فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده.................................................................................................................................................1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه.........................................................................................................................................3
1-2- بیان مسئله..................................................................................................................................4
1-4- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.................................................................................................5
1-3- اهداف تحقیق.............................................................................................................................6
1-5- فرضیه های تحقیق ومبانی نظری آن ها.....................................................................................7
1-6- قلمرو تحقیق..............................................................................................................................9
1-6-1- قلمرو زمانی...........................................................................................................................9
1-6-2- قلمرو مکانی..........................................................................................................................9
1-6-3- قلمرو موضوعی.....................................................................................................................9
1-7- تعریف اصطلاحات و واژه ها....................................................................................................9
1-7-1- مالکیت خانوادگی.................................................................................................................9
1-7-2- مالکیت نهادی.....................................................................................................................10
1-7-3- مالکیت شرکتی....................................................................................................................10
1-7-4- به موقع بودن سود..............................................................................................................11
1-8- ساختار پژوهش.......................................................................................................................11
فصل دوم: مبانی نظری وادبیات تحقیق
2-1- مقدمه.......................................................................................................................................14
2-2- مبانی نظری و مفهوم حاکمیت شرکتی.....................................................................................15
2-3- چارچوب نظری حاکمیت شرکتی...........................................................................................17
2-3-1- نظریه نمایندگی...................................................................................................................17
2-3-2- نظریه هزینه معاملات..........................................................................................................18
2-3-3- تئوری ذینفعان.....................................................................................................................19
2-4- اهداف حاکمیت شرکتی..........................................................................................................19
2-5- مزایای حاکمیت شرکتی...........................................................................................................20
2-6- اصول حاکمیت شرکتی............................................................................................................21
2-7- انواع شاخص های سنجش عملکرد........................................................................................23
2-8- انواع سیستم های حاکمیت شرکتی..........................................................................................23
2-8-1- سیستم درون سازمانی.........................................................................................................24
2-8-2- سیستم برون سازمانی..........................................................................................................26
2-9- شیوه های حاکمیت شرکتی.....................................................................................................28
2-9-1- شفافیت...............................................................................................................................28
2-9-2- پاسخگویی..........................................................................................................................28
2-9-3- انصاف برخورد یکسان با سهامداران...................................................................................29
2-9-4- مسئولیت پذیری..................................................................................................................29
2-10- تمرکز مالکیت به عنوان یکی از مهم ترین مکانیزم های حاکمیت شرکتی............................29
2-11- نسبت سهامداران یا مالکان نهادی به عنوان یکی دیگر از مکانیزم های حاکمیت شرکتی......31
2-12- نسبت شرکت های خانوادگی................................................................................................32
2-13- اهمیت حا کمیت شرکتی در بازارهای مالی..........................................................................33
2-14- بازیگران عرصه حاکمیت شرکتی..........................................................................................34
2-14-1- هیئت مدیره ها..................................................................................................................34
2-14-2- مدیرعامل و تیم اجرایی شرکت........................................................................................35
2-14-3- سهامداران.........................................................................................................................35
2-14-4- مشتریان داخلی و خارجی شرکت....................................................................................35
2-14-5- قانون گذاران و سایر نهادهای مرتبط با کسب و کار شرکت............................................36
2-15- حاکمیت شرکتی در ایران......................................................................................................36
2-16- عدم تقارن اطلاعاتی و حاکمیت شرکتی...............................................................................37
2-17- مالکیت شرکت ها.................................................................................................................39
2-18- ترکیب مالکیت و حاکمیت شرکتی........................................................................................39
2-19- ترکیب مالکیت و سهامداری مدیران......................................................................................40
2-20- ساختار مالکیت......................................................................................................................40
2-21- مالکیت مدیریتی (خانوادگی)................................................................................................42
2-22- مالکیت نهادی.......................................................................................................................45
