فهرست:
فصل اول کلیات تحقیق.. 1
1 – 1. مقدمه. 2
1-2. بیان مسأله. 3
1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 6
1- 4- اهداف پژوهش.... 8
1-5. سؤالات پژوهش.... 8
1-6. تعاریف متغیرها و واژههای کلیدی.. 9
1-6-1.تعاریف نظری.. 9
1-6-1-1.تجهیز و جذب منابع مالی بانکی.. 9
1-6-1-2.آمیخته بازاریابی.. 9
1-7. قلمرو تحقیق: 10
فصل دوم مطالعات نظری.. 11
2-1. مقدمه. 12
2-2 . پیدایش بانک وبانکداری.. 14
2-3 . اصول اساسی صنعت بانکداری.. 15
2-4 . بازار یابی.. 16
2-5 . اقدامات بانکها در امر بازار یابی.. 17
2-6 . مؤلفههای مؤثربر موفقیت بانکها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع مالی.. 18
2- 7. عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع.. 20
2-7-1 . عوامل خدماتی.. 21
2-7-2 . عوامل مالی.. 23
2-7-3 . عوامل ارتباطی و انسانی.. 24
2-7-4. عوامل و شرایط فیزیکی.. 27
2-8 . آمیزه بازاریابی.. 28
2-9 . آمیخته بازار یابی خدمات بانکی.. 34
2-10. خدمت یا محصول.. 35
2-11. ابعاد آمیخته بازاریابی محصول.. 36
اهداف قیمت گذاری.. 43
ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت... 46
عوامل موثر بر قیمتگذاری 47
مکان. 48
ابعاد آمیخته بازاریابی توزیع(مکان). 49
مدیریت کانال توزیع.. 51
ترفیع 53
ابعاد آمیخته بازاریابی ترفیع و تبلیغ.. 54
محدودیتهای مدل آمیخته بازاریابی.. 59
تاریخچه بانک کشاورزی.. 62
پیشینه پژوهش.... 67
فصل سوم روششناسی تحقیق.. 77
3-1. روش تحقیق.. 78
3-3. جامعه آماری.. 79
3-4. نمونه آماری.. 79
3-5 . ابزار جمعآوری دادهها و اطلاعات... 79
3-5-1. ابزار گردآوری دادهها 79
3-6. روایی و پایایی.. 80
3-7-1. آلفای کرونباخ.. 80
3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات... 81
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها: 82
4-1 مقدمه. 83
4-2 آمار توصیفی.. 83
4-2-1- مدرک تحصیلی.. 83
4-2-2-سن.. 85
4-2-3- جنسیت... 86
4-3 آمار استنباطی.. 87
پاسخ به سوالات تحقیق.. 87
بخش اول : تکنیک دلفی.. 87
مرحله اول : تحلیل پاسخ های پرسشنامه اول.. 87
مرحله دوم :سطح توافق با معیار های شناسایی شده از دیدگاه متخصصان بانکی.. 91
مرحله سوم : سطح توافق با معیار های مشخص شده ( دستیابی به اجماع ). 94
بخش دوم : تایید شاخص ها با استفاده از ازمون تی.. 96
بخش سوم : الویت بندی معیارهای جذب منابع مالی با استفاده از تکنیک تاپسیس.... 99
گام اول: ایجاد ماتریس تصمیمگیری: 99
گام دوم: بهنجار کردن ماتریس تصمیمگیری(نرمالیزه کردن): 101
گام سوم: به دست آوردن ماتریس بیمقیاس موزن: 102
گام چهارم: تعیین عامل ایدهآل مثبت و ایدهآل منفی: 103
گام پنجم: محاسبه فاصله از ایدهآل مثبت و منفی: 104
گام ششم: محاسبه میزان نزدیکی هر کدام از عوامل به عامل ایدهآل مثبت و ایدهآل منفی: 104
گام هفتم: رتبه بندی گزینه ها: 104
4-4 جمع بندی.. 106
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات: 107
5-1 مقدمه. 108
5-2 مروری بر فصل های گذشته. 108
5-3 نتایج تحقیق.. 108
5-3-1 نتایج حاصل از الویت بندی عوامل موثر در جذب منابع مالی براساس مدل آمیخته بازاریابی: 109
5-4 مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین: 110
پیشنهادات... 111
5-6-1 پیشنهادات کاربردی.. 111
5-6-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.. 114
5-5 محدودیتهای تحقیق.. 114
منابع.. 115
منابع خارجی.. 120
منبع:
اسمعیلی، زینب، 1389، بررسی تأثیر عناصر منتخب آمیخته بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بانک ملّت، دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.
