فهرست:
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- تشریح و بیان موضوع. 3
1-3- ضرورت انجام تحقیق.. 5
1-4- فرضیههای تحقیق.. 5
1-5- اهداف اساسی تحقیق.. 6
1-6- روش انجام پژوهش.... 6
1-7- کاربرد نتایج تحقیق.. 6
1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق.. 7
1-9- ساختار کلی تحقیق.. 8
1-10- خلاصه فصل اول.. 8
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 9
2-1- مقدمه. 11
2-2- هوش.... 11
2-2-1- تعریف هوش.... 12
2-2-2- انواع هوش.... 12
2-3- هوش هیجانی.. 14
2-3-1- تعاریف هوش هیجانی.. 15
2-3-2- ابعاد هوش هیجانی.. 17
2-3-3- دیدگاههای هوش هیجانی.. 19
2-3-3-1- دیدگاه توانمندی.. 20
2-3-3-2- دیدگاه مختلط... 20
2-3-4- مدلهای هوش هیجانی.. 21
2-3-5- اهمیت هوش هیجانی.. 24
2-3-6- اهمیت هوش هیجانی در حسابداری.. 25
2-3-7- پیشرفت در هوش هیجانی.. 28
2-3-8- آموزش حسابداری و هوش هیجانی.. 29
2-3-9- رشتهی حسابداری و هوش هیجانی.. 30
2-3-10- تجربهی کاری و هوش هیجانی.. 31
2-3-11- جنسیت و هوش هیجانی و بررسی آن در حرفه حسابداری.. 31
2-3-12- سلامت روان و هوش هیجانی.. 32
2-4- تحقیقهای پیشین.. 34
2-4-1- هوش هیجانی.. 34
2-4-2- آموزش حسابداری هوش هیجانی.. 36
2-4-3- تجربه کاری و هوش هیجانی.. 37
2-4-4- جنسیت و هوش هیجانی.. 38
2-5- خلاصه فصل.. 40
فصل سوم: روش تحقیق.. 41
3-1- مقدمه. 42
3-2- سوالهای پژوهش.... 42
3-3- فرضیه های تحقیق.. 43
3-4- اهداف اساسی تحقیق.. 43
3-5- روش تحقیق.. 44
3-6- قلمرو تحقیق.. 44
3-6-1- قلمرو موضوعی.. 44
3-6-2- قلمرو زمانی.. 44
3-6-3- قلمرو مکانی.. 44
3-7- جامعه آماری.. 45
3-8- نمونه آماری.. 45
3-8-1- حجم نمونه. 46
3-9- روش جمع آوری دادهها 47
3-10- ابزار اندازه گیری.. 47
3-11- روایی و پایایی پرسشنامه. 49
3-12- متغیرهای تحقیق.. 50
3-12-1- متغیر وابسته. 50
3-12-2- متغیرهای مستقل.. 51
3-12-3- متغیر کنترل.. 52
3-13- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 52
3-14- خلاصه فصل.. 53
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها 54
4-1- مقدمه. 55
4-2- نتایج آمار توصیفی.. 55
4-3- تحلیل دادهها 61
4-4- نرمال بودن توزیع متغیرها در جامعه. 61
4-5- بررسی فرض همگنی واریانسهای متغیرهای پژوهشی.. 62
4-6- فرضیه اول.. 63
4-7- فرضیه دوم. 64
4-8- فرضیه سوم. 65
4-9- فرضیه چهارم. 66
4-9-1 تحلیل واریانس 2×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو) در گروه نمونه کل.. 67
4-9-2 تحلیل واریانس 3×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم/ ارشد) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو) در گروه نمونه کل.. 68
4-9-3 تحلیل واریانس 3×2 هوش هیجانی با استفاده از متغیرهای سال تحصیلی (اول/ چهارم/ ارشد) با تجربه کاری (با تجربه کاری/ دانشجو)در گروه نمونه حسابداری.. 70
4-10- فرضیه پنجم.. 73
4-11- فرضیه ششم.. 74
4-12- سلامت روان.. 75
4-12-1- همبستگی متغیر سلامت روان با هوش هیجانی.. 75
4-12-2- مقایسه سلامت روان در گروههای مورد مطالعه. 76
4-13- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم و ارشد پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی در دانشجویان رشته حسابداری.. 83
4-14- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی در دانشجویان رشتههای غیرحسابداری.. 85
4-15- تحلیل کوواریانس جهت مقایسه هوش هیجانی در سال اول با سال چهارم پس از تعدیل کردن نمرات آسیب شناسی روانی، مقایسه بین دو رشته حسابداری و غیرحسابداری.. 86
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 89
5-1- مقدمه. 90
5-2- تحلیل یافته ها و نتایج.. 90
5-3- محدودیتهای تحقیق.. 94
5-4- پیشنهادهای پژوهش.... 95
5-4-1- پیشنهادهای مبتنی بر نتایج تحقیق.. 95
5-4-2- پیشنهاد برای تحقیقهای آتی.. 96
منابع و مآخذ. 97
منبع:
منابع و مآخذ
آتش پور، حمید. (1382). مقایسه شیوه های رفتار درمانی و دارو درمانی در کاهش علائم وسواس فکری و عملی و میزان بهبود مراجعه کنندگان به مراکز درمانی. دانش و پژوهش در روانشناسی ؛۵(۱۷). ص 57- 76.
