فهرست:
فصل اول «کلیات پژوهش».. 1
1-1. مقدمه. 2
1-2. اهمیت موضوع.. 3
1-3. بیان مسأله. 4
1-4. سؤالات تحقیق... 5
1-5. فرضیه های تحقیق... 5
1-6. اهداف تحقیق... 5
1-7. قلمرو تحقیق... 5
1-7-1. قلمرو مکانی.. 5
1-7-2. قلمرو زمانی.. 5
1-7-3. قلمرو موضوعی.. 5
عنوان
صفحه
1-8. تعریف واژگان تخصصی.. 6
1-8-1. برند.. 6
1-8-2. کارفرما. 6
1-8-3. برندسازی کارفرما. 6
1-8-4. کارکنان بالقوه. 6
1-8-5. ارزش پیشنهادی کارفرما. 6
1-9. خلاصه فصل اول.. 7
فصل دوم «پیشینه پژوهش».. 8
2-1. مقدمه. 9
2-2. تعریف برند.. 9
2-3. برندسازی.. 10
2-4. ارزش ویژه برند.. 11
2-4-1. ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری.. 12
2-4-2. ارزش ویژه برند مبتنی بر کارکنان.. 12
عنوان
صفحه
2-5. ارتباطات بازاریابی.. 14
2-5-1. فرایند برنامه ریزی استراتژیک... 14
2-6. نگرش برند در مقابل آگاهی از برند.. 16
2-6-1. آگاهی از برند.. 16
2-6-2. نگرش برند.. 16
2-7. جهت گیری جدید در برند سازی.. 17
2-7-1. نقش برند در استخدام. 19
2-8. مدیریت منابع انسانی استراتژیک.... 20
2-8-1. فرایند استخدام و حفظ کارکنان.. 20
2-9. جهت گیریهای جدید در مدیریت منابع انسانی.. 21
2-9-1. بازاریابی داخلی.. 21
2-9-2. برندسازی کارکنان.. 23
2-9-2-1. قرارداد روانشناختی.. 24
2-9-3. برندسازی کارفرما. 25
2-9-3-1. جنبههای بازاریابی برندسازی کارفرما. 26
2-9-3-2. جنبههای منابع انسانی برندسازی کارفرما. 27
عنوان
صفحه
2-9-3-3. مراحل عملیاتی برندسازی کارفرما. 28
2-10. تعریف برندسازی کارفرما باتوجه به ادبیات ارئه شده. 30
2-11. برندسازی کارفرما به عنوان اولین استراتژی.. 31
2-12. نقش ارتباطات در برندسازی کارفرما 32
2-13. برندسازی کارفرما و جذب استعدادها 33
2-14. برندسازی کارفرما و پیشگیری از فرار مغزها 35
2-15. الگوهای پیشینگان.. 37
2-15-1. امبلر و بارو(1996). 37
2-15-2. برتون و دیگران(2005). 38
2-15-3. سوترلند و دیگران(2002). 39
2-15-4. روی(2008). 40
2-16. خلاصه فصل دوم. 41
عنوان
صفحه
فصل سوم «روش شناسی پژوهش».. 42
3-1. مقدمه. 43
3-2. مرحلهی اول.. 43
3-2-1. جامعهی پژوهش... 43
3-2-2. تحلیل محتوا 43
3-2-2-1. ویژگیهای تحلیل محتوا 44
3-2-2-2. کدگذاری در تحلیل محتوا 44
3-2-3. مراحل انجام پژوهش... 45
3-2-3-1. انتخاب نمونه. 45
3-2-3-2. گردآوری دادهها. 46
3-2-3-3. ساماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 46
3-2-3-4. مراحل تجزیه و تحلیل دادهها. 46
3-2-3-5. بررسی کفایت نظری.. 46
3-2-4. روایی و پایایی.. 46
3-2-4-1. روایی.. 47
3-2-4-2. پایایی.. 47
3-3. مرحلهی دوم. 49
عنوان
صفحه
3-3-1. جامعه و نمونه آماری.. 49
3-3-2. روش گردآوری دادهها. 49
3-3-2-1. شرح پرسشنامه. 50
3-3-3. روش تجزیه و تحلیل دادهها. 50
3-3-3-1. خالص سازی گزارهها. 50
