پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو)

word 2 MB 29661 250
1394 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۸۹,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A."

    (مدیریت بازرگانی – گرایش بین الملل)

     

    چکیده

    کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی در اختیار قرار دهد. کسب و کار الکترونیک تاثیر به سزایی بر تمامی کارکرد‏های تجاری دارد. با بروز فناوری‏های جدید اطّلاعاتی در دهه‌ی گذشته، نقش فناوری به خودی خود نمی تواند بیش از این به نحوی نزدیک بینانه به عنوان عاملی در تسهیل فرایند‏های شرکت به شمار آید، بلکه می‏بایست این مساله را به عنوان یکی از عوامل کلیدی استراتژی شرکت در نظر آورد. تسهیل در فرایند‏های تجاری از طریق فناوری‏های کسب و کار الکترونیک به عنوان یک چالش حسّاس و بنیادین برای تمامی صنایع و شرکت‏ها به شمار می‏رود. این مطالعه به دنبال تأثیر کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع مشتریان است، که بدین منظور با تحلیل عاملی اکتشافی 7 مولفه استخراج شد و جهت نظر خواهی از کارمندان شرکت ایران خودرو 400 پرسشنامه در بین آنها توزیع و جمع‏آوری گشت. داده‏های جمع‏آوری شده با استفاده از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ایموس گرافیک مورد سنجش قرار گرفت و در نهایت نتایج نشان داد که روابط تمامی مولفه‏ها با تحویل به موقع به مشتریان مورد تایید قرار گرفت است. آلفای کرونباخ محاسبه شده برای این تحقیق 881/0 میاشد که نشان از پایایی بالای آن دارد.

     

    کلید واژگان: کسب و کار الکترونیک تحویل به موقع ایران خودرو.

    مقدمه

    این پایان نامه به مطالعه‏ی نقش متغیرهای تأثیرگذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان می‏پردازد. نتایج حاصل از این مطالعه باید کاربران را در تصمیم‏گیری در فعالیت‏های  کسب و کار و همچنین بازاریابی برای استراتژی و بقا در یک محیط رقابتی کمک کند. این پایان نامه شامل پنج فصل می­باشد: پنج فصل این پایان نامه شامل: مقدمه، چکیده‏ای از ادبیات، روش، تجزیه و تحلیل و ارائه  یافته‏ها، و خلاصه و نتیجه‏گیری است. در فصل اول مقدمه به ماهیت این مطالعه می‏پردازد. این  فصل شامل پس‏زمینه مسئله، هدف از مطالعه، اطلاعات مربوط صنعت خودرو سازی در ایران، بیان مسئله، سوالات پژوهش، مفروضات و محدودیت‏ها، تعاریف از اصطلاحات کلیدی و خلاصه می‏شود.

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1-1-  بیان مساله

    کسب و کار الکترونیک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید و موثر و کارا در این راستاست. تاثیر گسترش و رشد فناوری‏های ارتباطی و اطلاعاتی و ورود آنها به عرصه سیستم‏های سازمانی بر توسعه راهبردهای اقتصادی موجب ایجاد تحول و بازنگری در رویکرد سنتی به موضوع تجارت و بازار می‏شود. در این بین توسعه روز افزون اینترنت در کشورها و گسترش ارتباطات الکترونیکی بین افراد و سازمان‏های مختلف از طریق دنیای مجازی اینترنت بستری مناسب و مساعد برای برقرای مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. کسب و کار الکترونیک تاثیر به سزایی بر تمامی کارکرد‏های تجاری دارد. در واقع اصلی ترین سوال این نیست که آیا شرکت‏ها می‏بایست از کسب و کار الکترونیک استفاده کنند یا خیر بلکه نحوه‌ی اجرای کسب و کار الکترونیک در کسب مزیت رقابتی امری مهم تر به شمار  می‏رود. فعّالیت‏های کسب و کار الکترونیک اکنون در شبکه‏ای گسترده از شرکایی که به صورت دیجیتالی به هم پیوسته‏اند مشغول فعّالیت‏اند تا امکان بهینه سازی تقاضا/ظرفیت/قیمت را در عین ارائه‌ی رابطه‏ای خدماتی میان فرد و خدمات در مسیر‏های گوناگون با سرعت ارتباطی چشمگیر فراهم آورند.  (George Xirogiannis et al 2010). بدیهی است یکی از مهم ترین شاخصه‏های سنجش مشتریان در زمینه ارائه خدمات، دریافت به موقع خدمات و زمان دسترسی به آن است که مورد توجه محققین بسیاری نیز بوده است. با این حال تأثیر فناوری‏های نوین بر ارائه سریع تر خدمات تاکنون چنانچه باید و شاید در بررسی‏ها و تحقیقات مورد بررسی قرار نگرفته است. تحقیقات داخلی صورت گرفته در زمینه کسب و کار الکترونیک اغلب مربوط به راه‏های ترویج کسب و کار الکترونیک در شرکت‏ها و نهاد‏ها بوده و تاکنون به مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک و تأثیر آن بر دیگر جنبه‏های فرهنگ و فعالیت‏های سازمانی توجه لازم صورت نگرفته است. در مورد تحویل به موقع به مشتریان نیز کمتر تحقیقی این مؤلفه را به عنوان موضوع اصلی خود در نظر گرفته است بنابراین بررسی‏های ما در زمینه تحقیقات داخلی نتیجه قابل ذکری به دست نداده است و نیازمند بررسی‏های تکمیلی در این موضوع هستیم.

