فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل یکم:کلیات پژوهش
1-1مقدمه 3
1-2-بیان مسئله 5
1-3-اهمیت پژوهش... 7
1-4-اهداف پژوهش... 8
1-4-1-هدف اصلی. 8
1-4-2-اهداف فرعی. 8
1-5-فرضیه های پژوهش... 9
1-5-1-فرضیه اصلی. 9
1-5-1فرضیه های فرعی. 9
1-6-تعریف مفاهیم. 9
1-7تعریف عملیاتی مفاهیم. 12
1-8 متغیرهای پژوهش... 13
فصل دوم:پیشینه مطالعاتی
2-1- زمینه 15
2-2- روند تحولات و تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در ایران. 18
2-3- تاریخچه تدریس و یادگیری مدارس هوشمند در جهان. 19
2-4- مفاهیم و تفاوت مدرسه هوشمند با سایر. 21
2-4-1- مفهوم مدرسه هوشمند. 21
2-4-2- مفهوم مدرسه هوشمند ازدیدگاه دیوید پرکینز. 21
2-4-3- تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی. 22
2-4-4- تفاوت مدارس سنتی وهوشمند. 23
2-5- کاربرد فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش.. 23
2-5-1- کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس انفرادی. 24
2-5-2- کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری اکتشافی. 25
2-5-3- کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در تبادل ارتباط. 25
2-5-4- کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در ارزشیابی هدفهای آموزشی. 25
2-5-5- کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار مدیریت.. 26
2-6- آموزش، یادگیری و فنآوری اطلاعات و ارتباطات.. 26
2-7- نقشهای فنآوری اطلاعات در مدارس.. 27
2-8- پایههای نظری فنآوری آموزشی. 28
2-8-1- سقراط (469-399 پیش از میلاد) 28
2-8-2- ونت (1920-1832) 29
2-8-3- ابینگهاوس (1909-1850) 29
2-8-4- لوین (1947- 1890) 29
2-8-5- ویگوتسکی (1934-1896) 30
2-8-6-گانیه (2002-1916) 30
2-8-7-مریل (1937) 30
2-9-ضرورت استفاده از وسایل تکنولوژی آموزشی در کلاس.. 31
2-10- اهداف کلی آموزش در ایران. 31
2-10-1- ارتباط اهداف کلی با نقش مدارس هوشمند. 32
2-11- ارکان مدارس هوشمند. 33
2-12- اصول مدارس هوشمند. 33
2-13- اهداف مدارس هوشمند. 34
2-14- معرفی پروژه شبکه تایگر. 35
2-14-1- اجرا و پیاده سازی. 35
2-15- مدل اولیه مدارس هوشمند ایران. 37
2-15-1- مدل مفهومی مدرسه هوشمند. 37
2-15-2- عناصر مدل مفهومی مدرسه هوشمند. 38
2-15-2-1- محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانهای. 38
2-15-2-2- زیر ساخت توسعه یافته فن آوری اطلاعات.. 39
2-15-2-3- مدیریت مدرسه توسط سیستمهای یکپارچه رایانهای. 40
2-15-2-4- برخورداری از معلمان آموزش دیده در حوزه فن آوری اطلاعات.. 41
2-15-2-5- ارتباط یکپارچه رایانهای با مدارس دیگر. 41
2-15-3- مدل اجرایی مدرسه هوشمند. 42
2-15-3-1- لایه فرآیندهای کسب و کار 43
2-15-3-1-1- آموزش، تدوین و مدیریت منابع آموزشی. 43
2-15-3-1-2- مدیریت امور دانش آموز 44
2-15-3-1-3- مدیریت مدرسه 45
2-15-3-1-4- مدیریت فن آوری. 46
2-15-3-2- لایه خدمات و سیستمهای کاربردی. 46
2-15-3-2-1- آموزش، تدوین و مدیریت منابع آموزشی. 47
2-15-3-2-2- مدیریت امور دانش آموزی. 48
2-15-3-2-3- مدیریت مدرسه 49
2-15-3-2-4-مدیریت فن آوری. 50
2-15-3-3- لایه فنی. 50
2-16- مدلهای مختلف فضاهای یادگیری. 51
2-16-1- مدلهای یادگیری شبکهای. 51
2-16-2- یادگیری در کلاسهای آینده 51
2-16-3-یادگیری ساختار دانش و توانایی حل مشکل. 52
2-16-4- یادگیری مبتنی بر جامعه 52
2-17- نه قدم اصلی شخصی سازی یادگیری. 53
2-18- مفهوم یادگیری. 53
2-19- محورهای اساسی یادگیری. 55
2-20- اهمیت یادگیری. 55
2-21- شرایط یادگیری. 56
2-22- تقسیم بندی سبکها 57
