فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده: 1
فصل اول: کلیات
مقدمه. 3
1-1- بیان مسئله. 4
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق: 7
1-3- اهداف تحقیق: 8
1-3-1- هدف اصلی تحقیق: 8
1-3-2- اهداف فرعی تحقیق: 8
1-4- فرضیه های تحقیق: 8
1-4-1- فرضیه های اصلی: 8
1-4-2- فرضیه های فرعی.. 9
1-5-واژگان تحقیق: 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه : 11
2-1-تعریف کیفیت: 12
2-1-1مروری بر تاریخچه کیفیت: 13
2-1-2-تاریخچه کیفیت... 13
2-1-2-2-کاربرد مدیریت کیفیت در تایوان: 14
2-1-2-3-بررسی موردی کاربردمدیریت کیفیت جام عدرسازمانهای کشورایران: 18
2-2-طبقه بندی های تعریفی کیفیت : 22
2-3- مدیریت و بهره وری کیفیت... 23
2-5-1-تعاریف مرتبط با بهرهوری و کیفیت... 24
2-3-1-تعریف جدید بهرهوری و کیفیت... 25
2-3-2-چگونگی بهبود بهرهوری و کیفیت... 25
2-4-اصول مدیریت کیفیت... 27
2-5-رهبران نظریه کیفیت: 31
2-5-2-چرخه دمینگ: 37
2-5-3-چهارده اصل دمینگ... 38
2-5-4-(تاگوچی) 45
2-5-5-(فیلیپ کرازبی) 46
2-5-6-جوزف جوران. 48
2-5-7-ایشی کاوا: 49
2-6- برنامه های پرسنلی برای تضمین کیفیت... 50
2-8-هزینه کیفیت : 53
2-9- ارزیابی کیفیت خدمات با استفاده ازروش سرو کوال و سروپرف... 54
-2-10- تعریف خدمت : 59
2-10-1-نامحسوس بودن خدمت... 59
2-10-2-ارتباط خریدار وفروشنده وتولید ومصرف هم زمان. 59
2-10-3-بی ثباتی کیفیت خدمات... 60
2-10-4- عدم امکان ذخیره سازی و انبار کردن خدمات.................................................. 61
-2-11- فرایند خرید خدمات (لاولاک، 1999، 124): 63
2-11-1- کنترول فرایند خدمات: 64
2-11-2- تضمین غیر مشروط خدمات... 65
2-11-3- روشهای جبران خدمات : 65
2-11-4- عوامل موثر بر کیفیت خدمات و خدمات پشتیبانی مشتری................................. 66
2-12-ماهیت و ویژگی خاص خدمات... 67
2-12-1-بسته خدمات : 68
2-12-2-اجزای بسته خدمات : 68
2-12-3-مشارکت مشتری در فرآیند خدمات : 69
2-12-4-فوریت خدمات : 69
2-12-5-بی دوامی خدمات : 69
2-12-6-ناملموس بودن خدمات : 70
2-12-7- ناهمگونی : 70
2-13-چالشهای مدیران خدمات: 71
2-13-1-روش های تاگوچی.. 72
2-13-2-روش پوکا –یوکه (مصونازاشتباه ) : 72
2-13-3-شکاف مربوط به کیفیت خمات: 74
2-13-3-1شکاف1: شکاف اطلاعات بازاریابی (معلومات یا فهم) 8776
2-31-3-2-شکاف 2: شکاف طراحی یا شکاف استاندارد: 77
2-13-3-3-شکاف 3: شکاف عملکرد خدمات یا شکاف تحویل: 8978
2-13-3-4-شکاف 4: شکاف ارتباطات... 79
2-31-3-5-شکاف5 : شکاف در خدمات (شکاف مشتری) 79
2-13-4-شناشایی مشتری: 79
2-13-4-1-تعریف مشتری وانواع آن(ملکی -1380) 80
2-13-4-2-انواع نیازهای مشتری.. 82
2-13-4-3-ارزش برای مشتریان : 83
2-13-4-4-انتظارات مشتری (لاولاک و رایت، 1999، 160-156) 9485
2-13-4-5- مزایای رضایت مشتری: (لاولاک و رایت، 175، 1999). 86
بخش سوم: 87
2-14-ضرورت و چگونگی ایجاد نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش.................... 87
2-14-1- هدف های نظام تضمین کیفیت... 100
2-14-2- چگونگی ایجاد یک نظام تعیین کیفیت... 102
2-14-3- رویکردهای عمده درتضمین کیفیت... 103
2-14-4- ویژگیهای مشترک نظامهای تعیین کیفیت از بعد ساختاری.. 105
2-14-5- نظام تعیین کیفییت با استفاده از آموزش ضمن خدمت . 106
2-15-پیشینه تحقیق.. 106
2-9- مدل مفهومی تحقیق.. 98
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
3-1- مقدمه. 1132
3-2- روش تحقیق: 1132
3-3- جامعه آماری: 114
3-4- سطح اندازه گیدی متغیر ها 115
3-5- پایایی و روایی پرسشنامه: 115
3-5-1- روایی: 115
3-5-2- پایایی: 116
3-6- روش تجزیه و تحلیل آماری: 116
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه. Error! Bookmark not defined.
