فهرست:
فهرست مطالب
عنوان......................................................................................................................................... صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
چکیده.............................................................................................................................................. 1
مقدمه................................................................................................................................................ 3
بیان مساله.......................................................................................................................................... 4
اهمیت وضرورت............................................................................................................................... 6
اهداف پژوهش................................................................................................................................... 9
فرضیه های پژوهش............................................................................................................................ 9
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها...................................................................................................... 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه.............................................................................................................................................. 13
عملکرد تحصیلی............................................................................................................................. 13
انگیزه.............................................................................................................................................. 13
انگیزه پیشرفت............................................................................................................................... 14
انگیزه تحصیلی................................................................................................................................ 15
پیشرفت تحصیلی............................................................................................................................ 15
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی....................................................................................................... 19
روش تدریس.................................................................................................................................. 21
عوامل موثر بر تدریس...................................................................................................................... 21
روش تدریس سنتی.......................................................................................................................... 22
روش تدریس فعال.......................................................................................................................... 22
مقایسه روش سنتی و فعال................................................................................................................ 23
دیدگاه ساخت گرا............................................................................................................................ 25
ساخت گرایی چیست؟..................................................................................................................... 26
اصول روش تدریس ساخت گرایی.................................................................................................... 26
هدف روش تدریس ساخت گرایی.................................................................................................... 28
مفاهیم اساسی روش تدریس ساخت گرایی........................................................................................ 28
مفهوم ساخت.................................................................................................................................. 29
مفهوم دانش سازی یا ساخت دانش................................................................................................... 29
مفهوم واقعیت.................................................................................................................................. 29
مراحل اجرایی روش تدریس ساخت گرایی....................................................................................... 29
نکات اساسی الگوی تدریس 5E....................................................................................................... 30
محاسن ومحدودیت های استفاده از روش ساخت گرا......................................................................... 31
مبانی نظری هوش معنوی.................................................................................................................. 33
تعریف هوش................................................................................................................................... 33
تعریف معنویت................................................................................................................................ 34
همپوشی بین معنویت و مذهب.......................................................................................................... 34
دیدگاه های روانشناسانه به معنویت.................................................................................................... 35
فاکتورهای هوش از نظر گاردنر......................................................................................................... 36
چهارچوب نظری هوش معنوی.......................................................................................................... 37
هوش معنوی از دیدگاه نسبی............................................................................................................. 37
مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر............................................................................................. 38
مولفه های هوش معنوی.................................................................................................................... 39
سلامت روان................................................................................................................................... 38
دیدگاه های مربوط به سلامت روان.................................................................................................... 41
سلامت روان و بیماری روانی............................................................................................................ 43
خلاصه ای از تعریف بهداشت روانی بر اساس مکاتب مختلف روانشناسی............................................ 44
نظریه های مربوط به سلامت روان..................................................................................................... 44
سطح نیازهای بدنی........................................................................................................................... 47
نیازهای اجتماعی.............................................................................................................................. 48
نیازهای فردی.................................................................................................................................. 48
شخصیت سالم از دیدگاه فرانکل........................................................................................................ 49
خصوصیات اشخاص سالم از دیدگاه فرانکل....................................................................................... 49