ابراهیمی کوه بنانی، شهین، (1390)، رابطه هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت از زندگی در دانش آموزان تیز هوش دختر دبیرستانی شهر بیرجند، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات.
احسانی مریم، صباراد لیدا، جهانیان ایمان، خیرخواه فروزان (1393)، ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، فصلنامهی توسعه ی آموزش جندی شاپور، دوره 5، شماره 1، ص ص 80-87.
برادبری تراویس، گریوز تراویس(2005)، هوش هیجانی: مهارتها و آزمونها، ( ترجمه: حمزه گنجی1386)، انتشارات آفتاب.
بشارت، محمد علی (1386)، تأثیر هوش هیجانی بر کیفیت روابط اجتماعی دانشجویان، فصلنامه مطالعات روانشناختی. شماره3، ص 25-38.
بیرامی، منصور. (1387)، بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان، فصل نامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره 11، ص 19-36.
پور افکاری، نصرت اله (1380) فرهنگ جامع روانشناسی-روان پزشکی انگلیسی-فارسی، جلد اول، چاپ سوم، تهران، فرهنگ معاصر، صفحه 210.
حافظنیا، محمدرضا. (1392). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ 19، سمت، تهران.
خاکی، غلامرضا (1391). روش تحقیق در مدیریت. چاپ اول، انتشارات فوژان، تهران
خائف الهی، احمدعلی. دوستار، محمد. (1382). ابعاد هوش هیجانی، فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 18، ص52-62.
خویشتن دار، پرویز (1385) رابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دبیرستانی شهرستان بویین زهرا، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
دلاور، علی. (1392). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ چهلم ، انتشارات فروزش، تهران.
دهشیری، غلامرضا (1382)، هنجاریابی پرسشنامه بهر هیجانی بار-آن (EQ-I) برای ارزیابی جنبههای مختلف هوش دانشجویان دانشگاههای تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
سپهریان آذر فیروزه (1386) مطالعه تاثیر آموزش مهارت های هوش هیجانی بر شیوه های مقابله با فشار روانی، فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی) دانشگاه تبریز دوره 2 شماره 8، ص 65 تا 79.
ستایش محمد حسین،منصوری شعله(1391)، بررسی راهکارهای ایجاد همسویی میان محتوای آموزش حسابداری با ضرورت های محیط کسب و کار، فصلنامه مطالعات تجربی حسابداری مالی . 10(33):ص 19-37.
سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، و حجازی، الهه .(1392). روش های تحقیق در علوم رفتاری. چاپ 25، انتشارات آگه، تهران.
سموعی، راحله (1381). ترجمه و هنجاریابی آزمون هوش هیجانی بار آن، مؤسسه تحقیقاتی علوم رفتاری سینا.
سیادت، سیدعلی و مختاری پور، مرضیه (1386) ، مدیریت و رهبری با هوش هیجانی، تدبیر، شماره165 ص 17-20.
سیاروچی، ژوزف، فورگاس، ژوزف، مایر، جان. (1383) هوش عاطفی در زندگی روزمره (ترجمه، اصغر نوری امامزادهای، حبیب الله نصیری) اصفهان: نشر نوشته. تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2003
شادمرادلو، مهران (1383) پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
قاسم زاده، حبیب الله، (1375)، عاطفه و شناخت. ویراست دوم، تهران: انتشارات فرهنگیان.
کالاگر، جیمز. (1372) آموزش کودکان تیزهو ش. ترجمه: مجید مهدی زاده و احمد رضوانی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
کشمیری، مهدیه و فاطمه عرب احمدی، (1387)، «هنجاریابی مقدماتی آزمون هوش معنوی در دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر.
