فهرست:
فهرست مطالب
شماره و عنوان مطالب
صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه............................................................................................................................................................................2
بیان مساله.....................................................................................................................................................................2
اهمیت و ضرورت پژوهش............................................................................................................................................6
فرضیه های پژوهش.....................................................................................................................................................7
اهداف پژوهش..............................................................................................................................................................7
متغیر های پژوهش.......................................................................................................................................................8
تعاریف نظری متغیرها...................................................................................................................................................9
تعاریف عملیاتی متغیرها.............................................................................................................................................10
فصل دوم: پیشینه نظری و پژوهشی
2-1- مبانی نظری.....................................................................................................................................................................12
2-2- فرار ازمنزل.......................................................................................................................................................................12
2-2-1-مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل...................................................................................................................12
2-2-2-علت فرار از خانه..........................................................................................................................................................13
2-2-3-گستره فرار از خانه........................................................................................................................................................14
2-3-تنظیم هیجان....................................................................................................................................................................15
2-3-1-مبانی تنظیم هیجان.....................................................................................................................................................15
2-3-2-تعریف تنظیم هیجان....................................................................................................................................................15
2-3-3-تنظیم شناختی هیجان.................................................................................................................................................17
2-3-4-ابعاد تنظیم شناختی هیجان.........................................................................................................................................18
2-3-5-مدل های تنظیم هیجان..............................................................................................................................................18
2-3-6-فرایند تنظیم هیجان.....................................................................................................................................................20
2-4-دلبستگی............................................................................................................................................................................21
2-4-1-تعریف دلبستگی...........................................................................................................................................................22
2-4-2-پیدایش دلبستگی در کودک........................................................................................................................................25
2-4-3-انواع دلبستگی..............................................................................................................................................................25
2-4-4-مراحل ایجاد دلبستگی.................................................................................................................................................27
2-4-5-دلبستگی و رشد بعدی.................................................................................................................................................28
2-4-6-دلبستگی بزرگسالان....................................................................................................................................................28
2-4-6-1-تعریف دلبستگی بزرگسالان...................................................................................................................................29
2-4-6-2-الگوی چهارگانه دلبستگی بزرگسالان....................................................................................................................29
2-4-7-نظریه های دلبستگی..................................................................................................................................................30
2-4-7-1-نظریه کردارشناختی بالبی.......................................................................................................................................31
2-4-7-2-نظریه روان تحلیل گری.........................................................................................................................................33
2-4-7-3-نظریه اریکسون.......................................................................................................................................................34
2-4-7-4-نظریه ارتباط موضوعی............................................................................................................................................35
2-4-7-5-نظریه رفتارگرایی.....................................................................................................................................................36
2-4-7-6-نظریه شناختی.........................................................................................................................................................37
2-4-8-دلبستگی و مشکلات رفتاری – هیجانی دوره نوجوانی..............................................................................................37
2-5-ابراز وجود..........................................................................................................................................................................38
2-5-1-تعریف ابراز وجود.........................................................................................................................................................38
2-5-2-انواع ابراز وجود.............................................................................................................................................................39
2-6-منبع کنترل.......................................................................................................................................................................39
2-6-1-تعریف منبع کنترل.......................................................................................................................................................40
2-6-2-تفاوتهای رفتاری..........................................................................................................................................................41
