فهرست:
عنوان
صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه..........................................................................................................................................
2
1-2 بیان مسأله...................................................................................................................................
4
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش...............................................................................................
7
1-4 اهداف پژوهش...........................................................................................................................
8
1-4-1 هدف کلی .............................................................................................................................
8
1-4-2 اهداف ویژه ...........................................................................................................................
8
1-5 فرضیه های پژوهش...................................................................................................................
9
1-6 تعاریف مفاهیم ..........................................................................................................................
9
1-6-1 تعاریف نظری .......................................................................................................................
9
1-6-2 تعاریف عملیاتی ...................................................................................................................
10
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 مقدمه .........................................................................................................................................
13
2-2 مبانی نظری ...............................................................................................................................
13
2-2-1 نقش فناوری در آموزش و یادگیری .....................................................................................
13
2-2-2 آموزش الکترونیکی ...............................................................................................................
15
2-2-3 انواع آموزش الکترونیکی ......................................................................................................
16
2-2-4 تجربه های نوآورانه آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات .......................................................
17
2-2-5 نرم افزار و رایانه به عنوان رسانه آموزش .............................................................................
18
2-2-6 تعریف چند رسانه ای ...........................................................................................................
19
2-2-7 چرایی استفاده از چند رسانه ای ها در آموزش ....................................................................
20
2-2-8 تفاوت آموزش سنتی و آموزش مبتنی بر رایانه .....................................................................
21
2-2-9 طبقه بندی الگوهای تدریس .................................................................................................
22
2-2-10 روش آموزش مبتنی بر مشارکت گروهی ...........................................................................
23
2-2-11 مفهوم یادگیری مشارکتی و ضرورت کاربرد آن ..................................................................
24
2-2-12 انواع تکنیک های یادگیری مشارکتی ..................................................................................
25
2-2-13 الگوی دریافت مفهوم : (تعریف و روش اجرا) ..................................................................
26
2-2-14 مراحل تدریس در الگوی دریافت مفهوم ............................................................................
29
2-2-15 جمع بندی مبانی نظری ......................................................................................................
31
2-3 مبانی تجربی پژوهش ................................................................................................................
32
2-3-1 مطالعات انجام شده در داخل ایران .......................................................................................
32
2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج ایران ......................................................................................
33
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه .........................................................................................................................................
36
3-2 نوع و روش پژوهش .................................................................................................................
36
3-3 متغیرهای پژوهش ......................................................................................................................
36
3-3-1 مدل مفهومی متغیرهای مورد بررسی ....................................................................................
37
3-4 ابزارهای اندازه گیری و شیوه اندازه گیری متغیرها ....................................................................
38
3-5 روایی و پایایی ابزار ...................................................................................................................
38
3-6 طرح پژوهش یا شیوه ی اجرا ...................................................................................................
39
3-7 جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری ........................................................................
40
3-8 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها ......................................................................................
40
4 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
4-1 مقدمه .........................................................................................................................................
42
4-2 توصیف افراد نمونه های آماری ................................................................................................
42
4-3 تجزیه و تحلیل توصیفی داده های پژوهش ...............................................................................
43
4-4 تجزیه و تحلیل استنباطی داده های پژوهش ..............................................................................
46
4-4-1 بررسی استنباطی فرضیه ها ...................................................................................................
47
فصل پنجم: تفسیر یافتهها
5-1 مقدمه .........................................................................................................................................
56
5-2 خلاصه ی پژوهش ....................................................................................................................
56
5-3 بحث و نتیجه گیری ..................................................................................................................
57
5-4 پیشنهادهای پژوهش ..................................................................................................................
59
5-4-1 پیشنهادهای کاربردی ............................................................................................................
59
5-4-2 پیشنهادهایی پژوهشی ...........................................................................................................
60
5-6 محدودیت های پژوهش ............................................................................................................
60
5-6-1 محدودیتهای در اختیار پژوهشگر.......................................................................................
60
5-6-2 محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر .............................................................................
60
منابع و مآخذ
منابع فارسی........................................................................................................................................
62
منابع انگلیسی......................................................................................................................................
65
پیوستها
سؤالات آزمون واژگان .......................................................................................................................
67
سؤالات آزمون درک مطلب ...............................................................................................................
68
فهرست جداول
جدول 1-2: مراحل تدریس در الگوی دریافت مفهوم ........................................................................
30
جدول 2-2: خلاصه ی نتایج مطالعات مرتبط با موضوع پژوهش ......................................................
34
جدول 1-3: طرح شبه آزمایشی پژوهش ............................................................................................
37
جدول 1-4: فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه بر اساس گروه .........................................................
42
جدول 2-4: شاخص های توصیفی متغیرهای مورد بررسی ................................................................
43
جدول 3-4: شاخص های توصیفی متغیرهای مورد بررسی در گروه کنترل .......................................
