فهرست:
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده.....................................................................................................................................................................................
1
فصل یکم: مقدمه
مقدمه......................................................................................................................................................................................
3
بیان مسأله...............................................................................................................................................................................
5
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.............................................................................................................................................
8
اهداف پژوهش.......................................................................................................................................................................
11
هدف اصلی............................................................................................................................................................................
11
اهداف ویژه............................................................................................................................................................................
11
فرضیههای پژوهش................................................................................................................................................................
11
تعاریف متغیرها.......................................................................................................................................................................
12
فصل دوم: پیشینه پژوهش
پیش درآمد.............................................................................................................................................................................
15
1) پیشینه نظری......................................................................................................................................................................
15
بخش اول: گستره نظری مربوط به انگیزش تحصیلی.............................................................................................................
15
تعریف انگیرش تحصیلی.........................................................................................................................................................
16
نظریات مطرح در زمینه انگیزش ...........................................................................................................................................
17
نظریه آلپورت .......................................................................................................................................................................
18
نظریه تقویت و انگیزش.........................................................................................................................................................
18
نظریه مورای ..........................................................................................................................................................................
19
نظریه مک کله لند .................................................................................................................................................................
20
نظریه نیاز پیشرفت ................................................................................................................................................................
20
نظریه انتظار– ارزش ..............................................................................................................................................................
21
نظریه هدف گرایی .................................................................................................................................................................
22
نظریه خود ارزشی .................................................................................................................................................................
22
نظریه خود کارآمدی .............................................................................................................................................................
23
نظریه اسناد ............................................................................................................................................................................
23
نظریه انگیزش درونی و بیرونی .............................................................................................................................................
24
نظریه خود-تعیینی .................................................................................................................................................................
25
دیدگاه زمینهای ......................................................................................................................................................................
28
نظریه اهداف پیشرفت ...........................................................................................................................................................
29
مولفه های مشترک نظریه های انگیزش ................................................................................................................................
30
عوامل مؤثر بر انگیزش تحصیلی ...........................................................................................................................................
31
برخی از پیامدهای ناشی از عدم انگیزش تحصیلی ................................................................................................................
36
بخش دوم : گستره نظری مربوط به استفاده مفرط از تلفن همراه............................................................................................
37
تاریخچه تلفن همراه .............................................................................................................................................................
37
علل استفاده از تلفن همراه ....................................................................................................................................................
39
آسیب شناسی تلفن همراه .....................................................................................................................................................
43
استفاده افراطی از تلفن همراه ................................................................................................................................................
44
ویژگیهای تلفن همراه و آسیبشناسی آن ها.........................................................................................................................
48
تلفن همراه و سلامت اجتماعی- روانی .................................................................................................................................
52
انواع خدمات تلفن همراه .......................................................................................................................................................
55
بخش سوم: گستره نظری مربوط به احساس تنهایی ...............................................................................................................
56
احساس تنهایی .......................................................................................................................................................................
56
تعریف احساس تنهایی ...........................................................................................................................................................
57
دو دیدگاه عمده در ارتباط با احساس تنهایی .........................................................................................................................
60
طبقه بندی ویس از احساس تنهایی .......................................................................................................................................
61
مولفههای اصلی در احساس تنهایی .......................................................................................................................................
63
ویژگیهای افراد دارای احساس تنهایی ..................................................................................................................................
64
همراهی احساس تنهایی با سایر مشکلات روانی ...................................................................................................................
65
بخش چهارم: گستره نظری مربوط به سازگاری اجتماعی ......................................................................................................
66
سازگاری اجتماعی .................................................................................................................................................................
66
تعریف سازگاری اجتماعی ....................................................................................................................................................
66
نظریههای سازگاری اجتماعی ................................................................................................................................................
69
نظریههای روان پویشی ..........................................................................................................................................................
69
نظریه یادگیری.........................................................................................................................................................................
74
نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی .........................................................................................................................................
75
نظریه اجتماعی- شناختی .......................................................................................................................................................
76
نظریه پدیدار شناختی..............................................................................................................................................................
78
نظریه تحولی...........................................................................................................................................................................