2-23- مالکیت شرکتی......................................................................................................................47
2-24- مفهوم به موقع بودن اطلاعات(سود).....................................................................................49
2- 25- بموقع بودن واهمیت آن.......................................................................................................50
2-26- ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی..............................................................................................52
2-27- چارچوب تنظیمی برای گزارشگری به موقع در ایران...........................................................54
2-28- مفاهیم سود برای گزارشگری................................................................................................56
2-29- عوامل موثر بر رفتار گزارشگری به موقع............................................................................. 57
2-30- اندازه شرکت.........................................................................................................................57
2-31- اندازه شرکت و به موقع بودن سود.......................................................................................59
2-32- شاخص های اندازه گیری شرکت.........................................................................................59
2-32-1- میزان دارائیهای شرکت.....................................................................................................60
2-32-2- میزان فروش شرکت.........................................................................................................60
2-32-3- ارزش بازار شرکت...........................................................................................................60
2-32-4- تعداد پرسنل شرکت.........................................................................................................61
2-33- سودآوری(سود)....................................................................................................................62
2-33-1- نسبتهای سود آوری..........................................................................................................62
2-34- عمرشرکت............................................................................................................................63
2-35- بخش دوم: پیشینه تحقیق.......................................................................................................63
2-35-1- پیشینه داخلی....................................................................................................................63
2-35-2- پیشینه خارجی..................................................................................................................68
2-37- خلاصه فصل.........................................................................................................................74
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه.......................................................................................................................................76
3-2- روش کلی تحقیق....................................................................................................................76
3-3- جامعه آماری ونمونه آماری.....................................................................................................77
3-4- روش های گرد آوری داده ها .................................................................................................77
3-5- ابزار تحقیق و موارد استفاده...................................................................................................78
3-6- مدل تحقیق..............................................................................................................................78
3-6-1- دسته بندی متغیر ها.............................................................................................................79
3-6-2- نحوه اندازه گیری متغیر ها..................................................................................................79
3-6-2-1- متغیر مستقل...................................................................................................................79
3-6-2-1-1- مالکیت خانوادگی......................................................................................................79
3-6-2-1-2- مالکیت نهادی............................................................................................................79
3-6-2-1-3- مالکیت شرکتی..........................................................................................................80
3-6-2-2- متغیر وابسته....................................................................................................................80
3-6-2-2-1- به موقع بودن سود.....................................................................................................80
3-6-2-3- متغیر های کنترلی...........................................................................................................81
3-6-2-3-1- اندازه شرکت..............................................................................................................82
3-6-2-3-2- اهرم مالی...................................................................................................................82
3-6-2-3-3- نسبت ارزش بازار حقوق صاحبان سهام به ارزش دفتری..........................................82
3-6-3- مدل کلی تحقیق..................................................................................................................83
3-6-4- نحوه بدست آوردن رابطه بین متغیر ها...............................................................................84
3-7- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات..............................................................................................84
3-8- تحلیل ماهیت و ویژگی های متغیرهای تحقیق........................................................................85
3-9- آزمون های رگرسیون..............................................................................................................85
3-10- روش های آماری..................................................................................................................85
3-10-1- آمار توصیفی.....................................................................................................................85
3-10-2- آماراستنباطی.....................................................................................................................86
3-10-2-1- آزمون کلموگروف- اسمیرونوف..................................................................................87
3-10-2-2- آماره دوربین واتسون...................................................................................................87
3-10-2-3- آزمون دیکی فولر تعمیم یافته جهت مانایی متغیرها.....................................................88
3-10-2-4- بررسی ناهمسانی واریانس...........................................................................................88
3-10-2-5- آزمون F لیمر...............................................................................................................89
