فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه............................................................................................................. 1
2-1- بیان مسأله ......................................................................................................................................... 2
3-1- اهداف تحقیق ..................................................................................................................................... 3
4-1- اهمیت و ضرورت تحقیق ................................................................................................................... 3
5-1- مدل نظری تحقیق ............................................................................................................................. 4
6-1- فرضیه تحقیق ..................................................................................................................................... 6
7-1- متغیرهای تحقیق ............................................................................................................................... 6
8-1- واژگان تخصصی تحقیق ..................................................................................................................... 6
9-1- روش شناسی تحقیق ........................................................................................................................ 8
1-9-1 روش تحقیق ................................................................................................................................. 8
2-9-1 جامعه آماری ................................................................................................................................ 8
3-9-1 روش نمونه گیری ......................................................................................................................... 8
10-1- روش گردآوری اطلاعات .................................................................................................................. 8
11-1- روش تجزیه و تحلیل داده ها .......................................................................................................... 8
12-1- قلمرو تحقیق ................................................................................................................................... 9
12-1- قلمرو موضوعی .............................................................................................................................. 9
12-1- قلمرو مکانی .................................................................................................................................... 9
12-1- قلمرو زمانی ................................................................................................................................... 9
13-1- محدودیت های تحقیق ................................................................................................................... 9
فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری تحقیق
1-2- مبانی نظری
1-1-2- مقدمه ........................................................................................................................................ 10
2-1-2-تعاریف بازاریابی............................................................................................................................ 11
3-1-2- تعریف مصرف کننده ............................................................................................................... 11
4-1-2 رفتار مصرف کننده ..................................................................................................................... 12
1-4-1-2 فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده ............................................................................... 13
5-1-2- تاثیر درگیری در فرایند خرید ................................................................................................... 19
6-1-2- رضایت مصرف کننده بعد از خرید ........................................................................................... 21
7-1-2- مفهوم رضایت مشتری ............................................................................................................... 21
1-7-1-2-تاثیرات رضایت مشتری بر وفاداری ........................................................................................ 23
2-7-1-2- سنجش رضایت مشتری ....................................................................................................... 23
3-7-1-2 مدل های اندازه گیری رضایت مشتری ................................................................................. 24
1-3-7-1-2 مدل کانو ........................................................................................................................... 24
2-3-7-1-2 مدل اسکمپر ....................................................................................................................... 27
8-1-2 درگیری ...................................................................................................................................... 28
1-8-1-2 اهمیت بررسی درگیری ......................................................................................................... 28
2-8-1-2- ماهیت درگیری .................................................................................................................... 29
3-8-1-2 مفهوم درگیری ..................................................................................................................... 29
4-8-1-2 سیر تحول دیدگاه ها در مورد درگیری .................................................................................. 31
5-8-1-2 تعاریف ارایه شده در مورد درگیری ...................................................................................... 31
6-8-1-2 عوامل اثرگذار بر روی درگیری ............................................................................................... 32
1-6-8-1-2 تاثیر قیمت بر روی درگیری ............................................................................................. 32
2-6-8-1-2 تاثیر طول چرخه خرید بر روی درگیری .......................................................................... 32
3-6-8-1-2 تاثیر شباهت انتخاب های مصرف کننده بر روی درگیری ................................................. 33
4-6-8-1-2 تاثیر ریسک ادراک شده بر روی درگیری .......................................................................... 33
5-6-8-1-2 تاثیر ارتباط محصول با فرد بر روی درگیری ...................................................................... 33
7-8-1-2 اندازه گیری میزان درگیری .................................................................................................... 34
8-8-1-2 مدلهای ارایه شده در حیطه کالاهای کم درگیر و پر درگیر .................................................. 35