2-6-3-تفاوت ها در سلامت جسمانی......................................................................................................................................41
2-7-پیشینه های تحقیق...........................................................................................................................................................42
فصل سوم: مواد و روش پژوهش
3-1-روش تحقیق.....................................................................................................................................................................52
3-2-جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری..............................................................................................................52
3-3-ابزار سنجش......................................................................................................................................................................52
3-4-روش اجرا..........................................................................................................................................................................54
3-5-روش تجزیه و تحلیل آماری.............................................................................................................................................55
فصل چهارم: نتایج و یافته های پژوهش
4-1-مقدمه................................................................................................................................................................................57
4-2-اطلاعات جمعیت شناختی.................................................................................................................................................57
4-3-یافته های توصیفی...........................................................................................................................................................60
4-4-یافته های استنباطی..........................................................................................................................................................62
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1-بحث و نتیجه گیری..........................................................................................................................................................69
5-2-محدودیت ها.....................................................................................................................................................................73
5-3-پیشنهادات.........................................................................................................................................................................73
فهرست منابع و مآخذ..................................................................................................................................................................74
فهرست جدولها
شماره و عنوان جدول
صفحه
جدول4-1:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی......................................57
جدول4-2:توزیع فراوانی و درصد آزمودنی های دختران فراری بر اساس تعداد فرار................................................................58
جدول4-3:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری وعادی.............................58
جدول4-4:توزیع فراروانی و درصد میزان تحصیلات پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی............................59
جدول4-5:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی...................................59
جدول4-6:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی.................................60
جدول4-7:توزیع میانگین، حداقل و حداکثر وضعیت سنی دو گروه دختران فراری و عادی.....................................................60
جدول4-8:میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات متغیرهادرآزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی............61
جدول4-9:نتایج مربوط به آزمون باکس برای متغیر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان..........................................................62
جدول4-10:نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی.............................................................................................................................................................................62
جدول4-11:نتایج آزمون لوین بر روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی.........................63
جدول4-12:نتایج تحلیل واریانس چند متغیری روی میانگین مولفه های راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی........................................................................................................................................................................................64
جدول4-13:نتایج مربوط به آزمون باکس برای متغیر سبک های دلبستگی............................................................................65
جدول4-14:نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری روی نمرات سبک های دلبستگی و مولفه های آن در دختران فراری و عادی................................................................................................................................................................65
جدول4-15:نتایج آزمون لوین بر روی نمرات ابراز وجود در دو گروه دختران فراری و عادی..................................................66
جدول4-16:نتایج آزمون t مستقل نمرات ابراز وجود در دو گروه دختران فراری و عادی........................................................66
جدول4-17:توزیع فراوانی منبع کنترل در دو گروه دختران فراری و عادی..............................................................................67
جدول4-18:نتایج آزمون مجذور کای نمرات منبع کنترل دردو گروه دختران فراری و عادی..................................................67
منبع:
منابع و مأخذ
1- آلن آُ. ر. ، 1975، روانشناسی شخصیت (نظریه ها و فرایند ها)، ترجمه سیاوش جمالفر، 1373، چاپ اول، تهران: انتشارات بعثت.
2- آلن راو،1370، اختلالات روانی کودکان و نوجوانان، تهران: انتشارات رشد، 1370.
3- احدی، حسن؛ لطفی کاشانی، فرح، 1386، ویژگی های شخصیتی دختران فراری و عادی، روان شناسی کاربردی، دوره ی اول، شماره ی 4، تابستان 1386.
4- احدی، حسن؛ محسنی، نیکچهر،1370، روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی)، چاپ اول، تهران: نشر بنیاد، 1370، ص 11.
5- احمدی، احمد؛ باغبان، ایران؛ بهرامی، فاطمه؛ صالحی، اعظم، 1390، رابطه بین راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی با توجه به عوامل فردی و خانوادگی، فصلنامه مشاوره و روان درمانی خانواده، سال اول، شماره 1، ص. 1-18.
6- اسپالدینگ، جریل، ال، 1377، انگیزش در کلاس درس، ترجمه بیابانگرد و نایینیان، تهران : انتشارات مدرسه.
7- امیری، م، 1389، مهارت های زندگی، تهران: انتشارات آوای کلار.
8- بازیاری میمندی، مهتاب؛ رسول زاده طباطبایی، کاظم؛ آزادفلاح، پرویز، 1382، بررسی مقایسه ای عوامل تنیدگی زا و شیوه ای مقابله با آن در دختران فراری و عادی شهر تهران، مجله ی روان شناسی، سال هفتم، شماره ی 4، زمستان 1382.
9- برک، لورا، 2001، روانشناسی رشد، ترجمه یحیی سید محمدی، 1383، جلد اول، تهران: نشر ارسباران.
10- بیگی، پروین، 1390، مقایسه اثربخشی آموزشهای شناختی-رفتاری و مهارتهای تنظیم هیجان بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل.
11- بهارلویی، مهناز، 1377، رابطه کمال گرایی، هماهنگی مولفه های خودپنداشت و جایگاه مهار با اضطراب اجتماعی در دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با توجه به نقش تعدیل کننده حمایت اجتماعی، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
12- بیابانگرد، اسماعیل، 1378، روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان، چاپ پنجم، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
13- پاکدامن، شهلا، 1380، بررسی ارتباط بین دلبستگی و جامعه طلبی در نوجوانی، پایان نامه ی دکترای روانشناسی، دانشگاه تهران.
14- حاج امینی، زهرا؛ اجلی، امین؛ فتحی آشتیانی، علی؛ عبادی، عباس؛ دیبانی، مارال؛ دلخوش، مرجان، 1387، بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر واکنش هیجانی نوجوانان، مجله علوم رفتاری، دوره ی دوم، شماره 3.
