فهرست:
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مسأله پژوهش-- 3
1-3 ضرورت انجام پژوهش-- 6
1-4 اهداف پژوهش-- 7
1-4-1 هدف اصلی- 7
1-4-2 اهداف فرعی- 8
1-5 فرضیه های پژوهش-- 8
1-5-1 فرضیه اصلی- 9
1-5-2 فرضیه های فرعی- 9
1-6 تعاریف نظری (مفهومی) و عملیاتی واژگان- 10
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 مقدمه 14
2-2 بخش اول: ادبیات نظری پژوهش-- 14
2-2-1 مفهوم آموزش-- 14
2-2-2 تعریف آموزش-- 15
2-2-3 مدل های گوناگون از مراحل و فرآیندهای آموزش-- 15
2-2-3-1 مدل های ساده و خطی- 15
2-2-3-2 مدل (training and development lead body) T.D.L.B- 16
2-2-3-3 مدل رویکرد سیستمی به آموزش-- 17
2-2-4 آموزش حین کار 18
2-2-4-1 تعاریف آموزش حین کار در ایران- 18
2-2-5 تفاوت آموزش حین کار و ضمن خدمت-- 22
2-2-6 آموزش ضمن خدمت-- 22
2-2-6-1 مفهوم آموزش ضمن خدمت-- 22
2-2-6-2 تعاریف آموزش ضمن خدمت-- 23
2-2-6-3 تاریخچه آموزش ضمن خدمت-- 24
2-2-6-4 ماهیت آموزش ضمن خدمت-- 25
2-2-6-5 اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان- 26
2-2-6-6 ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت-- 27
2-2-6- 7 ویژگی ها و اصول اساسی آموزش ضمن خدمت در سازمان- 28
2-2-6-8 مزایای آموزش ضمن خدمت کارکنان- 31
2-2-6-9 اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان- 33
2-2-7 عملکرد سازمانی- 34
2-2-7-1 تعریف عملکرد و عملکرد سازمانی- 34
2-2-8 عوامل مؤثر بر عملکرد فردی- 35
2-2-9 معیارهای ارزشیابی عملکرد 35
2-2-9 نظریه های ارزشیابی عملکرد 36
2-2-9-1 نظریه اول- 36
2-2-9-2 نظریه دوم 37
2-3 بخش دوم: تجارب ایران و کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار 39
2-3-1 تجارب ایران در برگزاری دوره های آموزش حین کار 39
2-3-1-1 دلایل برگزاری آموزش های حین کار در ایران- 39
2-3-1-1-1 دلایل برگزاری آموزش های حین کار غیر خاص (عام) 39
2-3-1-1-2 دلایل برگزاری آموزش های حین کار خاص (تخصصی و موردی) 40
2-3-1-2 نتایج اولیه پیرامون چگونگی برگزاری آموزش حین کار (توسط وزارت صنایع و معادن) 41
2-3-2 تجارب کشورهای منتخب برگزار کننده دوره های آموزش حین کار 43
2-3-2-1آموزش حین کار در مالزی- 43
2-3-2-2آموزش حین کار در سنگاپور 44
2-3-2-3 آموزش حین کار در هنگ کنگ-- 46
2-3-2-4آموزش حین کار در ژاپن- 46
2-3-3 انجمن آموزش شغلی (VTC) 47
2-3-4پیش بینی نیازهای آینده نیروی انسانی- 47
2-3-5 نقش دولت در آموزش های شغلی- 48
2-3-6 مدل اچیو- 48
2-3-6-1 مراحل تدوین مدل اچیو- 48
2-3-7 مدل های بیانگر عوامل مؤثر بر بهره وری منابع انسانی- 55
2-3-7-1 مدل هرسی و گلد اسمیت-- 55
2-3-7-2 مدل اینسورث و اسمیت-- 56
2-4 بخش سوم: معرفی شرکت پارس خودرو 56
2-4-1تولیدات شرکت پارس خودرو از بدو تأسیس-- 57
2-4-2 اهداف استراتژیک شرکت پارس خودرو- 57
2-4-3 تولیدات و تحولات شرکت در سالهای مختلف-- 58
2-4-4 محصولات فعلی شرکت-- 60
2-4-5 مشخصات سالن رنگ متمرکز- 61
2-5 جمع بندی مبانی نظری- 61
2-6 بخش چهارم: پژوهشها و بررسی های پیشین- 62
2-6-1 پیشینه پژوهش در ایران- 62
2-6-2 پیشینه پژوهش در خارج- 67
2-6-3 جمع بندی پیشینه پژوهش-- 75
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه 77
3-2روش پژوهش-- 78
3-3 مدل پژوهش-- 81
3-4 جامعه آماری ، روش نمونه گیری و حجم نمونه 82
3-5 ابزار گردآوری داده ها و چگونگی تهیه آن- 84
3-6 روایی ابزار سنجش-- 88
3-7 پایایی ابزار سنجش-- 91
3-8 تحلیل عاملی تأییدی- 94
3-8-1 نرم افزار لیزرل- 96