81
نظریه بالبی..............................................................................................................................................................................
82
2) پیشینه مطالعاتی..................................................................................................................................................................
83
بخش چهارم: پیشینه پژوهش..................................................................................................................................................
83
الف) تحقیقات انجام شده داخل کشور...................................................................................................................................
89
جمع بندی و نتیجه گیری........................................................................................................................................................
91
فصل سوم: روش پژوهش
روش پژوهش..........................................................................................................................................................................
94
جامعه پژوهش ......................................................................................................................................................................
94
نمونه و روش نمونه گیری......................................................................................................................................................
94
روش جمع آوری اطلاعات....................................................................................................................................................
95
1)پرسشنامه سازگاری اجتماعی سینها....................................................................................................................................
95
2)پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر.......................................................................................................................................
97
3)مقیاس احساس تنهایی .......................................................................................................................................................
98
4)مقیاس استفاده مفرط از تلفن همراه....................................................................................................................................
99
روش تجزیه و تحلیل دادهها ..................................................................................................................................................
100
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه.......................................................................................................................................................................................
102
الف. توصیف اطلاعات جمعیت شناختی................................................................................................................................
102
ب. تحلیل فرضیه های پژوهش..............................................................................................................................................
103
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری................................................................................................................................................................
116
فرضیه های پژوهش................................................................................................................................................................
116
بحث و تبیین..........................................................................................................................................................................
118
محدودیتها............................................................................................................................................................................
125
پیشنهادات...............................................................................................................................................................................
126
الف. پیشنهادات پژوهشی........................................................................................................................................................
126
ب. پیشنهادات کاربردی..........................................................................................................................................................
126
فهرست منابع..........................................................................................................................................................................
128
منابع فارسی............................................................................................................................................................................
128
منابع لاتین...............................................................................................................................................................................
134
پیوستها.................................................................................................................................................................................
139
چکیده انگلیسی.......................................................................................................................................................................
145
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4-1: توزیع فراوانی و درصد افراد نمونه به تفکیک سن.............................................................................................
102
جدول4-2: توزیع فراوانی و درصد افراد نمونه به تفکیک تحصیلات....................................................................................
102
جدول 4-3: آزمون کلموگروف – اسمیرونوف جهت نرمال بودن داده ها.............................................................................
103
جدول(4- 4) نتایج ماتریس همبستگی پیرسون در مورد فرضیه اول......................................................................................
104
جدول (4-5): خلاصه الگو رگرسیون بین مؤلفه های احساس تنهایی با انگیزش تحصیلی...................................................
105
جدول(4-6): آزمون Fو سطح معناداری بین مؤلفه های احساس تنهایی با انگیزش تحصیلی...............................................
105
جدول 4-7: ضرایب رگرسیون مؤلفه های احساس تنهایی با انگیزش تحصیلی...................................................................
105
جدول(4- 8): نتایج ماتریس همبستگی پیرسون در مورد فرضیه دوم...................................................................................
106
جدول (4-9): خلاصه الگو رگرسیون بین مؤلفه های سازگاری با انگیزش تحصیلی...........................................................
107
جدول(4-10): آزمون Fو سطح معناداری بین مؤلفه های سازگاری با انگیزش تحصیلی....................................................
107
جدول 4-11: ضرایب رگرسیون مؤلفه های سازگاری با انگیزش تحصیلی..........................................................................
107
جدول(4- 12) نتایج ماتریس همبستگی پیرسون در مورد فرضیه سوم.................................................................................
108
جدول (4-13): خلاصه الگو رگرسیون بین مؤلفه های احساس تنهایی با سازگاری.............................................................
109
جدول(4-14): آزمون Fو سطح معناداری بین مؤلفه های احساس تنهایی با سازگاری.........................................................
109
جدول (4-15): ضرایب رگرسیون مؤلفه های احساس تنهایی با سازگاری............................................................................
109
جدول(4-16) نتایج ماتریس همبستگی پیرسون در مورد فرضیه چهارم................................................................................
110
جدول (4-17): خلاصه الگو رگرسیون بین مؤلفه های سازگاری با استفاده مفرط از تلفن همراه ........................................