1-8-8-1-2 نظریه سلسله مراتب تاثیرات .............................................................................................. 36
2-8-8-1-2 تئوری یادگیری فعال ......................................................................................................... 36
3-8-8-1-2 تئوری یادگیری انفعالی ..................................................................................................... 37
4-8-8-1-2 یادگیری کم درگیر ........................................................................................................... 38
9-8-1-2 تاثیر درگیری در تبلیغات ...................................................................................................... 39
10-8-1-2 انواع درگیری ...................................................................................................................... 40
1-10-8-1-2 درگیری طبقه محصولی ................................................................................................ 40
2-10-8-1-2-درگیری مداوم ................................................................................................................ 41
3-10-8-1-درگیری موقعیتی ................................................................................................................ 41
4-10-8-1-2 درگیری خرید ................................................................................................................ 41
5-10-8-1-2 درگیری واکنشی ............................................................................................................... 42
11-8-1-2 مدلهای ارایه شده در زمینه درگیری ................................................................................. 42
1-11-8-1-2 مدل لورنت و کپفرر ........................................................................................................ 42
2-11-8-1-2 مدل سلسی و اولسون ..................................................................................................... 47
9-1-2 برند................................................................................................................................................ 48
1-9-1-2 جایگاه یابی برند ................................................................................................................... 49
2-9-1-2 اعتبار برند .............................................................................................................................. 49
10-1-2 وفاداری ...................................................................................................................................... 50
1-10-1-2 وفاداری مشتری ..................................................................................................................... 50
1-1-10-1-2 وفاداری به عنوان یک نگرش ابتدایی .............................................................................. 50
2-1-10-1-2 وفاداری به عنوان رفتار نمایان شده .............................................................................. 51
3-1-10-1-2 وفاداری به عنوان خریدی که تحت تاثیر نگرش افراد قرار گرفته و تعدیل شده ......... 51
2-10-1-2 روند ایجاد وفاداری در مشتریان ......................................................................................... 52
3-10-1-2 اهمیت بررسی وفاداری به برند .......................................................................................... 53
4-10-1-2 مفهوم وفاداری به برند ........................................................................................................ 54
5-10-1-2 مدل های وفاداری به برند .................................................................................................. 56
1-5-10-1-2 مدل وفاداری داتا .............................................................................................................. 56
2-5-10-1-2 مدل بنت و راندل تیل ................................................................................................... 56
3-5-10-1-2 مدل دیک و باسو ............................................................................................................ 56
6-10-1-2 رابطه وفاداری مشتریان و سودآوری سازمان ...................................................................... 59
7-10-1-2 استفاده از وفاداری برای تقسیم بندی بازار مصرف کنندگان ................................................ 60
1-7-10-1-2 –هرم وفاداری به برند ....................................................................................................... 60
11-1-2 طبقه بندی رفتار مصرف کننده از لحاظ میزان درگیری ......................................................... 62
1-11-1-2 رفتار خرید پیچیده............................................................................................................... 63
2-11-1-2 رفتار مبتنی بر تنوع جویی .................................................................................................. 63
3-11-1-2 رفتار مبتنی بر کاهش نا همسانی ........................................................................................ 63
4-11-1-2 رفتار مبتنی بر عادت.............................................................................................................. 63
12-1-2 طبقه بندی رابطه بین وفاداری و درگیری مصرف کننده ......................................................... 64
1-12-1-2 وفاداران پیچیده .................................................................................................................... 64
2-12-1-2 وفاداران ناهمسانی ................................................................................................................. 64
3-12-1-2 وفاداران عادتی........................................................................................................................ 65
4-12-1-2 تنوع جویان .......................................................................................................................... 65
13-1-2 انواع وفاداری بر اساس تکرار خرید و نگرش ............................................................................... 66
1-13-1-2 حالت وفاداری ........................................................................................................................ 66
2-13-1-2 حالت وفاداری جعلی ............................................................................................................. 66
3-13-1-2 حالت وفاداری پنهان ............................................................................................................. 67
4-13-1-2 حالت بی وفایی ..................................................................................................................... 67
2-2- پیشینه تحقیق ................................................................................................................................ 68
