فهرست:
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه. 2
1-1-بیان مسئله. 2
1-2-اهداف پژوهش... 4
1-3-سوالات پژوهشی.. 4
1-4-اهمیت و ضرورت پژوهش... 4
1-5- محدودیتهای تحقیق.. 5
1-6- فصل بندی تحقیق.. 6
1-7- شرح واژهها و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق.. 6
1-8- دامنه زمانی.. 8
1-9- جامعه تحقیق.. 8
1-10- مراحل انجام پژوهش... 8
مقدمه فصل.. 11
قسمت اول: رضایت مشتری.. 11
2-1-1- مقدمه. 11
2-1-2- تعریف مشتری.. 12
2-1-3- ارزش مشتری.. 12
2-1-4- تعریف رضایت مشتری.. 12
2-1-5- سطوح رضایت مشتریان. 13
2-1-6- سنجش رضایت مشتری.. 13
2-1-7- مدل شکلگیری رضایت مشتری.. 15
قسمت دوم: تئوری خاکستری.. 20
2-2-1- مقدمه. 20
2-2-2- تعریف تئوری خاکستری.. 20
2-2-3- تئوری سیستم های خاکستری.. 21
2-2-3-1- مفاهیم اساسی سیستم های خاکستری.. 21
2-2-3-2- اصول بنیادی سیستمهای خاکستری.. 24
قسمت سوم: سازمانهای بیمه. 28
2-3-1- مقدمه. 28
2-3-2- مروری کوتاه بر تاریخچه بیمه. 28
2-3-3- دیدگاههای مختلف در مورد بیمه. 29
2-3-4- نقش بیمه. 29
قسمت چهارم: مدل کانو. 30
2-4-1- مقدمه. 30
2-4-2- معرفی مدل کانو. 31
2-4-3- ایجاد پرسشنامه کانو. 34
2-4-4- مزایای تقسیم بندی ویژگی های کالاها و خدمات به وسیله مدل کانو بسیار آشکار است: 34
قسمت پنجم: مدل کانو فازی.. 35
2-5-1- معرفی مدل فازی.. 35
2-5-2- پرسشنامه کانو فازی.. 37
قسمت ششم: پیشینه تحقیق.. 38
3-1- روش گردآوری اطلاعات.. 42
3-2- روایی و پایایی ابزار پژوهش... 44
3-2-1- روایی محتوا 45
3-2-2- پایایی.. 46
3-3- قلمرو تحقیق.. 47
3-3-1- دوره زمانی تحقیق.. 47
3-3-2- مکان تحقیق.. 47
3-4- جامعه آماری.. 47
3-5- مدل مفهومی طرح. 48
3-6- مراحل انجام پژوهش... 48
3-7- محدودیتهای پژوهش... 49
مقدمه. 51
4-1- تعیین معیارها و پالایش آنها در تئوری خاکستری.. 51
4-2- تحلیل پرسشنامه فازی کانو. 52
مقدمه. 58
5-1- نتایج و یافتههای تحقیق.. 58
5-2- پیشنهادات پژوهشی جهت تحقیقات آتی.. 60
مراجع لاتین.. 67
.
منبع:
مراجع لاتین
Arab, M. (2010). The health insurance system. Tehran, Iran: Jahad Daneshgahi Publication.
A sun, kyung. young kim, dae. (2013). Does customer satisfaction increase firm performance? An applicationof American Customer Satisfaction Index (ACSI). International Journal of Hospitality Management 35. 68–77.
Berger, Charles. Blauth, Robert. Boger, David. Bolster, Christopher. Burchill, Gary. Dumouchel, William. Pouliot, Fred. Richter, Reinhard. Allan, Shen. Diane, Timko. Mike, Walden. David, fall. (1993). Kano‘s methods for understanding customer-defind Quality,In: Center for Quality Management Journal, Vol. 4.
Bhattacharyya, S. K. Rahman, zillur . (2004). Capturing The customer,s voice , The enterpiece of strategy making: Acase study in banking. European business review , vol. 16, No. 2 , pp. 128 - 138.
Chang, S. H. Hwang, J. R. Doong, J.L. (2000). Optimization of the injection molding process of short glass fiber reinforced polycarbonate composites using grey relational analysis. Journal of Materials Processing Technology, 97 , 186–193.
Cheng, S. P. Wang, R. Y. (2004). Analyzing hazard potential of typhoon damage by applying grey analytic hierarchy process. Natural Hazards, 33, 77–103.