3-3-3-2. شناسایی عوامل پنهان و ارائه الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما. 50
3-3-3-3. نام گذاری ابعاد شناسایی شده. 51
3-3-3-4. نهایی سازی الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما. 51
3-3-3-5. بررسی تفاوت میان پاسخدهندگان.. 52
3-3-3-5-1. آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 52
3-3-3-5-2. انجام آزمون های ناپارامتری.. 52
3-3-4. روایی و پایایی پرسشنامه. 53
3-3-4-1. تعیین روایی پرسشنامه. 53
3-3-4-2. تعیین پایایی پرسشنامه. 53
3-4. خلاصه فصل سوم. 55
فصل چهارم «توصیف و تجزیه و تحلیل داده ها».. 56
4-2. مرحله اول.. 57
4-2-1. توصیف جمعیت شناختی مصاحبه شوندگان.. 57
عنوان
صفحه
4-2-2. کدگذاری.. 60
4-2-3. تهیه شاخص برای ارزش پیشنهادی کارفرما. 62
4-3. مرحله دوم. 62
4-3-1. توصیف جمعیت شناختی نمونه. 62
4-3-2. پاسخ به پرسش اول.. 66
4-3-3. پاسخ به پرسش دوم. 66
4-3-4. خالص سازی گزاره ها. 66
4-3-5. شناسایی عوامل پنهان.. 66
4-3-5-1. آزمونKMO و آزمون بارتلت... 67
4-3-5-2. تحلیل عاملی اکتشافی.. 67
4-3-5-3. نامگذاری ابعاد شناسایی شده. 69
4-3-6. نهایی سازی الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما. 69
4-3-6-1. انجام تحلیل عاملی تأییدی.. 69
4-3-6-2. صورت نهایی الگوی ارزش پیشنهادی کارفرما. 70
4-3-7. پاسخ به پرسش سوم. 71
4-3-7-1. انجام آزمون ناپارامتری برای متغیر رشتهی تحصیلی.. 72
4-3-7-2. انجام آزمون ناپارامتری برای متغیر وضعیت تأهل.. 74
4-3-7-3. انجام آزمون ناپارامتری برای متغیر میزان درآمد خانواده. 74
عنوان
صفحه
4-3-7-4. انجام آزمون ناپارامتری برای متغیر سن.. 77
4-4. خلاصه فصل چهارم. 79
4-4-1. پرسش اول.. 79
4-4-2. پرسش دوم. 79
4-4-3. پرسش سوم. 79
4-4-3-1. رشتهی تحصیلی.. 79
4-4-3-2. وضعیت تأهل.. 80
4-4-3-3. میزان درآمد خانواده. 80
4-4-3-4. سن.. 81
فصل پنجم «نتیجه گیری و پیشنهادات».. 82
5-1. مقدمه. 83
5-2. نتایج حاصل از پژوهش.... 83
5-2-1. در باب پرسش اول.. 83
5-2-2. در باب پرسش دوم. 83
5-2-2-1. بُعد روابط اجتماعی.. 83
5-2-2-2. بُعد شرایط شغلی.. 84
عنوان
صفحه
5-2-2-3. بُعد جو کاری.. 84
5-2-2-4. بُعد آموزش و یادگیری.. 84
5-2-2-5. بُعد درآمد ماهانه. 84
5-2-2-6. بُعد موقعیت جغرافیایی.. 84
5-2-2-7. بُعد پاداشدهی بیرونی.. 84
5-2-2-8. بُعد پاداشدهی درونی.. 84
5-2-3. در باب پرسش سوم. 85
5-2-3-1. رشته تحصیلی.. 85
5-2-3-2. وضعیت تأهل.. 85
5-2-3-3. درآمد خانوداه. 85
5-2-3-4. سن.. 85
5-3. محدودیتهای پژوهش.... 85
5-4. پیشنهادات... 86
5-4-1. پیشنهادات اجرایی.. 86
5-4-2. پیشنهادات پژوهشی.. 86
5-5. خلاصه فصل پنجم.. 87
عنوان
صفحه
منابع... 88
الف. منابع فارسی.. 89
ب. منابع لاتین.. 90
ج. پایگاه اینترنتی.. 96
پیوست.... 97
Abstract.. 109
.