     

    1-2 اهمیت موضوع تحقیق

    به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود. این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد. از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرآیند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است. با توجه به مطالب مطرح شده از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه بازرگانی بخصوص صادراتی میتوان گفت ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ‌ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تأکید قرار می‌گیرد. از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تأثیرگذار بر آن است لذا شناخت متغیر‏های بومی و اثر گذار بر آن میتواند رهگشا بوده و ضرورت این تحقیق را تا حد زیادی بیان کند.

     

    1-3 اهداف تحقیق

     به طور کلی هدف از این تحقیق توسعه منابع مطالعاتی موجود از طریق بررسی مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر فعالیت شرکت‏های خدماتی در بستر ایران و خدمات فروش خودرو و رسیدن به مدل ساختاری مؤلفه‏های موثر کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان میباشد که در زیر اهداف به طور مجزا ذکر شده اند:

    1 یافتن متغیر‏های تأثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک.

    2 یافتن مؤلفه‏های بحرانی و اثر گذار کسب و کار الکترونیک.

    3 ارائه‏ی مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان.

    4 ارائه راه حل‏های پیشنهادی برای مدیران. 

     

    1-4 سوالات تحقیق

    1 متغیر‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟

    2 مؤلفه‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟

    3 مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان چگونه است؟

     

    1-5 قلمرو تحقیق

    قلمرو تحقیق با توجه به محدوده‏ی پژوهش در سه بعد موضوعی، زمانی و مکانی مشخص میشود:

     

    1-5-1 قلمرو موضوعی

    قلمرو موضوعی این تحقیق که به دنبال شناسایی و رتبه‏بندی عوامل تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع مشتریان میباشد در حوزه‏ی بازرگانی بین الملل میباشد.

     

    1-5-2  قلمرو زمانی

    مدت زمان صرف شده برای انجام این پژوهش 6 ماه بود، که صرف مراحل مقدماتی، مطالعات تئوریک و کار میدانی انجام گردیده است.

     

    1-5-3 قلمرو مکانی

    قلمرو مکانی تحقیق شرکت ایران خودرو در شهر تهران میباشد که مورد مناسبی جهت پیاده سازی تحقیق می‏باشد.

    1-6 مفروضات

    مفروضات این مطالعه عبارتند از:

    1. متغیر‏های کسب و کار الکترونیک وتحویل به موقع مشتریان را می­توان شناسایی و اندازه‏گیری نمود.

    2. ابزار پژوهش می‏تواند متغیر‏های کسب‏وکار الکترونیک و تحویل به موقع مشتریان را اندازه‏گیری کند.

    3. پرسشنامه این تحقیق دارای الگوی اندازه‏گیری معتبر و قابل اعتماد است.

    4. پاسخهای نمونه برای بیان نظرات شخصی، بدون ارتباط است.

    5. مطالعه اطلاعات مفیدی را برای پژوهشگر، صاحبان کسب و کار‏های حرفه ای، سازمان‏های کار، محققان آینده، و دیگران فراهم می‏کند.

     

    1-7 اصطلاحات و تعاریف عملیاتی:

    کسب و کار:

    پیترسن و پلومن بر این باورند که هرتبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است. (رکابی، حمید 1389).