Chang, ping chang. (2006). Managing business attributes and performance for commercial namks. Journal of American Academy of Business, Vol. 9, no 1:104-109.
Chen, Y. H. Su, C. T. (2006). A Kano-CKM model for customer knowledge discovery. Total Quality Management & Business Excellence, 17(5), 589-608.
David, k. (1994). Grey system and grey relational model. ACM SIGICE Bulletin.20, 1-9.
Deng, J. L. (1982). Control problems of grey system. Systems and Control letters, 1, 288-294.
Deng, J. (1988).Introduction to grey system theory. The Journal of Grey Systems ,1, 1-24.
Divandari, A. Aghazadeh, H. Nikoukar, G. H. (2009). Market orientation and business performance in iran. Journal of Management, I, 39-54.
Dominici, Gandolfo. Palumbo, Federica. (2013). How to build an e-learning product: Factorsfor student/customer satisfaction. Business Horizons. 56,87-96.
Dong, G. Yamaguchi, D. Nagai, M. (2006). A grey-based decisionmaking approach to the supplier selection problem Mathematical and Computer Modeling , Volume 46: 573-581.
Elkelety, Ibrahim. (2006). Towards a Conceptual Framework for Strategic Cost Management- the Concept, objectives, and Instruments. Chemnitz University of Technology.
Fang, M. Tzeng, G. (2004). Combining grey relation and TOPSIS concepts for selecting an expatriate host country, Mathematical and computer Modeling, 46: 1473-1490.
Frozande, B.(2003). Marketing Management: analysis, programming, performing and control. Translated by. Tehran: Atropat press. Keiningham, T.L., Coil, B.
Hamzaçebi, C. Pekkaya, M. (2011). Determining of stock investments with grey relational analysis. Expert Systems with Applications, 38, 9186–9195.
Houser, J.R. Clausing, D. (1998) .The house of quality. Harvard besiness review, vol 32(5), PP 63-73.
Imad, A. (2006). Methodology and theory measuring maintenance performance using a balanced scorecard approach. Journal of Quality in Maintenance Engineering, Vol. 12, No. 2.
Jamal, Ahmad. Naser, Kamal. (2002). Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking. International Journal of Bank Marketing, 20 (4), pp. 146-160.
Jung, Hyo Sun. Yoon, Hye Hyun. (2013). Do employeesʼ satisfied customers respond with an satisfactory relationship? The effects of employeesʼ satisfaction on customerʼ satisfaction and loyalty in a family restaurant. International journal of hospitality management 34. 1-8.
Karsak, E. Sozer, S. Alptekin, S.(2002). Product planning in quality function deployment using a combined analytic network process and goal programming approach. Computers & industrial engineering, vol 44, pp 171-190.
Kuo, Y. Yang, T. Huang, G.W. (2008). The use of grey relational analysis in solving multiple attribute decision-making problems. Computers & Industrial Engineering, 55, 80–93.
Kurt Matzler & et al, (1998). How to delight your customers. Journal of Product & Brand Management. vol. 5, No. 2, pp. 6-18.
Lee, Y.C. Sheu, L.C. Tsou. Y.G.(2008). Quality function deployment implementation based on fuzzy Kano model: an application in PLM system. computer and industrial engineering, vol 55, PP48-63.
Lee, Y. C. Huang, S.Y. (2008). a new fuzzy concept approach for kanos model. Expert system with application. vol 36, PP 4479-4484.
Li, G. D. Yamaguchi, D. Nagai, M. (2007). A grey-based decision-making approach to the supplier selection problem. Mathematical and Computer Modelling, 46, 573–581.
Liu, S. and Y. Lin (2006). Grey Information Theory and practical Applications. springer,London.
Matzler, K. Hinterhuber, H. (1998) .How to make product development project more successful by integrating kanos model of customer satisfaction into quality function deployment. Technovation,Vol 18(1), p25-39.
moghaddasi,H. Hosseini, A. Asadi, F. Esmaeili, M. (2011). Problem of Health Insurance Systems and the Need for Implementation of a Reform Approach. J Health Adm. 14(44), 71-80.
Muze, M. and Vevere, M. (2006). Measuring Customer Satisfaction in the State Social Insurance Agency. 4th Quality Conference for Public Administrations in the EU.
33.
Tan, Kay. C. pawitra. (2001). Integrating SERVQUAL and kano model in to QFD for service excellence development. managing service quality ,vol. 11, No. 6 ,pp. 418 – 430.
Toepfer, Armin. (1999). Customer satisfaction measure and increase, Second Edition, Luchterhand Publishing House, Germany.