۴-۱- توصیف متغیرهای زمینه ای.. Error! Bookmark not defined.
۴-۱-۱ -توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت... Error! Bookmark not defined.
4-1-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پایه تحصیلی.. Error! Bookmark not defined.09
۴-۱-3 - توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت نوع مدرسه. Error! Bookmark not defined.
۴-2- یافته های تحلیلی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-1-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی.. Error! Bookmark not defined.
4-2- 3-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن Error! Bookmark not defined.3
4-2-4- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان Error! Bookmark not defined.
4-2-5-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قدرت پاسخگویی Error! Bookmark not defined.
4-2-6- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اعتماد Error! Bookmark not defined.
4-2-7- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد همدلی.. Error! Bookmark not defined.
4-1-8- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در مدارس دولتی و غیر انتفاعی Error! Bookmark not defined.
4-2-9- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-10- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان در مدارس دولتی و غیر انتفاعی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-11- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قدرت پاسخگویی در مدارس دولتی و غیر انتفاعی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-11- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اعتماد در مدارس دولتی و غیر انتفاعی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-11-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد همدلی در مدارس دولتی و غیر انتفاعی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-12- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشیبرحسب جنسیت... Error! Bookmark not defined.
4-2-13- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن بر حسب جنسیت Error! Bookmark not defined.
4-2-14- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان برحسب جنسیت Error! Bookmark not defined.
4-2-14- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قدرت پاسخگویی بر حسب جنسیت Error! Bookmark not defined.
4-2-15- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اعتماد بر حسب جنسیت Error! Bookmark not defined.
4-2- 16-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد همدلی بر حسب جنسیت Error! Bookmark not defined.
4-2-17- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی بر حسب پایه تحصیلی Error! Bookmark not defined.
جدول4- 41تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی بر حسب پایه تحصیلی Error! Bookmark not defined.
4-2-18- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن بر حسب پایه تحصیلی Error! Bookmark not defined.
4-42- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب بعد ملموس بر حسب پایه تحصیلی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-20- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اطمینان بر حسب پایه تحصیلی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-21- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قدرت پاسخگویی بر حسب پایه تحصیلی.. Error! Bookmark not defined.
4-2-21- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد قابلیت اعتماد بر حسب پایه تحصیلی
4-2-22- تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد همدلی بر حسب پایه تحصیلی
فصل پنجم: نتیجه گیری
مقدمه. 178
5-1- نتایج یافته های توصیفی.. 179
5-2- نتایج یافته های تحلیلی.. 182
5-3- محدودیت ها 186
4-5-پیشنهادات... 187
ضمائم. 189
منابع و ماخذ: 192
Abstract 196
منبع:
منابع و ماخذ:
1-Brooks, R.F., Lings, I.N. and Botschen, M.A. (1999), Internal Marketing and customer driven wavefronts , Service Industries Journal, No.p11
2-Parasuraman, A.V.A. Zeithaml and L.L. Berry (1985),A Conceptual model of service quality and its implication for future research, Journal of Marketing, No.49, PP.41-50
3-Gabbie,O. and O’Neill,M.A.(1996), Servqual and the northern hotel sector:A competetive analysis-part1 , Managing Service Quality , Vol.6,No.6,PP.25-33
4-Babakus, E., & Mangold, W. G. (1992). Adapting the SERVQUAL scale to hospital services: an empirical investigation. Health ServicesResearch, 26(6), 767}786.
5-Zifko-Baliga and Robert Kampf, “Managing Perceptions of Hospital Quality: Negative Emotional Evaluations can undermine even the best clinical quality. Marketing Health Services, Spring 1997 ,VOL 17,NO.1,P28.
6-Galloway, L. (1998). Quality perceptions of internal and external customers: A case study in educationaladministration. The T.Q.M Magazine, 10(1), 20–26.