3-8-2 تجزیه و تحلیل عاملی تأییدی- 98
3-8-3 نیکویی برازش مدل- 98
3-9 مدل معادلات ساختاری- 100
3-9-1 شاخص بنتلر- بونت-- 100
3-9-2 شاخص تاکر- لویز- 101
3-9-3 شاخص ریشه خطای میانگین مجذورات تقریب(RMSEA): 101
3-9-4 شاخص نیکویی برازش(GFI) 101
3-9-5 شاخص ریشه میانگین مجذورات باقیمانده(RMR): 101
3-9-6 روش کمترین مربعات جزئی- 101
3-9-7 آزمون همبستگی- 102
3-9-8 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف-- 103
3-9-9 آزمون فرض ضریب همبستگی- 103
3-10 ملاحظات اخلاقی- 104
فصل چهارم: ارائه و تجزیه و تحلیل داده ها
4-1مقدمه 106
4-2 روش های توصیفی و تحلیل آن- 106
4-2-1 جمعیت شناختی پاسخ دهندگان- 106
4-3 تحلیل پرسش های مربوط به پاسخ دهندگان- 109
4-4 داده های توصیفی پرسشنامه 109
4-5 تحلیل آماری داده های جمع آوری شده 112
4-5-1 آزمون فرض تصادفی بودن نمونه های انتخاب شده 112
4-6 تأیید ساختار مدل پژوهش با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی- 113
4-6-1تحلیل استنباطی یافتهها 113
4-6-2 مدل معادلات ساختاری- 114
4-7 آزمون نرمال بودن مؤلفه های الگو- 115
4-8 تحلیل عاملی تأییدی- 116
4-8-1 مدل اندازه گیری متغیر ارزیابی عملکرد 116
4-8-1-1 تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر ارزیابی عملکرد 116
4-8-1-2 تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر ارزیابی عملکرد 120
4-8-2 مدل اندازه گیری متغیر کیفیت-- 123
4-8-2-1 تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر کیفیت-- 123
4-8-2-2 تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر کیفیت-- 126
4-8-3 مدل اندازه گیری متغیر آموزش حین کار 128
4-9 مدل سازی معادلات ساختاری- 130
4-9-1 آزمون فرضیه های پژوهش-- 132
4-9-1-1 آزمون فرضیه های اصلی پژوهش-- 132
4-9-1-2 آزمون فرضیه های فرعی پژوهش-- 133
4-10رتبه بندی مؤلفه های پژوهش-- 139
فصل پنجم: بحث و تفسیر یافته ها
5-1 مقدمه 141
5-2 خلاصه پژوهش-- 141
5-3 یافته های پژوهش-- 141
5-4 تفسیر فرضیات پژوهش-- 143
5-5 محدودیت های پژوهش-- 153
5-5-1 محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر- 153
5-5-2 محدودیت های در اختیار پژوهشگر- 153
5-6 پیشنهادهای کاربردی- 153
5-7 پیشنهادها برای پژوهش های آتی- 155
پیوست ها (پرسشنامه و خروجی های نرم افزار لیزرل) 156
فهرست منابع فارسی و لاتین- 183
چکیده انگلیسی- 188
.
منبع:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.حیدرعلی،
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
فهرست منابع لاتین
1.Aube, G., Rousseau, V., & Morin, e. M. 2007, Perceived Organizational Support and Organizational Committee. Journal of Managerial Psychology, 22, 479-495.
2.Bauer, J. C., & Spencer, J. 2002, Role Ambiguity& Role Clarity: A Comparisons of attitude in Germany & the United State.
3.Cacio, Wayne F., 1989, Human resources: Productivity "Quality of work Life" Profits. Second Edition, Mcgraw Hill International Editions.
4.Dawley, D. D., Andrews, M. C., &Bucklew, N. N. 2008, Mentoring, Supervisor, Support, &Prevised Organizational support: What matter most? Leadership and Organizational Development Journal, 29, 235-247.
5.Ford, D,. 1999, Bottom-line training, Texas: Gulf Publishing Company.
6.Goldesteain, Irwin, I., 1992, Training in Organizations: needs assessment, development and evaluation, 3rd, pp 21.
.