شخصیت سالم از دیدگاه پرلز............................................................................................................ 50
خصوصیات انسان سالم از دیدگاه پرلز............................................................................................... 50
شخصیت سالم از دیدگاه یونگ......................................................................................................... 51
انسان سالم از دیدگاه یونگ............................................................................................................... 51
رابطه بین مثبت اندیشی و سلامت روانی از دیدگاه اسلام..................................................................... 52
کارآمدی و سلامت روان................................................................................................................... 52
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور.............................................................................................. 55
تحقیقات انجام شده در داخل کشور................................................................................................... 56
جمع بندی....................................................................................................................................... 58
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه.............................................................................................................................................. 61
روش پژوهش................................................................................................................................. 61
جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری.................................................................................. 61
ابزار گرداوری اطلاعات.................................................................................................................... 61
روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................ 64
ملاحظات اخلاقی............................................................................................................................ 65
فصل چهارم: یافته های پژوهش
یافته های توصیفی............................................................................................................................ 67
یافته های استنباطی........................................................................................................................... 68
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه پژوهش............................................................................................................................... 74
بحث و نتیجه گیری.......................................................................................................................... 74
محدودیت های پژوهشی.................................................................................................................. 78
پیشنهاد های تحقیق.......................................................................................................................... 79
پیشنهادهای کاربردی........................................................................................................................ 79
پیشنهادهای پژوهشی........................................................................................................................ 79
منابع و ماخذ................................................................................................................................... 80
منابع لاتین(References)............................................................................................................... 87
پیوست
پرسشنامه هوش معنوی..................................................................................................................... 95
پرسشنامه سلامت روان..................................................................................................................... 98
بروندادهای SPSS......................................................................................................................... 101
چکیده لاتین(Abstract)............................................................................................................... 108
فهرست جداول
عنوان......................................................................................................................................... صفحه
3-1- پایایی پرسشنامه هوش معنوی و ابعاد آن توسط اسفندیاری....................................................... 87
4-1- بررسی میانگین و انحراف استاندارد هوش معنوی و ابعاد آن...................................................... 94
4-2- بررسی میانگین و انحراف استاندارد سلامت روان و ابعاد آن...................................................... 95
4-3- بررسی میانگین و انحراف استاندارد عملکرد تحصیلی............................................................... 95
4-4- ضریب همبستگی بین سلامت روان و هوش معنوی با عملکرد تحصیلی..................................... 96
4-5- ضریب همبستگی بین ابعاد سلامت روان با عملکرد تحصیلی.................................................... 97
4-6- ضریب همبستگی بین ابعاد هوش معنوی با عملکرد تحصیلی..................................................... 98
4-7- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین ابعاد سلامت روان و عملکرد تحصیلی........................ 99
4-8- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین ابعاد هوش معنوی و عملکرد تحصیلی...................... 100
4-9- جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی...... 101
منبع:
ابع و ماخذ
اتکینسون،د.(1993).زمینه روانشناسی، ترجمه: یحیی سید محمدی (1378)، جلد 2، تهران. اتنتشارات رشد، چاپ ششم.
امانی طهرانی، محمود.(1380). دو دیدگاه طیفی نه دیدگاه قطبی در روش یاددهی یادگیری علوم تجربی بر مبنای طرح جدید آموزش علوم، نشریه رشد آموزش ابتدایی، ویژه نامه آموزش علوم
انصاری، اکبر. (1389). بررسی تاثیر هوش هیجانی بر عملکرد فروشندگان، همایش ملی هوش سازمانی، 29 و 30 اذرماه 1389.
آزاد، ح.(1375). آسیب شناسی روانی، تهران، انتشارات بعثت.
باقری،مسعود.(1391). بررسی رابطه بین هوش معنوی با خلاقیت و انگیزه پیشرفت مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه یک کرمان،کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
بود وآلن، خلاقیت در آموزشگاه، مترجم: خانزاده. (1385).، انتشارات جهر تهران.
بیابانگرد، اسماعیل. (1378). روش های پیشگیری از افت تحصیلی،انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
بیرامی،منصور؛ هاشمی تورج؛ قهرمانزاده،علی؛ علائی،پروانه (1390). بررسی رابطه سلامت روانشناختی و هوش هیجانی با فرسودگی شغلی در پرستاران بیمارستانهای دولتی تبریز،مجله تحقیقات علوم رفتاری،دوره 9؛ شماره 2: 1390
بیلر،رابرت.(1373). کاربرد روانشناسی در آموزش، مترجم: کدیور، پروین، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
پلاچیک،ر.(1987). ترجمه: رمضان زاده، (1366)، هیجانها و حقایق ونظریه ها، انتشارات معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی.
پناه، محمد.(1390). روش تدریس ساخت گرایی، نشریه رشد آموزش ابتدایی.
پیر خائفی، علیرضا.(1379). پرورش خلاقیت، تهران، رشد.
پیرخائفی، علیرضا.(1379). پرورش خلاقیت، تهران: رشد.
جویس، بروسی،ویل،مارشا،شاورز، بورلی، الگوهای جدید تدریس، ترجمه بهرنگی، محمدرضا. (1378). تهران: انتشارات گلچین.
حسین زاده تقوایی،م.(1388). اثر بخشی اجرای درمان هیجانی محور بر تغییر سبک دلبستگی وافزایش سازگاری زناشویی، رساله دکتر ی دانشگاه علوم وتحقیقات تهران.