111
جدول(4-18): آزمون Fو سطح معناداری بین مؤلفه های سازگاری با استفاده مفرط از تلفن همراه....................................
111
جدول (4-19): ضرایب رگرسیون مؤلفه های سازگاری با استفاده مفرط از تلفن همراه ......................................................
111
جدول(4- 20): نتایج ماتریس همبستگی پیرسون در مورد فرضیه پنجم................................................................................
112
جدول (4-21): خلاصه الگو رگرسیون بین مؤلفه های احساس تنهایی با استفاده مفرط از تلفن همراه ..............................
113
جدول(4-22): آزمون Fو سطح معناداری بین مؤلفه های احساس تنهایی با استفاده مفرط از تلفن همراه .........................
113
جدول 4-23: ضرایب رگرسیون مؤلفه های احساس تنهایی با استفاده مفرط از تلفن همراه ...............................................
113
منبع:
منابع:
الف) فارسی
ابطحی، معصومه السادات و ندری، خدیجه. (1390). رابطه خلاقیت و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهر زنجان. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی. سال سوم، شماره2. (10). 15-28.
اتکینسون، ر.؛ ریچارد سی؛ اس. ادوارد ای، اسم؛ داریل ج. ب. (1384). زمینه روان شناسی. ترجمه، حسن رفیعی، جلد دوم، تهران: انتشارات ارجمند.
امیر رستگار، خالد. (1389). سنجش رابطه جامعه پذیری در دانشگاه با انگیزش تحصیلی دانشجویان. فصلنامه علمی- پژوهشی راهبرد فرهنگ. شماره دوازدهم و سیزدهم . (1). 135- 157.
بحرانی، محمود. (1384). مطالعه انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه استان فارس و عوامل همبسته با آن. مجله علوم اجتماعی و انسانی شیراز(ویژه نامه علوم تربیتی). دوره 22. شماره4. 104-115.
بحرانی، محمود. (1388). بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعاتی روانشناختی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء. دوره5. شماره1.(1). 51-72.
بیدی، فاطمه؛ نامداری پژمان، مهدی ؛ امانی،احمد؛ قنبری، سیروس و کارشکی، حسین. (1391). تحلیل ساختاری ارتباط بین اعتیاد به اینترنت با افسردگی، سازگاری اجتماعی و عزت نفس. مجله علمی- پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان. دوره نوزدهم ، شماره 3 ، شماره مسلسل 65. 41- 48.
پروین، لارنس، ا؛ جان، الیور، بی. (1381). روانشناسی شخصیت نظریه و پژوهش. ترجمه: محمدجعفر جوادی و پروین کدیور، تهران: نشر آییش.
پناهی،یعقوب؛ فرجی، رباب و اصلانی، طاهر .(1392). آسیب های روانی- اجتماعی و وابستگی به تلفن همراه در دانش آموزان. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. دانشگاه علوم پزشکی تبریز .دانشکده پزشکی.
جوکار، بهرام؛ سلیمی، عظیم. (1390). ویژگی های روان سنجی فرم کوتاه مقیاس احساس تنهایی اجتماعی و عاطفی بزرگسالان. مجله علوم رفتاری. دوره5، شماره4. (4). 311-317.
حسین چاری، مسعود؛ خیّر، محمد. (1381). بررسی کارایی یک مقیاس برای سنجش احساس تنهایی در دانش آموزان دوره راهنمایی. مجله علوم اجتماعی انسانی دانشگاه شیراز. دوره نوزدهم، شماره1 (4). (پیاپی:37). 46- 59.
خدایاری فرد، محمد؛ نصفت، مرتضی؛ غباری بناب، باقر؛ شکوهی یکتا، محسن و به پژوه ، احمد.(1381). عوامل مرتبط با سازگاری اجتماعی فرزندان جانباز و غیرجانباز شهر تهران. گزارش نهایی طرح پژوهشی زیر نظر بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی.
خوشکنش، ابوالقاسم؛ اسدی، مسعود؛ شیرعلیپور، اصغر؛ کشاورز افشار، حسین. (1389) . نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه. فصلنامه روانشناسی کاربردی. سال 4، شماره 1(13). 82-94.