    کسب و کار الکترونیک:

    بکارگیری فناوری اطلاعات یکپارچه در فعالیت‏ها و طراحی مجدد فرایند‏های تجاری و نوآوری کامل در مدل‏های تجاری توسط یک شرکت در فرایندهای درونی.  (آمیت وزو،2001)

    مفهوم مشتری:

    مشتریان، مردم یا عملیاتی هستند که محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می‏کنند یا به آنها نیاز دارند و از آنها بهره می‏برند. چون هر عملکردی در یک سازمان به یقین دارای هدفی است، بنابراین، مشتریانی دارد. (برنیکرهوف و درسلر، 1377، ص 33)

    تحویل به موقع و رضایت مشتری:

    امروزه سازمانهای تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می‏کنند و این روند همچنان درحال افزایش است. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی بر میگردد. تحویل به موقع محصولات یا خدمات از عوامل مهم رضایتمندی مشتریان میباشد که سازمان‏ها باید به آن توجه ویژه‏ای داشته باشند. (جعفری و فهیمی، 1379، ص 53)

    فصل دوم

    ادبیات موضوع

    مقدمه

    تنها در حدود 10 سال از فراگیر شدن و کاربرد عمومی اینترنت گذشته است و میزان نفوذ این تکنولوژی در همین مدت کوتاه به حدی است که نمیتوان زندگی امروز را بدون آن تصور نمود. تفریح، ارتباط، آموزش، تجارت، حقوق و حتی روابط شخصی، از این فناوری متأثر شده و عرصه جدیدی در پیش روی افراد و شرکتها نمایان گردید. فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت، نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکتهای ارائه کننده محصولات و خدمات به شیوه سنتّی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شد، بلکه موجب ایجاد بنگاههای جدیدی شد که تنها به ارائه خدمات و سرویسها روی شبکه اینترنت پرداخته و یا به طور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت گردیدند. با گسترش اینترنت، نیازهای جدید، منابع جدید، محصولات جدید، نگرشها و راههای جدید برای کسب و کار و همینطور ارزشهای جدید برای بنگاه و مشتری به وجود آمدند.

    ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﻱ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲ ﺍﻣﺮﻭﺯ، ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﻳﻲ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺑﻘﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ  ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﻱ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺭﻗﺒﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺁﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺭﻣﻮﺯ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺩﺭ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ.

    ﻳﻜﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﻲﻫﺎﻱ ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ، ﺩﻳﺠﺘﺎﻟﻲ ﺷﺪﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺭﻭﺯﻩ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﺎ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺪﻝﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻲ‏ﺁﻳﻨﺪ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻘﺎ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺻﺤﻴﺢ ﻣﺪﻝ ﻛﺴﺐ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﺁﻥ (ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻣﺤﻴﻂ) ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺩﺍﺭﺩ.

    تجارت و روشهای کسب و کار، یکی از مهمترین حوزه‏هایی است که با به کارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. بسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد متحول گشته و روشها و ارزشهای جدید فراوانی نیز پا به عرصه وجود نهادند. مدل کسب و کار یک متد انجام کسب و کار است به نحوی که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقای خود را تضمین نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد کند.

    فناوری اطلاعات در بسیاری از شئون زندگی اجتماعی و سازمانی رسوخ کرده است.  در بازار پویا و رقابتی، سازمان‏ها به این سطح از نیاز رسیده‏اند که می‏بایست نحوه تخصیص‏های هزینه‏ای و سرمایه‏ای خود در امر فناوری اطلاعات را در سطوح عالی و استراتژیک تعیین نمایند. اما برای اینکه بتوان سطوح عالی تخصیص را معین نمود لازم است سازمان ابتدا وضعیت جاری خود را در حوزه آمادگی الکترونیک و در تعریف دقیق تر در حوزه کسب و کار الکترونیک مشخص نموده و به تعیین عوامل تأثیرگذار در رشد و توسعه این رویکرد با توجه به نوع خدمت رسانی خود بپردازد. (زیروگینیس و گیلکاس، 2007)

    در یک نگاه کلی می‏توان گفت کسب و کار الکترونیک عبارتست از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی‏های مبتنی بر وب توسعه می‏یابند.

    کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد.  این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی در اختیار قرار دهد.

    کسب و کار الکترونیکی یکی از مهمترین ابزارهایی است که امروزه با حرکتی انقلابی توانسته است حوزه تجارت و اقتصاد را متحول و تجدید نماید.  توسعه کسب و کار الکترونیکی و تأثیری که بر مزیت‏های رقابتی سازمان‏ها و کشورهای جهان داشته است، نقش این ابزار را در توسعه اقتصادی تاحد زیادی نمایان می‏سازد.  لذا، بهره مندی از این ابزار در ارتقای توسعه اقتصادی در کشور، مستلزم برنامه ریزی هماهنگ علمی در راستای توسعه منسجم و یکپارچه آن می‏باشد. تحقیقات و به طور کلی تفکر علمی در جریان توسعه کسب و کار الکترونیکی از الزامات لاینفک روند توسعه آن می‏باشد.

