Landman, S., Davidovitch, S., Asulin-Peretz, L., & Gadassi, R. (2010). From career decision-making styles to career decision-making profiles: A multidimensional approach.Journal of Vocational Behavior, 76(2), 277-291.
ü Galotti, K. M., Ciner, E., Altenbaumer, H. E., Geerts, H. J., Rupp, A., & Woulfe, J. (2006). Decision-making styles in a real-life decision: Choosing a college major. Personality and Individual Differences, 41(4), 629-639.
ü
ü Gambetti, E., Fabbri, M., Bensi, L., & Tonetti, L. (2008). A contribution to the Italian validation of the General Decision-making Style Inventory. Personality and Individual Differences, 44(4), 842-852.
ü Gary W N, Hapner P,( 2006) . Problem solving self appraisal, awareness and utilization of campus helping resources. Journal of Counseling Psychology.; 133(1) 39-44.
ü Gilovich, B. K., & Medvec, S. C. (1994). The role of parental influences on young adolescents' career development. Journal of Career Assessment, 16, 198–217
ü Gordon, A. (1983). The shapes of commitment development in emerging adulthood. Journal of Adult Development, 15, 113–131.
ü Gumnar, M. (2003). Perception of the family delinquency and emotional adjustment
ü among youth. Personality and Individual Differentces, 20, 1169-1178.
ü
ü Hamachek, D. E. (1978). Psychodynamics of normal and neurotic perfectionism
ü Psychology, 15, 27-33.
ü Harris , M. (1998) the association between competition and manager ’ business segment reporting decisions .journal of accounting research .Vol. 36 No.1
ü Hewitt, P., L. (2009). Perfectionism [Fact Sheet]: Canadian Psychological Association, Ottawa, Canada.
ü Hewitt, P., L.؛ Flett, Gordon L؛ Turnbull-Donovan, Wendy و Mikail, Samuel F. (2002). The Multidimensional Perfectionism Scale: Reliability, validity, and psychometric properties in psychiatric samples. Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology، 3(3): 464.
ü Hewitt, P. L., & Rick, L. (1989). Dimensions of perfectionism in unipolar depression.
ü Journal of Abnormal Psychology, 100, 98-101.
ü Hollander, M.H. (1965). Perfectionism. Comprehensive Psychiatry, 6, 94–103
ü Hollander, M.H. (1963).Pretreatment evaluation of anorexia nervosa. In R.A. Vigersky (Ed.), Anorexia nervosa (pp. 43–54). New York: Raven Press
ü Horney, K. (1950). Neurosis and Human Growth. New York: Norton and Co.
ü Hoy, K. W. & Miskel, G. C. (2008). Educational Administration: Theory, Research, and Practice (8th Ed). New York: McGraw Hill, Inc
ü Isen, M. (1993). Rethinking the value of choice: A cultural perspective on intrinsic motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 76, 349–366.
ü Jakubowski, A. (1973 ) ). Self-efficacy as a mediator in the relationship between self oriented perfectionism and academic procrastination.Social Behavior and Personality.
ü Kagan, M., Cakir, O., Ilhan, T., Kandemir, M. (2011). The explanation of the academic
ü
ü
ü procrastination behaviour of university students with perfectionism, obsessive – compulsive
ü and five factor personality traits. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2121–2125.
ü Kahane, m. (1995). Family, self, and human development across cultures: Theory and applications (2nd ed.). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
ü Karin, K. (2003). Gender influences in decision-making processes in top management teams, Management Decision, Vol. 41 Iss: 10, pp.1024 – 1034.
ü
ü Kaucher, E. (2010). Ethical decision making and effective leadership: Alliant International University.
ü
ü Kawamura , Y, Kathleen. Hunt, Sandra L. ,Randy o , Frost & Patricia Marten.(2001). Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships Independent?. Cognitive Therapy and Research Journal Volume 25, Issue 3.
ü
ü Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of Research in
ü Personality, 20, 474-495.
ü Larenti, J. H., Bruch, A. M., & Hans, R. F. (2008). Social anxiety and socially
ü
ü prescribed perfectionism: Unique and interactive relationships with
ü maladaptive appraisal of interpersonal situations. Journal of Personality and
ü Individual Differences, 45: 55-61.