1-2-2- تاریخچه صنعت ماکارونی در جهان ........................................................................................... 68
2-2-2- تاریخچه صنعت ماکارونی در ایران .......................................................................................... 69
3-2-2 تحقیقات پیرامون موضوع پایان نامه .......................................................................................... 73
1-3-2-2 مطالعات داخلی ....................................................................................................................... 73
2-3-2-2 مطالعات خارجی ...................................................................................................................... 76
فصل سوم : روش تحقیق
1-3- مقدمه .............................................................................................................................................. 81
2-3- منابع جمع آوری اطلاعات .............................................................................................................. 81
1-2-3 منابع اولیه .................................................................................................................................... 81
2-2-3 منابع ثانویه ................................................................................................................................. 81
3-3- روش پژوهش .................................................................................................................................. 82
4-3- جامعه آماری پژوهش ...................................................................................................................... 82
5-3-روش نمونه گیری ............................................................................................................................. 82
6-3- ابزار جمع آوری داده ها ................................................................................................................... 83
7-3- اعتبار یا روایی ................................................................................................................................. 85
8-3- قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه ................................................................................................ 85
9-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها .......................................................................................................... 86
10-3- مقیاس مورد استفاده .................................................................................................................... 88
11-3- روش شناسی تحقیق .................................................................................................................... 88
1-11-3- نوع روش تحقیق ...................................................................................................................... 88
2-11-3- روش گردآوری اطلاعات و داده ها .......................................................................................... 89
12-3- متغیرهای تحقیق ......................................................................................................................... 89
13-3- قلمرو تحقیق ................................................................................................................................ 89
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
1-4- مقدمه .............................................................................................................................................. 90
2-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................................ 90
3-4 آمار توصیفی .................................................................................................................................... 90
1-3-4 جنسیت ....................................................................................................................................... 90
2-3-4 وضعیت تاهل .............................................................................................................................. 91
3-3-4 سطح تحصیلات .......................................................................................................................... 92
4-3-4 سن .............................................................................................................................................. 93
5-3-4 برند مورد استفاده ....................................................................................................................... 94
4-4 آمار استنباطی ................................................................................................................................... 95
1-4-4 مراحل عمومی آزمون فرض آماری ............................................................................................... 95
2-4-4 آزمون نرمالیتی کولموگروف اسمیرنوف ...................................................................................... 96
1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر های درگیری مشتری ......................................................................... 97
1-1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر علاقه به محصول .......................................................................... 97
2-1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر لذت از خرید .................................................................................. 97
3-1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر ابعاد نشانه ای .............................................................................. 98
4-1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر احتمال ریسک ............................................................................. 99
5-1-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر اهمیت ریسک ........................................................................... 100
2-2-4-4 متغیر های وفاداری به برند ................................................................................................... 102
1-2-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر منابع شناختی ........................................................................... 102
2-2-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر جایگزینی .................................................................................. 103
3-2-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر تعهد به برند ............................................................................ 104
4-2-2-4-4 آزمون نرمالیتی متغیر وابستگی .................................................................................... 105
