فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده.......................................................................................................................... 1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه........................................................................................................................... 3
بیان مسئله..................................................................................................................... 4
اهمیت و ضرورت پژوهش............................................................................................ 6
اهداف پژوهش............................................................................................................. 8
هدف کلی.................................................................................................................... 8
هدفهای جزئی............................................................................................................ 8
فرضیههای پژوهش........................................................................................................ 8
تعریف واژه ها واصطلاحات ......................................................................................... 9
تعاریف نظری............................................................................................................... 9
تعاریف عملیات............................................................................................................ 9
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه........................................................................................................................... 12
مبانی نظری عملکرد تحصیلی......................................................................................... 12
تعاریف عملکرد تحصیلی.............................................................................................. 13
عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی...................................................................................... 14
نظریات موجود در زمینه عملکرد تحصیلی ...................................................................... 17
عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی...................................................................................... 23
مبانی نظری مهارتهای اجتماعی....................................................................................... 25
هدفهای اجتماعی شدن.................................................................................................. 27
مولفه های مهارتهای اجتماعی......................................................................................... 28
عوامل موثر در رشد مهارتهای اجتماعی........................................................................... 29
مبانی نظری اضطراب امتحان.......................................................................................... 30
علایم اضطراب............................................................................................................. 31
عنوان صفحه
مدلها و نظریه های اضطراب امتحان................................................................................ 32
شیوع اضطراب امتحان................................................................................................... 33
علایم و نشانه های اضطراب.......................................................................................... 34
عوامل موثر در بروز اضطراب امتحان............................................................................... 36
تکنیکهای شناختی و رفتاری برای کاهش اضطراب امتحان................................................. 40
پیشینه پژوهش.............................................................................................................. 46
پژوهشهای داخلی....................................................................................................... 46
پژوهشهای خارجی...................................................................................................... 50
جمعبندی..................................................................................................................... 52
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش تحقیق................................................................................................................. 55
جامعه آماری و نمونه مورد بررسی.................................................................................. 55
روش نمونهگیری و نمونه آماری..................................................................................... 55
ابزار گردآوری داده ها و روایی و پایایی آنها................................................................... 55
روش اجرای پژوهش.................................................................................................... 59
روش تجزیه و تحلیل دادهها.......................................................................................... 59
ملاحظات اخلاقی......................................................................................................... 59
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
یافتههای توصیفی ......................................................................................................... 61
یافتههای استنباطی......................................................................................................... 62
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه پژوهش............................................................................................................ 66
تحلیل یافتههای پژوهش................................................................................................ 67
محدودیتهای پژوهش.................................................................................................. 70
پیشنهادهای کاربردی..................................................................................................... 71
عنوان صفحه
پیشنهادهای پژوهشی..................................................................................................... 71
منابع و مآخذ ............................................................................................................... 73
منابع فارسی ................................................................................................................ 73
منابع انگلیسی............................................................................................................... 80
پیوست ...................................................................................................................... 84
پیوست 1 .................................................................................................................... 85
پیوست 2 .................................................................................................................... 88
پیوست 3 .................................................................................................................... 90
چکیده انگلیسی ............................................................................................................ 93
منبع:
فهرست منابع
منابع فارسی
ابطحی، معصومه السادات و ندری، خدیجه. (1390). رابطه خلاقیت و سازگاری با عملکرد تحصیلی دانشآموزان متوسطه شهر زنجان، فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، سال سوم، شماره دوم، صص 28-15.
ابوالقاسمی، عباس.(1381). اضطراب امتحان. اردبیل: نیک آموز
ابوالقاسمی، عباس، گلپور، رضا، نریمانی، محمد، قمری.(1388). بررسی رابطه باورهای فراشناختی مختل با موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و روانشناسی. سال 10، شماره 5، صص 35-20.
ابوالقاسمی، عباس. (1375). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه اضطراب امتحان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
ابوالقاسمی، عباس و نجاریان، بهمن. (1378). اضطراب امتحان علل سنجش و درمان. پژوهشهای روانشناختی، دوره 5، شماره 3 و4، صص 99-82 .
