فهرست:
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه. 2
بخش اول: کلیات تحقیق... 3
1-1- بیان مساله. 3
2-1- ضرورت و اهمیت پژوهش..... 4
3-1- چارچوب مفهومی پژوهش..... 5
4-1- پرسش پژوهش..... 6
5-1- فرضیه های پژوهش..... 6
6-1- هدف های پژوهش و نتایج مورد انتظار. 6
7-1- قلمرو پژوهش..... 6
8-1- روش تحقیق... 6
1-8-1- جامعه آماری... 7
2-8-1- روش نمونه گیری و تخمین حجم نمونه. 7
3-8-1- روش های گردآوری داده ها 7
9-1- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها 7
10-1- موانع ومحدودیتهای تحقیق... 8
11-1- تعاریف واژه های تخصصی (کلیدی) 8
بخش دوم: صنعت بیمه. 8
فصل دوم:
ادبیات تحقیق
بخش اول: مبانی نظری... 16
1-2- مقدمه. 16
2-2- مسئولیت اجتماعی... 17
3-2- مفهوم و تعاریف بازاریابی و بازاریابی سبز. 19
4-2- مفاهیم سبز مستتر در بازاریابی سبز. 23
5-2-استراتژی های بازاریابی و بازاریابی سبز. 23
6-2-آمیخته های بازاریابی سبز. 25
1-6-2- محصول سبز................. 25
2-6-2- قیمت سبز................ 26
3-6-2- ترویج سبز :............ 26
4-6-2- توزیع سبز...................... 26
7-2- عصرهای بازاریابی سبز. 27
8-2- فرآیند سبز شدن.. 29
9-2 - پنج مورد بازاریابی سبز. 31
10-2- سطوح بازاریابی سبز. 34
11-2- بازاریابی تجاری... 35
12-2- طبقه بندی مفهوم بازاریابی سبز از چشماندازهای مختلف.... 37
1-12-2- چشمانداز محصولمحور. 37
2-12-2- چشمانداز هدف..... 37
3-12-2- چشمانداز استراتژی... 39
1-3-12-2- استراتژی بازار سبز 40
13-2- عوامل تاثیرگذار در توسعه مفهوم بازاریابی سبز. 51
14-2- دلایل اتخاذ بازاریابی سبز. 54
15-2- روشهای سبز شدن.. 57
16-2- تاثیر صاحبان منافع بر استراتژی های بازاریابی سبز. 66
17-2- چالش های بازاریابی سبز. 67
18-2- مزیت های بازاریابی سبز. 68
19-2- پیامدهای هزینه یا سود. 68
20-2- روشهای علاقمند کردن افراد به بازاریابی سبز. 69
21-2- بازاریابی سبز به عنوان یک فلسفه رایج.. 70
22-2- مدل ترکیب بازاریابی سبز. 77
بخش دوم: پیشینه تحقیق... 79
3-2- پیشینه و تاریخچه بازاریابی سبز. 79
1-3-2- موفقیت سبز................. 81
2-3-2- کسب و کار سبز امروزی... 82
4-2- مدل 3C اوهما 86
5-2- نتیجهگیری... 87
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه. 89
1-3- روش تحقیق.................. 89
2-3-جامعه آماری... 89
3-3-قلمرو تحقیق... 90
1-3-3-قلمرو موضوعی.......... 90
2-3-3-قلمرو مکانی................... 90
3-3-3-قلمرو زمانی..................... 90
4-3-روش نمونهگیری........... 90
5-3-روش گردآوری دادهها و اطلاعات: 93
1-5-3- منابع ثانویه 93
2-5-3- منابع اولیه 93
7-3-روایی و پایایی پرسشنامه. 95
1-7-3- روایی (اعتبار) پرسشنامه 95
2-7-3- پایایی (اعتماد) پرسشنامه. 96
8-3-روش تجزیه و تحلیل دادهها: 97
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها و بیان نتایج حاصل از تحقیق
1-4- مقدمه. 99
2-4- بخش اول : آمار توصیفی... 99
1-2-4- ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان.. 99
3-4-آزمون فرضیه ها 101
1-3-4- فرضیه اول: 101
2-3-4- فرضیه دوم: 102
3-3-4-فرضیه سوم: 103
4-3-4-آزمون فرضیه اصلی: 104
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه. 116
1-5-بررسی نتایج مبتنی بر یافته های تحقیق... 116
1-1-5-بررسی مدل تحقیق. 117
2-5-پیشنهادات.......................... 118
1-2-5- سایر پیشنهادات.......... 119
5-5-محدودیت های تحقیق... 119
6-5- ارایه پیشنهادات برای تحقیقات آتی... 119
فهرست منابع.. 121
پیوست: 124
.