Tseng, M. L. (2010). Using linguistic preferences and grey relational analysis to evaluate the environmental knowledge management capacity. Expert Systems with Applications, 37, 70–81.
Wu, H. Yan, W. Liu, S. (2007). Analysis of the efficiency of regional electricity input-output for China based on grey DEA model. IEEE, nl-4244-0991.
Yen, J. Langari, R. (1999). Fuzzy Logic: Intelligence, Control, and Information. Prentice Hall.
مراجع فارسی
آرش، شاهین. صالحزاده، رضا. قندهاری، مهسا. (1391). ترکیب روش خوشهبندی، AHP و کانو برای توصیف خدمات بانک سامان (مطالعه موردی: شهرستان قم). پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 16، شماره 1.
آذر، عادل. شریعتیراد، مریم. (1391). طرح ریزی و بهبود بسط عملکرد کیفیت (رویکرد مدل کانو فازی(.فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی سال دهم، شماره27، صص:9-91.
استیری، مهرداد. حسینی، فرشید. یزدانی، حمیدرضا. قلیپور، مجید. رایج، حمزه. (1391). ارائه مدلی برای تبیین اثرعوامل پشتیبان خلق ارزش و کیفیت خدمات بر روی رضایت مشتریان خدمات مالی درکشور (مطالعه موردی: موسسه مالی واعتباری مهر). فصلنامۀ علمی پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره 7، صص: 1-19.
اعتباریان، ا. فرحبخش، م. (1387). شناسایی نیازهای مشتریان بانک توسعه صادرات ایران با استفاده از مدل کانو، توسعه صادرات، سال یازدهم، ش 73.
بندریان،رضا. (1390). شناسایی و تعیین عوامل موثر در رضایت مشتریان در سازمانهای پژوهش و فناوری؛ مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت. اندیشه مدیریت راهبردی 5 (1) شماره پیاپی 9 ،201-222.
تقویفرد، محمدتقی. ملک، امیرمهدی. (1390). استفاده از روش تصمیمگیری خاکستری بهمنظور رتبهبندی شاخصهای کلیدی عملکرد و افزایش اثربخشی برنامههای استراتژیک. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی سال نهم، شماره 22، صفحات 135-165.
تقیزاده، هوشنگ. زینلی کرمانی، صادق. (1390). کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی در بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی و رضایت مشتری. فراسوی مدیریت 5 (19).
تورپین، دومینیک، (1374) مترجم: شلالوند، عبدالعلی. هفت دستور طلایی برای جلب رضایت مشتری، ماهنامه تدبیر، شماره 58، 34-47.
حسینزاده یزدی، مهدی .(1387). جستاری در مبانی معرفتی منطق فازی. نشریه پژوهشهای فلسفی- کلامی، سال نهم، شماره چهارم، صص: 121- 146.
داناییفرد، حسن. الوانی، سید مهدی. آذر، عادل. (1391). روششناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. انتشارات صفار، اشراقی، چاپ ششم.
دباغی، آزاده. ملک، امیرمهدی. شفیعی، سعید. (1389). معرفی ابزار خاکستری ارزیابی فرهنگ سازمانی GOCAI و پیادهسازی آن در معاونت مهندسی ساختار و بهرهوری شرکت ملی نفت ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت.
رضایی، کامران. آشتیانی، حسین. هوشیا ر، محمد رضا. وزیری، محمد. (( 1384 . رویکردی مشتری مدار به طرح ریزی و بهبود کیفیت محصول. نشر آتنا (RWTUV) ، چاپ سوم، تهران.
رئیسی، احمدرضا. محمدی، عفت. نوحی، مجتبی. (1392). نقاط قابل بهبود و ارایه ی راهکارهای ارتقای کمی و کیفی بیمه های سلامت ایران؛ مطالعه ی کیفی. مدیریت اطلاعات سلامت، دوره دهم، شماره دوم.
زریباف، مهدی. مختاران، ماهرخ. لاجوردی، مسعود. (1391). شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه). فصلنامه مدیریت، سال نهم، شماره 28.
سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی، الهه. (1376). کتاب روش های تحقیق در علوم رفتاری. موسسه نشر آگه، تهران.
شفیعا، محمدعلی. عبداللهزاده، سهراب. پاشا آبگرمی، حسین. (1392). بکارگیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و کانوی تحلیلی برای رتبهبندی ابزارهای نظام استانداردسازی ملی. نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید، سال اول، شماره اول، صص:73-83.
