فهرست:
فهرست مطالب
عنوان: صفحه
چکیده ب
فهرست مطالب... ت
فهرست جدولها ج
فهرست تصاویر و نمودارها د
فصل اول: کلیات پژوهش.... 9
1-1. مقدمه. 10
1-2. بیان مسئله. 12
1-3. اهداف و فرضیههای پژوهش... 17
۱-4. اهمیت و ضرورت پژوهش... 17
1-5. تعریفهای نظری 20
1-6. تعریفهای عملیاتی.. 24
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش.... 25
2-1. مقدمه. 26
۲-2. سلامت... 26
۲-3. سلامت اجتماعی.. Error! Bookmark not defined.
2-4. هویت... 31
- اریکسون. 32
-مارسیا 35
-. برزونسکی.. 39
2-5. رابطه سلامت اجتماعی و سبکهای هویت... 42
2-6. تفکر انتقادی.. 46
2-7. مهارتها و تمایلات تفکر انتقادی.. 50
2-8. رابطه تفکر انتقادی و سبکهای هویت... 53
2-9. پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور. 53
2-10. جمع بندی.. 63
فصل سوم: روش پژوهش.... 66
3-1. مقدمه. 67
۳-۲.جامعه آماری.. 67
3-۳. نمونه آماری و روش نمونهگیری.. 67
۳-۴.نوع و روش پژوهش... 67
3-5. ابزارهای اندازهگیری 67
۳-6. پایایی پرسشنامهها 71
3-7. روشجمعآوری اطلاعات.. 73
۳-8. روش تجزیه و تحلیل دادهها 73
فصل چهارم: یافتههای پژوهش.... 76
4-1. مقدمه. 77
۴-۲. مفروضهی نرمال بودن 78
4-3. مفروضهی خطی بودن تفکر انتقادی و سلامت اجتماعی.. 78
۴-4. مفروضهی خطی بودن سبکهای هویت و سلامت اجتماعی 81
4-5. مفروضهی خطی بودن سبکهای هویت وتفکر انتقادی.. 84
۴-6. بررسی فرضیهها 87
4-7. یافتههای فرضیه اول پژوهش... 87
۴-8. یافتههای فرضیه دوم پژوهش... 110
4-9. یافتههای فرضیه سوم پژوهش... 134
فصل پنجم: بحث، نتیجهگیری و پیشنهادها 160
5-1. مقدمه. 161
۵-۲.نتایج یافتههای فرضیه اول. 161
۵-۳. نتایج یافتههای فرضیه دوم. 165
۵-5. محدویت پژوهش... 167
۵-6. پیشنهادهای پژوهش... 167
منابع.. 169
پیوستها 177
پیوست 1.پرسشنامه های پژوهش... 178
فهرست جدولها
4-2-1-مفروضه نرمال بودن متغیرها 77
4-3-1- مفروضه خطی بودن تفکر انتقادی، خلاقیت، سلامت اجتماعی.. 78
4-3-2- نمره کل خلاقیت با مولفههای سلامت اجتماعی.. 78
4-3-3- مفروضه خطی بودن تفکر انتقادی، بالندگی، سلامت اجتماعی.. 79
4-3-4- نمره کل بالندگی با مولفههای سلامت اجتماعی.. 79
4-3-5- مفروضه خطی بودن تفکر انتقادی، تعهد، سلامت اجتماعی.. 80
4-3-6- نمره کل تعهد با مولفههای سلامت اجتماعی.. 80
4-4-1- مفروضه خطی بودن سلامت اجتماعی با سبک هویت اطلاعاتی.. 81
4-4-2- نمره کل بین مولفههای سبک هویت اطلاعاتی با سلامت اجتماعی.. 81
4-4-3- مفروضه خطی بودن سلامت اجتماعی با سبک هویت هنجاری.. 81
4-4-4- نمره کل بین مولفههای سبک هویت هنجاری با سلامت اجتماعی.. 82
4-4-5- مفروضه خطی بودن سلامت اجتماعی با سبک هویت سردرگم/اجتنابی.. 83
4-4-6- نمره کل بین مولفههای سبک هویت سردرگم/اجتنابی با سلامت اجتماعی.. 83
4-5-1-مفروضه خطی بودن سبک هویت اطلاعاتی با تفکر انتقادی.. 84
4-5-2- نمره کل سبک هویت اطلاعاتی با تفکر انتقادی.. 84
4-5-3- مفروضه خطی بودن سبک هویت هنجاری با تفکر انتقادی.. 85
4-5-4- نمره کل سبک هویت هنجاری با تفکر انتقادی.. 85
4-5-5- مفروضه خطی بودن سبک هویت سردرگم/اجتنابی با تفکر انتقادی.. 86
4-5-6- نمره کل سبک هویت سردرگم/اجتنابی با تفکر انتقادی.. 86
4-7-1. محاسبه اول:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، خلاقیت، انسجام اجتماعی.. 87
4-7-2. محاسبه دوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، خلاقیت،پذیرش اجتماعی 89
4-7-3. محاسبه سوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، خلاقیت،مشارکت اجتماعی.. 90
4-7-4. محاسبه چهارم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، خلاقیت، انطباق اجتماعی.. 92
4-7-5. محاسبه پنجم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، خلاقیت، شکوفایی اجتماعی.. 93
4-7-6. محاسبه ششم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، بالندگی ، انسجام اجتماعی.. 95
4-7-7. محاسبه هفتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، بالندگی،پذیرش اجتماعی 96
4-7-8. محاسبه هشتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، بالندگی ،مشارکت اجتماعی.. 98
4-7-9. محاسبه نهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، بالندگی ، انطباق اجتماعی.. 100
