فهرست:
عنوان
صفحه
تشکر و قدردانی....................................................................................................................................
د
اهدا ......................................................................................................................................................
ه
فهرست مطالب......................................................................................................................................
و
فهرست پیوستها.................................................................................................................................
ح
فهرست جدولها...................................................................................................................................
ح
چکیده....................................................................................................................................................
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه..........................................................................................................................................
2
1-2 بیان مسئله...................................................................................................................................
3
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش...............................................................................................
6
1-4 اهداف پژوهش...........................................................................................................................
7
1-4-1 هدف کلی .............................................................................................................................
7
1-4-2 اهداف ویژه ...........................................................................................................................
7
1-5 فرضیات پژوهش .......................................................................................................................
8
1-6 تعاریف مفاهیم و اصطلاحات ...................................................................................................
8
1-6-1 بخش اول: تعاریف نظری .....................................................................................................
8
1-6-2 بخش دوم: تعاریف عملیاتی .................................................................................................
10
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 مقدمه .........................................................................................................................................
13
2-2 مبانی نظری ...............................................................................................................................
13
2-2-1 شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف ..............................................................................................
13
2-2-2 مزایای استفاده از شبیه سازی ................................................................................................
13
2-2-3 انواع شبیه سازی و نقش آنها ................................................................................................
14
2-2-4 ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی ...................................................................
15
2-2-5 موقعیت و محیط یادگیری ....................................................................................................
16
2-2-6 تاریخچه توجه به محیط یادگیری .........................................................................................
17
2-2-7 محیط آموزش زبان انگلیسی .................................................................................................
18
2-2-8 اهمیت آموزش زبان انگلیسی ...............................................................................................
18
2-2-9 رویکردهای آموزش زبان انگلیسی .......................................................................................
19
2-2-10 تأثیر نگرش در یادگیری زبان .............................................................................................
21
2-2-11 عوامل تأثیرگذار بر ضعف زبان انگلیسی دانش آموزان .......................................................
21
2-2-12 تعامل و ارتباط در یادگیری زبان انگلیسی ..........................................................................
23
2-2-13 جمع بندی مبانی نظری ......................................................................................................
24
2-3 مبانی تجربی پژوهش ................................................................................................................
25
2-3-1 مطالعات انجام شده در داخل ایران .......................................................................................
25
2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج ایران ......................................................................................
25
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه .........................................................................................................................................
28
3-2 نوع و روش پژوهش .................................................................................................................
28
3-3 جامعه و نمونه آماری ................................................................................................................
28
3-4 ابزار سنجش و اندازه گیری متغیرها ..........................................................................................
29
3-4-1 گوش دادن ............................................................................................................................
29
3-4-2 گفتن .....................................................................................................................................
29
3-4-3 خواندن .................................................................................................................................
29
3-4-4 نوشتن ...................................................................................................................................
29
3-5 تعیین روایی و پایایی ابزار سنجش ............................................................................................
30
3-6 متغیرهای پژوهش ......................................................................................................................
31
3-7 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها ......................................................................................
32
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
4-1 مقدمه .........................................................................................................................................
34
4-2 توصیف داده ها .........................................................................................................................
34
4-3 تحلیل داده ها با توجه به فرضیه های پژوهش ..........................................................................
38
4-4 جمع بندی نتایج .......................................................................................................................
49
فصل پنجم: تفسیر یافتهها
5-1 مقدمه .........................................................................................................................................
51
5-2 خلاصه پژوهش .........................................................................................................................
51
5-3 بحث و تفسیر یافتهها ................................................................................................................
52
5-4 پیشنهادهای کاربردی .................................................................................................................
56
5-5 پیشنهادهایی پژوهشی ................................................................................................................
57
5-6 محدودیت های پژوهش ............................................................................................................
57
5-6-1 محدودیتهای در اختیار پژوهشگر ......................................................................................
57
5-6-2 محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر .............................................................................
57
منابع
منابع فارسی........................................................................................................................................
60
منابع انگلیسی......................................................................................................................................
63
پیوستها
ابزار اندازه گیری متغیرها ...................................................................................................................
67
خروجی تحلیل داده ها در spss .......................................................................................................
74
فهرست جداول
جدول شماره (1-3) : دیاگرام طرح پژوهش ......................................................................................
28
جدول شماره (1-4) : میانگین و انحراف معیار نمرات پیش آزمون و پس آزمون ..............................
35
جدول شماره (2-4) : آزمون ام باکس ................................................................................................
36
جدول شماره (3-4) : نتایج آزمون لون برای بررسی فرض همگنی خطای واریانس ها ....................
37
جدول شماره (4-4) : آزمون تحلیل واریانس چند متغیره برای بررسی همگنی پیش آزمون ها .........
37
جدول شماره (5-4) : خلاصه تحلیل بررسی فرض همگنی شیب های رگرسیونی ...........................
39
جدول شماره (6-4) : نتایج آزمون لون برای بررسی فرض همگنی خطای واریانس ها ....................