ادراکی، میترا؛ رامبد، معصومه و عبدلی، روحاله. (1390). ارتباط رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال 11، شماره 1، صص 39-11.
بهپژوه، احمد؛ سلیمانی، منصور؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود.(1388). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال نهم، شماره 33، صص186-163.
بیابانگرد، اسماعیل.(1378). اضطراب امتحان: ماهیت، علل، درمان، همراه با آزمون های مربوطه. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
پورحمیدی، مجید.(1386). بررسی تأثیر هیپنوتیزم بر اضطراب امتحان دانشآموزان سوم راهنمایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه، آزاد واحد مرودشت.
جمعهپور، احمد. (1390). رهایی از اضطراب امتحان. مشهد: انتشارات فراانگیزش.
جوادی، مرضیه؛ کیوانآرا، محمود، یعقوبی، مریم، حسنزاده، اکبر و عبادی، زهرا .(1389). رابطه بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای مطالعه و وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال 10، شماره 3، صص254-246.
چراغیان، بهمن.، فریدونیمقدم، مالک.، برازپردنجانی، شهرام.، باورصاد، نفیسه. (1387). بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری. دانش و تندرستی، دوره 3، شماره 3 و 4، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، صص 29- 25.
حجازی، الهه؛ نقش، زهرا و سنگری، علی اکبر.(1388). ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای متغیرهای انگیزشی و شناختی، مجله مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء، دوره 5، شماره 4، صص 45-25.
حسنشاهی، زهرا.(1379). بررسی ارتباط سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی با عملکرد تحصیلی دانشاموزان مقطع دبیرستان در شهرستان ارسنجان، پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهر اصفهان.
حسینی، سیده زهرا.(1392). رابطه اضطراب امتحان و جایگاه مهار درونی و بیرونی با خودکارآمدی دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
حسینی نسب، داوود. (1377). عوامل مهم و مؤثر در تعبیه یک سیستم ارزشیابی آموزشی یا در طرح یک برنامه جامع ارزشیابی، نشریه دانشگده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دوره جدید، شماره سوم، صص 47- 33.
حمیدپور، حسن؛ حسینائی، علی و پژوهنده، علی.(1388). نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارتهای حرکتی و مهارتهای اجتماعی، مجله علوم تربیتی دانشگاه چمران، دوره 5، شماره 3، صص 138-117.
خدامی، نغمه؛ عابدی، احمد و آتشپور، سیدحمید.(1390). تاثیر آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال 12، شماره 43، صص 53-45.
خدایاری فرد، محمد(1385). بررسی عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی دانشجویان شاهد و غیر شاهد، طرح پژوهشی مؤسسه روانشناسی و علوم تربیتی.
خسروی، معصومه.، بیگدلی، ایمان. (1387). رابطه ویژگیهای شخصیتی با اضطراب امتحان در دانشجویان. مجله علوم رفتاری، دوره 2، شماره 1، صص 24- 13.
دادستان، پریرخ. (1391). روانشناسی مرضی تحوّلی از کودکی تا بزرگسالی، جلد اول، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
دریهکی، سیما.(1392). بررسی نقش واسطهای اضطراب امتحان در رابطه بین جهتگیری هدف و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پایه سوم متوسطه دبیرستانهای دولتی روزانه شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
دلاورپور، محمدآقا.(1387). پیش بینی آگاهی فراشناختی و پیشرفت تحصیلی بر اساس جهت گیری هدف پیشرفت، مجله پژوهشهای نوین روانشناختی، سال 3، شماره 9، صص 91-65.
رابینز، استفن.(1388). مبانی رفتار سازمانی، مترجمان، علی پارسیان و محمد اعرابی، تهران: انتشارات موسسه مطالعات و مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
رستمی، صباح؛ احمدنیا، شیرین(1390). تعیین سهم مؤلفههای حمایت اجتماعی ادراک شده در ، پیشبینی سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان جوانرود، فصلنامه پژوهش اجتماعی، سال چهارم، صص 129- 138.
