پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A )
گرایش مدیریت آموزشی
بهار 1394
مقدمه
مبنای قدرت وحیات در دنیای کنونی به میزان برخورداری از علم ودانش باز میگردد. امروزه غالب جهتگیریهای دنیا به سمت تولید و توسعه علم و فناوری است و کشورهای توسعه یافته، در حال انتقال از جامعه صنعتی به جوامعی هستند که آن را جامعه اطلاعاتی یا جامعه علمی مینامند و سلاح علم به سلاحی راهبردی در این کشورها تبدیل شده است. امروزه توسعه علمی نمونهای از اقتدار ملی کشور و بستری برای توسعه در کلیه امور است. بالا بردن شناخت و معرفت جامعه در همه زمینهها بیش از پیش، نیازمند توسعه علمی است و برای تحقق توسعه علمی باید زمینه تولید علم را فراهم کرد. امروزه نقش تولید علم و انجام پژوهش از یک عامل فزاینده رفاه فراتر رفته و به تنها راه باقی ماندن در عرصهی حیات و حضوری مؤثر در دنیای پرتکاپوی تکنولوژی وپیشرفت مبدل شده است.پژوهش و تولید علم از نیازهای مسلم و اساسی هر جامعهای میباشد. بررسی سیاستها و برنامههای توسعهی کشورهای صنعتی گویای این واقعیت است که این کشورها به اهمیت و جایگاه علم و فناوری واقف بوده واین دورا محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود تلقی کردهاند( نوروززاده،1388).
تلاش برای تولید و توسعه علم با توانمندی و قدرتمندی کشورها در حوزهها و عرصههای مختلف پیوند خورده است. بدینسان آینده کشورها و توسعه یافتگی آنها با تولید علم، بسط و بهرهمندی آن کاملاً مرتبط است و برتری کشورها نسبت به هم به علم، نتایج وکاربردهای آن بستگی دارد.بیتردید میتوان اذعان داشت که استقلال و توسعه هر کشوری به استقلال علمی و فناوری آن وابسته است. تولید علم که خود ناشی از استقلال است اقتصادی پررونق و دانشمحور را رقم خواهد زد. امروزه تولید دانش و ایجاد مهارتهای لازم جهت بهرهبرداری ازآن محور یک هدف اساسی وتعیین کننده برای همه کشورهاست. براین اساس ایران نیز مانند سایر کشورها خود را نیازمند پیشرفت در حوزه علم و فناوری میداند.( همان منبع)
1-1 بیان مسأله
پژوهش در کنار فعالیتهای آموزشی از کارکردهای مهم و مورد انتظار از اعضاء هیأت علمی دانشگاه میباشدپژوهش همواره باید با جدیت، شکیبایی، مطالعه وسیع، تردید علمی، علاقه و کاوش مستمر همراه بوده و زمینه توصیف، تبین، پیشبینی، کنترل پدیدهها و گسترش دانایی را فراهم سازد. امروزه پژوهش مهمترین شاخص توسعهیافتگی جوامع برای رسیدن به جامعه دانایی محور است و راهی برای به وجود آوردن فناوری، توسعه، پیشرفت و افزایش توان تولید میباشد. لذا ارج نهادن به مقام پژوهشگران، شناسایی و طرح مشکلات آنان برای ارتقاء سطح پژوهش جزء الزامات به شمار میرود(امیری،1381).