4-7-10. محاسبه دهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، بالندگی ، شکوفایی اجتماعی.. 101
4-7-11. محاسبه یازدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، تعهد، انسجام اجتماعی.. 103
4-7-12. محاسبه دوازدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، تعهد ،پذیرش اجتماعی 104
4-7-13. محاسبه سیزدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، تعهد ،مشارکت اجتماعی.. 106
4-7-14. محاسبه چهاردهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، تعهد ، انطباق اجتماعی.. 107
4-7-15. محاسبه پانزدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت اطلاعاتی، تعهد ، شکوفایی اجتماعی.. 109
4-8-16. محاسبه شانزدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری، خلاقیت، انسجام اجتماعی.. 110
4-8-17. محاسبه هفدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، خلاقیت،پذیرش اجتماعی 112
4-8-18. محاسبه هجدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، خلاقیت،مشارکت اجتماعی.. 113
4-8-19. محاسبه نوزدهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت ا هنجاری ، خلاقیت، انطباق اجتماعی.. 115
4-8-20. محاسبه بیستم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، خلاقیت، شکوفایی اجتماعی.. 116
4-8-21. محاسبه بیست و یکم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری، بالندگی، انسجام اجتماعی.. 118
4-8-22. محاسبه بیست و دوم ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، بالندگی ،پذیرش اجتماعی 119
4-8-23. محاسبه بیست و سوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، بالندگی ،مشارکت اجتماعی.. 121
4-8-24. محاسبه بیست و چهارم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت ا هنجاری ، بالندگی ، انطباق اجتماعی.. 122
4-8-25. محاسبه بیستم و پنجم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، بالندگی شکوفایی اجتماعی.. 124
4-8-26. محاسبه بیست و ششم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری، تعهد، انسجام اجتماعی.. 125
4-8-27. محاسبه یست و هفتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، تعهد ،پذیرش اجتماعی 127
4-8-28. محاسبه بیست و هشتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، تعهد ،مشارکت اجتماعی.. 129
4-8-29. محاسبه بیست و نهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت ا هنجاری ، تعهد ، انطباق اجتماعی.. 130
4-8-30. محاسبه سیام:ضرایب رگرسیونی سبک هویت هنجاری ، تعهد ، شکوفایی اجتماعی.. 77
4-9-31. محاسبه سی و یکم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی، خلاقیت، انسجام اجتماعی.. 134
4-9-32. محاسبه سی و دوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، خلاقیت،پذیرش اجتماعی 136
4-9-33. محاسبه سی وسوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، خلاقیت،مشارکت اجتماعی.. 138
4-9-34. محاسبه سی و چهارم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، خلاقیت، انطباق اجتماعی.. 139
4-9-35. محاسبه سی وپنجم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، خلاقیت، شکوفایی اجتماعی.. 141
4-9-36. محاسبه سی وششم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، بالندگی ، انسجام اجتماعی.. 143
4-9-37. محاسبه سی وهفتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، بالندگی،پذیرش اجتماعی 145
4-9-38. محاسبه سی وهشتم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، بالندگی ،مشارکت اجتماعی.. 147
4-9-39. محاسبه سی و نهم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، بالندگی ، انطباق اجتماعی.. 148
4-9-40. محاسبه چهلم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، بالندگی ، شکوفایی اجتماعی.. 150
4-9-41. محاسبه چهل و یکم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت ا سردرگم/اجتنابی ، تعهد، انسجام اجتماعی.. 151
4-9-42. محاسبه چهل و دوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، تعهد ،پذیرش اجتماعی Error! Bookmark not defined.