3-4-4 آزمون سئوالات تحقیق .............................................................................................................. 105
1-3-4-4 آزمون نسبت متغیرهای درگیری مشتری ........................................................................... 106
1-1-3-4-4 آزمون نسبت متغیر علاقه به محصول ........................................................................... 106
2-1-3-4-4 آزمون نسبت متغیر احساس لذت از خرید ................................................................... 107
3-1-3-4-4 آزمون نسبت متغیر ابعاد نشانه ای .............................................................................. 108
4-1-3-4-4 آزمون نسبت متغیر احتمال ریسک .............................................................................. 108
5-1-3-4-4 آزمون نسبت متغیر اهمیت ریسک .............................................................................. 110
2-3-4-4 آزمون نسبت متغیر های وفاداری به برند .......................................................................... 111
1-2-3-4-4 آزمون نسبت متغیر منابع شناختی .................................................................................. 111
2-2-3-4-4 آزمون نسبت متغیر جایگزینی ....................................................................................... 112
3-2-3-4-4 آزمون نسبت متغیر تعهد به برند .................................................................................... 113
4-2-3-4-4 آزمون نسبت متغیر وابستگی ........................................................................................... 114
4-4-4 بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آزمون همبستگی .......................................................... 115
1-4-4-4 بررسی فرضیه اول تحقیق ................................................................................................... 115
2-4-4-4 بررسی فرضیه دوم تحقیق ................................................................................................... 118
3-4-4-4 بررسی فرضیه سوم تحقیق .................................................................................................. 121
4-4-4-4 بررسی فرضیه چهارم تحقیق ............................................................................................... 124
5-4-4-4 بررسی فرضیه پنجم تحقیق ................................................................................................ 127
5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر ................................................................................................. 130
1-5-4-4 رتبه بندی عناصر درگیری مشتری ....................................................................................... 130
1-1-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر میزان علاقه به محصول .................................................. 131
2-1-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر احساس لذت از خرید ..................................................... 132
3-1-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر ابعاد نشانه ای ................................................................. 132
4-1-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر احتمال ریسک ................................................................ 133
5-1-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر اهمیت ریسک ................................................................. 133
2-5-4-4 رتبه بندی عناصر وفاداری به برند ..................................................................................... 134
1-2-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر منابع شناختی ................................................................. 135
2-2-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر جایگزینی ........................................................................ 135
3-2-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر تهعد به برند .................................................................. 136
4-2-5-4-4 رتبه بندی شاخص های متغیر وابستگی ......................................................................... 136
فصل پنجم: نتایج تحقیق و پیشنهادات
1-5 مقدمه .......................................................................................................................................... 138
2-5 مدل نظری ..................................................................................................................................... 139
3-5 فرضیه های تحقیق ..................................................................................................................... 140
4-5 فرایند تحقیق ................................................................................................................................. 140
5-5 بررسی نتایج آزمون فرضیه ............................................................................................................ 141
1-5-5 بررسی رابطه بین متغیر علاقه و وفاداری به برند .................................................................... 141
2-5-5 بررسی رابطه بین متغیر لذت و وفاداری به برند ..................................................................... 142
3-5-5 بررسی رابطه بین متغیر ابعاد نشانه ای و وفاداری به برند ...................................................... 142
4-5-5 بررسی رابطه بین متغیر احتمال ریسک و وفاداری به برند ..................................................... 143
5-5-5 بررسی رابطه بین متغیر اهمیت ریسک و وفاداری به برند ..................................................... 143
6-5 نتیجه گیری حاصل از رتبه بندی متغیرهای مورد بررسی در تاثیر بر روی وفاداری ..................... 144
7-5 پیشنهادات تحقیق ........................................................................................................................ 145
1-7-5 بخش اول : پیشنهاداتی با استناد بر نتایج حاصله از تحقیق ............................................... 145
1-1-7-5 پیشنهاداتی در مورد رابطه متغیر علاقه با وفاداری به برند................................................ 146
2-1-7-5 پیشنهاداتی در مورد رابطه متغیر لذت با وفاداری به برند.................................................. 146
3-1-7-5 پیشنهاداتی در مورد رابطه متغیر ابعاد نشانه ای با وفاداری به برند.................................. 147
4-1-7-5 پیشنهاداتی در مورد رابطه متغیر احتمال ریسک با وفاداری به برند................................ 147
5-1-7-5 پیشنهاداتی در مورد رابطه متغیر اهمیت ریسک با وفاداری به برند................................. 147
6-1-7-5 پیشنهاداتی با توجه به جمع بندی های صورت پذیرفته................................................. 148
2-7-5 بخش دوم : پیشنهاداتی در مورد تحقیقات آتی ......................................................................... 148