منبع:
الف. منابع فارسی
بَبی، ارل. (1384). روش تحقیق در علوم اجتماعی (ترجمه رضا فاضل). تهران: سمت.
چلبی، مسعود؛ و عباسی، رسول. (1383). تحلیل تطبیقی فرار مغزها در سطوح خرد و کلان. پژوهشنامه علوم انسانی(41و42)، 193-216.
حافظ نیا، محمدرضا. (1384). روش تحقیق درعلوم انسانی (چاپ یازدهم). تهران: انتشارات سمت.
حبیب پور، کرم؛ و صفری، رضا. (1390). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی). تهران: نشر لویه و انتشارات متفکران.
حسن پور، اکبر؛ و عباسی، طیبه. (1388). مدیریت منابع انسانی پیشرفته (جلد اول). تهران: انتشارات یکان.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ و آذر، عادل. (1389). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار-اشراقی.
ساروخانی، باقر. (1382). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی (جلد دوم). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سرمد، زهره؛ حجازی، الهه؛ و بازرگان، عباس. (1384). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارت سپهر.
سروش، عبدالکریم. (1376). درسهایی در فلسفه علم الاجتماع (چاپ دوم). تهران: نشر نی.
سید امامی، کاووس. (1386). پژوهش در علوم سیاسی(رویکردهای اثبات گرا، تفسیری و انتقادی). تهران: دانشگاه امام صادق.
شاه آبادی، ابوالفضل؛ کشته کریم، محمد حسین؛ و محمودی، عبدالله. (1381). بررسی عوامل مؤثر بر فرار مغزها(مطالعه موردی ایران). پژوهشنامه بازرگانی(39)، 40-81.
شعبانلو، رحیم. (1380). بررسی گرایش دانشجویان به مهاجرت از کشور. رساله دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
طیبی، سید کمیل؛ عماد زاده، مصطفی؛ و حصوری، هاجر رستمی. (1390). اثر فرار مغزها بر رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه. پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی، 1(2)، 71-94.
عسگری، حشمت اله؛ تقوی، مهدی؛ عسکری، منوچهر؛ و شاکری، عباس. (1387). بررسی علل فرار مغزها از کشورهای در حال توسعه به کشورهای OECD در قالب مدل جاذبه. فصلنامه اقتصاد مقداری، 5(2)، 1-22.
عسگری، حشمت اله؛ و تقوی، مهدی. (1389). رویکردی نوین به مسألهی فرار مغز ها و نقش آن در انباشت سرمایهی انسانی در کشورهای مبدأ. مجله تحقیقات اقتصادی(90)، 95-118.
فقیهی، ابوالحسن؛ و علیزاده، محسن. (1384). روایی در تحقیق کیفی. فرهنگ مدیریت(9)، 5-19.
فلیک، اووه. (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی (ترجمه هادی جلیلی). تهران: نشر نی.
کریپندورف، کلوس. (1390). تحلیل محتوا: مبای روش شناسی (ترجمه هوشنگ نایبی). تهران: نشر نی.
مقیمی، سید محمد. (1386). سازمان و مدیریت (رویکرد پژوهشی). (چاپ پنجم). تهران: انتشارات ترمه.
هومن، حیدر علی. (1390). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
ب. منابع لاتین
Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: Free Press.
Aaker, D. (2002). Building Strong Brands. London: Simon & Schuster UK Ltd.
Aaker, D., & Joachimsthaler, E. (2000). Brand Leadership. London: Free Press.
Ambler, T. (1992). Need to Know Marketing. London: Century Business.
Ambler, T., & Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4, 158–206.
Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach. Psychological Bulletin, 103(3), 411−423.
Ary, D., Jacobs, L. C., & Razavieh, A. (2002). Introduction to Research in Education. Belmont: Wadsworth.
Aurand, T. W., Gorchels, L., & Bishop, T. R. (2005). Human Resource Management’s Role in Internal Branding: An Opportunity for Cross-Functional Brand Message Synergy. Journal of Product and Brand Management, 14(3), 163-169.
Backhaus, K. B., & Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9(4&5), 501–517.
Bakanauskiene, I., Bendaravicienė, R., Krikstolaitis, R., & Lydeka, z. (2011). Discovering an Employer Branding: Identifying Dimensions of Employer’s Attractiveness in University. Management of Organizations: Systematic Research, 59, 7-22.