4-9-43. محاسبه چهل و سوم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت ا سردرگم/اجتنابی ، تعهد ،مشارکت اجتماعی.. 155
4-9-44. محاسبه چهل و چهارم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی ، تعهد ، انطباق اجتماعی.. 156
4-9-45. محاسبه چهل و پنجم:ضرایب رگرسیونی سبک هویت سردرگم/اجتنابی، تعهد ، شکوفایی اجتماعی.. 158
منبع:
منابع
.احمدی، احمد.(1373). بحران هویت در دورهی نوجوانی و ارزیابی آن. مجموعهی مقالات سمینار بررسی مسائل نوجوانان و جوانان. تهران: انتشارات عروج.
.استرنبرگ، آر. جی. (1387) روان شناسی شناختی، (ویراسته چهارم)، ترجمه سید کمال خرازی و الهه حجازی، تهران: انتشارات سمت.
.اسکمبلر،گراهام.(1386). هابرماس، نظریه انتقادی و سلامت. ترجمهی حسینعلی نوذری. تهران: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی.
.اسلامی، محسن.(1380). ارائه الگویی برای طراحی و اجرای برنامه خواندن انتقادی و بررسی اثر آن بر تفکر انتقادی و نوشتن انتقادی و نوشتن تحلیلی.دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه نربیت معلم.
اکبرزاده، نسرین.(1376). گذر از نوجوانی به پیری. تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا.
امیرشعبانی،عباس.(1376 ) تبین فلسفه انتقادی هابر ماس و دلالت های آن بر تدریس.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
.باباپور جلیل، خیرالدین. طوسی، فهمیمه. حکمتی، عیسی.(1388). بررسی عوامل تعین کننده سلامت اجتماعی دانشگاه تبریز . فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. سال چهارم. شماره 16. 8-26.
.بابامحمدی، حسن. خلیلی، حسین. (1383). مهارتهای تفکرانتقادی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان. شمارهی 4. 23 – 31.
.بدراقی، فاطمه.(1389). پیشبینی سلامت روان توسط سبکهای هویت و راهبردهای مقابلهای در دانشجویان مشروط دانشگاههای شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
. برک، لورای.(1385).روانشناسی رشد(از لقاح تا کودکی). جلد اول. ترجمهی. یحیی سید محمدی. چاپ هشتم. تهران: انتشارات ارسباران.
.بهاوریخسروشاهی، عفر. محمودعلیلو، مجید.(1391). بررسی رابطه بین سبکهای هویت با معنای زندگی دانشجویان. دورهی 8. شماره2. 143-164.
.بیرامی، منصور.(1389). مقایسه سبک های هویت ،انواع هویت در دانشجویان دختر و پسر. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز.سال پنجم. شمارهی 5. 28- 46.
.بیگدلی، حسین. (1384 ). بررسی رابطه تفکر انتقادی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان کارشناسی رشته علوم انسانی و فنی – مهندسی دانشگاه تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
.پاشا، غلامرضا. گلشکوه، فرزانه.(1382). رابطه بین اکتساب هویت و بهداشت روانی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. مجلهی علوم تربیتی( ویژهنامه هویت)دانشگاه فردوسی مشهد. دورهی4. شمارهی 1. 355 – 373.