آنچه امروز در میان دستاندرکاران مورد بحث میباشد این مطلب است که؛ چه عواملی موجب رکود فعالیتهای تحقیقاتی در دانشگاههای ما میگردد. عوامل مختلفی مانع تحقق این امر مهم میشوند که از عوامل بازدارنده پژوهش در دانشگاههاواز جمله دانشگاه فرهنگیان میتوان به این موارد اشاره نمود: عدم اختصاص بودجه کافی به امر پژوهش، وجود چالشها و نگرانیهای فکری گوناگون برای تأمین هزینههای پژوهش،ناآشنایی کافی با روشهای تحقیق، تردید در کیفیت گردآوری اطلاعات و عدم انسجام در ساختار و یافتههای پژوهشی، دشواری دسترسی به منابع، بیتوجهی و یا کمتوجهی به نیازهای واقعی و روزآمد، کمبود کتابها و مجلات علمی تخصصی موردنیاز، دشواری استفاده از پژوهشهای خارجی به دلیل آشنایی کم با زبان انگلیسی(همان منبع)
در تحقیق حاضر نیز مسأله اصلی این است که: اعضاء هیأت علمی دانشگاه به عنوان یک محور اساسی در فعالیتهای پژوهش چه عواملی را به عنوان موانع امر تحقیق وپژوهش مؤثر قلمداد میکنند؟
2-1 اهمیت موضوع تحقیق وانگیزه انتخاب آن
اعتقاد به اینکه تحقیق وپژوهش در کشور ما ثمردهی اندکی دارد تقریباً مورد قبول واحدهای علمی، محققان، پژوهشگران و حتی مراکزی است که میخواهنداز این پژوهشها بهره گیرند.از آنجا که دامنه تأثیرگذاری وتأثیرپذیری فعالیتهای پژوهشی وتحقیقات علمی در سطح ملی مطرح است به نظر میرسد برای نهادینه کردن پژوهش میبایست ابتدا ریشهها وعوامل ایجاد بیعلاقگی را در بین پژوهشگران شناسایی نمود وسپس با رفع موانع باز دارنده زمینه ورود عملی واثر بخش این افراد را به فرایند پژوهش ایجاد کرد. سه کارکرد اصلی مجموعههای دانشگاهی یا نظام آموزشی عالی امروز که یونسکو نیز بر آن تأکید دارد عبارتند از:
تولید دانش (یا پژوهش)
انتقال دانش(یا آموزش)
اشاعه ونشر دانش( یا خدمات)
انجام بهینه هر یک از این وظایف و کارکردها، مستلزم انجام تحقیقات علمی است. عرضه خدمات تخصصی به جامعه تنها از طریق شناخت علمی مسائل آن جامعه و ارائه راهکارهای علمی موفقیتآمیز خواهد بود.(صمدزاده،1379)
نیروی انسانی شاغل در بخش پژوهش، از مهمترین منابع یک کشور برای رشد و توسعه است. بررسی امر تحقیقات بدون ارزیابی دقیق این عامل امکانپذیر نخواهد بود. درحال حاضر به دلایل مختلف اغلب استادان گرایش بیشتری نسبت به آموزش پیدا کرده ودرفعالیتهای خود آموزش را بر پژوهش اولیتر میدانند. (علمداری وافشون، 1381).
دانشگاه فرهنگیان در خانواده آموزش عالی کشور دارای مأموریت منحصر به فرد تربیت معلم است پژوهشهای خرد، کلان و فراکلان در خدمت هدف اصلی دانشگاه یعنی ایجاد فرصتها و زمینهها برای ساخته شدن شخصیت معلمین آینده است.این دانشگاه برجستهترین سازمان علمی انسان ساز و مترقی است که لزوم توجه به پژوهش و انجام تحقیقات بهویژه تحقیقات کاربردی و توسعهای در آن محسوس است. پژوهشمحور نمودن دانشگاه نخستین پیش شرط موفقیت علمی در عرصههای جهانی و بینالمللی محسوب میشود به نظر میرسد بررسی موانع پژوهش در دانشگاه اصلیترین، مهمترین و البته گام نخست در پژوهشمحور نمودن آن محسوب میشود.
شناخت موانع تحقیق میتواند با بهبود ارتباط بین محققان واستفاده کنندگان از نتایج تحقیق فرآیند حل مسأله را سهولت بخشیده وعملاً موجب استفاده از یافتههای تحقیق گردد. ( دادخواه و دیگران، 1382).