    این نوع کسب و کار به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر مؤسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید و مؤثر و کارا در این راستاست. اما به کارگیری کسب و کار الکترونیک در فعالیت‌های تجاری نیازمند توجه به یک سری عوامل درونزا و برونزای تأثیرگذار بر آن است. به طوری که توجه بنگاه‌های تجاری به این عوامل و برنامه‌ریزی در جهت استفاده مطلوب از فناوری کسب و کار الکترونیک ضمن آنکه موفقیت بهره‌برداری از آن را تضمین خواهد کرد، زمینه رشد بنگاه‌های استفاده کننده را نیز فراهم می‌کند.

    کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوری‏های جدید برای برقراری ارتباطات  زنجیره‏ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و به طور کلی ارایه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف کننده و یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیم‏های بهتر، بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‏ها و گشودن کانالهای جدید است. 

    Abstract:

    The electronic business is a phenomenon that requires the bilateral development in all aspects of the companies trade activities for achieving to facilitate of the trade. This matter in addition to the inconsiderable developments in the institution level happens, requires so much to the changes in the environment dominant over the commercial companies and countries, in the effective way can be provide the necessary bed for national development of the electronic business. The electronic business has considerable effect on all of the trade functions. With the emergence of new information technology in past decades, the technology role itself can not only play more than this in such a way as realistic as a factor in facilitating of the firm processes, but also this issue should be considered as one of the key factors in company strategy. The facilitation in the trade processes through of electronic business technologies as a sensitive and fundamental challenge have considered for all of industries and the companies. This study is in the following of the impact of electronic business over on time delivery to customers, so that with the exploratory factorial analysis was extracted the 7 components and for survey of  Iran Khodro Company employees were distributed and gathered 400 questionnaire among these. The collected data using of the structural equations method with the use of AMOS graphic software were evaluated and in the end, the results showed that the relationships between all of the components with on time delivery to customers, have been confirmed. The calculated Cronbach's alpha for this research is 0/881 that indicates of the high reliability of it.

     

    Key words: Electronic Business, On time delivery, Iran Khodro 

  • فهرست:

    چکیده...................................................................................................................................... 1

    مقدمه........................................................................................................................................ 2

     

    فصل 1 (کلیات تحقیق)

    11 بیان مسئله................................................................................................................... 4

    12 اهمیت موضوع تحقیق.................................................................................................. 5

    13 اهداف تحقیق.............................................................................................................. 5

    14 سوالات تحقیق............................................................................................................. 6

    15 قلمرو تحقیق............................................................................................................... 6

    1-5-1 قلمروموضوعی................................................................................................. 6

    1-5-2 قلمرو زمانی..................................................................................................... 6

    قلمرو مکانی..................................................................................................... 6

    16 مفروضات................................................................................................................... 6

    17 صطلاحات و تعاریف عملیاتی واژگان........................................................................... 7

     

    فصل 2 (ادبیات تحقیق)

    مقدمه........................................................................................................................................ 9

    2-1 تعریف کسب و کار الکترونیک.......................................................................................... 11

    2-2 تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک........................................................... 12

    2-3 فلسفه شکل گیری کسب و کار الکترونیک.......................................................................... 15

    2-4 تعریف مدل کسب و کار................................................................................................... 16

    2-5 اهمیت و ضرورت مدل کسب و کار الکترونیک.................................................................. 17

    2-6 اجزاء اصلی مدل کسب و کار............................................................................................ 18

    2-7 نحوه طراحی مدل کسب و کار.......................................................................................... 19

    2-8 مدل های کسب و کار الکترونیک....................................................................................... 19

    2-9 بررسی چند مدل کسب و کار الکترونیک............................................................................ 21

    2-10 یکپارچه سازی مدل کسب و کار..................................................................................... 23

    2-11 عوامل موثر در انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک.......................................................... 25

    2-12 اساس فرآیندهای کسب و کار الکترونیک......................................................................... 26

    2-13 عوامل اصلی در کسب و کار........................................................................................... 27

    2-14 اجزای کسب و کار الکترونیک........................................................................................ 29

    2-15 ابزار عمده کسب و کار الکترونیک................................................................................... 30

    2-16 شش تصمیم برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیک................................................. 31

    2-17 شیوه های کسب و کار الکترونیک................................................................................... 32

    2-18 پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک........................................................................... 33

    2-19 توسعه یک فعالیت مخاطره آمیز الکترونیک....................................................................... 35

    2-20 انواع کسب و کار الکترونیک........................................................................................... 35

    2-21 کاربری های کسب و کار الکترونیک................................................................................ 36

    2-22 استراتژی کسب و کار الکترونیک.................................................................................... 37