اکرامی، احمد (۱۳۸9)، ارتباط بین کیفیت خدمات دریافتی کارکنان سازمان با قابلیت خدمترسانی آنها به مشتری(پایان نامه کارشناسی ارشد)، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
آقا زاده، هاشم. ذولفقاری،مهین،1389. بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت شعب بانک در تجهیز منابع مالی (مطالعه موردی درشعب بانک تجارت سمنان)، دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات مالی،تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.
ابراهیمی ،عبدالحمید.روستا،احمد.ونوس داور.مدبریت بازار یابی ، سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها( سمت). 4 شهریور،1386.
اوزی، ترانه.(1388). "الویت بندی عوامل بازار یابی رابطه مند موثر بر میزان رضایت مشتریان کلیدی سرمایه".پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بارگانی، علامه طباطبایی، تهران.
بهمند، محمد و بهمنی ، محمود(1390). بانکداری داخلی/ تجهیز منابع پولی، چاپ 15 انتشارات موسسه عالی بانکداری.
تقوی،مهدی،1391، اقتصاد کلان،انتشارات دانشگاه پیام نور، نقل از سایت دنیای امروز،صص 176-185
جعفر پور،محمود.فیاضی مرتضی.1389. شناسایی و رتبه بندی راهبردهای جذب منابع در شبکه بانکی کشور ( مطالعه موردی در یکی از بانکهای دولتی)،دومین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات. تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.شماره 2.
جزائری نوش آبادی،احمد رضا.1389. شناسایی عناصر اثر گذار آمیخته بازار یابی خدمات بر انتخاب یک بانک خصوصی ( مطالع موردی : شهر تهران)،دومین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات. تهران، مرکزبازاریابی خدمات مالی.
حسینی،م؛ وقادری،س، مدل عوامل موثر بر کیفیت خدمات بانکی. چشم انداز مدیریت بازرگانی، (1389)،شماره 3(36)،صص 89-115
حسینی مقدم، مریم السادات (1389)، بررسی امکان سنجی استقرار بانکداری الکترونیکی در نظام بانکی کشور از دیدگاه مدیران و کارکنان خبره بانکی، نشریه علمی تخصصی روند، شمارههای ۴۱-۴۰، بانک مرکزی ایران.
حسینی، میرزا حسن. پرهیزگار،محمد مهدی. عباسی اسفنجانی،حسین. (1390). ارائه الگوی آمیخته بازار یابی برای محیطهای پیچیده و آشفته کسب و کار. فصل نامه بررسی های بازرگانی،شماره 47،صص27-43.
حمدی،کریم. وظیفه دوست، حسین. علی حاجی ، محمد علی. (1392). تاثیر عناصر آمیخته بازار یابی بر فروش باتری استارتر سبک ( بررسی موردی شهر تهران)،مجله مدیریت بازار یابی ، شماره 18 ،صص47-62.
خاکی ، غلامرضا ، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی ، چاپ اول ، تهران ، انتشارات بازتاب1382.
خلیلی شورینی، سیاوش، (1388)، روشهای تحقیق در علوم انسانی، تهران: یادواره کتاب.
خداداد حسینی، سید حمید و رضوانی، مهران.1388. مدل سازی آمیخته بازار یابی فازی( مطالعه موردی صنعت باطری خودروهای شخصی) فصل نامه پژوهشنامه بازرگانی،شماره 51، صص277-241.