حسینی، ایرج.(1388). دیدگاه ارزشیابی برای یادگیری، اصفهان، انتشارات آموخته.
حسینی،س.(1378). مفاهیم واهداف بهداشت روانی،فصلنامه علمی پژوهش اصول بهداشت روانی سال اول شماره 2.
حسینی، افضل السادات. (1387). یادگیری خلاق، کلاس خلاق، تهران، انتشارات مدرسه.
حسینی، سید سلیمان. (1385). بررسی رابطه خلاقیت و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان سال اول درودزن، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
حق جو،م.(1388). بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیت، سلامت روان با کار آفرینی در بین جوانان شهر مرودشت، پایان نامه کارشناسی ارشد، گروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
حقیقت، شهربانو. (1377). بررسی ویژگی های شخصیتی دانش آموزان خلاق و تعیین رابطه خلاقیت و جنسیت، طبع اجتماعی، هوش و پیشرفت تحصیلی، شورای تحقیقات استان فارس.
حقیقی، ج. موسوی، م.مهرابی زاده هنرمند، م، شلیده.(ک.(1385). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی وعزت نفس، دانش آموزان دختر سال اول مقطع متوسطه، مجله علوم تربیتی وروانشناسی، دوره سوم، سال سیزدهم، شماره 1 ص 78 – 61.
دهش،ز.(2008). بررسی تأثیر مشاوره تلفیقی (رفتاری وهیجان محور) بر کنترل عواطف دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کشکوئیه رفسنجان،پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
دیندارلو،سیاوش. مرتضایی، حدیثه. (1390). بررسی رابطه بین هوش معنوی و خلاقیت با توانمند سازی اعضای هیات علمی در دانشگاه ازاد واحد مرودشت،همایش ملی فیرو زاباد .
رابینز، استیفن.(1993). مبانی رفتار سازمانی، ترجمه پارساییان، علی،اعرابی،سیدمحمد (1387)،، تهران، تندیس، چاپ بیستم.
رحیمی، بهروز. (1387). مقایسه تاثیر روش تدریس مشارکتی همیاری با روش سخنرانی به خود پنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ازاد واحد مرودشت.
رسولی،ر.(2008). مداخله متمرکز بر هیجان برکاهش نا سازگاری زناشویی زوج های دارای فرزند بیمار مزمن،فصلنامه علمی پژوهشی انجمن مشاوره ایران شماره 27 ص 61 51
سارتر،ژ.پ. (1387) ترجمه: عباسپور تمیجانی،م (ح.(1366). طرحی درباب تئوری هیجانات،تهران؛ انتشارات مروارید.
ساعتچی، محمود. (1380). روانشناسی کاربردی برای مدیران،مؤسسه نشر ویرایش، تهران، ویرایش سوم.
ساعتچی، محمود. (1380). روانشناسی و بهره وری،تهران: موسسه نشر ویرایش.
ساعتچی، محمود. (1382). بررسی عوامل و موانع انسانی بهره وری از دیدگاه مدیران سازمانهای مشمول قانون تأمین اجتماعی، فصلنامه مدیریت، شماره 37 و 38.
سام خانیان، محمد ربیع. (1381). خلاقیت و نوآوری در سازمان و مدیریت آموزشی، تهران: اسپند هنر.
سلیمان نژاد، اکبر.شهرآرای، مهرناز. (1380). ارتباط منبع کنترل وخودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی، مجله روانشناسی وعلوم تربیتی، شماره 2.
سهرابی، فرامرز. (1385). مبانی هوش معنوی، فصلنامه سلامت روان، سال 1، شماره 1، 18-14
سیف، امان الله. (1378). روش ها و فنون تدریس، تهران، معاصر.
سیف، علی اکبر. (1380). روانشناسی پرورشی، تهران، انتشارات سمت.
شاملو،س.(1368).آسیب شناسی روانی، چاپ دوم – تهران انتشارات، رشد.
شاملو،س.(1378). بهداشت روانی، تهران، انتشارت رشد.
شاملو، س. (1369). بهداشت روانی، تهران، انتشارات، رشد.
شعاری نژاد، علی اکبر.( 1375). فرهنگ علوم و رفتاری،تهران: انتشار امیرکبیر.
شعبانی.(1372)روش تدریس سنتی
شفیع آبادی، عبدالله.(1369). نظریه های مشاوره و روان درمانی، مرکز نشر دانشگاهی، تهران.