ü Lay, C. H. (1988). The relationship of procrastination and optimism to judgements of time to
ü complete an essay and anticipated setbacks. Social Behavior and Personality, 3, 201-214.
ü Lay, C. (1992). Trait procrastination and the perception of person-task characteristics.
ü Journal of Social Behavior and Personality, 7, 483–494.
ü
ü
ü Lay, C., & Schouwenburg, H. (1993). Trait procrastination, time management, and academic behavior. Journal of Social Behavior and Personality, 8, 647–662.
ü Lee, M. A., Schoppe-Sullivan, S. J., & Kamp Dush, C. A. (2012).Parenting perfectionism and parental adjustment. Journal of Personality and Individual Differences, 52:454–457.
ü
ü Libby, P. A. (1993). Leaving high school: The influence and consequences for psychological well-being and career-related confidence. Journal of Adolescence, 26, 295–311.
ü Loo, R. (2000). A psychometric evaluation of the General Decision-Making Style Inventory. Personality and Individual Differences, 29(5), 895-905
ü Lou, Ch. H., Wang, X. J., Tu. X. & Gao, E. (2008). Impact of Life Skills Training to Improve Cognition on Risk of Sexual Behavior and Contraceptive Use among VocationalSchool Students in Shanghai, China. Journal of Reproduction & Contraception, 239-251.
ü
ü Luft, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin, 113, 487–496.
ü Marshall, S. M., & Ocaner A. J. (2007). Exploring the dynamic nature of procrastination:
ü a latent growth curve analysis of academic procrastination. Personality and Individual
ü Differences, 38, 297-309.
ü Massey D, Alcaron R, Durand J, Gonzalez H. Return to Aztlan (1987). The Social Process of Migration from Western Mexico. Berkeley: University of California Press.
ü Masters, N. (1999).Overcoming negative aspects of perfectionism
ü
ü through group treatment. Journal of Rat-Emo Cognitive-BehavTher, 26:
ü 134–150.
ü
ü McCown, W., Petzel, T., & Rupert, P. (1987). An experimental study of some hypothesized behaviors and personality variables of college student procrastinators.Personality and Individual Differences, 8, 781–786.
ü Merriam-Webster's Collegiate Dictionary .Published January 1st 2003 by
ü Merriam-Webster 11th edition.
ü Millers, J. H., & Schwartz, K. H., Cooke, F. (1998). The determinants of private tutoring participation and attendant expenditures in Italy. Europian Pacific Education
ü Review, 11, 159–168.
ü Moghaddam, A. Tehrani, M. (2008). Investigating the relationship between decision making styles of public managers in the final state organizations. Journal of Public Management, (1) 1: 138-121.
ü
ü Moreno, J.L. (1946), The theatre of spontaneity, Beacon House, Newyork;
ü
ü Myrkmaly, M. (2007). Leadership and management training. Tehran: Publication Yastoroon.
ü
ü Nicholson, I. (1999). A taxonomy of difficulties in career decision making. Journal of Counseling Psychology, 43, 510–526.
ü Nizbet, R. E., & Wilson, T. D. (1997). Telling more than we can know: Verbal reports on mental processes. Psychological Review, 84, 231-259.
ü Oliveira, Arnaldo, (2007), A Discussion Of Rational And PsychologicalDecision Making Theories And Models: The Search For a Cultural–Ethical Decision Making Model , Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol 12, No 2, pp 12-13.
ü
ü Pett, M. (1984). A survey study of college faculty and student procrastination. College
ü Student Journal, 12, 256-262.
ü Pitman, R. K. (2004). Regional cerebral blood flow in amygdale and medial prefrontal cortex during traumatic imagery in male and female Vietnam veterans with PTSD. Archives of General Psychiatry, 61, 168-176.
ü Parker, A. M., Bruine de Bruin, W., & Fischhoff, B. (2007). Maximizers versus satisficers: Decision-making styles, competence, and outcomes. Judgment and Decision Making, 2(6), 342-350.
ü Parker, Andrew M., Wandi Burine de Bruine & Baruch Fichhoff, (2007),“Maximizers versus Satisficers: Decision–Making Styles, Competence and Outcomes “, Judgment and Decision Making, vol. 2, no. 6.