2-22-1- سبکهای شناختی. 57
2-22-2- سبکهای عاطفی. 57
2-22-3- سبکهای فیزیولوژیکی. 57
2-22-1-1- سبک های شناختی و انواع آن : 58
2-22-1-2- دستهبندی سبکهای شناختی بر اساس نظر کلب.. 59
2-23- نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری. 60
2-24- عناصر رویداد یادگیری. 62
2-25- تعریف مفاهیم سبکهای یادگیری. 63
2-26- نظریههایی در سبک های یادگیری. 64
2-26-1- سبک یادگیری دان و دان. 64
2-26-2- سبکهای یادگیری ورمونت.. 65
2-26-3- رویکردهای یادگیری بیگز. 66
2-26-4- سبک های یادگیری فلدر و سولمان 67
2-26-5- سبکهای یادگیری کلب و فرای. 68
2-26-5-1- نظریه یادگیری تجربهای 68
2-27- تاثیر سبکهای دانش آموزان در ارتباط با معلم. 76
2-28- سبکهای مختلف یادگیری در فرآیند آموزش.. 76
2-29- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 77
2-30- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 84
2-31- جمع بندی. 91
2-32-چهارچوب نظری پژوهش... 94
فصل سوم:روش اجرای تحقیق
مقدمه: 97
3- 1 روش پژوهش... 97
3-2- جامعه آماری. 97
3-3- نمونه آماری حجم نمونه و روش تعیین آن: 97
3-4 - ابزار اندازه گیری داده ها 98
3- 5 تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش: 98
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 99
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 101
4-1-توصیف داده ها 101
4-1-1- توزیع فراوانی ، نمودار هیستوگرام و شاخص های توصیف متغیرهای پژوهش... 102
4 – 2 تحلیل داده ها 120
4- 2– 1 بررسی فرضیه اول. 121
4 – 2 – 2 بررسی فرضیه دوم 122
4 – 2 – 3 بررسی فرضیه سوم 123
4 – 2 – 2 بررسی فرضیه چهارم 124
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه 126
5-1نتیجه گیری. 126
5-2-فرضیات پژوهش و نتایج آنها 127
5-2-1- بررسی فرضیه اول. 127
5-2-2- بررسی فرضیه دوم 128
5-2-3 بررسی فرضیه سوّم 128
5-2-4-بررسی فرضیه چهارم 129
5-3- محدودیت ها 129
5-4-پیشنهادات.. 131
5-5-خلاصه پژوهش... 132
منابع و ماخذ. 134
ضمائم. 142
منبع:
منابع و ماخذ
1-اتحادی ،محمد ،(1386)روزنامه رسالت ،مدرسه هوشمند
http://www.irannamaye.ir/articale /view/1844968
2-احدی ،فاطمه و همکاران (1388)((سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان )) مجله علمی دانشگاه علوم پژشکی سمنان –جلد 11 ،شماه 34
زمستان 88،ص 146-141
3-احمدی ،کریم (1389)دسترسی از طریق :
http://www.ahmadikarem.persuangig.com
4-ایزدی،صمد ،محمد زاده ادملایی ،رجبعلی ،(1386)((بررسی رابطه سبک های یادگیری ،ویژگی های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان )) ، و ماهنامه علمی –پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد ،شماره 27 ،ص 28-15.
5-براری ،محسن .(1386)((بررسی رابطه بین سبک های یا دگیری چهار وجهی کلب و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجموعه پردیس دانشگاه مازندران ))،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشکده علوم پردیس مازندران
بیابانگرد ،اسماعیل.(1384)((تاثیر رسانه ها و فن آوری بر آموزش )) فصلنامه پژوهش و سنجش ،سال دوازدهم ،شماره 41 ،مرکز تحقیقات مطالعات و سنجش برنامه ای ،ص 72-51.
6-پاشا شریفی ،حسن ،(1381)"مبانی نظری آزمون های روانی ،تهران :آگاه
7-تقوایی ،ناصر (1381)((مقایسه سبک های یادگیری همگرا ،واگرا ،جذب کننده و انطباق یابنده معلمان و د انش آموزان مراکز پیش دانشگاهی پسرانه رشته های علوم انسانی ،علوم تجربی و ریاضی فیزیک شهرستان ورامین ))پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تربیت معلم .