دائی کریم زاده،سعید. علیمرادی ریزی،محمد، حبیبی پور،حجت.1392. بررسی عوامل مؤثر بر تجهیز منابع بانکی :مطالعه موردی(شعب بانک رفاه شهر اصفهان)، بانک مقالات بازار یابی ایران، تهران.
دلاور، یوسف.1393، بررسی عوامل موثر در تجهیز منابع بانکها، روزنامه دنیای اقتصاد – شماره3214 .
دلاور، یوسف.1387، بررسی عوامل موثر در تجهیز منابع بانکها، روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۱۶۰۰
رحمتی ، نفیسه.(1390). بررسی تاثیر بانکداری الکترونیک بر جذب منابع مالی بانک ها( مطالعه موردی بانک صادرات ایران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده علوم انسانی.
رستمی،مسعود. رستمی، افشین.بیابانی بدربانی،رضا،بررسی عوامل موثر بر جذب و حفظ مشتریان در انتخاب شعب بانکها با استفاده از مدل سرو کوال،1391، مرکز بازار یابی خدمات مالی، چهارمین کنفرانس بین المللی بازار یابی خدمات بانکی.
زریباف، مهدی.( 1389)، بانکداری نوین ضرورتی در خردنگری بانکداری، مجله تازههای اقتصاد، شماره ۱۰۲، بانک مرکزی ایران.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس وحجازی، الهه، (1385)، روشهای تحقیق درعلوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
طاهری، م.1391.معرفی و تاریخچه بانک کشاورزی،پایگاه اطلاع رسانی صنعت.
علی پور شیر سوار، حمید رضا. هدیه لمر، سار،(1390). ارزیابی عوامل موثر بر جذب منابع بانکی کشور( مطالعه موردی بانک سامان استان گیلان)، بانک مقالات بازار یابی ایران،صص1-7.
علیپور،مهرداد،بدیعی حسین، نوری مریم.(1391). مطالعه کارکردهای آمیخته بازار یابی خدمات در افزایش کیفیت بورس اوراق بهادار تهران با ارائه آمیخته های جدید بازار یابی مالی بورس اوراق بهادار، فصل نامه مدیریت، سال نهم،شماره 27،صص1-20.
عنانپورخبر آبادی،مهدی.1389. رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بانکهای خصوصی با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی ( مطالعه موردی بانک پارسیان در شهر تهران)پایان نامه کارشناسی ارشد،ایران داک،دانشگاه علوم انسانی و مدیریت دانشگاه واحد سمنان ،ص20-1.
کاتلر، فیلیپ.آرمسترانگ، گری (2000)." مدیریت بازار یابی" . ترجمه بهمن فروزنده ، اصفهان. چاب فرازانه.
کاتلر، ف.آرمسترانگ،گ. اصول بازار یابی. مهدی زارع. (1389). مدیر فردا. تهران ، ویرایش دوازدهم.نشر تهران.
کیاکجوری، داود و کیاکجوری، کریم، (1386)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: نشر نگار.
لاولاک، کریستوفر و رایت، لارن ، اصول و مدیریت بازار یابی خدمات، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آموخته،چاپ اول،1385،اصفهان.
متولی،علی.1382، عوامل موثر در ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان شعب بانک رفاه در تهران،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران.
نبوی چاشمی، سیدعلی؛ اصغر جهانی بهنمیری و مظفر مهدی پور، 1391، بررسی عوامل موثربرتجهیز منابع بانکی ازدیدگاه مدیران شعب بانک ملی استان مازندران، چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی، تهران، مرکز بازاریابی خدمات مالی.
نظری ، کامران.1390. تاثیر عوامل آمیخته بازار یابی در جذب مشتریان ( مطالعه موردی در بانک صادرات استان کرمانشاه)، مجله بانک و اقتصاد، شماره 113، صص53-50.
وفایی راد، مریم.1392 .آمیخته بازاریابی در بانکداری،مجله دانش مدیریت.شماره 12
ونوس، داور و صفاریان، میترا (1۳89)، روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات نگاه دانش.
ونوس، داور؛ صفائیان، میترا،(1386)، " روشهای کاربردی بازار یابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی" انتشارات نگاه دانش، چاپ چهارم، تهران.