7-Fuchs c , Wilcock A and Aung M, (2004) , Application Of Gap Analysis to Education A Case Study of the Food Safety and Quality Assurance Program at the University of Guelph , Journal OF Food Science Education , vol.3 , PP:33-40
8-Kotler, P (1994) , Marketing Management, Prentice – Hall, New Jersy
9-Kano, N. (1996). Guide to T.Q.M In service Industries, Singapor: Asian Productivity organization
10-Mcnealy, R.M (1994).,Making customer satisfaction Happen, 1st edition, New Jersey, Chapman & Hall.
11-Parasuraman, A., Zeithaml, V., & Berry, L. (1985). A conceptualmodel of service quality and its implications for future research.Journal of Marketing, 49, 41–50.
12-Parasuraman, A., Berry, L. L., & Zeithaml, V. A. (1991). Understandingcustomer expectations of service. Sloan ManagementReview, spring
13- Rust.R, Zahorik.A. (1993), "Customer Satisfaction, Customer Retention, and Market Share", Journal ofRetailing, 69(2),pp 193-215.
14- Parasuraman.A, Zeithaml.V.A, Berry.LL. (1985),"A Conceptual Model of Service Quality and its Implication for Future Research".,Jouranl of Marketing, 49,pp41-50.
15- Crosby.Ph.(1984), "Quality Without Tears: The Art of Hassle Free Management". MCGraw Hill, NewYork.
16- Vargo.S.L, Lusch. RF,(2004),"The Four Service Marketing Myths- Remnants of a Goods- Based, Manufacturing Model", Journal of Service Research, 6(4), pp324-335.
17- Sasser. WE(1987), "Management of Service Operation", Allyn and Bacon, Boston, MA.
18- Ross.I, Juwaheer.A.(2004),"Service Quality and Store Performance: Some Evidence from Greece", Managing Service Quality,5(1),pp24-50.
19- Kandampully,J, Menguc.B.(2004), "Managerial Practices to Sustain Service Quality: An Empirical Investigation of New Zealand Service Firms", Marketing Intelligence Planning, 18(4),pp175-184.
20-Lee,M.C, Hwan.I.S.(2005), "Relationship Among Sevcice Quality, Customer Satisfaction and Profitability in the Taiwanese Banking Industry", International Journal of Management,22(4), pp635-648.
21- Yasin.M, Correia.E, Lisboa.J.(2004)"The Profitability of Customer-Targeted Quality Improvement Efforts: An Empirical Examination". The ،TQMMagazine,16(1),pp45-49.
22- Jamal.A, Naser.K.(2002),"Customer Satisfaction and Retail Banking: An Assessment of son of the Key Antecedents of Customer Satisfaction in Retail Banking". International Journal of Bank Marketing,20(4),PP146-160.
23-parasuraman A.;Zeithaml,valarie A.;Berry,leonard L.(1985),A conceptual model of service Quality and its Implications for future research ,journal of marketing , vol .49 p 40-50.
24-parasuraman A.;Zeithaml,and L L Berry,servQual:A multi- item scale measuring consumer perceptions of service Quality, journal of retailing ,vol 64, no.1,1988,p 12-40
25-parasuraman, A ;berry, leonardl.; Zeithaml , valarie A. (1991);refinement and reassessment of the servQual scale "journal of retailing , vol 67 no. 4,p 420-450.
26-Samson , d., parker , R , service Quality(1994) ; the Gap in the Australian consulting En gineering industry '', international journal of Quality& reliability management,vol .11no.7,p 60-76.
27-Sh ahin, arash ;(2004) servqual and model of service Quality Gaps: Aframework for determining and prioritizing critical factors in delivering Quality services.
28- Zeithaml , v.a.& bitner ,m.j.,(2003),services marketing,3rded.,mcgraw-hill,Newyork.
29-Zeithaml, valarie A.; berry, leonard l.; parasuraman a.(1988);''communication and control processes in the delivery of service Qulity '', gournal of marketing vol. 52,p 35-48.
30-Zeithaml, valarie A; parasuraman a.; berry, leonard l.(1985); '' problems and strategies in service markethng'', journal of marketing, vol. 49,p.33-46.
31-Zeithaml, valarie A.; .; berry, leonard l.; parasuraman a.(1993);'' the nature and determinants of customer expectations of service'', journal of the academy of marketing science,vol.21, p 1-12.