3-10-2-6- آزمون هاسمن..............................................................................................................89
3-10-2-7- آزمون عدم خود همبستگی باقیمانده ها.......................................................................90
3-10-2-8- ضریب همبستگی پیرسون............................................................................................90
3-10-2-9- ضریب تعیین................................................................................................................90
3-11- نرم افزار آماری......................................................................................................................91
3-12- خلاصه این فصل...................................................................................................................91
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
4-1- مقدمه.......................................................................................................................................93
4-2- آمار توصیفی............................................................................................................................93
4-3- تحلیل ماهیت و ویژگی های متغیرهای تحقیق........................................................................95
4-4- آزمون فرضیات........................................................................................................................95
4-5- مفروضات مدل رگرسیون........................................................................................................96
4-5-1- آزمون عدم خود همبستگی باقیمانده ها..............................................................................96
4-5-2- بررسی ناهمسانی واریانس..................................................................................................96
4-6- آزمون دیکی فولر تعمیم یافته جهت مانایی متغیرها................................................................97
4-7- تجزیه و تحلیل ونتایج فرضیه های پژوهش............................................................................98
4-7-1- تجزیه وتحلیل ونتایج فرضیه اول........................................................................................98
4-7-1-1- بررسی ناهمسانی واریانس.............................................................................................98
4-7-1-2- آزمون F لیمرو آزمون هاسمن....................................................................................... 99
4-7-2- تجزیه وتحلیل ونتایج فرضیه دوم.....................................................................................101
4-7-2-1- بررسی ناهمسانی واریانس...........................................................................................101
4-7-2-2- آزمون Fلیمر و آزمون هاسمن....................................................................................102
4-7-3- تجزیه وتحلیل ونتایج فرضیه سوم....................................................................................104
4-7-3-1- بررسی ناهمسانی واریانس...........................................................................................104
4-7-3-2- آزمون Fلیمر و آزمون هاسمن....................................................................................105
4-8- خلاصه فصل.........................................................................................................................108
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه.....................................................................................................................................110
5-2- تفسیر یافته های تحقیق.........................................................................................................110
5-2-1- نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اول....................................................................................110
5-2-2- نتیجه حاصل از آزمون فرضیه دوم....................................................................................111
5-2-3- نتیجه حاصل از آزمون فرضیه سوم..................................................................................111
5-3- نتیجه گیری کلی....................................................................................................................112
5-4- پیشنهادها...............................................................................................................................113
5-4-1- پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های پژوهش..........................................................................113
5-4-2- پیشنهاد برای پژوهش های آتی.........................................................................................114
5-5- محدودیت های پژوهش........................................................................................................115
5-6- خلاصه ی فصل....................................................................................................................116
فهرست منابع فارسی.......................................................................................................................117
منابع انگلیسی..................................................................................................................................119
پیوست ها وضمائم..........................................................................................................................122
چکیده انگلیسی...............................................................................................................................143
منبع:
منابع فارسی:
1. احمد پور، احمد و احمد احمدی. (1387). "استفاده از ویژگی های کیفی اطلاعات درارزیابی کیفیت سود شرکت ها"، بررسی های حسابداری و حسابرسی، ش ، 52، 3.
2. آقایی، محمد علی و پری چالاکی. (1388).((بررسی رابطه بین و یژگی های حاکمیت شرکتی و مدیریت سود در شرکتهای بورس اوراق بهادارتهران))، تحقیقات حسابداری، سال اول، ش 4، صص54-77.
3. جلالی، ف، 1387 (( حاکمیت شرکتی و حرفه حسابداری ))، ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران (مجله حسابداری)، شماره 196.
4. چاشمی، سید علی نبوی، (1389)، ((ارائه الگوی سنجش تأثیر سنجش مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر مدیریت سود در بورس اوراق بهادار تهران))، پایان نامه دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
5. چالاکی، پ، (1388)، "بررسی رابطه بین ویژگی های حاکمیت شرکتی و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران"، تحقیقات حسابداری، شماره 4، ص ص 77- 54.
6. حساس یگانه ی، (1384)، (( مبانی نظری حاکمیت شرکتی))، ماهنامه حسابدار، شماره 168، ص 1-13.
7. حساس یگانه، ی، (1385)، (( حاکمیت شرکتی در ایران))، مجله حسابرس، شماره 32 ، ص39-32.
8.. حسینی مجتبی، (1386)، ((بررسی اثر میزان سهامداری نهادی به عنوان یکی از معیارهای حاکمیت شرکتی بر بازده سهامداران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران))، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
9. خدمتی همپا، حسین (1388)، ((بررسی رابطه بین حاکمیت شرکتی و هموارسازی سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران))، رساله کارشناسی ارشدحسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، به راهنمایی حیدر محمدزاده.