زرین چنگ، محبوبه.(1384). بررسی تأثیر آموزش فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی. نوآوری های آموزشی. شماره 14.
سالاریفر، محمدحسین و پاکدامن، شهلا .(1388). نقش مولفه های حالت فراشناختی در عملکرد تحصیلی، مجله روانشناسی کاربردی، سال 3، شماره 4، صص 112-102.
سپهریان، فیروزه.، رضایی، زمانه. (1389). میزان شیوع اضطراب امتحان و تأثیر مقابلهْ درمانگری بر کاهش میزان آن و افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانی. برنامهریزی درسی، دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره 25، صص 80-65.
سلیمانی، تادر؛ حدادیان، احمد و شهرابی، کاظم.(1389). بررسی و مقایسه پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان کلاس های چندپایه و عادی در مدارس ابتدایی، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال 4، شماره 4، صص 144-129.
سلیمی، مسعود (1388). مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محبوب و منزوی، مجله دانش و پژوهش در علوم تربیتی دانشگاه ازاد خوراسگان، شماره 24، صص130-119.
سیف، سوسن؛ کدیور، پروین؛ کرمی نوری، رضا و لطف آبادی، حسین(1392).روانشناسی رشد(1) ، تهران انتشارات سمت.
سیف، علی اکبر. (1388). روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات آگاه.
سیف، علی اکبر .(1383). اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، تهران: نشر روان.
سیف، علی اکبر.(1388). روشهای آموزش و یادگیری، تهران: انتشارات دوران.
شریف زاده، فتاح و کاظمی، مهدی.(1391). مدیریت و فرهنگ سازمانی، تهران: انتشارات قومس.
شعارینژاد، علی اکبر.(1389). فلسفه آموزشوپرورش، تهران: انتشارات امیر کبیر
شعیری، محمدرضا.، ملامیرزایی، محمدعلی.، پروری، مریم.، شهمرادی، فاطمه.، و هاشمی، اختر. (1383). مطالعه اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی با توجه به جنسیت و رشته تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی. دوماهنامه علمی- پژوهشی، دانشگاه شاهد، سال یازدهم، دوره جدید، شماره 6.
شکوهی، غلامحسین.(1390). تعلیم و تربیت و مراحل آن، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
شمس، فاطمه.، تابعبردبار، فریبا. (1390). نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در رابطی بین جهتگیری هدف و عملکرد ریاضی .روشها و مدلهای روانشناختی، سال اول، شماره سوم صص 96- 83.
شمس، قاسم. (1378). رابطه بین درونگرایی و برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان.
شهنیییلاق، منیژه.، مهرابیزادههنرمند، مهناز.، علامه، عاطفه. (1386). رابطه حرمت خود، اضطراب اجتماعی، کمالگرایی و تعلل با عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان. فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی، سال یازدهم، شماره 43.
صفری، یحیی و رحمتاله، مرزوقی.(1388). مطالعه تجربی بررسی میزان تاثیر آموزش به شیوه فراشناختی بر عملکرد تحصیلی و آگاهی های فراشناختی دانش آموزان در برنامه درسی علوم دوره راهنمایی، مجله دانشور رفتار، سال 16، شماره 39، صص 54-45.
عابدینی، یاسمین؛ باقریان، رضا و کدخدایی، محبوبه السادات.(1389). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی فراشناختی با پیشرفت تحصیلی: آزمون مدل های رقیب، مجله تازههای علوم شناختی، سال 12، شماره 3، صص 48-34.
عباسآبادی، بتول. (1376). رابطه بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه فردوسی مشهد.
علاقمند، علی.(1391).جامعه شناسی آموزش و پرورش ، تهران: نشر روان.
فتحی، فاطمه؛ فاتحی زاده، مریم؛ نصر اصفهانی،احمد رضا.(1384). تهیه چک لیست سنجش مهارتهای اجتماعی قابل انتقال از دبیران به دانش آموزان دوره دبیرستان. پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان. شماره 19 صص 206-175.