15- حسنی، جعفر؛ آزاد فلاح، پرویز؛ رسول زاده طباطبایی،کاظم؛ عشایری، حسن، 1387، بررسی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر اساس روان نژدگی گرایی و برون گرایی، فصلنامه تازه های علوم شناختی، سال دهم، شماره4، 13-1.
16- حسینیان، سیمین؛ زهرایی، شقایق؛ خدابخشی کولایی، آناهیتا، 1384، مقایسه و ارتباط عملکرد خانواده و سلامت روانی نوجوانان فراری از خانه با نوجوانان عادی، تازه ها و پژوهشهای مشاوره، شماره 16، 46-25.
17- حمیدی، فریده؛ افروز، غلامعلی؛ کیامنش، علیرضا؛ رسول زاده طباطبایی، کاظم، 1383، بررسی ساخت خانواده ی دختران فراری و اثر بخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تغییر آن، مجله ی روانشناسی 30.
18- خلعتبری، جواد؛ قربان شیرودی، شهره؛ رهبر طارسری، خدیجه؛ کیخای فرزانه، محمد مجتبی، 1389، مقایسه ی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ابراز وجود و سلامت روان دانش آموزان کم توان ذهنی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، سال اول، شماره 4، زمستان 1389، صص 71-86.
19- خدیوی، اسداله؛ وکیلی مفاخری، افسانه، 1390، رابطه بین انگیزه پیشرفت، منبع کنترل، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول متوسطه نواحی پنج گانه تبریز، مجله علوم تربیتی، سال چهارم، شماره 13، بهار 1390، ص.ص، 66-45.
20- دادستان، پریرخ، 1382، روانشناسی جنایی، تهران: سمت.
21- رسول زاده طباطبایی، کاظم؛ بشارت، محمد علی؛ بازیابی، مهناز، 1384، بررسی مقایسه ای ویژگی های شخصیتی، شرایط اجتماعی و اقتصادی دختران فراری و دختران غیر فراری، ماهنامه علمی- پژوهی دانشگاه شاهد، شماره 10، 34-23
22- زواره ای، فاطمه، 1380، بررسی علل خانوادگی و اجتماعی فرار دختران از منزل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی ایران.
23- سامانی، سیامک، 1384، همبستگی خانوادگی و استقلال عاطفی در دختران فراری از خانه، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، پاییز 1385، ص: 258- 262
24- سامانی، سیامک؛ صادقی، لادن، 1389، بررسی کفایت روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان، مجله روش ها و مدل های روانشناختی، شماره 1، 62-51.
25- سعیدی، محمد، 1372، بررسی علل فرار نوجوانان از خانه، تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
26- شارف، ر. د، 1384، نظریه های روان درمانی و مشاوره، ترجمه فیروز بخت، چاپ دوم، تهران: انتشارات رسا.
27- شعاع کاظمی، مهرانگیز، 1391، آسیب های اجتماعی (نو پدید) با تاکید بر تئوری های زیر بنایی و راهکارهای مقابله ای، تهران: آوای نور.
28- شولتز، داون و الن شولتز، سیدنی، 1380، نظریه های شخصیت، مترجم: یحیی سید محمدی، تهران: انتشارات نشر ویرایش.
29- شیخ، محمود؛ یوسفی، بهرام؛ حسنی، زهره؛ زپویار، فرزاد، 1385، بررسی و مقایسه منبع کنترل و احساس تنهایی در بین دختران ورزشکار و غیر ورزشکار، پژوهش در علوم ورزشی، شماره دهم، ص 135-125.
30- صمدی راد، انور، 1381، بررسی عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر بر فرار دختران از خانه، خلاصه مقالات اولین همایش ملی آسیبهای اجتماعی در ایران، ناشر: دبیر خانه همایش.
31- طهرانی زاده، مریم، رسول زاده طباطبایی، کاظم، آزاد فلاح، پرویز،1384، بررسی مقایسه ای نگرشهای ناکارآمد در دختران فراری و عادی، فصلنامه ی علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال پنجم، شماره 19، 1384.
32- عبدی، سلمان؛ جلیل باباپور، خیرالدین؛ فتحی، حیدر، 1389، رابطه سبک های تنظیم هیجان شناختی و سلامت عمومی دانشجویان، مجله علوم پژوهشی دانشکده علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال هشتم، شماره 4، صفحات 258-264.
33- فراهانی، محمدتقی، 1378، روا نشناسی شخصیتنظریه، تحقیق، کاربرد ، تهران : دانشگاه تربیت معلم.