    2-23 ارزش های ایجاد شده توسط کسب و کار الکترونیکی....................................................... 38

    2-24 یک طرح تجاری جدید برای کسب و کار الکترونیکی....................................................... 38

    2-25 چهار عامل برای موفقیت در کسب و کار الکترونیکی........................................................ 40

    2-26 مزایا و معایب کسب و کار الکترونیک............................................................................. 41

    2-27 تحویل به موقع.............................................................................................................. 43

    2-28 تولید و تحویل درست به موقع و مدیریت کیفیت جامع..................................................... 43

    2-29 کاستن از موجودی انبار.................................................................................................. 44

    2-30 مقاومت در برابر تولید و تحویل درست به موقع............................................................... 45

    2-31 تأثیر پدیده تولید و تحویل درست به موقع بر روی چاپ بسته بندی................................... 45

    2-32 تاریخچه ایران خودرو.................................................................................................... 47

    2-33 برند ایران خودرو........................................................................................................... 50

    2-34 گروه صنعتی ایران خودرو.............................................................................................. 51

    2-35 سبد برند آیکو............................................................................................................... 51

    2-36 توسعه روش های مختلف فروش محصولات ایران خودرو................................................ 52

    2-37 پیشینه تحقیق................................................................................................................. 54

     

    فصل 3 (روش شناسی تحقیق)

    مقدمه...................................................................................................................................... 60

    3-1 طبقه‏بندی تحقیق بر مبنای هدف......................................................................................... 60

    3-2 طبقه‏بندی تحقیق بر حسب روش....................................................................................... 60

    3-3 جمع آوری داده ها........................................................................................................... 61

    3-4 روایی و پایایی پرسشنامه.................................................................................................. 62

    3-5 ابزار و اندازه گیری آزمودنی ها.......................................................................................... 62

    3-6 جامعه آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه.................................................................... 62

    3-7 روش نمونه گیری............................................................................................................. 63

    3-8 روش تحلیل های آماری................................................................................................... 63

    3-9 آزمون های برازندگی مدل کلی.......................................................................................... 65

         3-9-1 شاخص های GFIو AGFI.................................................................................... 65

         3-9-2 شاخص RMSEA................................................................................................. 66

         3-9-3 مجذور کای.......................................................................................................... 66

         3-9-4 شاخص NFI و CFI........................................................................................... 66

     

    فصل 4 (تجزیه و تحلیل داده ها)

    4-1 مقدمه.............................................................................................................................. 68

    4-2 آمار توصیفی.................................................................................................................... 68

         4-2-1 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی..................................................................... 68

    4-3 آمار استنباطی................................................................................................................... 72

         4-3-1 محاسبه پایایی سوالات تحقیق................................................................................. 83

         4-3-2 یافته های مربوط به روایی...................................................................................... 86

         4-3-3 تحلیل عامل تأییدی................................................................................................ 87

              4-3-3-1 تحلیل عاملی تأییدی متغیر زنجیره تأمین........................................................ 88

              4-3-3-2 تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش کسب و کار............................................... 98

              4-3-3-3 تحلیل عاملی تأییدی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری..................................... 105

              4-3-3-4 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فناوری اطلاعات................................................. 107

              4-3-3-5 تحلیل عاملی تأییدی متغیر فعالیت های عملیاتی........................................... 111

              4-3-3-6 تحلیل عاملی تأییدی متغیر عملکرد سازمانی................................................. 113

              4-3-3-7 تحلیل عاملی تأییدی متغیر شرایط محیطی.................................................... 123

              4-3-3-8 تحلیل عاملی تأییدی کل............................................................................. 127

    4-4 نتایج آزمون فرضیات تحقیق............................................................................................. 185

         4-4-1 فرضیه اصلی........................................................................................................ 185

         4-4-2 فرضیات فرعی..................................................................................................... 186

         4-4-2-1 فرضیه 1......................................................................................................... 186

         4-4-2-2 فرضیه 2......................................................................................................... 187

         4-4-2-3 فرضیه 3......................................................................................................... 188

         4-4-2-4 فرضیه 4......................................................................................................... 189

         4-4-2-5 فرضیه 5......................................................................................................... 190

         4-4-2-6 فرضیه 6......................................................................................................... 191

         4-4-2-7 فرضیه 7......................................................................................................... 191

     

    فصل 5 (نتیجه گیری)

    مقدمه..................................................................................................................................... 194

    5-1 نتایج آزمون فرضیات....................................................................................................... 194

    5-2 محدودیت های تحقیق.................................................................................................... 201

    5-3 رتبه‏بندی مربوط به مولفه ها و پیشنهادات مدیریتی............................................................. 202

    5-4 پیشنهادات مربوط به تحقیقات آتی................................................................................... 206

    ضمائم.................................................................................................................................... 207

    جدول ضمائم.......................................................................................................................... 208

    پرسشنامه خبرگان.................................................................................................................... 226

    فهرست منابع.......................................................................................................................... 235

    منبع فارسی............................................................................................................................. 235

    منبع غیر فارسی....................................................................................................................... 237

    Abstract............................................................................................................................ 239

    .