شفیع آبادی، ع. ناصری، غ.(1380). نظریه های مشاوره وروان درمانی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، چاپ هشتم.
شولتز، د.(2008). روانشناسی شخصیت،ترجمه: سید محمدی، ی (1378). چاپ سوم تهران انتشارات نشر.
شیخی فینی، علی اکبر. (1381). تبیین و ارزیابی دیدگاه سازنده گرایی، مجله تازه های علوم شناختی، سال 4 شماره 3.
شیلنگ، ل.(1994) ترجمه: آرین، خ (1373). نظریه های مشاوره، تهران انتشارات اطلاعات.
شیخیزاده، فاطمه. (1387)، بررسی رابطه بین معنویت و دین، کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس، ماهنامه تدبیر، شماره 202.
صفوی.(1378)روش تدریس فعال.
طباطبائی بافقی، ملوک بیگم. (1378). مشارکت کارکنان در انتخاب مدرسه، فصلنامه مدیریت آموزش و پرورش، دوره ی 6 شماره 23 و 24.
عبدالله زاده، حسن.باقرپور، معصومه.بوژمهرانی، سمانه.لطفی، محدثه. (1388). هوش معنوی (مفاهیم، سنجش وکاربردهای آن)، تهران: انتشارات روان سنجی
عریضی، ح.ر، گل پور. (م.(1385). تفاوت افراد دارای هیجان های بالا وپائین در عملیات شناختی تجرید گزینشی، شخصی سازی وتعمیم دهی افراطی، فصلنامه پژوهش های روان شناختی دوره 9 شماره 3 و 4 ص 28 11
عسکری، محمد. (1386). تأثیر تألیف نوشتاری، فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال سوم، شماره اول، شماره 103 -102.
عسکری، محمود. (1387). برنامه توانمند سازی رویکردی جدید در مدیریت منابع انسانی، فصلنامه نظارت و بازرسی، سال دوم، شماره 4.
عصار زادگان، نرگس. (85). ویژگی الگوهای جدید یاددهی-یادگیری، مجله رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 6 ص 9.
عصاره، علیرضا. (1377). بررسی برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی کسب شده در دروس ریاضی دوره راهنمایی و شناسایی و تبیین عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر اساس چارچوب سومین مطالعه بین المللی ریاضیات وعلوم، رساله دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.
عصاره، علیرضا. (1385). دغدغه های خانواده، ماهنامه پیوند، شماره 242 ص 37-33.
غباری بناب، باقر؛ سلیمی، محمد، سلیانی، لیلا و نوری مقدم، ثنا. (1386). هوش معنوی، فصلنامه علمی- پژوهشی اندیشه ی نوین دینی، سال سوم، شماره ی دهم، 147-125.
فخری،ع.(1383). مدرسه مروج سلامت.دفتر پیشگیری ازسؤء مصرف مواد، آموزش وپرورش، انتشارات انجمن اولیا ومربیان.
فضلی خانی، منوچهر. (1378). روش های فعال تدریس، انتشارات تربیت.
قرآن کریم، ترجمه الهی قمشه ای، 1384، سوره 45، آیه 13، صفحه 25، انتشارات بنیاد معارف اسلامی.
کرمی، ا.(1380). فرم تجدید نظر شده Scl 90- R، مرکزنشر روان سنجی، دانشکده روانشناسی علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
کشمیری، مهدیه.عرب احمدی، فاطمه. (1386). هنجاریابی مقدماتی آزمون هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی شهر گرگان، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روان شناسی عمومی، دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر.
کومز، آرتور رایت. مترجم: فروش زاده، جواهر (1370). آموزش تخصصی معلمان، رشد ص 43.
کیوانفر، محمودرضا.(1381). بررسی تاثیر استفاده از روش های فعال تدریس در میزان موفقیت دانش آموزان، سازمان آموزش وپرورش اصفهان.
کاپلان، س. (2005) ترجمه: پورافکاری، ن (1384). خلاصه روانپزشکی؛ علوم رفتاری – روانپزشکی بالینی، تهران؛ شهرآب: آیندسازان.
گراث، م. (ک.(2005) ترجمه: پاشا شریفی، ح؛ نیکخو، م (1384). راهنمای سنجش روانی، برای روان شناسان، تهران سخن.