گل پرور، محسن.، آقایی، اصغر.، و خاکسار، فخری. (1384). رابطه هوش هیجانی و مؤلفه های آن با پیشرفت گرایی شغلی در بین کارگران کارخانجات و صنایع. دانش و پژوهش در روانشناسی، سال هفتم، شماره 25، ص75-106.
گلمن، دانیل (1996) هوش هیجانی: توانایی محبت کردن و محبت دیدن (ترجمه: نسرین پارسا،1380) انتشارات رشد.
گلمن، دانیل (2002)، هوش هیجانی (خود آگاهی هیجانی، خویشتن داری، همدلی و یاری به دیگران). ترجمه: پارسا، نسرین، تهران، انتشارات رشد، 1383.
مشایخی بیتا، شفیع پورمجتبی(1391)، بررسی کارایی نظام آموزشی رشته حسابداری در سطح دانشگاه های ایران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها، بررسی های حسابداری و حسابرسی. 19(67):ص 119- 142.
نوفرستی، اعظم. معین الغربائی فاطمه (1389)، هوش هیجانی و خلاقیت در دانشجویان، فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. 7(26):ص175-185.
Adeyemo DA. (2008). Demographic characteristics and emotional intelligence among workers in some selected organizations in Oyo State, Nigeria. Vision -The Journal of Business Perspective, 12(1), 70-85.
American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders Text Revision (DSM-IV-TR), 4th ed. Washington, DC:American Psychiatric Association.
Austain, E., Saklofske, D. H., & Egan, V. (2005). Personality, well- being and health correlates of trait emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 38, 547-558.
Arthur Andersen co., Arthur Young co., Coopers and Lybrand co., Deloitte, Haskins and Sells co., Ernst and Whinney co., Peat, Marwick, Main co., Price waterhouse co., and ToucheRoss co. (The Big-8). (1989). Perspectives on education: Capabilities for success in the accounting profession (the White paper). New York.
Ashkanasy, N., Hartel, C., Daus, C. (2002). Diversity and emotion: the new frontiers in organisational behavior research. Journal of Management, 28(3), 30–38.
Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB). (2010). Eligibility procedures and accreditation standards for business accreditation. Available at: http://www.aacsb.edu.
Barbalet, J. (2001). Emotion, social theory and social structure: a macro sociological approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Bar-On, R. (1997), “Bar- on Emotional Quotient Inventory, Technical manual, Toronto, Canada, Multh systems.
Bar-On, R. (2002), “Emotional and social intehigence: insights from the emotion qutiont inventory”, The hand book of emotional intelligence, Sanfrancisco: Jossey –Bass.
Bar-On, R. Parker, J. D. A. (2000), Handbook of emotional intelligence, Sanfrancisco: Jossey-Bass.
Bedford, N., and Shankir, W. (1987). Reorienting accounting education. Journal of Accountancy, 20(15), 84–91.
Beck, J., and H, Halim. (2008). Undergraduate internships in accounting: What and how do Singapore interns learn from experience? Accounting Education: An International Journal, 17(2), 151–172.
Berrocal .P.F., Cabello R., Castillo .R and Extremera .N.,(2012),. GENDER DIFFERENCES IN EMOTIONAL INTELLIGENCE: THE MEDIATING EFFECT OF AGE., Behavioral Psychology / Psicología Conductual, Vol. 20, Nº 1, pp. 77-89.
Binet, A.. & Simon, T. (1916). The development of intelligence in children (E. S. Kit, Trans.). Baltimore: Williams & Wilkins.
Bleiberg, E. (2001). Treating personality disorders in children and adolescents: A relational approach. New York: Guilford Press.
Bloch, J., Brewer, P. C. and Stout, D. E. (2012) Responding to the leadership needs of the accounting profession: a module for developing a leadership mindset in accounting students, Issues in Accounting Education, 27(2), pp. 525–554.
Bornovalova, M. A., Gratz, K. L., Daughters, S. B., Bettina, N., Delany Brumsey, A., Lynch, T. R., et al. (2008). A multimodal assessment of the relationship between emotion dysregulation and borderline personality disorder among inner-city substance users in residential treatment.Journal of Psychiatric Research, 42, 717–726.
Carr, S., and Mathews, M. (.2004). Accounting curriculum change and iterative program development: A case study. Accounting Education, 13, 91–116.
Carpenter, V., Friar, S. and Lyle, M. (1993) Evidence on the performance of accounting students: race, gender and expectations, Issues in Accounting Education, 8, pp. 1–17.
Clarke, N. (2006). Emotional intelligence training: A case of caveat emptor. Human Resource Development Review, 5 (4), 422–441.