8-ثمری ،عیسی،آتشک ،محمد (1388)((تاثیر میزان شناخت و کاربست فن آوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرآیند یادهی –یادگیری دانش آموزان )) نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش ،سال چهارم ،جلد 4 ،شماره 2 ،صص 111-101
9-جاریانی ،ابوالقاسم ،(1380).((تاثیر ICT برنامه ریزی درسی )) دفتر برنامه ریزی و تالیف آموزش های فنی و حرفه ای . کارو دانش
10-جان قلی ،فاطمه ،((تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر سبک های یادگیری در مدارس هوشمند راهنمایی قم )) پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشکده علوم تربیتی ،دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز واحد اسلامشهر
11-حاجی ،مرتضی.(1380) ((سخنرانی وزیر آموزش و پرورش در اولین همایش فن آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش )) نشریه رشد تکنولوژی آموزشی
12-حسینی لرگانی ،مریم و سیف، علی اکبر (1380) ((مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت ،مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی )).فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی ،شماره 19 صص 114-113
13-حسینی لرگانی ،مریم (1377)((مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد زن و مرد قوی و ضعیف سه رشته علوم انسانی ،پزشکی و فنی – مهندسی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 77-76)) پایان نامه ارشد کارشناسی ارشد ،دانشگاه شیراز .
14-خورشیدی ،عباس ،قریشی ،سید حمیدرضا (1386) ((راهنمایی تدوین رساله و پایان نامه تحصیلی ))،چاپ دوم ،تهران :یسطرون
15-دلوز ، ژاک (1380) ((آموزش برای قرن بیست و یکم )) ترجمه سید فرهاد افتخار زاده ، تهران :عابد
16-دوایی ،زهرا ،(1379) ((بررسی راهبردهای تقویت روحیه و ابتکار معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی شهر کاشان در زمینه ساخت وسایل آموزشی )).آموزش و پرورش اصفهان
17-رستگارپور ،حسن ،عبدالهی ،لیدا ،(1384) .((راهبردهای توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات ICT )) ،تهران :دانش مردم
18-رضایی ،اکبر (1389) ((رابطه شیوه های یادگیری کلب و سبک های یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان )) فصلنامه روانشناسی تربیتی شماره 18 ،سال ششم ،پاییز 89 ،صص 18-2
19-رضوی ،سید عباس .(1386) ((مباحث نوین در فن آوری آموزش )) اهواز :دانشگاه شهید چمران .
20-زمانی ، بی بی عشرت ،سعیدی ،ذوالفقار،عابدی ،احمد (1390) ((اثر بخشی و پایدارای تاثیر استفاده از چند رسانه ها برخود تنظیمی و عملکرد درس ریاضی سال اول دبیرستان ))رویکرد های نوین آموزشی ،شماره 14 ،پاییز و زمستان 1390 ، صص 22-1
21-زمانی ، بی بی عشرت ،قصاب پور ،بیتا ،جبل عاملی ،جلال (1389)((بررسی نقاط قوت و ضعف ،فرصت ها تهدیدی های فرا روی مدارس هوشمند ))فصلنامه نوآوری های آموزشی شماره 36 ،زمستان 89،صص 99-79
22-زمانی ،حسین و همکاران ،(1388)،مدارس هوشمند ،تهران ،انتشارات رشد
23- سایت آموزش و پرورش مالزی دسترسی از طریق :
Ministry of Educations MalaysiaTIGRER WEB ROJECT.Available at : http://WWW.guage.u-gakuei.ac.j.p/apeid/apeidoo/Seminar Apedi 2000Malaysia.doc
24-سایت آموزش و پرورش فارس دسترسی از طریق :
http://hppshmand .Farsedu.ir/portal/show.spx?lan=fa&page=20034
25- سر چمی ،رامین و حسینی ،مسعود _(1383)((رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری قزوین )) مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی قزوین ،شماره 30 ،ص 67-64
26-سیف ،علی اکبر (1386) ((روانشناسی پرورشی نوین ،روانشناسی یادگیری و آموزش )) ویرایش ششم ،تهران :دوران .