گلستانی،پور.(م.(1386). مقایسه عزت تنفس وسلامت روان دانش آموزان پسر ودختر دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ودانش آموزان پسرودختر غیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اهواز.
مرتضوی زاده، حشمت الله. (1379). خانواده و افت تحصیلی، مجله پیوند، مهرماه شماره 288 ص 49-42.
مرز ابادی، اسفندیار. (1390).رابطه معنویت سازمانی با توانمندسازی روانشناختی، خلاقیت، هوش معنوی، استرس شغلی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه،نشریه علوم رفتاری، سال ششم، شماره 2 (پیاپی 20)
مطلب زاده، ا.(1383). بررسی تأثیر شوخ طبیعی بر بهداشت روانی و شادمانی ذهنی در دانش ًآموزان مقطع متوسطه شهر شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
مقیمی، سیدمحمد. (1386). سازمان و مدیریت با رویکرد پژوهشی، تهران، ترمه.
مقیمی، محمد. (13861). معنویت سازمانی و تأثیر آن در خلاقیت کارکنان، فصلنامه ی اخلاق در علوم و فنّاوری، سال دوم، شماره های 3 و 4
مهاجر، یحیی .(1371). ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، هدف ونقش آن (مجموعه) مقالات سمپوزیوم، جایگاه تربیت در آموزش وپرورش، تهران، انتشارات تربیت.
نادری،فرح و همکاران. (1389). رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با رضایت از زندگی سالمندان، فصلنامه علمی پژوهشی اندیشه نو تاریخ پذیرش 13/11/89
نجات، م. (1387). مفهوم سلامت روان در مکاتب روان شناسی، فصلنامه اصول بهداشت روان – شماره سوم سال اول صفحات 196-160
نداف، عبد الرضا. (1390). بررسی رابطه هوش معنوی با بهره وری کارکنان (مدیران) شهرک صنعتی شیراز، نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت
نظربلند، ن.حیدری، س. (1383). بررسی ارتباط وضعیت سلامت روانی و راهبرهای مقابله ای در دانشجویان، دومین سمینار سراسری بهداشت روان دانشجویان
نظری، صارم. (1383). رشدتکنولوژی آموزشی، دوره 18، شماره 5، بهمن، ص 9-8.
نوابی نژاد، ش.(1379)رفتارهای نابهنجار در کودکان و نوجوانان، تهران انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
نیک نژاد، سهیلا. (1380). ویژه آموزش علوم، مجله رشد آموزش ابتدایی، شماره 1، مسلسل 35.
نیازی، پ.(1385) مجله سلامت. (2006)، وب سایت انجمن WWW.IRANPAO.ORG.
هادیان فرد،ح. مانی، آ. (1380)، بررسی وضعیت روان دانشجویان دانشگاه شیراز و عوامل مؤثر و تأثیر پذیر از آن؛ اولین سمینار بهداشت روان دانشجوی.
یار محمدیان، محمدحسین.کیامنش، علیرضا. (1377). شناسایی و تعیین عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی در درس علوم بر اساس چارچوب سومین مطالعه بین المللی ریاضیات وعلوم (تمیز)،مجله پژوهش های تربیتی و روانشناختی، دانشگاه اصفهان، دوره جدید، سال اول، شماره 2.
References:
Amabile. (1983).The Social Psychology Of Creativity,Acomponentiol Concept Ualization.Journal Of Personality And Social Psychology, 45,357-376.
Bodem.Margaret. A. (1994).Dimen Sions,Of Cereativity. Mass Eachusetts In Statute Of Technology, United States Of America.
Bohlmeijer E, Prenger R, Taa E, Cuijpers P. The Effects Of Mindfulness-Based Stree Reduction Therapy On Mental Health Of Adults With A Chronic Medical Disease. A Meta-Analysis. J Psychosom Res. 2010; (68):539-544.
Bonanno, G.A. (1997). Faciol Expressions Of Emotion And Course Of Conjugal Bereavement. Journal Of Abnormal Psychology, 106 (1). 126 – 137
Breglia, D. (2005). An Emotion – Focused Approach For Juvenile Offenders In Courtmandated Therapy. Widener University, Institute For Graduate Clinical Psychology.
Brown KW.Ryan RM. The Benefits Of Being Present: Mindfulness And Its Role In Psychological Well-Being. J Pers So Psycho. 2003(84):822-848.