34- قاسم زاده نساجی، سوگند؛ پیوسته گر، مهرانگیز؛ حسینیان، سیمین؛ موتابی، فرشته؛ بنی هاشمی، سارا، 1389، اثربخشی مداخله شناختی-رفتاری بر پاسخ های مقابله ای و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان. مجله علوم رفتاری، دوره چهارم، شماره اول، بهار، ص 43-35.
35- قاسمی، طاهره، 1375، بررسی ارتباط بین منبع کنترل و شیوه های مقابله و نیمرخ های روانی دختران در نظام جدید آموزش و پرورش در شهر تهران، پایان نامه ارشد، روانشناسی، دانشگاه الزهرا(س).
36- کرین، و، 1943، نظریه های رشد، ترجمه خوی نژاد، ر، رجایی، ع، 1384، چاپ اول، تهران، انتشارات رشد.
37- کرین، و، 1943، پیشگامان روانشناسی رشد، ترجمه فربد فدایی، تهران: انتشارات اطلاعات.
38- ماسن، پ، کیگانف ج، هوستون، آ، کارول، ج، کانجر، ج، 1985، رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، 1380، چاپ چهارم، تهران : نشر مرکز.
39- محمدخانی، شهرام، 1386، عوامل روانی و اجتماعی موثر در فرار دختران از خانه، فصلنامه رفاه اجتماعی، (25) 6 : 147-168.
40- مطهری، مرتضی، 1361، انسان و سرنوشت، تهران: انتشارات صدرا.
41- مظاهری، م، 1379، نقش دلبستگی بزرگسالان در کنش وری ازدواج، تهران: نشریه روانشناسی (3)4، 286-318.
42- معظمی گودرزی، بهمن، 1380، بررسی تاثیر آموزش تنش زدایی تدریجی و مهارت های مقابله ای و حل مساله بر میزان تنیدگی و شیوه های مواجهه دختران فراری، پایان نامه ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
43- منصور، محمود؛ دادستان، پریرخ، 1379، روانشناسی ژنتیک 2 ، تهران: انتشارات رشد.
44- میرزمانی، م؛ کاووسی، ر؛ بشارت، محمدعلی،1383، ویژگیهای زمینه ای دختران و زنان گریزان از خانه تحت پوشش مراکز بازپروری سازمان بهزیستی تهران، فصلنامه تازه های رواندرمانی، سال نهم، شماره 33 و34 : ص 41-52 .
45- میر هاشمیان، حمیرا، 1378، تاثیرات اعتقادات مذهبی در شکل گیری منبع کنترل و نیم رخ روانی دانشجویان دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی ، 1378؛ 8: 76-69.
46- نادری، فرخ؛ برومند نسب، مسعود؛ ورزنده، مهتاب، 1388، تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب و ابراز وجود دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بهبهان، یافته های نو در روانشناسی، 1388.
47- نیسی، عبدالکاظم؛ شهنی ییلاق، منیجه، 1380، تاثیر آموزش ابراز وجود بر ابراز وجود، عزت نفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانش آموزان پسر مضطرب اجتماعی دبیرستانی شهرستان اهواز، مجله ی علوم تربیتی روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ی سوم، سال هشتم، شماره های 1 و 2، ص 30-11.
48- هلمز، ج، 1993، نظریه دلبستگی: مبنای زیست شناختی روان درمانگری، ترجمه محمد علی بشارت، 1379، فصلنامه تازه های روان درمانی، سال چهارم، شماره 13 و 14.
49- یار یاری، فریدون؛ مرادی، علیرضا؛ یحیی زاده، سلیمان، 1386، رابطه هوش هیجانی و منبع کنترل با سلامت روانشناختی در بین دانشجویان دانشگاه مازندران، مطالعات روانشناختی، دوره 3 ، شماره 10 ، 40-21.
50- یوسفی، فریده، 1385، بررسی رابطه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال ششم، شماره4، 892 -871.
51- Abbott, B.V. 2005. Emotion dysregulation and re-regulation: predictors ofrelationship intimacy and distress.[PhD thesis].Texas A & M University.
52- Ainsworth, M., D. Belhar, M. C., Waters, E., Wall, S. 1978. Patterns of attachment: A psychological Study of the strange situation. Ltillsdale, NJ: Erlbaum.
53- Alberti, R., Emmones, M., L. 1977. Your perfect right: Human Sciences Press.
54- Alberti, R., Emmones, M. 1982. Your perfect right: A guide for ssertive living (4t eds).Impact, Sun Luis Obispo, California.
55- Aldao, A., Nolen- Hoeksema, S. 2010. Specificity of cognitive emotion regulation strategies: A trandiagnostic examination.Behaviour Research and Therapy. 48: 974-983.