.پاکمهر، حمیده. دورقی، فاطمه. غناییچمنآبادی، علی. کرمی، مرتضی(1392). رواسازی و اعتباریابی و تحلیل عاملی گرایش به تفکر انتقادی ریتکس در مقطع متوسطه. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. سال چهارم. شمارهی11. 33-53.
. ترکی، سیمین. (1390). بررسی رابطه سلامت اجتماعی با بروز اختلال افسردگی در بین دانشجویان دانشگاه یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه یزد.
.تفنگدار، ملیحه. (1386). روشهای آموزش در تفکر انتقادی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
.جواد زاده شهشانی،افسانه.(1383).تفکر انتقادی ودین دو عامل مهم در شکلگیری هویت ومقابله با بحرانهای روانی و اجتماعی. حوزه و دانشگاه . سال دهم.شماره 41. 51 – 81 .
.جوادزاده شهشهانی، افسانه.(1380). بررسی تفکر انتقادی و هویت دینی و رابطه این دو در دانشجویان 20-22 ساله دانشگاههای تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
.جوشنلو، محسن. دهقانی، مرضیه(1385). رابطه باورهای خودکارآمدی گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان تربیت معلم. دهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران. برنامهی درسی تربیت معلم تهران.
.جوشنلو، محسن. رستمی، رضا. نصرتآبادی، مسعود(1385). بررسی ساختار عاملی مقیاس بهزیستی جامع. فصلنامه روانشناسان ایران. سال سوم. شمارهی9. 35- 51.
هالاهان، دانیل پی و کافمن، جیمز ام.(. 1383). مقدمه ای بر آموزش های ویژه کودکان استثنایی.
ترجمه مجتبی جوادیان. تهران: انتشارات به نشر
.حجازی، الهه. سمیه، برجعلی.(1388). تفکر انتقادی، سبکهای هویت و تعهد هویت در نوجوانان: ارائه یک مدل علی، نشریه روانشناسی معاصر. شماره 8 . 1-13.
.حجازی، الهه. فرناش، سهیلا.(1385).بررسی رابطه سبکهای هویت و تعهد هویت با کیفت دوستی. مجلهی روانشناسی و علوم تربیتی. سال سی و ششم. شمارهی 12. 161-184.
.حجازی، الهه.برجعلیلو، سمیه. نقش، زهرا.(1388). رابطه سبکهای هویت، تهعد هویت ،خودکارآمدی تحصیلی.مجله روانشناسی. دوره 13. شمارهی 4. 377 -390 .
.حسینی، سیده فاطمه.(1387). بررسی میزان سلامت اجتماعی و عوامل موثر بر آن در دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
.حیدری، علیرضا. سیدآسیابان، سمیرا.(1392). مقایسه تفکر انتقادی، سختکوشی، انگیزه پیشرفت و خلاقیت در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی اندیشمک. مجلهی روانشناسی اجتماعی. 101-117.
.دانشورپور، زهره. تاجیک اسمعیلی، عزیزالله. مهرناز، ولیالله.( 1386). تفاوتهای جنسی در صمیمیت اجتماعی:سبکهای هویت. شمارهی 51. 394-404.
.دانشورپور، زهره.(1385). بررسی رابطه بین سبکهای هویت و صمیمیت اجتماعی در دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانهای متوسطه دولتی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
.دوبونو،ادوارد (1384).سلسله درس های تفکر. ترجمه:مرجان فرجی. تهران.انتشارات جوانه رشد.
.رحیمینژاد، عباس.(1379). بررسی تحولی هویت و رابطه آن با حرمت خود و حالت اضطراب در دانشجویان کارشناسی. رسالهی دکترای روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس.
.رحیمینژاد، مهدی.(1392). محاسبهی آلفای کرونباخ. www.magiran.com/view.asp
.روانبند، روحالله.(1387). بررسی رابطه سبکهای هویت و هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر پایه دوم دبیرستان شهرستان دزفول. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
.زکی، محمدعلی. خشوعی، مریم السادات. (1392). سلامت اجتماعی و عوامل موثر برآن در بین شهروندان شهر اصفهان. فصلنامه جامعه شناختی شهری. شمارهی8 .79 – 108..