    منبع:

    منابع فارسی

    1 اسنل، ند. (1379). آموزش گام به گام اینترنت، ساده ترین روش یادگیری فقط در 24 ساعت، ترجمه کیوان فلاح مشفقی، چاپ اول، مرکز فرهنگی نشر گستر.

    2 امیری، ی. سالارزهی، ح. پریش، ر. (1390). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت‏های کوچک و متوسط با استفاده از MADM فازی. پژوهش نامه مدیریت تحول، سال سوم، شماره 6.

    3 الوانی. س. م. (1378). مدیریت عمومی. تهران، نشر نی.

    4 تاجران، ع. (1384). بررسی تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر جهش صادراتی: شناسایی اولویت‏های بخش صنعت در کشور، معاونت پژوهشهای فناوری اطلاعات و آمارهای بازرگانی بخش مدیریت پژوهشهای فناوری اطلاعات، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

    5 حاجیها، ا. غفاری، ف. ورنوسفادرانی، ل. (1388). بررسی عوامل رفتاری اثرگذار بر تصمیم پذیرش تجارت الکترونیکی توسط مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر تهران. مجله       پژوهش‏های مدیریت. شماره 83.

    6 رضوانی، ح. ر. روحانی، ا. ر. (1390). ارائه‏ی الگویی برای گونه شناسی مدل‏های کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال ششم، شماره 23، ص 49-27.

    7 سرمد سعیدی، سهیل (1382)، کسب و کار الکترونیک چیست؟، ماهنامه تخصصی بازاریابی، شماره 27.

    8 شفیعی نیک آبادی، م. جلیلی بوالحسنی، ا. خاتمی فیروز آبادی، ع. (1388). نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت‏های مادر در صنعت خودرو. فصلنامه تخصصی پارک‏ها و مراکز رشد، شماره 21.

    9 فتحی، س. اسفیدانی، م. اکبری، م. (1389). طراحی الگوی طبقه‏بندی و اولویت‏بندی طرح‏های تحقیقاتی کسب و کار الکترونیکی کشور ایران. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. شماره 32. صفحه 62-45.

    10 فتحی، س. (1380)؛ ارائه روشی برای اولویت‏بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی        بین المللی در تجارت الکترونیکی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.

    11 فتحی، س. عزیزی، ش. (1386). بررسی تأثیر کسب و کار الکترونیکی بر توسعه صادرات: شناسایی اولویت‏های بخش صنعت در کشور. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 45، صفحه 220-179.

    12 فتحیان، م و توحیدی، گ. (1385). چارچوب گزینش مدلهای کسب و کار الکترونیک برتر در شرکت‏های کوچک و متوسط کشور. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران.

    13 طالب پور، ع. ابویی اردکان، م. احمدی، ص. 1388. بررسی عوامل تأثیرگذار در بلوغ سازمان در رویکرد به کسب و کار الکترونیکی با استفاده از مدل FCM. نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 2، صفحه 85 تا 102.

    14 گلچین فر، ش. حقیقت ثابت، خ. بختائی، ا. (1384). ارائه مدل کسب وکار الکترونیکی برای بازار مشاوره مدیریت ایران. دومین کنفرانس مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTM).

    158 محمدیان، ا. (1384). ارائه چارچوبی جهت انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فن‏آوری اطلاعات، دانشگاه تهران

    16 محمدی زاد، ع. (1393). کارشناس حسابداری علمی کاربردی مالیاتی استان قم- ج2.

    17 مهربان، ا. جلالی، ع. مژدهی، ن. (1386). معماری مدلهای کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیک. چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیکی. تهران. 3 و 4 آذر ماه.

    18 نوری، ر. (1385). بررسی میزان بلوغ تجارت الکترونیکی شرکت‏های صنعتی صادر کننده. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. شماره 42. صفحه 165-147.

    19 هاشمی، م. (1389). بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآورده‏های نفت، گاز و پتروشیمی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 54، صفحه 200-171.

     

     

     

    منابع غیر فارسی

    20- Alexander Osterwalder & Yves Pigneur. (2002). An e-Business Model  Ontology for Modeling e-Business. Ecole des HEC, Université de Lausanne,  1015 Lausanne. Bled, Slovenia, June 17 – 19.