56-Allen, J.P., & et al.1998.Attachment and adolescent psychosocial functioning. Child Development, 69: 1406–1419.
57- Allen, J.P. & et al. 2002.Attachment and autonomy as predictors of the development of social skills and deviance during mid-adolescence. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 70: 56-66.
58- Allen, J.P. & et al. 2005. The two faces of adolescents’ success with peers: Adolescent popularity, social.
59- Anderson, C. A., Miller, R. S., Riger, A. L., Dill, J. C., Sedikides, C. 1994. Behavioural and characterological styles as predictors of depression and loneliness: review, refinement, and test. Journal of Personality and Social Psychology, 66: 549–558.
60- Arrindell, W. A., Sanderman, R., Hageman, W. J., Pickersgill, M.J. 1991. Correlatesof assertiveness in normal and clinical samples: A multidimensional approach.Behavior Research and Therapy. Vol. 12 (4): 153-282.
61- Arthur, P. J., Waugh, R. 2009. Status Offenses and the Juvenile Justice and Delinquency Prevention act The Exception that Swallowed the Rule, Journal for Social justice, Vol, 7: 555-576.
62- Azais, F., Granger, B., Debray, Q., Ducroix, C. 1999.Cognitive and emotional approach to assertiveness. Encephale, 4: 353-355.
63- Baron, R. B., and Byrne, D. 1997. Social psychology: understanding Human interaction, Boston: Allyn and Bacon.
64- Beauregard, M., Lévesque, J., Bourgouin, P. 2001. Neural Correlates of Conscious Self-Regulation of emotion. The Journal of Neuroscience, 21: RC165:1-6.
65- Beck, A. T., 1991.Motivation, Theories, and Principle, Prentice-Hall, Inc.
66- Berlin, I. J., Cassidy, J., & Belsky, J. 1995. Loneliness in young children and infant-mother attachment: A longitudinal study. Merrill-Palmer Quarterly, 41: 91-103.
67- Besharat, M. A., Golinejad, M., Ahmadi, A. A. 2000 [Relationship between attachment styles and personal problems]. Journal of psychiatry and clinical psychology ; 8(4): 74-81. (Persian)
68- Bowlby, J. 1969.Attachment and loss. London: The Hogarth Press and Institute of Psycho Analysis.1969; 125.
69- Bowlby, J. 1973. Attachment and loss: separation. New York: basic books.1973; 113-119.
70- Bowlby, J. 1982. Attachment and Loss: Attachment. New York: Basic Books.
71- Bowlby, J. 1980. Attachment and Loss: Loss, Sadness and Depression. New York: Basic Books.
72- Bowlby, J. 1960. Grife and mourning in infancy and early childhood psychology. Psychanalytic study of the child, 15: 9-52.
73- Bowlby, J. 1979.The child Attachment. New York: basic books.
74- Bowlby, J. 1958.The natures ofchilds tie to his mother.International Journal of Psychoanalysis. 39: 350-373.
75- Bowlby, J. 1988.A secure base.Clinical implications of attachment theory. London: Routledge.
76- Bowlby, J. 2006.[Attachment theory, Elite psychology and education]. Safarzadeh Khoshabi K, Abohamzed E. (translators). 1 ed. Tehran: Danjeh: 32-135 (Persian).
77- Brannon, L., feist, J. 2000. Health psychology: An introduction to behavior and health (pp. 82-104). Belmont, CA: Wadsworth.
78- Bruce, D., Roy, y., Adrian, F. 2002.The Influence of type behariour and locus of control upon jop satisfaction and occupational health Personality and indiridual Differences, 33: 1361.
79- Campos, J. J., Carl, b. F., Camras, L., 2004.On the nature of emotion regulation. Child development, 75: 377-394.
80- Carver, C. S., Scheier, M. F., Weintraub, J. K. 1989.Assessing coping strategies: a theoretically based approach. Journal of Personality and Social Psychology, 56: 267–283.
81- Cassidy, J., Shaver, P.R. 2008. Handbook of attachment: theory, research, and clinical applications. New York: Guilford Press.
82- Collins, N.L., Cooper, L., Albino, A., Allard, L. 2002 Psychosocial vulnerability from adolescence to adulthood: A prospective study of attachment style differences in relationship functioning and partner choice. J Pers 2002; 70(6): 965-1007.
83- Cole, P. M., Martin, S. E., Dennis, T. A., 2004. Emotion regulation as a scientific construct: Methodological challenges and directions for child development research. Child development, 75: 317-333.