ü
ü Patton, John R., (2003), “Intuition in Decisions“, Journal of Management Decision, p989 , The current issue and full text archive of this journal is available at www.emeraldinsight.com/
ü Petersen, l., Goodstein, J. (1994). The D.A.P.P. (Discovery of Professional Activities and Personal Projects): A new method for helping high school and college students develop their projects. Orientation Scolaire et Professionnalle, 16, 347–355.
ü
ü Queen, R. (1980). Extending research on the consequences of parenting style for Chinese Americans and European Americans. Child Development, 72, 1832–1843.
ü Racus, M. (1986). Affective, cognitive, and be havioral differences between high and low
ü procrastinators. Journal of Counseling Psychology, 33, 387-394.
ü Rathous, J. B. (1975). The development and applications of social learning theory. New
ü York: Praeger.
ü
ü Robins.s p.(2004). Organizational behavior. Muhammad Ali's translation Parsayyan and Arabs. Tehran: Cultural Research Bureau.
ü
ü Rezazadeh, Samaneh (2010). "The relationship between intelligence and moral decision-making styles of public managers, Ferdowsi University of Mashhad University of Medical Sciences in 1389." MS Thesis. Ferdowsi University of Mashhad. School of Psychology and Educational Sciences.
ü
ü Rochester S, Kilstoff K, Scott G.(2008) Learning from success: Improving undergraduate education through understanding the capabilities of successful nurse graduates. Nurse Education Today.
ü Rodriguez, N., Myers, H. F., Morris, J. K., & Cardoza, D. (2012). Latino college student adjustment: Does an increased presence offset minority- status and acculturative stresses? Journal of Applied Social Psychology, 30, 1523–1550
ü
ü Rinald, L., Crusier , k. (1997 )The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges. University of Gonzaga. Vol 65(4),
ü
ü Rilly, C., Lee, M., Cooper, Z., Fairburn, C. G., & Shafran, R. (2007). A
ü randomized controlled trial of cognitive-behavior therapy for clinical
ü perfectionism: A preliminary study. Journal of Behavior Research and
ü Therapy, 45 . 2221–2231.
ü
ü Saddler, C. D., & Buley, J. (1999). Predictors of academic procrastination in college
ü students. Psychological Reports, 84, 686-688.
ü Saddler, C. D., & Sacks, L. A. (1993). Multidimensional perfectionism and academic
ü procrastination: Relationships with depression in university students. Psychological
ü Reports, 73, 863-871.
ü Salter, A. (1949), Conditioned reflex therapy, Capricorn Press, Newyork;
ü
ü
ü Schoemaker, A. F. (2010). The Relationship between Decision-Making Style and Negative Affect in College Students: Drexel University
ü Sapieja, K.M., Dunn, J.G.H. & Holt, N.L. (2001). Perfectionism and perceptions of
ü parenting styles in male youth soccer. Journal of Sport and Exercise Psychology, 1, 20 –
ü 39.
ü Schultz, D.P.& Schultz, S. E. (2001). Educational achievement in Germany society: Psychological analysis of academic success of Germany adolescents. Germany Journal of Psychological and Social Issues, 14, 63–109.
ü Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1995). “Decision-making style: The development and assessment of a new measure”. Educational and Psychological Measurement, 55(5), 818-831.
ü Seo., E. H. (2008). Self-efficacy as a mediator in the relationship between self-oriented
ü perfectionism and academic procrastination.Social Behavior and Personality.
ü
ü Shafran, R., Cooper, Z., & Fairburn, C.G. (2002).clinical perfectionism: a cognitive
ü behavioural analysis. Behaviour Research and Therapy, 40, 773-791.
ü Shafran, R, Mensell G..)2001).The intergenerational transmission of perfectionism:
ü parents' psychological control as an intervening variable. J Fam Psychol, 19,358-66
ü Shafir, Y. (1993). Is Asian American parenting controlling and harsh? Empirical testing of relationships between Korean American and Western parenting measures. Asian American Journal of Psychology, 4, 19–29.
ü Simon, N. (1997). High school students' career-related decision-making difficulties. Journal of Counseling and Development, 79, 331–340.
ü
ü
ü Singh, R., & Greenhaus, J. H. (2004). The relation between career decision-making strategies and person-job fit: A study of job changers. Journal of Vocational Behavior, 64(1), 198-221.
ü Slaney, k. (2000). Counseling The Procrastinator In Academic Settings. Washington D.C.
ü American Psychological Association.