    21- Andrew N. K, et al. , (2006), "Strategies for effective Web services Adoption for dynamic e-businesses", Decision Support Systems, 42, pp: 789- 809

    22- BEDI, A,S (1999), “THE ROLE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN ECONOMIC DEVELOPMENT: A PARTIAL SURVEY” DISCUSSION PAPER.

    23- Botto, F. , (2003), "Dictionary OF E-Business (2nd Ed. )", John Wiley & Sons Ltd.

    Buckhold, B. , (2000), "Merging e-Commerce and the Supply Chain", FedEx Corporation - Briefing at Annual NDIA Conference,

    24- Departmant of Trade and Industry (2003); UK, UK Online Business. Accessed at: www. ukonlineforbusiness. gov. uk/cms/template/popupcontent2. jsp?id=31439

    Dubrin, A. a. D. I. a. J. C. W. (1989). "Management and organization. Ohio", South-western publishing co.

    25- Finnegan, P. , & Hayes, J. (2005). Assessing potential of e0business models: Toward a framework for decision-maker. European Journal of Operation Research, 160, 365-379.

    26- Hanafizadeh, P. (2006). E-commerce, definitions and barriers. Tehran: Sharif university, (in Persian).

    27- Hayes, J. and Finnegan, P. , (2005), "Assessing the of potential of e-business models: towards a framework for assisting decision-makers", European Journal of Operational Research 160, pp: 365-379.

    28- IBM, Definition of Words Used by IBM, Accessed at: http://www- 3. IBM. com/IBM/Terminology/goc/gatmst09. htm

    29- Kaplan, S. , & Sawhney, M. (2000). E-hubs: The new B2B marketplaces. Harvard Business Review, May/June, 97-103.

    30- Kollmann, T. ‘Attitude, Adoption or Acceptance?-Measuring the Market Success of Telecommunication and Multimedia Technology’, International Journal of Business Performance Management , Vol. 6, No. 2, pp. 133- 152, 2004b.

    31- Kollmann, T, E. Venture: Grundlagen der Unternehmensgrzindung in der Net Economy , Wiesbaden, Gubler, 2004a.

    32- Kollmann, T. ‘Measuring the Acceptance of Electronic Marketplaces’, Journal of Computer Mediated Communication, Vol. 6, No. 2, 2001.

    33- Khatami Firouzabadi, A. and Shafiei Nikabadi, M. (2008), "A Framework for Evaluation of E-Business Efficiency (a DEA Approach)" , Commercial Surveys Journal, Vol. 4, No. 30,pp: 19-29 (in persian)

    34- LAL. K,. (2002), E-BUSINESS AND EXPORT BEHAVIOR, EVIDENCE FROM INDIA FIRM WORLD INSTITUTED FOR DEVELOPMENT ECONOMICS RESEARCH.

    35- Linder, J. C. , & Cantrell, S. (2000). Changing business models. Chicago: Institute for Strategic Change.

    36- Magertta, J. (2002). Why business models matter. Havard Business Review, 80, 86-92.

    37- Ng, E. (2005). An empirical framework developed for selecting B2B e-business models. Journal of Business & Indusrrial Marketing, 218-225.

    38- Pavic, S. K. , S. C. L. Simpson, M. Padmore, J. (2007). "Could e-business create a competitive advantage in UK SMEs?. " Benchmarking: An International Journal, pp 58-63.

    39- Petrovic, O. , C. Kittl, et al. (2001). Developing Business Models for eBusiness.

    40- Rappa, M. (2003). Managing the digital enterprise: Business models on the web. North Carolina State University.

    41- Rayport, Jeffrey F. , Bernard J. Jaworski, (2001); Introduction to E-commerce, Mc Graw-Hill.

    42- Roweley, J. , (2002),"E-Business: Principle & Practice", New York: Palgrave

    43- Tapscott, D. , Ticoll, D,. & Lowy, A. (2000). Digital capital: Harnessing the power of business webs. Boston: Havard Business School Press.

    44- Timmers, P. (1998). Business models for electronic market. Electron Comber Europe, 8, 1-6.

    45- Turban Afraim, David King, Jae Lee, Merrill Warkentin, H. Michael Chung and Mechael Chung (2002); Electronic Commerce 2002: A Managerial Perspective, 2nd ed. , Prentice-Hall.

    46- Turban, E. R. , R. K. Potter, R. E. (2007). "Introduction to Information Technology", John wiley.

    47- Voss. Ch. , Clutterbuck. D. , (1989). Just In Time. Springer-verlag, New York NY.