32- فاتحی، روشهای موفقیت در مدیریت بحران، مجله تدبیر، شماره ۱۲۳، تیرماه ۱۳۸۱
33- ایرج، سلطانی، دستاوردهای فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، مجله تدبیر، شماره ۱۱۲، خرداد ۱۳۸۰،
34-علی، محمد مصدق راد، مدیریت کیفیت فراگیر، مدل چنگالی، مجله تدبیر، شماره ۱۳۰، بهمن ۱۳۸۱،
35-ایرج، سلطانی، دستاوردهای فرهنگی مدیریت کیفیت فراگیر، مجله تدبیر، شماره ۱۱۲، خرداد ۱۳۸۰،
36-داود، حسین زاده و صدیقه صائمیان، مفاهیم و فلسفه مدیریت کیفیت جامع، مجله تدبیر، شماره ۱۲۹، دی ماه ۸۱ 37-غلامرضا، توکلی، مدیریت کیفیت، یک گام به سوی توسعه اقتصادی، مجله تدبیر، شماره ۱۳۰، بهمن ۸۱،
38-کتاب مدیریت بهرهوری و کیفیت (برنامه مدولار) تهیه شده توسط سازمان بهرهوری آسیایی و سازمان بینالمللی کار.انتشارات بصیر، چاپ اول ۱۳۷۸.
39- رافاتل اگوایر، آموزههای دکتر دمینگ، مترجم: میترا تیموری، انتشارات آموزه، چاپ اول ۱۳۷۸.
40- . آموختههای دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و تجربیات شغلی حاصل از ۱۴ سال تصدی مشاغل مدیریتی اجرایی و ستادی
41-ابوالحسنی - فرید، بهمن ۱۳۷۶ حل مساله به شیوه مدیریت کیفیت
42- اسمیت - کیت، مدیریت کیفیت فراگیر در بخش دولتی، مجتبی رجب بیگی، نشریه مدیریت دولتی شماره ۲۶-۱۳۷۳.
43-ادوارد - دمینگ، خروج از بحران، ویلیام ادوارد، ترجمه نوروز درداری موسسه خدمات فرهنگی رسا ۱۳۷۵
44- امیران - حیدر، مدیریت مشارکتی از طریق کنترل کیفی، انتشارات امین آذین چاپ اول ۱۳۷۱
45-زمردیان - اصغر، مدیریت کیفیت جامع، موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی سازمان گسترش ۱۳۷۳
46-لامعی - ابوالفتح، مبانی مدیریت کیفیت کمیته کشوری ارتقا کیفیت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چاپ دوم، آذر ۱۳۷۸
47- ونوس، داور- صفاریان، میترا (1383)، "روش های کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانک های ایرانی"، تهران: انتشارات نگاه دانش.
48-لاولاک، کریستوفر) 1382(، "اصول بازاریابی و خدمات"، )ترجمه ابوالفضل تاج زاده نمین(، تهران: انتشارات سمت.
49-کاتلر. فیلیپ) 1382(، "مدیریت بازاریابی: تجزیه و تحلیل، برنام هریزی، اجرا و کنترل"، ترجمه بهمن فروزنده، تهران: انتشارات آتروپات.
50-دیواندری، علی- دلخواه، جلیل ) 1384 (، "تدوین و طراحی مدلی برای سنجش رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری و اندازه گیری رضایتمندی مشتریان بانک ملت براساس آن" فصلنامه پژوهش های بازرگانی،شماره 37 ،ص 185 – 223.
51-صالح نیا.منیره-زارعی محمود آبادی.زهرا .بررسی وضعیت کیفیت خدمات بانکی در ایران .ماهنامه بانک واقتصاد106،1389.
52- ببی، ارل (1385). « روشهای تحقیق در علوم اجتماعی»، ترجمه رضا فاضل، تهران: انتشارات سمت.
53- حبیب پور، کرم و صفریشالی، رضا( 1388). « راهنمای جامع تحقیقات پیمایشی درSpss »، تهران: انتشارات لویه – متفکران.
54- دواس. دی.ای (1385). « پیمایش در تحقیقات اجتماعی »، ترجمهی هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
55- رفیع پور، فرامرز(1384). « کند وکاوها و پنداشته ها: مقدمه ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی »، تهران: شرکت سهامی انتشار.
56- ساروخانی، باقر(1383). « روشهای تحقیق درعلوم اجتماعی: جلداول(اصول و مبانی)»، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
57- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1383)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، چاپ نهم، تهران: انتشارات آگاه.
58- کلانتری، خلیل. (1385)، پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی اقتصادی با استفاده از نرم افزار SPSS، انتشارات مهندسین مشاور و طرح و منظر.
59- توفیقی، شهرام و همکاران. (1390)، «کیفیت خدمات آموزشی از دیگاه دانشجویان؛ مدل سرکوال»، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 4، شماره 1: 21-26.