فروتنی، مرجان. (1387). تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر کازرون، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
فروتن، مرجان.(1387). تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر کازرون، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
قلیزاده، مظفر.، شکرشکن، حسین.، و حقیقی، جمال. (1386). بررسی روابط ساده و چندگانه هدفهای چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسرسال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال چهاردهم، شمارههای 1و2، صص 166-149.
کاظمیان مقدم، کبری.(1389). اضطراب امتحان و شیوه های مقابله با آن، تهران:آزاد.
کاظمیان، کبری، مهرابی زاده هنرمند، مهناز.(1389). اضطراب امتحان و شیوه های مقابله با آن، تهران:آزاد.
کدیور، پروین.(1390). روانشناسی پرورشی، تهران: انتشارات سمت.
کیامرثی، آذر، ابوالقاسمی، عباس، آق، عبدالصمد.(1390). بررسی نقش باورهای فراشناختی بر اضطراب امتحان و عملکردتحصیلی دانشجویان. یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، دانشگاه فردوسی مشهد.
کیوانفر، محمد رضا.(1374). بررسی رابطه خودپنداره و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
گرمارودی، غلامرضا؛ وحدانی نیا، مریم سادات.(1385). سلامت اجتماعی؛ بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان، مجله پایش، دوره 5، شماره 2، صص 147-141.
گلمن، دانیل؛ بویاتزیس، ریچارد( 1995). هوش هیجانی در مدیریت و رهبری سازمانی، ترجمه ابراهیمی ، بهمن(1385).تهران: سازمان مدیریت.
گیج، نیت ل؛ برلاینر، دیویدسی، «روانشاسی تربیتی» ترجمه: غلامرضا خوی نژاد(1374). مشهد: نشر پاژ- موسسه انتشارات حکیم فردوسی.
لشکریپور، کبری.، بخشانی، نورمحمد.، و سلیمانی، محمدجواد. (1385). بررسی ارتباط بین اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر زاهدان. مجله طبیب شرق، سال هشتم، شماره 4، 259-253.
لطفآبادی، حسن.(1384). روانشناسی آموزشی، تهران: انتشارات سمت.
لورای، برک (1383). روانشناسی رشد، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد اول، نشر ارسباران.
محسنپور، مریم.، حجازی، الهه.، کیامنش، علیرضا. (1386). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان سال سوم متوسطه (ریاضی) شهر تهران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 16، سال پنجم صص 35- 9.
محمدی، سارا، بابایی، فریبا.(1390). مروری کوتاه بر شیوه های یادگیری و خلاقیت در آموزش ریاضی، فصلنامه آموزش خبری، سال نهم، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، شماره 25، پاییز 1390.
محمدی، محمد.(1386). رابطه یادگیری خود تنظیم و اختلال یادگیری در دانشآموزان پایههای چهارم و پنجم ابتدایی استان کردستان، پایاننامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
محمودی، فیروز؛ فتحیآذر، اسکندر و اسفندیاری، رجب.(1388). بررسی رابطۀ میزان مشارکت فعال دانش آموزان در جریان تدریس با پیشرفت تحصیلی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، سال 10، شماره 3، صص 82-65.
مرادی، فاطمه.(1392). مقایسه خلاقیت و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان مدارس هوشمند و عادی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
مرادیزاده، سیروس. (1382) بررسی رابطه هدفگرایی معطوف به تکلیف، خودتخریبی و خودارتقایی با اضطراب امتحان، خوداثربخشی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر سال اول دبیرستانهای اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
مرادیمقدم، محمود. (1383). نگاهی به آمار نتایج امتحانات سال تحصیلی 82-81. پژوهشنامه آموزشی پژوهشکده تعلیم و تربیت، شماره 73-72 .
ملکی، بهرام.(1384). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر افزایش یادگیری و یاد داری متون درسی مختلف. تازههای علوم شناختی، سال7، شماره3، صص50-42.