10. رحمان سرشت، ونادر مظلومی(1384)."رابطه عملکرد مدیریتی سرمایه گذاران نهادی با سهم مالکیت این نهادها در شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران". مطالعات مدیریت، شماره47، صص160-135.
11. رهبری خرازی، مهسا، (1384)." مطالعه و شناخت وضعیت حاکمیت شرکتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و مقایسه آن با کشورهای جهان"رساله جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
12. زمانی، م، (1389)، " بررسی رابطه بین سازوکارهای راهبری شرکت و مدیریت سود در بازارسرمایه ایران"، مهندسی مالی و مدیریت پرتفوی، شماره 3، ص ص 20- 1.
13. سالکی، ع، (1388)، "رابطه میان برخی سازوکارهای حاکمیت شرکتی و عدم تقارن اطلاعاتی درشرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران"، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 58 ، صص 86- 71.
14. شریعت پناهی، مجید (1387)، ((رابطه بازدهی سهام با اندازه شرکت، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازارو نسبت سود به قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران))، فصلنامه مطالعات حسابداری ش20.
15. غفاری، ع، (1382)، " حاکمیت شرکتی و نقش های نوین هیئت مدیره "، دبیرکمیته مدیران هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت.
16. قنبری، فرحناز، ( 1386 )." بررسی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" رساله جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا، 1386.
17. کرمی، غلامرضا، (1386)، بررسی رابطه بین مالکیت نهادی ومحتوای اطلاعاتی سود. بررسی های حسابداری وحسابررسی، دوره 15، شماره54، ص100-81..
18. محمدزاده سالطه، حیدر (1389)، "ارائه الگویی برای تبیین ارتباط بین حاکمیت شرکتی و کیفیت سود"، رساله دکتری رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران، به راهنمایی دکتر هاشم نیکومرام.
19. مشایخ، شهناز و مهدی محمد آبادی. (1390). ((رابطه ومکانیزم های حاکمیت شرکتی باکیفیت سود))، مجله پژ وهش های حسابداری وحسابررسی2، شماره پیاپی 8، صص 17-32.
20. مشایخ، شهناز و مریم اسماعیلی. (1385). ((بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبه های اصول راهبری در شرکت پذیرفته شده در بورس تهران))، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، ش45صص25-44.
21. مشکی، م. (1389)، " اثرات الگوی ساختار مالکیت با دو رویکرد تمرکز و ترکیب بر عملکرد و ارزش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
22. مرادزاده فرد، مهدی؛ ناظمی، مهدی؛ غلامی، رضا و فرزانی، حجت. ( 1387 ). "بررسی رابطه بین مالکیت نهادی سهام و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران"، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 55، صص 9-85..
23. مرادی، محمد ( 1386 ). "بررسی رابطه بین سرمایه گذاران نهادی و کیفیت سود"، (پایان نامه کارشناسی ارشد). رشته حسابداری. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
24. ملکی بهنام قانون مالیاتهای مستقیم، چاپ اول، چاپ وصحافی رامین، تهران1378.
25. منصور جهانگیر، منصور جهانگیر، قانون تجارت، چاپ سوم انتشارات آگاه1377.
26. مهرانی، ساسان ( 1388)، "بررسی اثر جریان های نقد آزاد و سهامداران نهادی بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران". ((تحقیقات حسابداری2 ص ص 71-50.
27. ناظمی، امین و شکرالله خواجوی (1384)، "بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تأکید بر نقش ارقام تعهدی در بورس اوراق بهادار تهران"، بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 40، صص 60-37.
28. نمازی، محمدو محمدی، محمد (1389). "بررسی کیفیت سود وبازده شرکت های خانوادگی وغیر خانوادگی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار"، فصل نامه پیشرفت حسابداری، 2 (پیاپی3/59):194-159.
29. نوروش، ایرج و ابراهیمی کردلر، علی. ( 1384 ). "بررسی و تبیین رابطه ترکیب سهامداران با تقارن اطلاعات و سودمندی معیارهای حسابداری عملکرد"، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 42، صص 97-124.