45
جدول 4-4: تی محاسبه شده برای مقایسه میانگین پیش آزمون واژگان و درک مطلب دو گروه .......
47
جدول 5-4: خلاصه نتایج بررسی همگنی شیب نمره های پیش آزمون و پس آزمون واژگان ............
48
جدول 6-4: خلاصه نتایج تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون واژگان ......
49
جدول 7-4: خلاصه نتایج بررسی همگنی شیب نمره های پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب ....
50
جدول 8-4: خلاصه نتایج تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب
50
جدول 9-4: خلاصه نتایج بررسی همگنی شیب نمره های پیش آزمون و آزمون یادداری واژگان .....
51
جدول 10-4: خلاصه تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و آزمون یادداری واژگان .......
52
جدول 11-4: خلاصه نتایج بررسی همگنی شیب نمره های پیش آزمون و آزمون یادداری درک ......
53
جدول 12-4: خلاصه نتایج تحلیل واریانس و کوواریانس نمره پیش آزمون و آزمون یادداری درک .
53
فهرست نمودارها:
نمودار 1-4: میانگین نمرات گروه آزمایش در واژگان و درک مطلب .................................................
44
نمودار 2-4: میانگین نمرات گروه کنترل در واژگان و درک مطلب ....................................................
46
فهرست شکل ها:
شکل 1-2: آثار مستقیم و غیر مستقیم الگوی دریافت مفهوم .................................................................
27
منبع:
فهرست منابع فارسی:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
REFERENCES:
32. Bhaskara Rao, D. & Prabhakaram, K. S. (2006). Concept attainment model in mathematics teaching. Delhi: Published by Discovery Publishing House. Available in http://books.google.com/books
33. Black B, Wood A. (2003). Utilising information communication technology to assist the education of individuals with Down syndrome. Down Syndrome Issues and Information. http://www.down-syndrome.org/information/education/technology/
34. Chen, Shaoyan. Xia, Yunjian. (2012). Reaserch on application of multimedia technology in college physical education. Procedia Engineering, 29, page 4213-4217.
35. Christine V., McRobbie, Campbell J. (2012) Utilizing argumentation to teach nature of science. In Fraser, Barry J., Tobin, Kenneth G., & McRobbie, Campbell J. (Eds.) Second International Handbook of Science Education. Springer, London, 24, 969-986.
36. Davidson, C. N. & Goldberg, d. T. (2009). The future of learning institutions in a digital age. The MIT press Cambridge Massachusetts, London England.
37. Gokhale, A. A. (1995). Collaborative Learning Enhances Critical Thinking. Journal of Technology Education. Available from: http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/jte-v7n1/gokhale.jte-v7n1.html
38. Govindasamy. T. (2002). Successful implementation of e-Learning pedagogical considerations. Internet and higher education, 4. P 287-299.
39. Gusen, J. N. (2000). Application of information technology (IT) into the school curriclum in Nigeria. http://dspace.unijos.edu.ng/bitstream//Application Information Technology IT into the School.pdf
40. Henich, Robert and others (1993). Instructional media and the new technologies of instruction. Macmillan Pub. Co., Maxwell Macmillan Canada
41. Ingleton, Ch., Doube, L., Rogers, T. (2005). Leap into Collaborative Learning. University of Adelaide. [Internet]; 51 p. Available from http://www.adelaide.edu.au/clpd/.../leap/leapinto/CollaborativeLearning.pdf
42. Kumar, A. & Mathur, M. (2013). Effect of concept attainment model on acuisition of physics concepts. Universal Journal of Educational Research 1(3): P 165-169. Available in http://www.hrpub.org/download/201310/ujer.2013.010304.pdf
43. Mayer, R. E. & Chandler, P. (2001). When learning is just a click away: does simple user interaction foster deeper understanding of multimedia messages? Journal of Educational Psychology, 93, 390-397. http://www.education.umd.edu/EDHD/faculty2/Azevedo/courses/spring03/edhd779A/Mayer%26Chandler (2001).pdf
44. Mayer, J. R. (2012). Effect of using the concept attainment model with inductive reasoning with high school biology students. A professional paper submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Science in Science Education. Montana State University. Available in http://www.hrpub.org/download/201310/ujer.2013.010304.pdf
45. Ostad, G. & Soleymanpour, J. (2014). The Impact of Concept Attainment Teaching Model and Mastery Teaching Method on Female High School Students' Academic Achievement and Metacognitive Skills. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology Vol. 3, Issue 2. http://www.ijirset.com/upload/2014/february/102_The%20Impact.pdf
46. Samaras, H., Giouvanakis, T., Bousiou, D. & Tarabanis, K. (2006).Towards a new generation of multimedia learning research. AACE Journal, 14 (1). Available at http://editlib.org/d/5858