27- شمس اسفند آباد ، حسن ، امامی فر ، سوزان (1383) «مطالعه سبک های یادگیری در دانشجویان رشته های علوم انسانی ، علوم پایه و معماری و رابطه بین سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی و جنسیت» مجله پژوهش های روانی – تربیتی ، دانشگاه تربیت معلم ، سال اول ، شماره 1
28- ضامنی ، فرشیده ، کاردان ، سحر (1389) «تأثیر کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی» . فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ، شماره اول ، پاییز 89 ، 38 – 23
29- ضامنی ، فرشیده و همکاران (1390) «تأثیر استفاده از نرم افزارهای چند رسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهرستان جویبار» . فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ساری ، سال دوم ، شماره دوم ، زمستان 90 ، صص 72 – 55
30- عبدالهی ، حسین (1381) «ضرورت و توسعه فن آوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در آموزش و پرورش» پژوهش نامه آموزشی ، شماره 50 و 51
31- عطاران ، محمد (1384) «جهانی شدن فن آوری اطلاعات و تعلیم و تربیت» مجموعه کتاب های یادگیری الکترونیکی
32- علی آبادی ، خدیجه ، کریمی ، یوسف . (1387) «مقایسه های سبک های یادگیری دانش آموزان پنجم و سوم راهنمایی شهر تهران» فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 94 ، صص 40 – 9
33- علی پور ، نگار ، جهان آرا ، عبدالرحیم (1389) «نقش فن آوری و ارتباطات ICT در آموزش و یادگیری» اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پرورش ، مشهد
http : //www.civilica.com/Paper_MTRC01_ MTRC01_051.html
34- فتاحیان ، حسام الدین . (1383) «نقش ICT در آموزش» . قابل دسترسی در سایت مرکز اطلاعات و علمی ایران مجله الکترونیکی ، شماره اول ، دوره چهارم ، صص 40 – 32 . قابل دستیابی از طریق
http://ejourmal.irandoc.ac.ir/brows.php?a_code=A-10-2-307
35- فلوریان ، لنی و هگرتی ، جان (1391) «فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نیازهای آموزشی» ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و فاطمه جعفر خانی ، تهران : آوای نور ، تاریخ چاپ به زبان اصلی (2004)
36- قلی زاده ، رقیه ، احقر ، قدسی (1391) «بررسی نقش سبک های یادگیری در تبیین خود کار آمدی دانش آموزان دوره متوسطه» اندیشه های نوین تربیتی دوره 8 ، شماره 3 ، پاییز 1391 ، صص 84 – 67
37- گانیه آر . ام و همکاران (1373) «شرایط یادگیری و نظریه آموزش» ترجمه جعفر نجفی زند ، تهران : رشد
38- محرابی ، زهرا . (1390) «بررسی تأثیر مدارس هوشمند بر تولید دانش با در نظر گرفتن نقش واسطه ای سودا اطلاعاتی در دبیرستانهای هوشمند شهر تهران » ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده : فنی – مهندسی دانشگاه : پیام نور مرکز تهران
39- محمدی ، خسرو ، نجفی ، حسین (1387) «نقش فن آوری اطلاعات در توسعه آموزش و دانش با تأکید بر نقش کتابخانه های مجازی» دسترسی به مقاله :
http://www.jahanara.org/contents/39
40- منصوری ، نغمه (1379) «بررسی ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های تهران» پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا .
41- مؤمنی راد ، اکبر (1389) دسترسی به سایت از طریق
http://www.insetch.blogfa.com/post_32.aspx
42- نادری ، مریم (1388) «بررسی رابطه میان سبک های یادگیری همگرا ، واگرا ، جذب کننده و انطباق یابنده با موفقیت تحصیلی فراگیران مقطع کارشناسی ارشد دوره های آموزش مجازی دانشگاه تهران» پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
43- نقشه راه هوشمند سازی مدارس ایران (1390) دسترسی از طریق
http ://www.medu.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID. . . 7548 . . .