Baker, D. (1999). Strategic Human Resource Management: Performance, Alignment, Management Library. Career Development International, 7(5), 51-63.
Barrow, S., & Mosley, R. (2005). The Employer Brand-Bringing the Best of Brand Management to People at Work. London: Wiley & Sons Ltd.
Bergstrom, K., & Anderson, M. (2001). Delivering on Promises to the Marketplace: Using Employment Branding to Build Employee Satisfaction. Journal of Integrated Communications, 52-56.
Berry, L. L. (1981). Perspectives on the Retailing of Services (1th ed.). Chicago, Illinois: American Marketing Association.
Berthon, P., Ewing, M., & Hah, L. L. (2005). Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding. International Journal of Advertising, 24(2), 151-171.
Bhatla, N. (2007). Talent Attraction and Retention. Contemporary Management, 1(1).
Bine, M., Docquire, F., & Rapoport, H. (2006). Brain Drain and Human Capital Formation in Developing Countries. Department of Economics, 23.
Boyd, G., & Sutherland, M. (2006). Obtaining Employee Commitment to Living the Brand of the Organisation. South African Journal of Business Management, 37(1), 9-20.
Brooks, I. (2009). Organisational behaviour: Individuals, Groups and Organisation (4th ed.). Harlow: Financial Times/Prentice Hall.
Buelens, M., Sinding, C., & Waldstrom, A. (2011). Organisational Behaviour (4th ed.). New York: McGraw-Hill Education.
Chhabra, N. L., & Mishra, A. (2008). Talent Management and Employer Branding: Retention Battle Strategies. Journal of Management Research, 6(11), 50-61.
Cronbach, L. J. (1951). Alpha and the Internal Structure of Test. Psychometricka, 16, 297-334.
Davies, G. (2008). Employer Branding and It’s Influence on Managers. European Journal of Marketing, 42(5&6), 667-681.
Davis, S. (2002). Brand Asset Management: How Business Can Profit from the Power of Brand. Journal of Consumer Marketing, 19(4), 351-358.
Davis, S. M. (2002). Brand Asset Management: Driving Profitable Growth through Your Brands. San Francisco: Josey Bass.
Davis, S. M., & Dunn, M. (2002). Building the Brand-Driven Business: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. San Francisco: Josey Bass.
DelVecchio, D., Jarvis, C. B., Klink, R. R., & Dineen, B. R. (2007). Leveraging Brand Equity to Attract Human Capital. Marketing Letters(property of Springer Science & Business Media B.V), 14, 149–164.
Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2000). Handbook of Qualitative Research. USA: Sage.
Engelund, H., & Buchhave, B. (2009). Employer branding som disciplin. Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Ewing, M. T., Pitt, L. F., deBussy, N. M., & Berthon, P. (2002). Employment Branding in the Knowledge Economy. International Journal of Advertising, 21(1), 3-22.
Florea, N. V. (2011). Using Branding to Attract, Recruit, and Retain Talented Staff. Journal of Management and Marketing, 8(2), 283-297.
Foster, C., Punjaisri, K., & Cheng, R. (2010). Exploring the Relationship Between Corporate, Internal and Employer Branding. Journal of Product & Brand Management, 19(6), 401-409.
George, W. R. (1997). The Retailing of Services--A Challenging Future. Journal of Retailing, 53(3), 85-98.
Glaser, B., & Strauss, A. L. (1967). The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualititaive Research. New York: Aldine.
Grunewalder, A. (2007). Employer Branding: Marketing the Company as an Attractive Employer(Seminar Review). Norderstedt, Germany: Druck and Bindung.
Hieronimus, F., & Schaefer, K., & Schröder, J. (2009). Using branding to attract talent. McKinsey Quarterly, 3, 12-14.
Holbeche, L. (2005). The High Performance Organization: Creating Dynamic Stability and Sustainable Success. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Hooley, G., & Saunders, J. (1993). Competitive Positioning: The Key to Marketing Success. London: Prentice Hall.
Kapferer, J. N. (1997). Strategic Brand Management. London: Kogan Page.
Kapoor, V. (2010). Employer Branding: A Study of Its Relevance in India. Journal of Brand Management, 7(1&2), 51-75.
Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal of Marketing, 57, 1-22.
Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management: Build, Measuring, and Managing Brand Equity. London: Prentice Hall.
Kim, J., York, K. M., & Lim, J. S. (2011). The Role of Brands in Recruitment: A Mixed-Brand Strategy Approach. Marketing Letters(property of Springer Science & Business Media B.V), 22, 165–179.
Kirk, J. L., & Miller, M. (1986). Reliability and Validity in Qualitative Research. Beverly Hills, California: Sage.
Kotler, P. (1994). Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control (8th ed.). Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. (1996). Principles of Marketing. Prentice-Hall: The European Edition.
Kotler, P., Keller, K. L., Brady, M., Goodman, M., & Hansen, T. (2009). Marketing Management. Harlow, England: Pearson/Prentice Hall.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement(30), 607-610.
Kummer, K. (2008). Motivation and retention of key people in mergers and acquisitions. Strategic HR Review, 7(6), 5-10.
Lado, A. A., & Wilson, M. C. (1994). Human resource systems and sustained competitive advantage: A competency-based perspective. Academy of Management Review, 19, 699–727.
Lievens, F. (2007). Employer Branding in the Belgian Army: The Importance of Instrumental and Symbolic Beliefs for Potential Applicants, Actual Applicants, and Military Employees. Human Resource Management, 46(1), 51–69.
Lievens, F., Hoye, G. V., & Schreurs, B. (2005). Examining the Relationship Between Employer Knowledge Dimensions and Organizational Attractiveness: An Application in A Military Context. Journal of Occupational and Organizational Psychology(78), 553–572.
Lloyd, S. (2002). Branding from the Inside Out. BRW, 24(10), 64-66.
Logman, M. (2004). The Logman Model: A Logical Brand Management Model. Journal of Product and Brand Management, 13(2), 94-104.
Lull, J., & Groizard, J. (2004). Brain Drain; Aid and Growth. Universitat de les Illes Balears.
Mangold, W. G., & Miles, S. J. (2007). The Employee Brand: Is Yours An All-star? Business Horizons, 50(5), 423-433.
Martin, G. (2009). Driving Corporate Reputations from the Inside: A Strategic Role and Strategic Dilemmas for HR? Asia Pacific Journal of Human Resources, 47(2), 219-235.
Miles, S. J., & Mangold, G. (2004). A Conceptualization of the Employee Branding Process. Journal of Relationship Marketing, 3(2), 65-87.
Mitchell, C. (2002). Selling the Brand Inside. Harvard business review, 80(1), 99-105.
Moroko, L., & Uncles, M. D. (2008). Characteristics of successful employer brands. Journal of Brand Management, 16(3), 160-175.
Mosley, R. W. (2007). Customer Experience, Organisational Culture and the Employer Brand. Journal of Brand Management, 15(2), 123-134.
Niekerk, M. P. (2009). Principals' Influences on Teacher Professional Development for the Integration of Information and Communication Technologies in Schools. University of Pretoria in Computer-integrated Education, South Africa.
Orrick, W. D. (2008). Recruitment, Retention, and Turnover of Police Personnel: Reliable, Practical, and Effective Solutions. Sprinfield,USA: C.C. Thomas Ltd.
Pandit, N. R. (1996). The Creation of Theory: A Recent Application of the Grounded Theory Method. The Qualitative Report, 2(4), 2-6.
Patton, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. Thousand Oaks, California: Sage.
Percy, L., & Elliott, R. (2009). Strategic Advertising Management (3rd ed.). London: Oxford University Press.
Petkovic, M. (2004). Skilled Workers Branding. Journal of Personal manejo, 4, 6-10.
Ployhart, R. E. (2006). Staffing in the 21st Century:New Challenges and Strategic Opportunities. Journal of Management, 32(5), 868-897.
Rafiq, M., & Ahmed, P. K. (2000). Advances in the internal marketing concept: definition, synthesis and extension. Journal of Services Marketing, 14(6), 449-462.
Rajat, J. (2008). Human Resource Management Community. Personal communication.
Ramiya, B. (2008). Different Strokes. Times Ascent,(cited in Chhabra, N. L. and A. Mishra (2008). "Talent Management and Employer Branding: Retention Battle Strategies. Journal of Management Research 6(11): 50-61.).
Ray, M. L. (1973). Marketing Communication and the Hierarchy of Effects. Beverly Hills, California: Sage.