30. نوروش، ایرج و میرحسینی، سید علی، ( 1388 )."بررسی رابطه بین کیفیت افشا (قابلیت اتکا وبه موقع بودن) و مدیریت سود". بررسی های حسابداری و حسابرسی، 55 ، 134-117.
31. یزدانیان، نرگس، (1386). "تأثیر حاکمیت شرکتی بر کاهش مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت وحسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
فهرست منابع انگلیسی
32. Abdolmohammadi, M. kvall, E 2010 Ea rnings Management of Private Family Firms. American Accounting Association Annual Meeting ,31July2010, San Francisco,CA.
33. Alves Sandra.(2012)."Ownership structure and earningds management :Evidence from Portugal", Australian accounting and business journal, Vol6(1),pp57-73.
34. Anderson, Ronald Mansi, C., Sattar A. and Reeb David, M. (2003). Founding Family Ownership and the Agency Cost of Debt. Journal of Financial Economics, 68: 263-285.
35. Anderson, R. C., Mansi, S. A. and Reeb, D. M. (2003). Founding family ownership and the agency cost of debt. Journal of Financial Economics, 68(2): 263)285.
36. Arifin, Z. (2003). Masalah Agensi dan Mekanisme Kontrol pada Dikontrol Keluarga: Bukti dari Perusahaan Publik di Indonesia Unpublished Dissertation, FEUI Graduate Program in Management.
37. Bartov, E., S. Radharkrishnan, and I. Krinsky. (2006). "Investor sophistication and Patterns in stock returns", The Accounting Review, 43-63.
38. Bhattacharya P. S, Graham M. (2006). Institutional Ownership and Firm Prformance: Evidence from Finlan. Working paper; Available athttp://ssrn. Com/ abstract =1000092
39. Black, B. S., Coffee, J. C. (1994). Hail Britannia? Institutional investor behaviour under limited regulation. Michigan Law Review, 92, 1997–2087.
40.Bushee B.J. The Infuence of Institutional Investors on Myopil R&D Investment Behaviov ",Accounting Review 1997,73(July):305-334 .
41. Chung K. H, Zheng H. (2009). Corporate Governance and institutional Ownership. Journal ofFinancial and Quantitative Analysis; forthcoming.
42. DeFond, M. L., Francis, J. R. and Wong, T.J. (2000). “Auditor industryspecialization and market segmentation: Evidence from Hong Kong”, Journalof Practice & Theory, Vol. 19, No. 1, pp. 49-66 ..
43. Dogan, m. coskun E. and o. celik (2007). "IS Timin of financial Reporting Related to firm performance? An Examination on Ise Listed Company."Iinternational Research Journal of Finance and Economic, ISSN 1450-2887 ISSUE 12.
44. Ehrhardt, Olaf and Nowak, Eric (2003). The Effect of IPOs on German Family-owned Firms: Governance Changes, Ownership Structureand Performance. Journal of Small Business Management,
41: 222-232.
45.Elyasiani E, Jia J, x. Mao C.(2006). institutional Ownership Stability and the Cost of Debt, Working paper;Available at http://ssrn. Com/ abstract=943789.
46. Fama, E. F. & Jensen, M. C. (1983). Separation of Ownership and Control. Journal of Law and Economics, 26, 301-25.
47. Frank Yu. (2006). “Corporate Governance and Earnings Management”, workingpaper.
48. Frost,C.A. and G. Pownall (1994) ."Accounting disclosure practice in the united state and the united kingdom. " Journal of Accounting Research, 32,(1):75-85.
49. Jang, K. and S.Y. Kown (2002).“Ownership Structure and Earnings Informativeness: Evidence from Korea”, the Institutional. Journal of Accounting, 37: 301- 325.
50. Jensen & Mackling.managerial behavior,agency costs and ownership structure,journal of financial economics,octobr,1976 .
35.51-Hartzell, Almazan, A. J. and Starks, L.T. (2005). “Active institutional shareholders and cost of monitoring: Evidence from managerial compensation," Working paper, University of Texas at Austin.
52. K. Sivaramakrishnian, Shaokun Carol ,Yu, Aperil (2008), on the Association Between Corporate Governance and Earning Quality,http://ssrn.Com.