منبع:
منابع فارسی
آذر، عادل، مومنی، منصور." آمار و کاربرد آن در مدیریت". انتشارات سمت، چاپ سوم،1385.
امینی، فضل الله."مسئولیتهای اجتماعی مدیران و بنگاههای کسب و کار". تدبیر،شماره105،1379.
بست , جان. "روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری". مترجم: حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی . تهران : انتشارات رشد،1374.
دانایی فر و دیگران."روش شناسی کیفی پژوهش در مدیریت". نشر صفار، چاپ چهارم،1389.
دعایی، حبیب ا... و دیگران. "بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار". تدبیر، شماره 173،1385.
دلاور , علی ." روشهای آماری در روان شناسی و علوم تربیتی" . تهران : انتشارات دانشگاه پیام نور , چاپ شانزدهم،1376.
سکاران، اوما."روشهای تحقیق در مدیریت". مترجم:محمد صائبی انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ دوم،1381.
حافظ نیا،محمد رضا."مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی". انتشارات سمت،1386.
خاکی، غلامرضا." روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی". انتشارات بازتاب،1384.
کرلینجر، فرد و الازار پدهازر." رگرسیون چند متغیری در پژوهش رفتاری". مترجم: حسن سرایی، چاپ اول، تهران : انتشارات سمت،1384.
کریمی،آیت. "کلیات بیمه". بیمه مرکزی ایران،1376
گرنت، جان."راهکارهای نوین بازاریابی سبز"مترجم: محمد حسن امامی، انتشارات انجمن مدیریت سبز،1388.
نبوی،بهروز. "روش تحقیق در علوم اجتماعی". نشرکتابخانه فروردین،1373.
نظرآهاری علیرضا. "مدیریت و استراتژیهای سبز". تدبیر،شماره 53،1374.
دیوید، ف. آ. "مدیریت استراتژیک". ترجمه س. م. اعرابی، ع. پارسائیان، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی،1389
منابع انگلیسی:
Baker, Michael J. Marketing (An Introductory Text), Macmillan press Ltd, 1996.
Bovee Courtland L .and Thill John v. “Marketing,” McGraw-hill, 1992.
Camino, Jaime Rivera.Re-evaluating green marketing strategy: a stakeholder perspective. European gournal of marketing vol .41 No.11/12,2007.
Cateora Philip R .and Granham John L.” International Marketing,” McGraw-Hill, 2002.
Grant, john. The Green Marketing Manifesto. Vol.24 no 6.2008.
Govina Norman A.” Dictionary of Marketing Management Communication, sage publications, 2004.
Grove,Stephen. Going gren in the services sector social responsibility issues, implications and implementation. European journal of marketing vol. 30 no.5.1996
Hang, cheng. Marketing and Advertising industry,2008
Kotab Massaki and Kristian Helsen. Global Marketing Management, John Wiley &Sons Inc,2004.
Kotler Philip and Armstrong Gary. principles of marketing Prentice-Hall International Inc, 1999.
Ottman J.A. “Next-generation green marketing: beyond billboards”, J. Ottman Consulting, Inc.,2007.
Ottman, J.A, Stafford, E.R. & Hartman, C.L. Green Marketing Myopia.Environment Science and Policy for Sustainable Development V.48, 2006.
Owens, W.T. and Nowell, L.S, “More than just pictures: using picture story books to broaden young learners’ social consciousness”, The Social Studies, Vol. 92, 2001.
Peattie ,Ken;Crane, Andrew crane. Green marketing ; legend, myth, farce of prophesy Qualitative market research :an international journal vol .8 No.4 ,2005.
Peattie Ken. Towards sustainability: The Third Age of Green Marketing, Journal of Marketing Review ,Peatti Ken. Environmental Marketing Management. Pitman Publishing, (2001)
Polonsky Michael Jay and Rosenberger III Philip. Reevaluating Green Marketing: a Strategic approach Journal of Business /September October,2001.
Prakash, Aseem.Green Marketing ,public policy and Managerial strategies . Business strategy and the environment bus. Strat. Env, 2002.
Pride William M. and Ferrell O. C ,Marketing (Concepts and Strategies ) ,Houghton Mifflin, 1995.
Solomon Michael R. and Stuart Elenara W. Marketing (Real People, Real Choice), Prentice-Hall International Inc. 1997.
Subasha Jain C. International Marketing, south-western,2001
Williams, Mathew.Avatar watching: participant observation in graphical online environments. Qualitative Research,2007.
Witzel Morgan, Dictionary of Business and Management, International Thomson Business,1999.
Yawen Lai & Brian H. kleiner " How to conduct diversity traning effectively " Equal opportunities international , Vol 20, 2008.
Zikmund William G. and Damico Michael Marketing( Creating and Keeping Customers in an E-Commerce ) South-Western college publication, 2001.
.