مهدویغروی، مریم.، خسروی، معصومه.، و نجفی، محمود. (1391). رابطهْ اضطراب امتحان، کمالگرایی و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی. اندیشههای نوین تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهراء(س)، دوره 8، شماره 3، صص 50-31.
مهرابی زاده هنرمند، مهناز، نجاریان، بهمن، ابوالقاسمی، عباس، شکرکن، حسین.(1387). بررسی میزان همهگیرشناسی اضطراب امتحان و رابطه خودکارآمدی و جایگاه مهار با آن با توجه به متغیرهوش، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، سال 7، شماره 1و2، صص 72-55.
میرمظفری، معصومی؛ حسینزاده لطفی، فرهاد؛ شاهورانی، احمد و رشیدیان، زهرا (1386). بررسی علل افت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر خرمآباد در درس ریاضی، مجله ریاضیات کاربردی واحد لاهیجان، سال چهارم، شماره 14، صص 88-75.
نادری، فرح.(1389). روانشناسی اضطراب(اضطراب امتحان، اضطراب مرگ و اضطراب کامپیوتر). پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
ندیمی، محمدتقی و بروج، محمدحسین(1385). آموزش و پرورش سه مقطع ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطهی نظام جدید(واحدی)، تهران: انتشارات مهرداد.
نساجی زواره، اسماعیل.(1388). بالندگی کودکان در پرتو مهارت های اجتماعی. پیوند، شماره 356، صص 20 تا 23.
نوراله، علیرضا. (1374). رابطه اضطراب امتحان عزتنفس و پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن.
وکیلی، رقیه.، غلامعلی لواسانی، مسعود.، حجازی، باقر.، اژهای، جواد (1389). راهبردهای یادگیری، جهتگیریهای هدفی و اضطراب امتحان در دانشآموزان نابینا. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال دهم، شماره 1، 36-29.
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین؛ دیکسون ، دیوید ، مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه: خشایار بیگی و مهرداد فیروز بخت(1386). تهران: انتشارات رشد، چاپ چهارم.
هومن، حیدرعلی؛ صالحی، مهدیه و ارجمند، الهام.(1389). ساخت و استانداردسازی آزمون مهارت های شناختی و فراشناختی دانشجویان و ارتباط این مهارت ها با انگیزه پیشرفت تحصیلی، مجله تحقیقات روانشناختی، سال 2، شماره 5، صص48-26.
یوسفی، بهنام.(1390). رابطه مهارت خواندن با پیشرفت تحصیلی ریاضی و جغرافی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی منطقه اوز، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرودشت.
منابع انگلیسی
Andrew, J., Elliot, A., Holly, A., & McGregor, M. C. (2001). A 2×2 achievement goal framework. Journal of personality and social psychology, 3, 501- 519.
Beauchemine, J.( 2008), Mindfulness meditation may lessen anxiety promote social skills and improve academic performance among adolescents with learning disabilities. J psychol. 11: 34-45.
Beer,J.(1991).depression,general anxiety,test anxiety ,and ridity of gifted junior high and high school. Psychol Rep. 69(2):11.28-30
Buttler, D., & Winne, P. (1995). Feedback and Self- Regulated Learning: A Theoretical Synthesis. Review of Educational Research, 65, 245- 281.
Chapell, M.S. &Blanding, Z.B. &Silverstein, M.E. &Takahoshi, M. & Newman, B. & Gubi ,A. Mccann, N (2005). Test anxiety and academic per formance in undergraduate and graduate students, Jornal of Educatinal psychology, 97(2), 268-274.
Chen, H., Wang, Q, & Chen, X. (2001). School achievement and social behaviors: A cross-lagged regression analysis. Acta Psychological Sinica, 33(6), 532-536.
Chow, H. P. H. (2010). Predicting academic success & psychological wellness in a sample of canadaian undergraguate dtudents. Electronhc Journal of Research in Educational psychology. 8, 473-496.