.سامآرا، عزتالله.(1388). بررسی رابطه سلامت اجتماعی با امنیت اجتماعی با تاکید بر رهیافت پلیس محور. فصلنامه علمی- پژوهشی انتطام اجتماعی. شماره 1. 9-24.
.سجادی، حمیرا. صدرالسادات، سیدجلال.(1383). شاخصهای سلامت اجتماعی. ماهنامه اطلاعات سیاسی و اقتصادی. سال نوزدهم. شمارهی207 و 208. 244-253.
.سرمد، زهره(1378). متغییرهای تعدیلکننده و واسطهای: تمایزات مفهومی و راهبردی پژوهشهای روانشناختی. دوره5. 3و4. 63 – 81.
.سعادتی شامپر،ابوطالب. (1383).بررسی ارتباط بین سبک های هویت برزونسکی با سلامت عمومی و مسئولی پذیری در دانشجویان دانشگاه ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
.سیف ،علی اکبر.(1386). روانشناسی پرورشی.(روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: انتشارات اگاه.
.شربتیان، محمدحسن.(1391). تاملی بر پیوند مولفههای سرمایهی اجتماعی و میزان بهرهمندی از سلامت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد. مجله جامعه شناسی مطالعات جوانان. سال دوم. شمارهی 5. 149 – 174 .
.شریعتمداری، علی.(1382). نقد و خلاقیت در تفکر. تهران: مرکز نشر آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه.
.شعبانی، حسن.(1378). تاثیر روش های حل مسئله به صورت گروهی بر روی تفکرانتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چهارم ابتدایی شهر تهران. رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
.شکرکن، حسن. امیدیان، مرتضی. نجایان، بهمن. حقیقی، جمال.(1380). بررسی و مقایسه انواع هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز. سال هشتم. شمارهی1 و 2 .73-98.
.شهرآرای، مهرناز.(1384). روانشناسی رشد نوجوان. تهران: انتشارات نشر علم.
.صبوری، سعید.(1390). بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین کارمندان آموزش و پرورش تهران. پایاننامه کارشناسی دانشگاه پیام نور تهران.
.صفری، آسیه.(1388). بررسی رابطه بین سبکهای هویت با خود کارآمدی و پیشرفت تحصیلی در دوره کارشناسی دانشجویان تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز.
.عباسی، عفت.(1380 ). بررسی مهارت های موثر در پرورش تفکر انتقادی در برنامه درسی جامعه شناسی در دوره .متوسطه. دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت معلم تهران.
.عبدالله تبار، هادی. کلدی، علیرضا. محققی، سید حسن. فروزان، آمنه. صالحی، مسعود.(1378). بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی. شمارهی 30و 31. 171-189.
.عبدی، بهشته. (1380). بررسی رابطه بین نقش های جنسیتی . وضعیت های هویت شغلی با ترس از موفقیت دانشجویا دختر و پسر سال چهارم رشته های فنی و مهندسی داشگاهای دولتی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد داشگاه تربیت معلم تهران.
.عسکری، بهنام.(1392). مهارت تفکر انتقادی. مه یار، شماره 26، 58-59.
.عسکری، مونا.(1392). کتابداران دیروز و مدیران اطلاعاتی امروز. وبلاگ گروهی دانشجویان ارشد علوم اطلاعات و دانششناسی.
.فارسی نژاد، معسومه. حجازی، الهه. (1386 ).نقش واسطه گری متغییر تعهد در رابطه بین سبک های هویت وسلامت اجتماعی در نوجوانان شهر تهران. فصلنامه پژوهشی دانشکده بهداشت یزد. سال ششم. شمارهی 3 و 4. 34 – 46.
.فارسینژاد، معسومه.(1383). بررسی رابطه سبکهای هویت با سلامت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر پایه دوم دبیرستانهای شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
.فتحیآذر، اسکندر.(1382). روشها و فنون تدریس. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
.فرهادینیا، حمزه. (1391).ارتباط توانایی فضایی با سبکهای شناختی: با نقش .اسطهگری گرایش به تفکر انتقادی و نگرش به خلاقیت در دانشجویان گروههای علوم ریاضی و علوم انسانی، مبنایی بر تعمیمیذیری کارکردهای شناختی نیمکره راست مغز.پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی تهران.