درتاج، فریبرز؛ مصائبی، اسدالله؛ اسدزاده، حسن .(1388). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر 12 تا 15ساله . فصلنامه روانشناسی کاربردی. سال 3، شماره 4. (12). 62 -72 .
دهشیری، غلامرضا؛ برجعلی، احمد؛شیخی، منصوره و حبیبی عسکرآباد، مجتبی.(1387). ساخت و اعتباریابی مقیاس احساس تنهایی در بین دانشجویان. مجله علمی- پژوهشی روانشناسی. شماره 12. (3). پیاپی 47. 282- 296.
رودباری، زهرا و ساداتی قلعه، سیدحمید. (1392). رابطه سلامت عمومی و استفاده مفرط از تلفن همراه در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان نکا. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. دانشگاه علوم پزشکی تبریز .دانشکده پزشکی.
روشن میلانی، شیوا؛ آقایی منور، اسماعیل؛ خردمند، فاطمه؛ صبوری، احسان؛ میکائیلی، پیمان؛ مسعودی، سیما و متذکر، مرتضی. (1390). بررسی انگیزش تحصیلی و ارتباط آن با وضعیت فردی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. دو ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره9. شماره5، (34). 357- 366.
زربخش بحری، محمدرضا؛ راشدی، وحید و خادمی، محمد جواد. (1391). احساس تنهایی و اعتیاد به اینترنت در دانشجویان. مدیریت ارتقای سلامت دوره 2 .شماره 1 . (4). 32- 38 .
سینها، ای. کی. پی. و سینک، آر. پی. (1993). راهنمای پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی. ترجمه ابوالفضل کرمی. (1380). تهران: مؤسسه روان تجهیز سینا.
شرکت فن آوری خدمات سلامت ایرانیان. (بی تا) .تلفن همراه و سلامت. واحد آموزش و تولید رسانه های سلامت شرکت برکت تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره). (قابل دسترسی بر روی: http://www.8999.ir/aboutus.aspx ).
شولتس، دوان. (1385). روان شناسی کمال: الگوهای شخصیت سالم. ترجمه گیتی خوشدل ، تهران: نشر پیکان.
شهنی ییلاق، منیجه؛ بنابی مبارکی، زهرا؛ شکرکن، حسین. (1384). بررسی روابط بین موضوعی و درون موضوعی انگیزش تحصیلی( خودکارآمدی، ارزش تکلیف، هدف های عملکردگرا، عملکردگریز و تبحری) در دانش آموزان دختر سال اول دبیرستان شهراهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. دوره3، سال12 ،شماره3، 76-47.
شیلینگ، لوئیس. (1390). نظریه های مشاوره. ترجمه خدیجه آرین، تهران. انتشارات اطلاعات. ویرایش اول، چاپ نهم.
طاهری، عبدالمحمد و فیاضی، مهسا. (1390). علل افت انگیزش تحصیلی از دید دانشآموزان با توجه به جنسیت و زمینه خانوادگی آنها. نشریه علمی- پژوهشی فناوری آموزش. سال پنجم. جلد5. شماره4 (2). 287- 298.
طهماسیان، کارینه؛ اناری، آسیه و صدق پور، بهرام صالح. (1388). اثر مستقیم و غیر مستقیم خود اثرمندی در احساس تنهایی نوجوانان. مجله علوم رفتاری. دوره3، شماره2. (2). 93-97.
عابدینی، یاسمین؛ زمانی، بی بی عشرت. (1391). بررسی انگیزه، میزان و نوع استفاده از تلفن همراه در دانشجویان. فصلنامه علمی - پژوهشی روانشناسی معاصر 1391, 7(2), 73-86.
عباسزاده، محمد؛ علیزاده اقدم، محمد باقر و کوهی، کمال. (1387). عوامل اجتماعی- فردی مؤثر بر انگیزش تحصیلی در دانش آموزان متوسطه.مجله علمی-پژوهشی جامعه شناسی، سال اول، شماره1. (4). 43-66.