84- Cooner, M. U. 2001.Understanding and Preventing Teenage Runaways. Counseling. org.
85- Derks, W., Leeuw, J. R., Hordijk, G. J., Winnubst, J. A. 2005.Differences in coping style and locus of control between older and younger patients with head and neck cancer. Clin Otolaryngol 2005; 30(2):186-192.
86- Farrow, J. A., Deisher, R.W., Brown, R., Kulig, J. W. and Kipke, M. D. 1992. Health and health needs of homeless and runaway youth.A position paper of the Society for Adolescent Medicine. Journal of Adolescent Health, 13(8): 717-726.
87- Flangan, C. 1999. Early Socialization: sociabity and attachment. New York. Ng. us: Koutledge.
88- Fox, N. A., Hane, A. A. 2008.Studing the Biology of Human Attachment. In Cassidy, J, Shaver, PR. Handbook of Attachment: Theory, Research and clinical Application.New York and London. Guilford.Press. PP.23-47.
89- Gary, F., Moorhead, J., Warren, J. 1996.Characteristics of troubled youth in shelter. Archives of Psychiatric Nursing, 10: 41-48.
90- Garnefski, N., Baan, S, & Kraaij, V. 2003.Relationship between cognitive start gies of adolescents and depressive symptomatology across type of life evdnt. Journal of youth and Adolescen, 32: 401-408.
91- Garnefski, N., Kraaij, V. 2006. Relationship between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: a comparative study of five specific samples.Personality and Individual Differences, 40:1659- 1669.
92- Garnefski, N., Kraaij, V., Spinhoven, Ph. 2001.Negative life events, cognitive emotion regulation and depression. Personality and Individual Differences, 30: 1311-1327.
93- Garnefski, N., Kraaij, V., Spinhoven, Ph. 2000.Negative life events, cognitive emotion regulation and depression. Personality and Individual Differences, 30: 1311–1327.
94- Garnefski, N., Kraaij, V., Spinhoven, P. 2002. CERQ: Manual for the use of cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Leiderdorp, The Netherlands: DATEC.
95- Garnefski, N.S., Kraaij, V. 2003.Relationships between cognitive strategies of adolescents and depressive symptomatology across different types of life events. J Youth Adolesc, 2003; 10 (32):401-8.
96- Garnefski, N., Rieffe, C., Jellesman, F., Terwogt, M. m., Kraaig, V. 2007.Cognitive emotion regulation strategies and emotional problems in 9-11-yearold children. Europan Child Adolescent Psychiatry, 16: 1-9.
97- Goleman, D. 1995.Emotional Intelligence. N Y: Bantam Book.
98- Gross, J. J. 1998. The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299.
99- Gross, J.J. 1999. Emotion regulation: Past, present, future. J of Cognitive and emotion, 1999; 13 (5): 551-573.
100- Gross, J. J., 2001. Emotion regulation in adulthood: timing is everything. Current Directions in psychological science, 10: 214-219.
101- Gross, J. J., 2002.Wise Emotion regulation. In L. felderman Barrett & P. Salorey (ED), The Wisdom of fillings: Psychological Processes in emotion intelligence. New Yourk: Guilford, 297-318.
102- Gross, J. J., & Munoz, R. F., 1995.Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2: 151-146.
103- Gross, J. J., & Thompson, R. A., 2007. Emotion regulation: Conceptual foundation.In J. J. Gross(Ed), handbook of emotion regulation, 3-27.
104- Gross, J.J., John, O.P. 2003. Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for and Affect, relationships, and well- being. Journal of Personality and Social Psychology, 2003; 85 (2): 348- 362.
105- Harris, T. 2004.Implication of attachment theory for working in psychotherapy. Int fourm psychoanal, 13: PP: 134-161.
106- Harris, C., Linda, O. & Pamela, M. 2002. Situation and Personality correlates of psychological Well-Being: Social Activity an personal, Control.
107- Harlow, H. F., Harlow, M. K. 1969.Effect of various mother- infantrelationship on rhesus monkey behaviors.In B. M. foss (Ed.).Determinants of infant behavior (vol. 4). London: Methuen.
108- Hazan, C., Shaver, P., 1987. Romantic love conceptualized and attachment process.Journal of personality and social psychology, 52: 511- 524.
109- Jahanbakhsh, M. 2010. Effect of attachment based therapy on behavioral problems in girl students of primary schools in Isfahan [Thesis]. Isfahan: Isfahan University; 2010.
110- Jih, C. S., Sirgo, V. I., Thomure, J. C. 1995.Alcohol consumption, Locus of control, and self-esteem.Of high school and college students. Psychological Reports, 76: 851-859.