Dankoski, Mary, E. (2001). An Ematioally Focused Approach To Family Life Cycle Transitions.Journal Of Marital And Family Therapy. Start Page; 177 – 187
Darcy, A. S. (2003). Emotion – Focused Therap: Coaching Clients To Work Through Their Feelings
Davidson,R. (2000). Affective Style, Mood And Anxiety Disorders: An Affective Neuroscience Approach. In R. Davidson (Ed). Anxiety Depressation And Amotion. Oxford: Oxford University Press.
Davies, A.R. Sherbourne, C.D. Peterson, J.R. And Ware, J.E. (1988). Scoring Manual,Adult Health Status And Patient Satisfaction Measures Used In RAND,S Heaith Insurance Experiment, N-2190-HHS, Rand Corporation, Santa Monica, CA.
Debra, A. Mcqueeney, A,L.Stanton, S.S. (1997). Efficacy Of Emotion- Focused And Problem- Focused Group Therapies For Women With Fertility Problems. Journal Of Behavioral Medicine – New York. Vol Q20, 166 – Apy. 313
Denton, W.H. Burleson, B.R. Clark, T.E. Rodeiguez, C.R. & Hobbs, B.V. (2000). A Randomized Trial Of Emotionally Focused Therapy For Couples In A Training Clinic. Journal Of Marital And Family Therapy, 26, 65-78.
Dessaulles, A. Johnson, Susan. (2003). Emotion – Focused Therapy For Couples In The Treatment Of Depression: A Pilot Study. The American Of Family Therapy 31: 345-353.
Dewey, J. (1974). Dewey On Education. Selected Writings Cr.D
E.Plsek, Pual. (1997). Models For The Creativity Process.
Evans S, Ferrando S, Findler M, Stowell C, Smart C, Haglin D. Mindfulness-Based Cognitive Therap For Generalized Anxiety Disorder. J Anxiety Disord. 2008; (22): 716-721.
Fabricatore, A; Handle, P & Fenzel, M. (2000). Personal Spirituality As A Moderator Between Stressors And Subjective Well – Being. Journal Of Psycholog And Theology, 28(3): 221-228
Fairholm, Gilbert. (1996). Spiritual Leadership Fulfilling Wholeself
Frederickson,B., (2001).The Role Of Positive Emotions In Positive Psycholigy.The Broaden – And – Build Theory Of Positive Emotions. American Psychologist, 56,218 – 226.
Fridja, N.H. (1986). The Emotions. Cambridge: Cambridge University Press.
Fry, (2003). Toward A Theory Of Spiritual Leadership. The Leadership
Fryer, M. (2002). Creativity Acrooss The Curriculum Are Riewa Analysis Of Programmes Pesiy Ned To Develop Creativity.
Garnefski, N & Other., (2001). Negative Life Events, Cognitive Regulation And Problem. Personality And Individual Differences, 30, 1311, 1321.
Goldin PR, Gross JJ. Efects Of Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) O Emotion Regulation In Social Anxiety Disorder. Emotion.201; (10):83-91.
Gottman, J.M. (1993). The Role Of Conflict Management Scalation And Avoidance In Marital Interaction. Journal Of Counsulting And Clinical Psychology, 61, 6 -15.
Greenberg, L.S, & Pascual – Leone,J. (1995).Adialecticl Constructivist Approach To Experiential Change. In R. A. Neimeyer, & M. J.Mahoney (Eds), Constructivism In Psychotherapy (Pp. 169 -191).Washington, Dc: American Psychological Association.
Greenberg, L.S.(2004). Emotion – Focused Therapy Clinical Psychology And Psychotherapy. Ll, 3-16.
Greenberg, L.S,Rice,L.N. & Elliot, R. (1993). Facilitating Emotional Change: The Moment By Moment Process. New York: Guilford Press.
Greenberg, L.S. & Paivio, S.C. (1997). Working With The Emotions In Psychotherapy. New York: Guilford Press.
Greenberg, L.S. (2002). Emotion – Focused Therapy: Coaching Clients To Work Through Their Feelings. Washington, DC: American Psychological Association.
Greenberg. L.S. & Foerster, F. (1996). Task Analysis Exemplified: The Process Of Resolving Unfinished Business. Journal Of Consulting And Clinical Psychology, 64,439-446.
Gross JJ, Munoz RF.Emotion Regulation And Mental Health. Clin Psychl (New York). 1995; (2):151-164.