عبدخدائی، محمد سعید؛ سیف، علی اکبر؛ کریمی، یوسف و بیابانگرد، اسماعیل. (1387). تدوین و هنجاریابی مقیاس انگیزش تحصیلی و بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های مطالعه بر افزایش یادگیری. فصلنامه مطالعات تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی. سال 9, شماره 1 .5- 20.
عطایی، نغمه؛ فرازی، زهرا؛ کیوان کار، مهدی .(1392). مدل یابی علی بهزیستی ذهنی با توجه به مولفه های پورنوگرافی از طریق تلفن همراه، ، تمایلات جنسی ، رفتار های مغایر جنسی در نوجوانان. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. دانشگاه علوم پزشکی تبریز .دانشکده پزشکی.
فرشیدفر، زهرا؛ عطایی، نغمه؛ فرازی، زهرا . (1392). بررسی نگرش، کاربرد و تاثیر تلفن همراه و پیام کوتاه در نوجوانان. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان. دانشگاه علوم پزشکی تبریز .دانشکده پزشکی.
فروم، اریک. (1387). بحران روان کاوی. ترجمه اکبر تبریزی، تهران: انتشارات فروزش. ویرایش اول، چاپ دهم.
کاوسیان، جواد؛ فراهانی، محمد نقی؛ کدیور، پروین؛ هومن، عباس؛ شهرآرای، مهرناز و فرزاد، ولی الله. (1386). مطالعه عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های سراسر کشور در سال تحصیلی 84-1383. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. سال دوم. شماره8. (4). 85-108.
کارور، چارلز، اس. شی یر و مایکل، اف. (1375). نظریههای شخصیت. ترجمه احمد رضوانی، مشهد: معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی .
گل محمدیان، محسن؛ یاسمی نژاد، پریسا. (1390). هنجاریابی، روایی و پایایی مقیاس استفاده آسیبزا از تلفن همراه COS در دانشجویان. فصلنامه علمی- پژوهشی یافته های نو در روانشناسی. سال ششم، شماره 19، (2). 37-52.
ماسن ،پاول هنری؛ کیگان، جروم؛ هوستون؛ آلتا کارول و کانجر، جان جین وی. (2001). رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی.(1382). چاپ اول. تهران، نشر مرکز.
مقیمیان، مریم؛ کریمی، طیبه. (1391). ارتباط صفات شخصیت و انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرستاری. نشریه مرکز تحقیقات مراقبهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران (نشریه پرستاری ایران). دوره بیست و پنجم. شماره 75. (1). 9- 20.
منصور، محمود و دادستان، پریرخ. (1388). روانشناسی ژنتیک. جلد دوم. تهران: انتشارات رشد.
منصور، محمود. (1392). احساس کهتری. تهران: دانشگاه تهران. مؤسسه انتشارات.ویراست سوم.
نادری، فرح؛ حقشناس، فریبا. (1388). رابطه تکانشگری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان. فصلنامه یافته های نو در روانشناسی.شماره 4. (12). 111-121.
نجفی، محمود؛ دهشیری، غلامرضا؛ شیخی، منصوره و دبیری، سولماز. (1390). نقش حرمت خود و مؤلفه های تنهایی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی تربیتی، سال هفتم، شماره 22،(4). 155-171.
نویدی، احد. ( 1387 ). تأثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارتهای سازگاری پسران دوره متوسطه شهر تهران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران،شماره 4، (4). 394- 403.
واحدی، شهرام؛ اسماعیل پور، خلیل؛ زمان زاده، وحید و عطایی زاده، افسانه. (1391). نیمرخ های انگیزش تحصیلی دانشجویان پرستاری و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی: رویکرد فرد- محور. فصلنامه افق پرستاری سال 1، دوره 1، شماره 1، (1). 36-46.
ویسانی، مختار؛ غلامعلی لولسانی، مسعود و اژه ای، جواد (1391). نقش اهداف پیشرفت، انگیزش تحصیلی و راهبردهای یادگیری بر اضطراب آمار: آزمون مدلی علی. مجله علمی پژوهشی روان شناسی. دوره 62. سال شانزدهم، شماره 2 .142- 160.