ü
ü Smith, E. (2011). The intuitive style: Relationships with local/global and verbal/visual styles, gender, and superstitious reasoning. Journal of Learning and Individual Differences Vol 21, PP 263–270.
ü
ü Smith, E. L., & Maxim, R. M. (1999). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum.
ü
ü Spicer, David P. & Sadler–Smith, Eugene (2005), An examination of the general decision making style, Journal or Managerial Psychology,Vol 20 , No 2 , pp 137-138.
ü Spiellberger, C.D., Gorsuch, R.L., & Lushene, R.E. (1990). Manual for the State-Trait
ü Anxiety Inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
ü Stada, H. E. (1994). Barriers to adolescents' information seeking for career decision making. Journal of the American Society for Information Science, 50, 38–48.
ü Stouber,J., Otto, K., Pescheck, F., Becher, C., Stoll, O. (2007). Perfectionism andcompetitive anxiety in athletes: Differentiating striving for perfection and negative perfection.Personality and Individual Differences, 42, 959-969.
ü Stouber, J., Feast, A. R., & Hiwaro, J. A. (2009). Self-oriented and socially prescribed perfectionism: Differential relationships with intrinsic and extrinsic motivation and test anxiety. Journal of Personality and Individual Differences, 47(5), 423–428.
ü
ü Strasser, F.(1999). Over-time changes in adjustment and competence adolescents from
ü authoritative, authoritarian, indulgent and neglectful families.Child Development, 65,
ü 754-770.
ü Stwart L., Weiss S.(1986). An assertiveness training program for indecisive students attending an Italian University. Career Development Quarterly 51(4)
ü
ü Terry-short, L.A., Owens, R.G., Slade, P.D., & Dewey, M.E. (1995). Positive and
ü negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18, 663-668.
ü Thompson, T. S. (2010). The impact of locus of control on decision making styles of mid-level managers: Capella University
ü Thompson, T. S.(1994 ) The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges Capella University 56(2),
ü
ü Thompson, T.S., Davidson, S.A. (1998). The influence of parental support, knowledge,
ü and authoritative parenting on Hmong and European American adolescent development.
ü Journal of Family Issues, 9, 1214 – 1232.
ü
ü Thunholm, P.(2004). Decision-making style: Habit, style or both? Personality and Individual Differences Journal, 36(4), 931-944.
ü Thunholm, P. (2008). Decision-making styles and physiological correlates of negative stress: Is there a relation? Scandinavian Journal of Psychology, 49(3), 213-219.
ü Thunholm, P. (2009). Military leaders and followers - do they have different decision styles? Scandinavian Journal of Psychology, 50(4), 317-324.
ü Towned , W. (2007). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35, 1401–1418.
ü Turner, L. A و Turner, P. E. (2011). The reaction of behavioral inhibition and perceived parenting to maladaptive perfectionism in college students. Personality and Individual Differences، 50: 840-44.
ü
ü
ü Vieth, A. Z., & Trull, T. J. (1999). Family patterns of perfectionism: An examination of
ü college students and their parents. Journal of Personality Assessment, 72, 49–67.
ü Walker, L. (2004). Overcoming the patterns of powerlessness that lead to procrastination. In H.
ü Schouwenburg, C. Lay, T. Pylchyl, & J. Ferrari, (Eds.), Counselling the
ü procrastinator in academic settings (pp. 91-103). Washington: American
ü Psychological Association.
ü Weinz, H, & Koontz, H. (1993), Management: A Global Perspective, International Edition, Tenth Edition,NewYork , p. 199.
ü
ü Wellford, J. (2005). Life skills training. Journal of International Relations, 19, 687- 411.
ü Wenzel, V. Weichold, K. & Silbereisen, R. K. (2009). The life skills program IPSY: Positive influences on school bonding and prevention of substance misuse. Journal of Adolescence, 1, 1-11.
ü Wessly, N. A., & Smith, P. L. (1994). The role of family context in a social cognitive model for career-related choice behavior: A math and science perspective. Journal of Vocational Behavior, 57, 348–364.
ü Wilson, V. B. (2010). “examing moral reasoning and ethical decision making among Mississippi’s community college administrators”: Mississippi university
ü Wolpe,J. (1992)," Objective Psychotherapy of the neveroses", South African Medical Journal, 28, 825829-
ü