Comunian,A.L .(1993).Anxiety ,cognitive interference,and school performance of Italian children. Psychoh Rep, 73(1): 747-540
Covington, M. V. (2002).Making the grade: Aself- worthperspective on motivationand school reform. New York: Cambridge university press.
Deffenbacher, J. L., & Hazaleus, S. L. (1985). Cognitive, emotional, and physiological components of test anxiety. Cognitive therapy and Research, 9, 169- 180.
Dhingra,R; Manhas,S&Thakur, N(2005). Estabilishing connectivity of emotioal quotient (EQ), spiritual quotient whith social adjustment: A study of Kashmiri Migrant Woman. J. Hum. Ecol,No 18 (4), 313-317.
Elliot, A.J., & McGregor, H. (2001). A 2 × 2 Achievement Goal Framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80(3), 501-519.
Elliot, Stephen. N and Gersham, Frank. M(1993). Social skill intervention for children, Behavior Modification, No,17(2), 233-309.
Galla, B.M & Wood, J.J. (2012). Emotonal self- efficacy moderates anxiety- related impairments in math performance in elementary school- age youth. personality and Individual Differences, 52,118-220.
Greshman . F & Elliott , S. (2005). The social skills rating system . Criclepines
Guida,F.V.& Ludliw, L.H,. (1989). A cross cultural study of test anxiety. Journal of Cross Cultural Psychology, 20, 178-190.
Hefer, B,.(2009). Test Anxiety and Academic Delay of Gratification. college student Journal. 430.1:proquest Educational Journal
Hein, S. (2004). Short definition of emotional intelligence, Emotional Intelligence Homepage.
Hein, S. (2004). Short definition of emotional intelligence, Emotional Intelligence Homepage.
Heller, K. A., & Vike, P. (2000). Support for University Student: Individual and Social Factors. I.C.F.M.van lieshout and P.G heyman (Eds), Developing Talent across the life span. Philadphia,pa: Taylor and Francicinc.
Hembree, R. (1988). Correlates, causes, effects, and treatment of test anxiety. Review of educational research. 58(1): 47-77.
Hill, K,T. (1984). Debilitation Motivation And Testing. New York: Academic Press.
Hughes, M., Patterson, L. B. & Terrell, J. B. (2005). Emotional Intelligence In Action-Training and Coaching Activities for Leaders and Managers, San Francisco: Pfeiffer-An Imprint of Wiley.
Hung, H. P. (2005). " Ethnicity, gender and the Academic performance of aadolescents: An examination of the influence of ccultureRetrived of Google (9-32).
Jing, HE. (2007). Analysis on the Relationship among test Anxiety, self-concept and academic competency. J us- chines Foreign Language. 5(1): 48-51.
Larson, H. A., Yoder, A, Johnson, C., Ramahi, M. E., Sung, J., & Washbum, F. (2010). Test anxiety and relaxation training in their – grade students. Journal of Easterm Education. 39(1): 13-22.
Lavasani, M. G.,Weisani, M & Ejei, J, (2011). The role of achievement goals, academic motivation, and learning strategies in statisties anxiety: testing a causal model.Department of educational psychchology and Counselling, university of Tehran, Tehran, iran.
Matthews, G., Hillyard, E.J. & Campell, S.E.(1999). Meta-cognition and maladaptive coping as components of test anxiety. Clincal Psychology and Psychotherapy, 6,111-126
Mau, w. c. (1997). Parental influences on the high school students academic achievement: A comparison of Asian immigrants, Asian Amerians, and white Americans. Psychology in the scools, 34: 267-277.
Mayo, KE. (2006). Learning strategy instruction, exploring of metacognition. Reading Improvement, 30(3): 130-3.
Meichenbaum. D, & Butler, L. (2007) Toward a conceptual model for the treatment of test anxiety, pergamon press.
Nie,Y., Lau,S., Liau, A.K.(2011). Role of academic self-efficacy in moderating the relation between task importance and test anxiety. Learning and Individaul Differences.21.736-741.