111- Kafetsios, K. 2004.Attachment and emotional intelligence abilities across the life course. Personality and Individual Differences, 37:129-145.
112-Khetrapal, N. 2009.The early attachment experience of psychopathology. Interperson. 2009; 3(1): 1-13.
113- Kirkcaldy, D., Shepard, J. Furnham, F. 2002. The influence of type A behavior and locus of control upon job satisfaction and occupational health. Personality and individual differences, 33: 1361-1371.
114- Klein, J.D., Keller, J.M. 1996.Influence of student ability, locus of control and type of instructional control on performance and confidence, Journal of educational research, Vol.82, No.1-4, pp.30-48.
115- Kraaij, V., Pruymboom, E., Garnefski, N. 2002. Cognitive coping and depressive symptoms in the elderly: A longitudinal study.Aging Ment Health. 2002; 4(6): 275-81.
116- Krouse, N., Show, B. 2000.Specific feeling of control and mortality. School of public health university of Michigan.
117- Kurtz, D. P., Lindsey, E. W., Jarvis, S. and Nackeud, L. 2000. How Runaway and Homeless Youth Navigate Troubled Waters; The Role of Formal and Informal Helpers, Child and Adolescent Social Work Journal. Vol. 17: 115-141.
118- Kuscu, M. K., Dural, U., Onen, P., Yasa, Y., Yayla, M., Basaran, G., Turhal, S., Bekiroğlu, N. 2009.The association between individual attachment patterns, the perceived social support, and the psychological well-being of Turkish informal caregivers. Psycho-oncology, 18(9): 927- 935.
119- Lange, A., Jakubowski, P. 1979.Responsible assertive behavior. Rescarch Pres, Champaign, IIIinois.
120- Lee, T. R., Mancini, J. A. (1982).Locus of control and premarital sexual behaviors.Psychological Reports.49, 882.
121- Levenson, R.W. 1999.The intrapersonal functions of emotion. J of Cognitive and Emotion 1999; 13 (5): 481-504.
122- Lewis, M. 1991. Child and adolescent psychology a comprehensive text book, Londom, Kowkab publisher.
123- Linley, P.A., Joseph, S. 2004. Positive change following trauma and adversity: A review. J Trauma Stress 2004; 17: 11-21.
124- Lauritsen, J. L. 1993.Siblingresemblance in juvenile.Delinquency. Criminology, 31: 387-406.
125- Lyn, M. 2002.The Lost child from lost child EBS (Emergency BroadcastSystem). Http://www.Covenanthouse.org/Runaways.
126- Main, M., Solomon, J. 1986. Discovery of an insecure disorganized disoriented attachment pattern: Procedures, findings and implications for the classification of behavior.In T. B. BRAZELTON., & M. Yogman (Eds).Affective development in infancy (PP, 95-124). Norwood, NJ: Alex.
127- Malekpour, M.2007.Effects of attachment on early and later development. Br J dev disab. 2007; 53(105):8195.
128- Malos, E., Hague, G. 1997.Women, housing, homelessness and domestic violence.Women Studies International Forum, 203: 397-409.
129- Marsh, P. & et al. 2003.Attachment, autonomy and multifinality in adolescent internalizing and risky behavioral symptoms. Development and Psychopathology, 15: 451-467
130- Maltby, J., Day, L., Macaskill, A. 2007. Personality, Individual Differences and Intelligence, Harlow: Pearson Prentice Hall, ISBN0-13- 12976-0.
131- Marte, R. M. 2008. Adolescent Problem Behaviors Delinquency: Aggression, and Drug Use, LFB Scholarly Publishing LLC, New York.
132- Matas, L., Arend, R. A., Srouf, L. A. 1978.Continuity of adoption in the second year.The relationship between quality of attachment and later competence. Child Development, 49: 547-556.
133- Mc Gee, R., Wolf, D., and Olson, J. 2001. Multiple Maltreatmen, Attribution of blame, and Adjustment among adolscents, Development and Psychopathology, 13: 827-846.
134- Neisi, E., Shahni Yeilagh, M. 2001.Effectiveness of assertion, self esteem, social anxiety and mental health training on socially anxious male highschoolers in Ahvaz.Journal of Psychology and Educational Science, Shahid Chamran University of Ahvaz.
135- Ostrov, J. M., Pilat, M. M., Crick, N. R. 2006. Assertion strategies and aggression during early childhood: A short-term longitudinal study. Early Childhood Research Quarterly, 21: 403-416.