40
جدول شماره (7-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت گوش دادن ......................
41
جدول شماره (8-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس فرض اول ..............................................................
41
جدول شماره (9-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت بیان کردن ........................
43
جدول شماره (10-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض دوم ...............................................
43
جدول شماره (11-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت خواندن ..........................
45
جدول شماره (12-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض سوم ..............................................
45
جدول شماره (13-4) : ترتیب تأثیر روش ها بر نمرات پس آزمون مهارت نوشتن ...........................
47
جدول شماره (14-4) : خلاصه تحلیل کوواریانس بررسی فرض چهارم ...........................................
47
جدول شماره (15-4) : خلاصه و جمع بندی نتایج ...........................................................................
49
منبع:
منابع فارسی:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- قناعت پیشه، عترت الزهرا. (1385). بررسی میزان تداخل زبان فارسی در یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان دوره ی متوسطه. فصلنامه آموزش زبان دوم، دوره بیستم، شماره 3.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
REFERENCES:
- Chance, B; Rossman, A. (2006). Using simulation to teach and learn statistics. California Polytechnic State University. Available from http://www.stat.auckland.ac.nz/~iase/publications/17/7E1_CHAN.pdf
- Chang, M. M. & Lehman, J. D. (2002). Learning Foreign Language through an Interactive Multimedia Program: An Experimental Study on the Effects of the Relevance Component of the ARCS Model. CALICO Journal, 20 (1), p-p 81-98.
- Cherryholmes, C. H. (1966). Some current research on effectiveness of educational simulations: Implications for alternative strategies. American Behavioral Scientist, vol 10, p 4-7.
Hamdona, Y. (2007). Life skills latent in the content of English for Palestine-grade six textbook, M.A thesis, the Islamic university of Gaza, Gaza. Avilable at http://library.iugaza.edu.ps/thesis/74439.pdf
Ishtawi, H. R. (2011). The effect of game strategy on the learning of English grammar for the twelfth grade students. A thesis for the master degree in education. Available online at http://library.iugaza.edu.ps/thesis/93881.pdf
- Lam, W. Y. K. (2006). Gauging the effects of ESL oral communication strategy teaching: A multi-method approach. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Vol. 3, No. 2, pp. 142-157.
- Michael, K. M. (2001). The effect of a computer simulation activity versus a Hands-on activity on Product Creativity in Technology Education. Journal of technology eduacation, Volume 13, Number 1. Available online at http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v13n1/michael.html
- Mubasalt, M. M. (2012). The Impact of English Interactive Online on the students’ achievement in English Language in Jordan. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED538342.pdf
- Ranalli, J. (2008). Learning English with the Sims: expoliting authentic computer simulation games for L2 learning. Computer assisted language learning, Vol 21. No 5. Pages 441-455. Available at http://www.postgradolinguistica.ucv.cl/dev/documentos/90,981,12%20Learning_sims_ranalli_2008.pdf
- Riazi, A.M. (2005). The four language stages in the history of Iran. In Angel M.Y. Lin and Peter.W.Martin (Eds.), Decolonization, Globalization: Language-in-education Policy and Practice. (pp. 100-116). Multilingual Matters, Ltd.
- Sankey, M., Brich, D., Gardiner, M. (2010). Engaging students through multimodel learning environments: the journey continues. Available at http://www.ascilite.org.au/conferences/sydney10/procs/Sankey-full.pdf
- Shifflet, M. & Brown, J. (2006). The Use of Instructional Simulations to Support Classroom Teaching: A Crisis Communication Case Study. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 15(4), 377-395. Chesapeake, VA: AACE. Retrieved from http://www.editlib.org/p/19866.
- Szumal, J. L. (2000). How to Use Problem-Solving Simulations to Improve Know ledge, Skills, and Teamwork. Reprinted from Mel Silberman and Pat Philips (Eds.), The 2000 Team and Organization Development Sourcebook (New York, NY: McGraw-Hill).
- Tan, T. H. & Liu, T. Y. (2004). The MObile-Based Interactive Learning Environment (MOBILE) and A Case Study for Assisting Elementary School English Learning. Proceedings of the IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT’04). http://www.cin.ufpe.br/~mlearning/intranet/m-learning/The%20mobile-based%20interactive%20learning%20environment%20(MOBILE)%20and%20a%20case%20study%20for%20assisting%20elementary%20school%20English%20learning.pdf
- Tucker, R. A, (2001). Beliefs and practices of teachers of English as a foreign language in Guiyang China middle schools, available at http://www.lib.umi.com/.
- Woodward, J; Carnine, D; & Gerten, R. (1988). Teaching problem solving through computer simulations. American educational reaserch journal, Vol 25, No 1, p72-86.
- Zhu, D. (2012). Using Games to Improve Students' Communicative Ability. Journal of Language Teaching and Research, Vol. 3, No. 4, pp. 801-805. Avilable at http://ojs.academypublisher.com/index.php/jltr/article/download/jltr0304801805/5011
- http://oxforddictionaries.com