Niemiec, C. P. & Ryan, R. M. (2009). Autonomy, competence. And relatedness in the classroom. Applying self- determination theory to educational practice. Theory and Research in Educationvol, 7(2), 133-144.
Paris, S. G., Winograde. P. (2012). The role of self- regulation learning in contextual teaching: Principle and practice for prepration. w.w.w.ciera.org/library/achieve.
Piutrich, P.R. & schunk, D.H. (2002). Motivation In Education:theory, Research,8APPLi cations,New Jersey:Johnston.
Putwain, D. W & daniels, R. A. (2010). Is the relationship between Beliefs and Test Anxiety Influenced by Goal orientation? Learning and Individual Differences. 20 (1).
Robinson, D. (2009). Evaluation Test Anxiety. Philadelphia: Lippincott Williams & wilkins.
Sarason, S. B. and Davidson, K. S. (1966). Anxiety in elementary school children: A report of research. Lightall, Yale university.
Schunk, D.H,.(2000). learning theories: An educational perspective Englowood cliffs. NJ: Merrill.
Schuts, P.A., & Davis, H.A,.(2000). Emotional and self-regulation airing test taking; Educational psychologist, 35:243-57.
Secar, Zarife. (2009). Social skills and problem behavior of children with different cognitive styles who attend preschool education. Retrieved 4-7 February, http://www.ScinceDirect.com.
Sieber, J.E. (1980). Defining test anxiety :Problems and approaches. In I.G. Sarason (Eds), Test anxiety: Theory, research and applications (15-42(. Hillsdale, NJ:Lawrence Erlbaum.
Slavin, W. D. (2006). examination stress and test anxiety., Journal of streaa and anxiety. 35, 45- 53.
Sodock, B.J., Sadock, V.A. (2003). Anxiety disorders; synopsis of psychiatry. Philadelphia: lippinctt William and wilkins.
Speilberger, C.(1980). Test anxiety inventory. Palo Alto, CA: consulting psychologist press.Inc.
Teodoro, M.L.; Kappler, K.C.; Rodrigues, J.L., de Freitas, P.M. & Haase, V.G. (2005). The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) and its Adaptation for Brazilian children and adolescents. International Journal of Psychology, 39, 2, 239-246.
Tobias, S. (1986) Anxiety and instruction, pergamon press. Tryron. G. S (1990) the measurement and treatment of test anxiety. Review of Educational Research. 50(24), 343-372.
Tryon, G. S. (1980). The measurement and treatment of test anxiety. Review of Educational Research, 50, 343- 372.
Tsai, Y., Kunter, M., Ludtke, O., Trautwein, U. & Ryan, R. M. (2009). What Makes Lessons Interesting? The role of situational and individual factors in three school subjects journal of Educational psychology, 100, 460- 472.
Tucker-Ladd, C. E. (2000). Psychological Self-Help. http.//mental help. net/psyhelp/chap 4 / chap 4k.htm.
Ward, S.M. (2004). Our children's social skills. Eric Digest, ERIC Document Reproduction Service, Retrieved www.eric.ed.gov/ ERICPortalrecordDetail? ac cno=ED411279.
Washbum, F. (2010). Test anxiety and relaxation training in their – grade students. Journal of Easterm Education. 39(1): 13-22.
Welsh, M., Parke, R., Widaman, K. & Oneil, R. (2001). Linkages between children‘s social and academic competence: Longitudinal analysis. Journal of School Psychology, 39(6), 463-482.
Wigfield, A. & cambria, J. (2010). Students achievement values goal orientations, and interest: pefinitions, development, and relations to achievement out comes, Developmental Review, 30, 1-35.
Wolters,C. A.,Pintrich, P. R. & Karbenick, S. A. (2003). Assessing academic self-regulated learning. Prepared For Indicators of Positive Development Conference: Definitions, Measures, and Prospective Validity.Sponsored by ChildTrends, National Institutes of Health.
Zeidner, M. (1998). Test Anxiety: The state of the art. Journal of the Educational Research. 80, 325-358.
Zimbardo, P. G. (2010). Psychology and Life. NewYork: Harper Collins.