136- Pegg. R., Ashbridge, D., Cullough, M. 1994.The effect of self esteem, family structure, locus of control and career goals on adoleseent. Adolescence. 1994; 29 (115): 605-610.
137- Peled, E., Cohavi, A. 2009. The Meaning of Running Away for Girls, Child Abuse & Neglect, Vol, 33: 739-749.
138- Randy, L.S., Michelle, J. 2008.Exploring the Effects of Social Skills Training on Social Skill- Development on Student Behavior.National Forum of Special Education Journal.
139- Ravicz, S. 1998. High on stress: A woman’s guide to optimizing the stress in her life. Oakland, California: New Harbinger Publication Inc.
140- Reeh. H. E; Hiebert. B; et.al. 1998. “Adolescence health: The relatonship between health locus of control, beliefs and behaviors.” Journal of Euuidance & counseling. 13 (53). 7-23.
141- Ribeiro, M. O. 2008.Street children and their relationship with the police. International Nursing Review, 55: 89-98.
142- Roberts, J.E., Gotlib, I.H., Kassel, J.D. 1996. Adult attachment security and symptoms of depression: The mediating roles of dysfunctional attitudes and low self-esteem. J Pers So Psychol. 1996; 59: 981-6.
143- Rosenthal, D., Mallett, S., Myers, P. 2006. Why do homeless young people leave home? Australian and New Zealand, Journal of Public Health, 30: 281-185.
144- Rutter, J.B., Hochreich. 1975. Personality, Unitet States of American, Scott, Faresman and company, pp.93-112.
145- Rutter, I. B. 1966. Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement. Psychological Monographs, 80 No. 609.
146- Ryan, C., Martin, Eric, R. D. 2005. Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger.Personality and Individual Differences, 39:1249–1260.
147- Safford, S.M.2002.The relationship of attachment style and cognitive style to depression, anxiety and negative affectivity.Ph.D.Dissertation. Temple University, 2002: 12-46.
148- Seligman, M. E. 1975. Helpessness: on depression, and death. Sanfrancisco: W. H. Freeman.
149- Schwartz, S.2000.Abnormal psychology. Mountain view, CA: Mayfield publishing.Company.
150- Shaffer, D. R. 2000.Social & Personality development. CA: Wadsworth.
151- Shaver, P., Miculincer. M. 2005. Attachment theory and serch: Resurrection of the psychodynamic approach to personality. Gournal of Research in personality, 39: PP: 22-45.
152- Sherman, S. S., Plitt, S., UL Hassan, S., Cheng, Y., & Zafar, S.T. 2005.Drug use, street survival, and risk behaviors among street children in Lahore, Pakistan. Journal of Health: Bulletin of New York Academy of Medicine, 82: 113-124.
153- Skinner, B. F. 1971.Beyond freedom and dignity.new Yourk; Knopf.
154- Spaeth Cherry, S. 2003. TEEN THREAT: Im going to runaway.http:I www.Family Fun.Go.Com.
155- Shaliza, S. 2001 A potential clinical approach to decreasing behavior in adolescents.Dissertation of psychology; California school of professional psychology.
156- Tavakoli, S., Lumley, M., & Hijazi, A. 2009. Effects of assertiveness training and expressive writing on acculturative stress in international students: A randomized trial Journal of Counseling Psychology, 56 (4): 590-596. (Persian).
157- Thompson, R. A. 1994. Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59: 25-52.
158- Thompson, R. A. 2008. Early attachment and later development familiar: questions, new answers in Cassidy and Shaver (Eds).Handbook of attachment. 2 ed. New York: Guilford; 2008.
159- Tyler, K. A., Bersani, E. 2008. A Longitudinal Study of Early Adolescent Precursors to Running Away, Journal of Early Adolescence, Vol. 28: 230-251.
160- Van Oudenhoren, J. P., Vander Zee, K. I. 2002.Predicting multicultural effectiveness of international student: The Multicultural Personality Questionnaire. International Journal of Intercultural Relation, 26:677-694.
161- Vims, B. Pina, W. 2010. The assessment of emotion regulation: Improving construct validity in research on psychopathology in yoth.Journal of psychological Behavior assessment, published onloin. 10(1): 169-178. 65: 12-35.
162- Yoo, S.H., Matsumoto, D., Le Roux, J.A. 2006.The influence of emotion recognition and emotion regulation on intercultural adjustment. International Journal of Intercultural Relation, 30: 345-363.
163- Zhange, X., Chen. C. 2010. Reciprocal Influenes between parents perceptions of Mother- Child and Father- Child Relationships: A shortterm longitudinal study in Chinese preschoolers. The Journal of Genetic Psychology, 111(1): 22-34.