هفرنان، شلاک، ترجمه علی پارسییان و عی رضا شیرانی(1389)، بانکداری نوین در تئوری و عمل، چاپ سوم ، تهران : انتشارات بانک سپه.
منابع خارجی
Abhiman Das, Subhash C. Ray, Ashok Nag.(2009)."Labor-use efficiency in Indian banking: Abranch -level analysis", Omega, Vol.37, Issue 2, April 2009, pp 411-425.
Beristain, J and Zorrilla, P. (2011)."The relationship between store image and store brand equity: A conceptual framework and evidence from hypermarkets"Journal of Retailing and Consumer Services. Vol. 18, pp .562–574.
Borden, N. H. (1965). “The Concept of the Marketing Mix”, Science in Marketing, 3 (5), pp. 386-397.
Culliton, J. W. (1948). “The management of Marketing Costs”, Division of Research, Graduate School of Business Administration, Harvard University, Boston.
Davies, Glenn, «The Second ‘P’ In the Marketing Mix, Worldwide News for Wilhelmsen Maritime Services Employees», number 5 – may 2010.
De Brower, Joseph. Interprise Miner Reveals Hidden Patterns.2005 .(www.SAS.com).
Fifield, P. & Gilligan, C. (1996) “Strategic Marketing Management”, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2 nd ed.
Jackson, chris. History of Strategis and Chalenges of Database Marketing. 2005. (www.bank.bisys.com) .
Huang, R. and Sarigöllü, E. (2012). "How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix", Journal of Business Research, Vol. 65, pp. 92–99.
Hedayati, A. (2011). Bank Selection Criteria in the Iranian RetailBanking Industry. International Journal of Business and Management, 6(12), 222-231.
Kim, J. and Hyum, Y., (2010). A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector. Industrial marketing management. V.40. pp.424-438.
Kotler, P. (1986). “Megamarketing”, Harvard Business Review, 64 (3/4), pp.117-24.
Kotler, P. & Armstrong, G. (1989). “Principles of Marketing”, 4th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, pp. 45.
Sylvie Laforet, Xiaoyan Li, (2005). “Consumers’ Attitudes Towards Online And Mobile Banking In China “, International Journal Of Bank Marketing , Vol23. No5, Pp. 362-380
Mindak, W. A. & Fines, S. (1981), “A fifth ‘P’: Public relations, in Donnely”, Marketing of Services, American Marketing Association, Chicago, IL , pp.71-73.
McCarthy, E. J. & Perreault, W. D. (1964). “Basic Marketing”, 9
Archive of SID th ed., Richard D. Irwin, Homewood, IL.
Nickels, W. G. & Jolson, M. A. (1976). “Packaging –the fifth P in the marketing mix”, Advanced Management Journal, 41 (1), pp.13-21.
Nilson TH. Chaos Marketing: How to win in a turbulent world. London: McGraw-Hill, 1995.
Nora, M., Oryan. M( 2007),”Strategy De Marketing In Domeniul Serviciilor”, Revista De Marketing Online, Vol.1, No.3, Pp.54-59.
O'Dwyer, M, Gilmore, A, Carson, D. Commentary Innovative marketing in SMEs, European Journal of Marketing. Vol. 43 No.1/2, 2009, 46-61.
Pizam, A, the return of the fifth marketing mix P, International Journal of HospitalityManagement, 30(2011), 763-764.
Yong-Chin Liu, Jung-Hua Hung.(2006)" Services and the long-term profitability in Taiwan's banks", Global Finance Journal, Vol .17, Issue 2, December 2006, pp 177-191.
Yoo, B., Donthu, N., and Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science. V.28, N.2, pp.195-211.
Vignali, C. & Davies, B. J. (1994). “The marketing mix redifined and mapped: introducing the MIXMAP model”, Management Decision, 32 (8), pp. 11-16.
Zineldin, M(1996), “Bank Strategic Positioning And Some Determinates Of Bank Selection”, Industrial Journal Of Bank Marketing, Vol.14, No.6.
.