شفیعی رودپشتی، میثم. صالح اولیا، محمد. (1387). تحلیل و به کارگیری مدل کانو در تامین )رضایت ارباب رجو ع( مطالعه موردی: طراحی وب سایت. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
صادقیمقدم، محمدرضا. زارعی دودجی، ابوالقاسم. صادقیمقدم، علیاصغر. (1391). ارائه ی رویکرد فازی جدول ارزیابی مدل کانو برای تحلیل و طبقه بندی ویژگیهای کیفیت. گروه بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. دوره 4. شماره 3. 83-102.
صمدی، عباس. اسکندری، سهیلا. (1389). بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان تویسرکان(براساس مدل سروکوال). فصلنامه مدیریت 8 (21).
طاهری، سید محمود. (1378). آشنایی با نظریه مجموعههای فازی، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.
طاهریکیا، فریز. فخاریان، میثم. لاجوردی، مسعود. (1389). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر میزان رضایت مشتریان از محصول پودر آ. ب. ث شرکت کندر با استفاده از مدل کانو. فصلنامه مدیریت. سال هشتم. شماره 22.
عباسی، محمدرضا. محمودی میمند، محمد. امینی، محمدتقی. رحیمی کلور، حسین(1391). تحلیل روابط بین عوامل مؤثر بر مؤلفههای رقابتپذیری با استفاده از تکنیک همبستگی کانونی (مورد مطالعه: واحدهای ستادی شرکتهای بیمه شهر تهران). پژوهشنامه مدیریت تحول،سال چهارم شماره 7.
عبدالوند، محمدعلی. حیدرزاده، کامبیز. متافی، هانیه. (1387). بررسی اثرات بازارگرایی بر عملکرد اقتصادی شرکتهای ارائهدهنده خدمت بیمه (مطالعه موردی: بیمه پارسیان). مجله پژوهشهای مدیریت، شماره 85.
فرجی سبکبار، حسنعلی. مطیعی لنگرودی، سید حسن. یدالهی فارسی، جهانگیر. کریمزاده، حسین. (1391). رتبهبندی زمینههای توسعه گردشگری در نواحی روستایی، با استفاده از تاپسیس خاکستری (مطالعه موردی: نواحی روستایی شهرستان ورزقان). پژوهشهای روستایی، سال سوم، شماره یکم.
کاوندی، رضا. شاکری، فاطمه. (1389). ارتقای رضایت مشتریان ایران خودرو از خدمات فروش و پس از فروش؛ تحلیلی بر نقشه عناصر کیفی با رویکرد سروکوال. مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج 5 (14).
گودرزی، غلامرضا. رمضانپور نامقی، امین. (1389). بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه در رضایت مشتری؛ نمونه مطالعه، گروه صنعتی ایران خودرو، اندیشه مدیریت راهبردی، سال چهارم، شماره دوم، 149-182.
محمدی، علی. مولایی، نبی. (1389). کاربرد تصمیم گیری چند معیاره خاکستری در ارزیابی عملکرد شرکت ها. مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دوره 2، شماره 4، صص 125-142.
مؤمنی، منصور. جام پرازمی، مونا. حسینزاده، مهناز. مهرافروز، محسن. (1393). ارایه رویکرد جدیدی برای ارزیابی سیستم های مدیریت دانش با روش تحلیل رابطه ای خاکستری. مجله علمی-پژوهشی مدیریت تولید و عملیات، دوره دوم، شماره 2، صص:12-55.
میرغفوری، سید حبیبالله. شفیعی رودپشتی، میثم. ندافی، غزاله. (1391). ارزیابی عملکرد مالی با رویکرد تحلیل پوششی دادهها (مورد مطالعه: شرکتهای مخابرات استانی). پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 16، شماره 4.
نوربخش، حسن. میرغفوری، حبیبالله. شفیعیرودپشتی، میثم. خبیری، وحیده. (1390). ارزیابی عملکرد بانک کشاورزی شهرستان یزد در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد BSC و کانو فازی. پایان نامه کارشناسی ارشد،مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد.
وظیفهدوست، حسین. پروانه، عطاالله. (1386). ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش محصولات سایپا با استفاده از مدل کانو. فصلنامه مدیریت بازاریابی دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقا ت تهران شماره 3، صفحه 90- 103.
ونوس، داور. صالح پور، آزاده. (1385). تعیین عوامل موثر بر رضایت مشتریان از محصول شامپو با استفاده از مدل کانو. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی.
.