    48- Xirogiannis. G , G. M. (2007). "Intelligent modeling of e-business maturity. " Expert Systems with Applications, Vol. 32, pp 125-132.

    سایت‏ها

    49- Http://ikcopress. com/FA/News. aspx?docID=16988

    50- Http://www. ikco. com/fa/Intro. aspx

    51- Http://www.ikco.com/fa/Brand.aspx

    .


موضوع پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), نمونه پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), جستجوی پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), فایل Word پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), دانلود پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), فایل PDF پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), تحقیق در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), مقاله در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), پروژه در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), پروپوزال در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), تز دکترا در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), پروژه درباره پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), گزارش سمینار در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو), رساله دکترا در مورد پایان نامه نقش متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان (مورد کاوی نمایندگیهای مجاز فروش ایران خودرو)

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A." چکیده کسب و کار الکترونیکی پدیده‏ای است که تحول همه جانبه در تمام ابعاد فعالیت‏های تجاری شرکت‏ها برای دستیابی به تسهیل تجاری را می‏طلبد. این امر علاوه بر تحولات خرد که در سطح بنگاه اتفاق می‏افتد به شدت مستلزم تحولاتی در محیط حاکم بر شرکتهای تجاری و کشورهاست که به نحو مؤثر می‏تواند بستر لازم را برای توسعه ملی کسب و کار الکترونیکی ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین­الملل) چکیده پژوهش بازار الکترونیکی سیستم اطلاعاتی بین­سازمانی است که به خریداران و فروشندگان شرکت­کننده در برخی از بازارها، مستقل از طرف سوم، اجازه می­دهد اطلاعات و پیشنهادهایی در مورد قیمت و محصول ارائه دهند. به­کارگیری این نوآوری جدید توسط شرکت­ها چه کوچک و چه بزرگ موجب خلق مزایای متعددی شده و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی بین الملل) چکیده امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته است و پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل چکیده انقلاب اطلاعات و ابرفضای شبکه ای ، چشم انداز بازاریابی و نقش آفرینان سنتی آن را دگرگون ساخت و فرصتهای تازه ای را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. دسترسی آسان به اطلاعات، امکان مقایسه سریع محصولات و بسیاری دیگر از امکانات اینترنت قدرت مصرف کنندگان را به مراتب بیشتر ساخته است. و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت بازرگانی داخلی چکیده امروزه، کاربرد فناوری اطلاعات در صنایع خدماتی رشد بسیاری نموده است که بارزترین نمونه آن صنعت بانکداری می باشد. بانک ها با استفاده از این فناوری محصولاتی را ابداع می نمایند که می توانند با نیروی انسانی کمتر خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه دهند. شبکه بانکی کشور ما نیز با درک جایگاه فناوری اطلاعات ...

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته:مدیریت بازرگانی گرایش: بین‌الملل چکیده گمرک به عنوان دروازه تجاری، از دیرباز نقش بسزایی در تجارت خارجی و به‌تبع آن، اقتصاد کشورها داشته است. بنابراین با توجه به مبحث کلیدی مزیت نسبی گسترش روزافزون تجارت، ایجاد زمینه‌های مناسب جهت گسترش تجارت جهانی، امری اجتناب‌ناپذیر است و این خود مستلزم وجود گمرکاتی مناسب با این حجم عظیم مبادلات ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) گرایش داخلی چکیده تحقیق : امروزه اغلب سازمان ها پی برده اند که ارتقای کیفیت کالا و خدمات شرط لازم و ضروری برای بقا وحضور در بازار و رقابت جهانی است. «ایزو» در بر گیرنده الزاماتی برای ایجاد، استقرار، اجرا و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریت کیفیت می باشد. با تمام اهمیت و جایگاه حیاتی سیستم مدیریت کیفیت در سازمانها ، هنوز مبانی روشن و ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت فناوري اطلاعات گرايش تجارت الکترونيک بهمن 1390  چکيده:               يکي از مهمتري

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشدM.A. مديريت دولتي تابستان1390 چکيده:       تفکر استراتژيک مهم ديدن چيزي است که که ديگران نمي بينند،کشف يک نياز نهفته به م

رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی مقدمه با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده به طوری که دنیای کنونی را در جریان یک دگرگونی کامل قرار داده است شاید بتوان گفت که دنیای صنعتی کنونی چاره ای جز انتخاب این تحول ندارد و سکون موجب بروز اختلال در روابط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد یک جامعه و حتی در روابط بین الملل خواهد شد . توسعه یا عدم توسعه ...

ثبت سفارش