Cook G., Bay, D., Visser, B., Myburgh, J., and Njorog, J. (2011). Emotional Intelligence: The Role of Accounting Education and Work Experience, Accounting education, 26(2), 267-286.
Crick, N. R., Murray–Close, D., & Woods, K. (2005). Borderline personality features in childhood: A short-term longitudinal study, Development and Psychopathology, 17, 1051–1070.
Daff, L. (2009) Accountants, interpersonal skills and the faith nexus: Adventist Approaches to the Integration of Faith and Learning, Vol. 37–A, pp. 121–140 (Silver Spring: Institute for Christian Teaching).
Daff, L., (2013) Accounting Students' Reflections on a Course to Enhance their Interpersonal Skills, Accounting Education: An International Journal, 22:6, 563-581.
D.hess, J. (2011). Enhancing decisions and decision-making processes throught the application of emotional intelligence skilles, 49,710-72.
De Villiers, R. 2010. The incorporation of soft skills into accounting curricula: Preparing graduates for their unpredictable futures. Meditari Accountancy Research 18 (2): 1–22.
Douglas Marshall, Robert F. Dombrowski, R. Michael Garner, and Kenneth J. Smith (2010)، " The Accounting Education Gap " The CPA journal
Fallan. L and Opstad. L., (2014) Beyond Gender Performance in Accounting: Does Personality Distinction Matter?, Accounting Education: An International Journal, 23:4, 343-361.
Fleet, W., Summers, J. and Smith, B. (2006) Communication Skills Handbook for Accounting (Brisbane: John Wiley and Sons).
Fogarty, T. J. and Goldwater, P. M. (2010) Beyond just desserts: the gendered nature of the connection between effort and achievement for accounting students, Journal of Accounting Education, 28, pp. 1–12.
Gage, N. L., & Berliner, D. C. (1992). Educational psychology (5th ed.). Boston: Houghton Mifflin.
Gardner, H. (1983), “Frames of mind”, New York, Basic book.
Gardner, H. (1993). Frames of mind: The theory of multiple intelligences (10 anniversary ed.). New York, NY: Basic Books.
Gratz, K. L, Tull, M. T, Reynolds, A. K., Courtney B, Bagge, L., Latzman, R. D., Daughters, S. B., &Lejuezb, C. W. (2009). Extending extant models of the pathogenesis of borderline personality disorder to childhood borderline personality symptoms: The roles of affective dysfunction, disinhibition, and self- and emotion-regulation deficits. Development and Psychopathology; 21, 1263–1291.
Goleman, D. (1995), Emotional intelligent, New York.
Goleman, D (1998): working with Emotional Intelligence Blumsbury Publishing, London.
Goleman, D; Boyatzis, R; Rhee, K. (1999): Clustering competencye in emotional Intelligence Insight from the emotional competence inventory (ECI), From the World Wide Web: (www.eiconsoruum.org)
Goleman, D., R, Boyatzis., and A, McKee. (2002). Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Hanoch, Y, (2002). Neither an angel nor an ant: emotion as an aid to bounded rationality. Journal of Economic Psychology, 23, 1–25.
Hancock, P., Howieson, B., Kavanagh, M., Kent, J., Tempone, I., and Segal, N. (2009). Accounting for the future: More than numbers, Vol. 1: Final report. Australian Learning and Teaching Council.
International Accounting Education Standards Board, July 2011
International Federation of Accountants (IFAC), INTERNATIONAL ACCOUNTING EDUCATION STANDARD (IES), IES 3, Edition 2014, pp 44-49.
Jordan, PJ, Ashkanasy, NM & Härtel, CEJ 2002, ‘Emotional intelligence as a moderator of emotional and behavioral reactions to job insecurity’, Academy of Management Review, 27, 361-372.
Judd, P. H. and McGlashan, T. H. (2003). A Developmental Model of Borderline Personality Disorder: Understanding Variations in Course and Outcome. Washington, DC; American Psychiatric Publishing, Inc.
Kavanagh, M., and Drennan, L. (2008). What skills and attributes does an accounting graduate need? Evidence from student perceptions and employer expectations. Accounting and Finance, 48(2), 279–300.
Lieb, K., Zanarini, M. C., Schmahl, C., Linehan, M. M, &Bohus, M. (2004).Borderline personality disorder.The Lance; 364, 9432-9455.
Lin, Z. (2008). A factor analysis on Knowledge and skill components of Accounting Education: Chinese case. Advances in Accounting incoroporating Advances in Internationa Accounting, l (24), 110-118.
lindebaum, D. (2009). Rhetoric or remedy? A critique on developing emotional intelligence. Academy of Management Learning and Education, 8 (2), 225–237.