Gross JJ. Emotion Regulation. In: L. Feldman-Barrett & P. Salovey (Eds), The Wisdom In Feeing. America, New York: The Guiford Press; 2002.P.297-318.
Gross JJ. The Emerging Field Of Emotion Regulation: An Integrative Review. Rev Gen Psychol.1998; (2):271-299.
Guilford. Jop. And Charstensen,P. (1973). The One-Wayrelation Between Creative Potential And Jq. Journal Of Creative Behavior.
Hall, L (E.(2007). Therapist Relationship And Technical Skills In Two Versions Of Emotion Focused Trauma Therapy,University Of Windsor (Canada).
Harley, B. (1995). The Myth Of Empowerment: Work Organization Hierachy & Employee Autonomy In Contem Poray Australian Work Places, The University Of Melbourne, Australia.
Hillas, A. (2002). Emotional Expression And Physical Health: Revising Traumatic Memories Or Fostering Self- Regulation? Journal Of Personality And Social Psychology. 71 (3),588-602.
Http://Www.Azadi61.Blogsky.Com/1387/08/
Http://Www.Zibaweb.Co
Jane Sick, J(2001). In Tution And Creativity Apas De Deux For Qualitative Re Searchers,SAGE Publication.
Johnson, S.M. & Greenberg, L.S. (1985). The Differential Effects Of Experiential And Problem Solving Intervention In Resolving Marital Conflicts, Journal Of Consulting & Clinical Psychology, 53, 175-184.
Kabat Zinn, J. Massion, A,O Kristeller And Other )1992( Effectiveness Of A Meditation – Based Stress Reduction Program In The Treatment Of Anxiety Disorders. American Journal Of Psychiatry, 149, 936 – 9 43.
Kamok, Emotional Conflict And Well Being, Relation To Perceived Availability Daily Utilization, And Observer Reports Of Socialsupport, Journal Of Personality And Social Psychology, 68, (5).
Kennedy, B;More, E.& Watson, M. )2001( How And When Does Emotional Expression Help? Review Of General Psychology. 5 (3).
King,L.A; Emmons, R.A. (1990).Conflict Over Emotional Expression; Psychological And Physical Correlates. Journal Of Personality And Social Psychology, 58 (5)864-877
-Lin, R; (2006), Welfare, Journal; Psychologcial Social, 31-33.
Lorrie, B. (2006). Integrating Emotion- Focused Therapy With The Satir Model.Journal Of Marital And Family Therapy.Oxford Vol 32.
Mcmillan, David.W. (2006). Emotion Rituals Aresource For The Rapists And Clients. Newyork – London: Routledge.
Measurement, Vol. 55, 1, 60-74.
Menning. B.E. (1988). Inferility,A Guide For The Childless Couple.2nd Ed. Prentice Hall, New York.
Mikulincer, M; Florioan,V. & Tolmacz, R. (1990).Attachment Styles And Fear Of Personal Death: A Case Study Of Affect Regulation. Journal Of Personality And Social Psychology, 58, 273 – 280.
Navidi, Ahad.(2003).The Signipicant Study Of Common And Speial Of Former Academice Function Variables Academic Self. Conecept And General Intelligence In Academic Achierement Prediction Of Students. The Quartery Journal Of Education, No 76.Pp.97-129(In Persian).
Needs At Work. Leadership & Organizational Development
Paivio, S. & Nieuwenhuis, J.A. (2001).Efficacy Of Emotionally Focused Therapy For Survivors Of Child Abuse: A Preliminary Study. Journal Of Traumatic Stress, 14, 109-127.
Paivio, S.C. & Shimp, L.N. (1998).Affective Change Processes In Therapy For PTSD Stemming From Child Physical Abuse. Journal Of Psychotherapy Integration, 8, 211-229.
Pennebaker, J.W. Hughes, C.F. And O,Heeron, R.C. 1987,The Psychophysiology Confession:Linking Inhibitory And Psychosomatic Processes. J. Personal. Soc. Psychology 52, 751-793.
Pennebaker, J.W. Kiecolt –Claser, J.K. And Claser. R. 1988, Disclosure Of Traumas And Immune Function: Health Implications For Psychotherapy. J.Consult. Clin. Psychol. 56: 239-245.
Quarterly, 14, 693-727.
Roger, D. & Najarian, B., (1998).The Relationship Between Emotional Rumination And Cortisol Secretion Under Stress. Personality And Individual Differences, 24 (4), 531 – 538.