44- نقشه راه مدارس هوشمند آموزش و پرورش شهر تهران (1388) دسترسی از طریق :
http://www.tehransmartschools.ir/page/1010/50
45- نیازی آذری ، مرضیه ، حسینی ، سیده زهرا (1391) «تأثیر فن آوری اطلاعات بر افزایش یادگیری دروس ریاضی و زبان انگلیسی دانش آموزان دوره راهنمایی شهر بابل» ، فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ، سال سوم ، شماره اول ، پاییز 1391 ، صص 129 – 109
46- نوروزی ، معصومه ، زندی ، فرامک ، موسی مدنی ، فریبرز (1387) «رتبه بندی روشهای کاربرد فن آوری اطلاعات در فرایند یاددهی – یادگیری مدارس» فصلنامه نوآوری های آموزشی ، شماره 26 ، صص 34 – 9
47- هرگنهان ، بی آر . السون ، متیو اچ (1391) «مقدمه ای بر نظریه های یادگیری » ، ترجمه علی اکبر سیف ، ویرایش هشتم ، تهران ، دوران ، تاریخ چاپ به زبان اصلی (1997)
48- همایونی ، علیرضا ، عبداللهی ، محمد حسین . (1382) «بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و سبک های شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیلی» ، مجله روانشناسی 26 سال هفتم ، شماره 2 ، صص 197 – 169
49- یار محمدی ، واصل ، مسیب (1379) «مقایسه سبک های شناختی همگرا ، واگرا ، جذب کننده و انطباق یابنده استادان و دانشجویان زن و مرد در رشته های علوم انسانی ، پزشکی ، فنی مهندسی و هنر دانشگاه تهران» پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی
50- یازرلو ، زکریا ، (1389) «نقشه راه مدارس هوشمند» تهران : دانش آفرین
51- یغما ، عادل . (1384) «ضرورت اصلاح و بهبود نظام آموزشی» ، رشد تکنولوژی آموزشی ، شماره 171 ، دفتر انتشارات کمک آموزشی ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
52- یونسکو ، (1376) «یادگیری گنج درون» . دفتر همکاری های علمی و بین المللی وزارت آموزش و پرورش ، تهران : تزکیه
Ashley – Denison , F (2010) . An investigation of learning styles in both the online and face – to – face learning . Available at :http://www.gradworks.umi.com/34/09/340976/htmludini.proquest.Com
Bartholemew , Cecil . (2007) Managing Director Smart school , Government of Grenda “smart school” . Available at : http : //www.grendu . com/programs projects/smart
School/tabid/241/Defaultaspx
Brogan .Pat(2000)Using the web for Interactive Teaching and Learn:The Imperative for the New Millennum , USA:Macromedia Publishing
Cano , F & Hughes , E. H (2000) Learning and thinking Style an analysis of their influence on academic achievement . European Journal of Personality , No 10 , pp 405 – 425
Clark (2008). The effectiveness of technology in schools . Jonrnal of Career and Technical Education . No . p 25
Denig . S, J . (2004) . Multiple Intelligences and Learning , val 100 , No 1 , pp 96 – 111
Donclark , Q (2000) . Learning Styles How we go from the unkown to the known , Available at http : //www.Learning Styles.com
Educatioeducation . Research In formation center (2005) , smart school , www,EREC.com
Foongme (2002) ICT in Malaysian school Plicy and Stromoting at:http://www.Unesco.org/Bangkok/education/ict/ict enabling/ap-policy/ malpol.Doc
Haddad , W & Jurich , S . (2000)ICTfor Education , Potential and Potency . Available at : htttp://www.techknowlogia.Org
Hanizar , A & Halim , A & Zain , Z . M & Luan , W . S & Atan , H (2005) The Taxonomical Analysis of science Educational software in Malasian smart schools
Malaysian online journal of Instructional Techology , 2 (2) , pp 106 – 113
Hargreves , D . (2006) A new shape for schooling special schools and academic trust .
Honey . P & Mumford , A (1992) The manual of Learning Style . thired edition . Maid enhead , P . Honey .
Jaschik , S . (2010) . Educause constituent groups online and face to face discussions on topics of interest . Retrieved from
http : // www. Educause . edu.
Johnson . N . (2004) : Written reflection reflection assignment , A vailable at : http://www.writing.com/main/view-item/item-id/919.34
Kolb , A & Kolb , D (2003) Experiential Learning Theroy Bibliography .
Experience Based Learning Systems Inc . Cleveland . OH
Kolb , A & Kolb , D (2005) The Kolb Learning Style inventory : Version 3 , 1 2005 . technical specifications . Philadelphia , PA:Hay Group
Kolb,D. (1985) Experimental learning and development: prentice-Hall , inc englwood cliffs-NJ.
Kolb . D . A & Goldman , M . B (1973) Forward & Typology of Learning Styles and Learning Styles and discipline demands of academic deformance social adaotion and career choices of MIT Seiors .
Cambrid ge : M . I . T Saloon school of management . No 688 – 730
Magolda , M . B (1989) Gender differeces in coginitivent An analysis of cognitive complexity and learning styles . Journal of college student development . No 30 , pp 213 – 220
Pelgrum & Law (2003) ICT in Education oround the World : trends , Prospects . International Institude for educational Planing .
Pelgrum , W . J . (2001) Obstacles to integration of ICT in Education : reults from a world wide Education al assessment . Comouter and Education , Volume 37 , Issue 2 , September 2001 , pp 163 – 178
Perkinz , D (2007) . Smart School . Available at :
http://www.pz.harvard.edu/research/smartsch.htm
schofield. W(1995) evaluating what really mattersim computer based education.Available at:
Http://www.edu.au
Vermetten Y , J , Lodewijks . H , G , Vermunt , J . D (2001) The Role of personality Traits and Goal orientation in strategy use . Contemporary Educational Psychology . No 26 , pp 149 – 170