.فیشر،رابرت(1970).آموزش و تفکر،ترجمه:فروغ کیان زاده(1385).چاپ اول،اهواز،نشر رسش.
قنبریهاشمآبادی، بهرام. گراوند، هوشنگ. محمدزاده، قیصر. اعظم حسینی، سیدعلیاکبر.(1391).بررسی رابطه گرایش به تفکر انتقادی و یادگیری خودراهبردی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد و نقش آن در موفقیت تحصیلی. مجلهی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد. درهی هفتم. شمارهی4. شمارهی پیایی8. 15-27.
.کبریایی، الهه.( 1387). بررسی رابطه بین سبکهای هویت و ابراز وجود با اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر پایه سوم ریاضی در شهر مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
.کرمی، الهام.(1392). شناسایی و اعتبارسنجی نشانگان و مولفههای رفتاری موثر اساتید دانشگاه در شکلگیری تفکر انتقادی دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خوارزمی تهران.
.کیینز، کری.ال.ام. شاپیرو، آرامدی.(1386). سلامت اجتماعی در ایالات متحده یک همهگیر شناسی توصیفی. ترجمهی حسینی. انتشارات دانشگاه شیکاکو.1998
.گرایلیمقدم، محبوبه.(1391). بررسی رابطه تفکر انتقادی با سواد اطلاعاتی دانشجویان تربیت معلم. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران.
.گنجی، حمزه (1385). بهداشت روانی. تهران: نشر ارسباران.
.گنجی، کامران. نوابخش، مهرداد. ذبیحی، رزیتا.(1390). رابطه سبکهای هویت و سلامت اجتماعی با رفتار کمک طلبی در دانشآموزان پیشدانشگاهی در ریاضیات. فصلنامهی روانشناسی تربیتی. سال هفتم. شمارهی 22. 95-124.
.لطف آبای،حسین (1384). روانشناسی رشد نوجوانی، جوانی و بزرگسالی. تهران: سمت.
.مارینوز، رابرت و رنکین. استوارت و سومیوز، کارلین و برنت، رونالد. (1380). ابعاد تفکر در برنامه درسی و تدریس، ترجمهی قدسی احقر. تهران. انتشارات یسطرون.
. مایرز،چت(1960).آموزش تفکرانتقادی،ترجمه:خدایار ابیلی(1386).چاپ ششم،تهران،انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
.محمدیاری، اشرف.(1381). رابطه تفکر انتقادی میران گروههای آموزشی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی.
.مرندی، علیرضا.(1379). بهداشت عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
موسسهی تحقیقات بهبود زندگی زنان . http://www.farsi.riwl
.وامقی، مروئه. صدیقی، ژیلا. طاووسی، محمود. جهانگیری، کتایون. سید علی، آذین. امیدواری، سپیده. آیینپرست، افسون. عبارت، مهدی. فرقتون، فرزانه. واحدینیا، مریم سعادت. منتظری، علی.(1392). ارزیابی مردم ایران از .روابط اجتماعی و سلامتی. مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران. فصلنامه پایش. سال دوازدهم. شمارهی 2. 183-194.
.وزارت درمان و آموزش پزشکی.(1385). عوامل اجتماعی بر سلامت. معاونت سلامت. دبیرخانه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت.
.هاشمیان نژاد، فریده. (1380).چهار چوب های نظری در خصوص برنامه های درسی مبتنی بر تفکر انتقادی در دوره ابتدایی با تاکید بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی. رساله دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
.هاشمیان نژاد، فریده. (1383).پرورش تفکر انتقادی از طریق برنامه درسی در دوره ابتدایی، مقالات ارائه شده در همایش برنامه درسی و پرورش تفکر. تهران. انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
.هومن، حیدرعلی.(1385). تحلیل دادههای چند متغیری در پژوهشهای رفتاری. تهران: پیکفرهنگ.
منابع انگلیسی
.