یاسمی نژاد، پریسا؛ گل محمدیان، محسن. (1390). بررسی رابطه پنج عامل نیرومند شخصیت و استفاده آسیب زا از تلفن همراه در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دزفول. فصلنامه پژوهش های روانشناسی اجتماعی. دوره 1، شماره2. 79 -105.
یارمحمدیان، احمد؛ شرفی راد، حیدر. (1390). تحلیل رابطه بین هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی در نوجوانان. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان). سال 22، شماره 4( 44). 35-50.
یوسفی، علی رضا؛ قاسمی، غلامرضا و فیروزنیا، سمانه. (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی.9 (1): 79-85 .
ب)لاتین
Ansbacher, H. L., & Ansbacher, R. R. (1956). The individual Psychology of Alfred Adler. New York: Basic Books.
Arnett, J.J.(1995). Broad and Narrow Socialization. Journal of Marriage & the Family , Vol. 57, No. 3. 617-628.
Asher, S. R. & Paquette, J. A. (2003). Loneliness and peer relations in childhood. Current Directions in Psychological Science, 12, 75-78.
Azuki, T.(2008). Today’s mobile phone users: current and Emerging Trends, (www. Azuki systems.com.).
Baumeister, R . F.; & Leary, M. R . (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117, 497-529.
Biederman, J., Faraone, S., Barth, R.P., Chen, W.J.(1993). Social adjustment inventory for childern and adolescents. Journal of American Academic Child and Adolescence Psychiatry, 32(5), 1059-1065.
Billiex, J; vander linden, M; Rochat, L. (2008). The Role of Impulsivity in acual and Problematic use of the mobile phone. Journal Applied cognitive psychology, 22, 1195-1210.
Bonetti, L. (2009). The relationship of loneliness and social anxiety with children's and adolescent's online communication. Submitted in fulfillment of the requirement for the degree of Master of Education. School of Learning and Professional Studies. Faculty of Education. Queensland University of Technology.
Brehm, S; Kassin, S. (1996). Social Psychology 3th. Allen and Bacom.
Chen, K.C., & Jang, S.J.(2010). Motivation in online learning: Testing a model of self determination theory. Journal of Computers in Human Behavior,26,741–752.
Chipuer, H. M. (2001). Dyadic attachments and community connectedness: Links with youths’loneliness experiences. Journal of Community Psychology, 29, 429-446.
Clark, M. H. , & Schroth, C. A. (2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Journal of Learning and Individual Differences, 20, 19–24.
Cutrona, C. E. (1982). Transition to college: Loneliness and the process of social sourcebook of current adjustment. In L. A. Peplau & D. Perlman (Eds.), Loneliness: A theory, research and therapy (pp. 291-309). New York: Wiley.
Deborah, Y., Turner, A., & Romano, M.(1993). Children of Chronic Pain Patients: risk factor for a maladjustment. Pain, 52, 311-317.
Donna, J. Reid, M. S. and Fraser, J.M. (2007). Text or Talk? Social Anxiety, Loneliness, and Divergent Preferences for Cell Phone Use. Journal of Cyber Psychology & Behavior Volume 10, Number 3, 424-436.
Dunn, J.C., Dunn, J.G., & Bayduza, A. (2007). Perceived athletic competence, socio-metric status and loneliness in elementary school children. Journal of Sport Behavior, 30 (3), 249-269.
Erikson, E. H. (1975). Life history and the historical moment. New York : Norton. BF175 .E74.
Goossens, L.; & Marcoen, A. (1999). Adolescent loneliness, self-reflection, and identity: From individual differences to developmental processes. In K. J. R otenberg & S. Hymel (Eds.), Loneliness in childhood and adolescence (pp. 225-243). Cambridge, England: Cambridge University Press.
Heinrich, L. M.; & Gullone , E. (2006). The clinical significance of loneliness: A literature review. Journal of Clinical Psychology Review, 26, 695-718.
Heinrich, M.L., & Gullone, E. (2006). The clinical significance of loneliness: A literature review. Clinical Psychology Review, 26, 695–718.