Rossiter, J. R., & Percy, L. (1997). Advertising Communication and Promotion Management (2nd ed.). New York: McGraw-Hill.
Rousseau, D. M. (2001). The Idiosyncratic Deal: Flexibility versus Fairness. Organizational Dynamics, 29(4), 260-273.
Roy, S. K. (2008). Identifying the Dimensions of Attractiveness of an Employer Brand in the Indian Context. South Asian Journal of Management, 15(4), 110-130.
Schultz, D. E. (2002). Study internal marketing for better impact: New forum researches what motivates workers. Marketing News, 36(21), 8-9.
Schultz, M., & Hatch, M. J. (2003). The Cycles of Corporate Branding: The Case of the LEGO Company. California Management Review, 46(1), 6-26.
Schumann, M., & Sartain, L. (2009). Brand for Talent. San Francisco, USA: Wiley imprint.
Scullion, H., & Collings, D. G. (2011). Global Talent Management. New York: Routledge.
Sheehan, C. (2005). A model for HRM strategic integration. Personnel Review, 34(2), 192-209.
Silverman, D. (2004). Qualitative Research. Theory, Method and Practice. London: Sage.
Sutherland, M. M., Torricelli, D. G., & Karg, R. F. (2002). Employer-of-Choice Branding for Knowledge Workers. South African Journal of Business Management, 33(4), 13-20.
Tavakol, M., & Dennick, R. (2011). Making Sense of Cronbach’s Alpha. . International Journal of Medical Education, 2, 53-55.
Tsao, H. Y. (2002). An Experimental Study of Brand Signal Quality of Products in an Asymmetric Information Environment. Australia, Perth: Curtin University of Technology.
Turban, D. B., Forret, M. L., & Hendrickson, C. L. (1998). Applicant Attraction to Firms: Influences of Organization Reputation, Job and Organizational Attributes, and Recruiter Behaviors. Journal of vocational behavior, 52(1), 24-44.
Tuzuner, V. T., & Yuksel, C. A. (2009). Segmenting Potential Employees According to Firms’ Employer Attractiveness Dimensions in the Employer Branding Concept. Journal of Academic Research in Economics, 1(1), 46-61.
Uggla, H. (2006). The Corporate Brand Association Base: A Conceptual Model for the Creation of Inclusive Brand Architecture. European Journal of Marketing, 40(7&8), 785-802.
Urde, M. (2003). Core Value-Based Corporate Brand Building. European Journal of Marketing, 37(7&8), 1017-1040.
Van Hoye, G. (2012). Recruitment Sources and Organizational Attraction: A Field Study of Belgian Nurses. European Journal of Work and Organizational Psychology, 21(3), 376-391.
Van Hoye, G., & Lievens, F. (2005). Recruitment-Related Information Sources and Organizational Attractiveness: Can Something Be Done About Negative Publicity? International Journal of Selection and Assessment, 13(3), 179-187.
Wilcock, R. (2005). Employer branding is Key in Fight for Talent. Personnel Today, 17, 4-5.
Wilden, R., Gudergan, S., & Lings, L. (2010). Employer branding: Strategic Implications for Staff Recruitment. Journal of Marketing Management, 26(1&2), 56–73.
Wood, L. (2000). Brands and Brand Equity: Definition and Management. Human Resource Management International Digest, 14(1), 1-5.
ج. پایگاه اینترنتی
American Marketing Association. from http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=B
Oxford English Dictionary. from http://oxforddictionaries.com/definition/english/employer?q=employer
Universum. (2011). The World’s Most Attractive Employers 2010. from http://www.universumglobal.com/IDEAL-Employer-Rankings/Global-Top-50
Shravanthi, B., & Sumanth, T. (2008). HR Branding’ Human Resource Knowledge Zone. from http://www.coolavenues.com/know/hr/sumanth_1.php
Collins, L. (2011). With the Global Economic Zones Variously Swelling and Shrinking at Alarming Rates, Where Does that Leave the Tide of Talent?. from http://eandt.theiet.org/magazine/2011/05/professional-migration.cfm
Employer Brandig Today. (2010). Is There a Brain Drain in Asia?. from http://www.employerbrandingtoday.com/apac/2010/11/17/is-there-a-brain-drain-in-asi
.