.Amit ,M . & ,.Aizikovith,E,. (2010). Evaluating an infusion approach to the of critical thinking. Ben Gurion University, Beer-Sheva, Israel. accepted January 25 pp3818–38.
.Berzonecky, M. D.,& Kuk, L.S. (2005). Identity style, Psychological Maturity, and academic, performance. Personality and Individual Difference. 39, 235-247.
.Berzonecky, M., & Sullivan, C. (1992). Social congnitive aspect of identity style: Need for cognition expeiential openness, and intrspeclion. Jurnal of Adolescent Research, 7, 140-155.
.Berzonsky MD.( 1992). Identity style and coping strategies. Journal of personality; 60: 771-78.
.Berzonsky MD.) 2004( Identity Style, Parental Authority, an IdentityCommitment.Journal of youth andadolescence; 33(3):213-220.and integration, Identity, 1, 7-58.
.Berzonsky, D.g.Ferrarr, R.(1996). Ego Identity or ientation and deusional Sterete gions. Jornal of personalitity and indididuol.Differencess, 26: 597-606.
.Berzonsky, M.D., (2003). Identity Style and Well-being: Does Commitment Matter? Identity: An International Journal of Theory and Research, 3(2),.
.Berzunesy.M.D(2002).Identity processing styles. Self construction an epistemic assumptions .Asovlol cuructrslpe rectiv. State university of new york Cortel.
.Brooks, J. H & DuBois, D. L, (1995). Individual and environmental predictors of adjustment during the firstyear of college, Journal of College Student Development, 36, 347-360.
.Deniel E. lee(2006(Academic freedom critical thinking and theaching ethics. Jornal of Arts and Hamanities in tligher education, 5, 199-208.
.Erikson, E.H(1965)Identity and life cyce ,Boston,https://llk.media.mit.edu/courses/readings/Erikson-Identity-Ch2.pdf.
Erikson, E.H.(1968) Identity: Youth andcrisis, New York:Nortan, http://onlinelibrary.wiley.com.
.Erwin R. and J.R Winferd(1993). Growth in critical and evaluation of avgument among Buffalo non-proficient readers.Reading comprehension. State university of New York At Abstract, international-A, 54(o6), 2 104 .
.Facion, P.A(1960). Critical Thinking : A Statement of Expert Consensus for Purposes for Educational Assess and Instruction .USA:The California Academic Press.
.Jin G. , Bierma Tj, Brodbear JT(2004). Critical thinking a money environmental Health undergraduates and implications for the porofession. J Environ Heath oct; 67(3). 15-20,26; quiz 29-30
.Keyes LM (2002) The Mental health Continuum from languishing to flourishing inlife. Journal of Health and Social Behavior,2007-222, 43s.
.king M , Shell R.(2002). Teaching andevaluating critical thinking with co nceptmaps. Nurse
.Kolsener. L.(1996). The in fluence of development and emotiona factors on success in colloge. www. Riviw. org/ issues. Vol. 3. No2.
.Larson,James, (1996) The measurement of social well-being, social Indicators Reserch 28 pp285-296.
.Marcia, J. E. (1966). Development and validation of ego identity status. Journal of Personality and Social Psychology, 5, 551_558.
.Mckendrick, W. (2011)_ Raising daughters and loving sons: gender, African- American maternal parenting styles, and identity formation. Doctoral dissertation, Florida State University.
.Paul, R Elder, L Barel, Ted(1997). California Teacher preparation for instruction in critical thinking: research finding, state of California commission on teacher credentialing, sacranento, ca, march
.Schwartz, S. J. (2001). The evolution of Eriksonian and neo_Eriksonian identity theory and research: Areview and integration. Identity, 1, 7_58.
.Schwartz, S. J., Zamboanga, B. L., Weisskirch, R. S.& Wang, S. C. (2010). The relationships of personal and cultural identity to adaptive and maladaptivepsychosocial functioning in emerging adults. Journal of Social Psychology, 150(1), 1-33.
.Thomas. J.(2005 ). "Faciliation of Critical Thinking and Deep Cognitive Processing by StructuredDiscussion Board Activities". Available at : http://www.dmu.ac.