Horowitz, L.M., & French, R.S. (1979). Interpersonal problems of people who describe themselves as lonely. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 74(4), 762-764.
Joinson, A.N. (2003). Understanding the psychology of internet Macmillan. Behavior, uirtual worlds, real lives. London: Palgrave
Kamibeppu, K. , sugiura, H. (2005). Impact of the mobile phone on Junior hogh school students’ friendships in the Tokyo Metropolitan area, Cyber psychology & Behavior, 8: 121-130 Full Text via cross Ref/View Record in scopus cited by in scopus .7.
Kerns, K. A. , & Stevens, A. C. (1996). Parent-child attachment in late adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 25(3), 322-325.
Laramie, D.J. (2007). Emotinal and behavioral aspects of mobile phone use. «ph.D» thesis of psychology, the califarnia school of professional psychology. (www.sciencedirect.com/science
Lee, J. Q. , McInerney, D. M. ,Liem, G. A. D., & Ortiga, Y. P.(2010). The relationship between future goals and achievement goal orientations: An intrinsic–extrinsic motivation perspective. Journal of Contemporary Educational Psychology, 1-16.
Lee,S., Tam,C.L., &Chie,Q.T. (2013).Mobile Phone Usage Preferences: The Contributing Factors of Personality, Social Anxiety and Loneliness. pringer Science+Business Media Dordrecht. Soc Indic Res. DOI 10.1007/s11205-013-0460-2.
Lepp, A., Barkley, J. E. & Karpinski, A. C.(2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and Satisfaction with Life in college students. Journal of Computers in Human Behavior archive. Volume: 31. 343-350
Maccoby, E. E., & Martin, B. (1983). Socialization in the context of the family: Parent – child interaction. In E. M. Hetherington (ed.), P. H., Mussen (weries ed.), Handbook of child Psychology, 4. Socializtion, Personality and social development. NewYork: Wiley.
McWhirter, B. T. (1990) Loneliness: A review of current literature, with implications for counseling and research. Journal of Counseling and Development, 68, 417-422.
Neto, F.; & Barros, J. (2000). Psychosocial concomitants of loneliness among students of Cape Verde and Portugal. Journal of Psychology, 134, 503-514.
Parkhuurst, J.T., & Hopmeyer, A. (1999). Developmental change in the source of Loneliness in childhood: Constructing a theoretical model. in: K. J. Rotenberg & S. Hymel (Eds.), Loneliness in childhood and adolescence (pp. 56-76). New York: Cambridge University Press.
Peplau, L. A.; & Perlman, D. (1982). L loneliness: A sourcebook of current theory, research and therapy, New York: Wiley.
Rotenberg, K. J. (1999). Parental antecedents of children’s loneliness. InK. J. R otenberg, & Hymel (Eds.), Loneliness in childhood and adolescence (pp. 176-200). Cambridge, England: Cambridge University Press.
Rotsenberg. K.J; makdonald, k; keltie, k; jing, V & Emily.F. (2004). The relationship between loneliness and interpersonal trust during childhood. Journal of Genetic Psychology, 6, 16-20 (
Steinberg, L.(1992). Authoritative Parenting and adolescent adjustment across varied ecological Niches. Based in Part on a paper present at Biannal metting of the S. Washington, D.C. Press.
Vanhalst, J., Klimastra, T.A., Luyckx, K., Scholte, R.H.J., Engels, R.C.M.E., & Goossens, L. (2012). The interplay of loneliness and depressive symptoms across adolescence: exploring the role of personality traits. Journal of Youth and Adolescence, 41, 776-787.
Wei., R. (2006). The Influence of mobile phone Advertising on Depensency: A Cross-Cultural study of mobile use between American and chienese youth.
Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA: MIT Press.
Weissman, M.M.(1975). The assessment of Social adjustment. A Review of Techniques In ARC Gen Psychiatry, 32, 125-136.
Wheeler, L., Reis, H., & Nezlek, J. B. (1983). Loneliness, social integration, and sex roles. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 943-953.
Wright, S. L. (2005). Loneliness in the workplace. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Canterbury.