53. Kapopoulos, P. and S. Lazaretou (2007). “ Corporate Ownership Structure and Firm Performance. Evidence from Greek Firms." Corporate Governance: An Institutional Review. Vol. 15, No. 2. pp. 144- 158.
54. Karamanou, Irene and Vafeas, Nikos.(2005).The Association between Corporate Boards, Audit Committees, and Management Earnings Forecasts: An Empirical Analysis. Journal of AccountingResearch, Vol. 43, pp. 453-486.
55. Khanchel, I., 2007, corporate governance: measurement and determinant analysis
, Managerial Auditing Journal Vol. 22 No. 8,
56. Koh, P. S. (2003). “On the Association between Institutional Ownership and Aggressive Corporate Earnings Management in Australia”, The British Accounting Review, vol. 35, pp. 105–128.
57. Leuz. C., Dhananjay, N and Peter, W. (2003). “Investor protection and earnings management: An international comparison”, Journal of Financial Economics vol. 69, pp. 505-527.
58. Mcconaughy, Daniel L. Matthews, Charles H. and Anne S. Fialko. (2001). Founding Family Controlled Firms: Performance, Risk, and Value. Journal of Small Business Management, 39 (1): 31-49.
59. Mishra, Chandra S., Randqy, Trond and Jenssen, Jan Inge. (2001). The Effect of Founding Family Influence on Firm Value and Corporate Governance. Journal of International Financial Management and Accounting. 12 (3): 235-259.
60. Morck, Randall, & Masao Nakamura, & Anil Shivdasani. (2000). Banks, Ownership Structure, and Firm Value in Japan. Journal of Business 73(4), 539-68..
61. Mueller, E. and A. Spitz (2006). “Managerial Ownership and Company performance in German Small and Medium- Sized Private Enterprises"German Economic Review. Issue 2, pp. 2- 18..
62. Navissi, F. and Naiker, V., 2006, Intuitional Ownership and Corporate Value, Managerial Finance, Vol 32(3).pp.247-256.
63. Porter, M. E. (1992). Capital choices: changing the way America invests in industry.
Journal of Applied Corporate Finance, 5 (2), 4–16.
64. Rohaida, B. (2011). “The Relationship Between Governance Practices, Audit Quality and Earnings Management: UK Evidence”, Doctoral thesis, DurhamUniversity. Available at Durham E-Theses Online: http://etheses.dur.ac.uk/1382/
65. Subramanyam, K. R. (1995). The pricing of discretionary accruals. Journal of Accounting and Economics, 22: 249-281.
66. Short H (1994), Ownership, control, financial structure and the performance of firms, Journal of Economic Surveys, 8, 203-249.
67. Tasia, H.and Gu, Z., 2007, The Relationship Between Institutional Ownership and Casino Firm Performance, Hospitality Management, Vol.26, pp.517-530.
68. Vafeas N..(2005).Board Structure and the Informativeness of Earnings. Journal of Accounting and public policy,vol.19,pp.139-160.
69. Velury, U. and D.S. Jenkins (2006). "Institutional Ownership and The Quality of Earnings" Journal ofBusiness Research, 59: 1043-1051.
70. Villalonga, Belen and Raphael Amit. (2006). How Do Family Ownership, Control and Management Affect Firm Value? Journal of Financial Economics, 80: 385-417
71. Wang, J. (2010). "Earnings Timeliness and Seasoned Equity Offering Announcement Effect", world Accounting Frontiers Series-2nd conference , University of Western Sydney, 204-223.
72. Wong, S. Y. (2006). “The Effect of Board Structure and Institutional Ownership on Earnings Management”, Masters thesis, University Putra Malaysia.
73. Yang, W. S., Chun, L. S. And Ramadili, S. M. (2009). “The Effect of Board Structure and Institutional Ownership Structure on Earnings Management"Journal of Economics and Management,Vol. 3, No. 2, pp 332-353.
74. Zouari, A. And Rebai, I. (2009). “Institutional Ownership Differences andEarnings Management: A Neural Networks Approach”, International ResearchJournal of Finance and Economics, Vol. 34, pp. 42-