Russell, J.A. 1991, Culture And The Categorization Of Emotion S, Psychol. Bull, 426 – 450.
Sample Of Korean High School Students. Educational And Psychological
Servaes M.& Others. (2001). The Effects Of Anxiety On Complex Learning And Academic Achievement. IN C.D. Spielberger (Ed). Anxiety And Behavior, Newyork, Academic Press.
Shapiro, C.H. (1988). Infertility And Pregnancy Loss, A Guide For Helping Professional. Jossey – Bass, San Francisco.
Smith, M.L. & Glass, G.V. (1977). Meta-Analysis Of Psychotherapy Outcome Studies. American Psychologist, 32, 752-760.
Spiegel, D. 1999, Healing Words: Emotional Expression And Disease Outcome. The Journal Of American Medical Association, 14 1328 – 1329.
Stanton, A.L. Danoff – Burg, S. Camerson, C.L. And Ellis, A.P. (1994).Coping Through Emotional Approach: Problems Of Conceptualization And Confounding. J.Personal. Soc. Psychol. 66: 350-362.
-Strack, G. & Fottler, MD. (2002). Spirituality & Effective Leadership In Healthcare: Is There A Connection? Frontiers Of Health Services Management, 18(4), 3-18 Management Trends Cost Engineeriong, Vol 42, No 10. Pp. 41-42.
Straub, M.& Other. (2000).The Role Of Family Emotional Expressiveness In The Development Of Children ُ S Social (Competence) .Journal Of Marriage And Family, 57(3), 593- 6090.
Strentz, T. And Auerbach, S.M. (1988). Adjustment To The Stress Of Simulated Captivity: Effects Of Emotion – Focused Versus Problem – Focused Preparation On Hostages Differing In Locus Of Control. J.Personal. Soc. Psychol. 55: 652-660.
Tabora C. )2000( Leade Rship Teamnork And Empowerment: Future
Tarba, (L.(2007). A Task Analysis Of The Expression Of Arrested Anger In The Resolution Of Depression In Emotion- Focused Therapy.Youk University (Canada)
Taylor And F.Barroncede Scientific Creativity Its Development And Recognition. New York Johnwiley
Taylor, S.E. Falke, R.L.Shoptaw, S.J. And Lichtman, R.R. (1986). Social Support, Support Groups, And The Cancer Patient. J. Consult. Clin. Psychol. 54: 608-615.
Teadsale, J. D.,Segal, Z. V.,Williams, J.M.G., Ridgeway, V.A,Soulsby. J.M. & Lau, M.A. 2000. Prevention Of Relapse Recurrence In Majar Depression By Mindfulmess – Based Congnitive Therapy. Journal Of Consultiny And Clinical Psychology, 68, 615 – 623.
Therapy And Bowen Family Systems Theory In Family Therapy With Adolescents The University Of Manitoba (Canada)
Torrance.E And Torrance.P. (1383). I Creativity Teachare? Bloomngton In Phidel Ta Kappa Education.
Walker, J. Johnson, S.M, Manion, I,&Cloutier, P. )1996(. Emotionally Focused Marital Intervention For Couples With Chronically Ill Children.Journal Of Counseling And Clinical Psy Chology, 64(5), 1029 – 1036.
Walker. J; Johnson, S. M; Manion, I. & Cloutier, P. )2003(. Emotionally Focused Interventions For Couples With Chronically Ill Children: A Two Year Follow – Up. Journal Of Marital And Family Therapy, 28, 391 – 399.
Watson, M & Other., )1999(. Relationship Betweeh Emotional Control, Adjustment To Concer And Depression And Anxiety In Breast Concer, Psychological Medicine.21, 51 – 57
Wayh, H. D. Brant, R. B, Thomas, E.C,Christopher P,R, Barbara, V. H. )2000(.A Randomized Trial Of Emotion – Focused Therapy For Couples In A Training Clinic, Journal Of Marital And Family Therapy Vol, 28.
Yong.L. (1994). Relation Between Creativity And In Tell Gence A Money Maysian Pupils. Perceptual And Motor Skills, 79-739-642.
Zeidan F, Johnson SK, Diamond BJ, David Z, Goolkasian P. Mindfulness Meditation Improves Congition: Evidence Of Brief Mental Training. Conscious Cogn.2010; (19):97-605.