Luu Trong Tuan, (2013) "Emotional intelligence as the departure of the path to corporate governance", Corporate Governance: The international journal of business in society, Vol. 13 Iss: 2, pp.148 – 168.
Martin, A. and Steele, F. (2010) Sustainability in Key Professions: Accounting (Canberra: Australian Research Institute in Education for Sustainability).
Mayer, J.D. (2000). Spiritual intelligence or spiritual consciousness? The International Journal for the Psychology of Religion, 10(1), 47-56.
Mayer, J., D, Caruso. And P, Salovey. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence. Intelligence, 27, 267–298.
Mayer, J., Salovey, P., and Caruso, R. (2001). Emotional intelligence as a standard intelligence, 1, 232–242.
Myers, L., and M, Tucker. (2005). Increasing awareness of emotional intelligence in a business curriculum.Business Communication Quarterly, 68 (1), 44–51.
McPhail, K. (2004). An emotional response to the state of accounting education: Developing accounting students’ emotional intelligence. Critical Perspectives on Accounting, 15 (4–5), 629–648.
Mohamed, E., and Lashine, S. (2003). Accounting knowledge and skills and the challenges of a global business environment. Managerial Finance, 29(7), 3–16.
Monem, R. (2007) Does access to tutorial solutions enhance student performance? Evidence from an accounting course, Accounting and Finance, 47, pp. 123–142.
Morris, J., J. Urbanski, and J. Fuller. (2005). Using poetry and the visual arts to develop emotional intelligence. Journal of Management Education 29, 88–90.
Mostaghimi, M, J, Dehbashi, A Momayez, (2014), The relationship between manager’s emotional Quotient and organizational commitment in TARAS, International Journal of Research in Organizational Behavior and Human Resource Management, Vol. 2, No. 2, 2014, pp. 304-311.
Nasir, M , Masrur R. (2010). An Exploration of Emotional Intelligence of the Students of IIUI in relation to Gender, Age and Academic Achievement. Bulletin of Education and Research, 32(1), 37-51.
Nachiappan, S,. Krishnan, H, A,. Velayudhan,P, K and Zulkafaly, F,. (2014). Analysis of Cognition Integration in Intelligence Quotient (IQ), Emotional Quotient (EQ) and Spiritual Quotient (SQ) in Transforming Cameron Highlands Youths through Hermeneutics Pedagogy. Social and Behavioral Sciences, 112 ( 2014 ), pp 888 – 897.
Paisey, C. (2009). Developing Skills via Work Placements in Accounting: Student and Employer Views Accounting Forum, 64, 23-37.
Paris, J. (2008).Treatment of borderline personality disorder.The Guilford Press.
Pan, p., Hector, P. (2011). Market relevance of university accounting programs: Evidence from Australia. Accounting forum, 36, 91-108.
Salovey, P., Mayer, M. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition andPersonality, 9, 185–211.
Salovey, P., Mayer, J. D., Goldman, S. L., Turvey, C., and Palfai, T. (1995). Emotional attention, clarity and repair: exploring emotional intelligence using the Trait Meta-Mood Scale. In J. W. Pennebaker (Ed.), Emotion, disclosure and health. Washington, DC: American Psychological Association.
Stys.Y. brown.SH, 2004 a review of emotional intelligence literature and implication for correction, research branch correctional service of Canada.
Svrakic, D. M. &Cloninger, C. R.(2009).Personality disorders. In B. J. Sadock& V. A. Sadock, (Eds.), Kaplan &Sadock's comprehensive textbook of psychiatry. New York: Williams & Wilkins.
Weber, M. R., D. A. Finley, A. Crawford, and D. J. Rivera. 2009. An exploratory study identifying soft skill competencies in entry-level managers. Tourism and Hospitality Research 9 (4): 353–361.
Wong Chi-Sum, Wong Ping-Man, & Chau So-Ling (2001), "Emotional Intelligence, Students'Attitudes towards Life and the Attainment of Education Goals: An Exploratory Study in Hong Kong, New Horizons in Education, No. 44, Pages 1 – 11.
Zavareghi R. Fatahzadeh Kh Study of relationship between emotional intelligence and cognition in pre university girls and boys students [dissertation], School of Psychiatry and Social Sciences, Islamic Azad University 2006.
Zeidner, M., Matthews, G., and Roberts, R. (2009). What We Know about Emotional Intelligence. Cambridge,MA: MIT Press, 24(2), 137-150.