دراین خصوص موانع باید به صورتی واقع بینانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. بدیهی است واکاوی موانع پژوهش از طریق نخبگان علمی که بیش از هر قشر دیگری با پژوهش وفناوری مرتبط هستند بسیار مفید خواهد بود.در این خصوص استادان دانشگاه اصلیترین گروه هستند که میتوانند توانایی، تجربه و ذکاوت خود را در خدمت رفع موانع تحقیق وپژوهش به کار گیرند.
هدفهای تحقیق
1-3-1هدف کلی :
آسیبشناسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران )
2-3-1اهداف فرعی
بررسی اثر موانع مالی بر پژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
بررسی اثر موانع امکاناتی برپژوهش ازدیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
بررسی اثر موانع شغلی بر پژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
بررسی اثر موانع علمی بر پژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان(پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
بررسی اثر موانعفردی بر پژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان(پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
بررسی اثر موانع مدیریتی - سازمانی برپژوهش از دیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران)
4-1 فرضیههای تحقیق :
موانع مالی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
موانع امکاناتی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضاءهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها ومراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
موانع شغلی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضاءهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
موانع علمی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها ومراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
موانع فردی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
موانع مدیریتی-سازمانی در انجام پژوهش ازدیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیسها و مراکز آموزش عالی شهر تهران) مؤثر است.
5-1تعریف واژگان و اصطلاحات
· تعریف نظری آسیب شناسی:
آسیب در فرهنگ فارسی چنین معنا شده است؛ آفت، بیماری، زخم، عیب، نقص، خسارت(معین،1375)، آسیبشناسی شناخت درد ورنج و خسارت(عمید،1363)، در اصطلاح هم به آن دسته از علل و اختلالاتی اطلاق میشود که وجودشان تداوم و حرکت پدیدهای را تهدید میکند وآن را از رسیدن به اهداف و آرمانش باز میدارد و یا از کارایی لازم میاندازد.
تعریف عملیاتی آسیب شناسی:
در این پژوهش آسیب شناسی با استناد به پرسشنامه سنجش موانع پژوهش شامل40 گویه با مؤلفههای، مالی، امکاناتی، شغلی، علمی، فردی و مدیریتی-سازمانی محاسبه خواهد شد.
تعریف نظری موانع پژوهش
همه عواملی که به نوعی پیش از انجام تحقیق، در جریان فرآیند تحقیق و یا پس از پایان تحقیق در سطح خرد یا کلان بر مسیر پژوهش اثر بازدارنده داشته باشند، جزء موانع تحقیق به شمار میروند.(طائفی،1383)
موانع پژوهش اعم از موانع (مالی، امکاناتی، شغلی، علمی، فردی ومدیریتی-سازمانی) به سطوحی از مهمترین متغیرهای سازمانی گفته میشود که انجام فعالیتهای پژوهش را کند یا غیر ممکن میسازد.(علیخواه،1383).
· تعاریف عملیاتی موانع پژوهش
در این تحقیق منظور از موانع پژوهش، میزان نمرهای است که از آزمون 40 سؤالی محقق ساخته با مؤلفههای: موانع مالی با گویههای 1تا 7، موانع امکاناتی با گویههای 8 تا 13، موانع شغلی با گویههای 14 تا 19، موانع علمی با گویههای 20 تا 26، موانع فردی با گویههای 27تا 32 و موانع مدیریتی –سازمانی با گویههای 33 تا 40 بهدست میآید.
Abstract
Universities are considered as the most important institution of science production and organizing the academic research is one of the most effective strategies which results in the advancement of society. The present research was carried out in the field of pathology of research barriers from the perspective of faculty members of the Farhangian University (College and higher education centers in Tehran). The research method in the terms of purpose was functional, and the data collecting tool was descriptive-survey type. The statistical community of research includes all faculty members (168 members) who worked full time in the Farhangian University (College and higher education centers in Tehran) in first semester of the academic year of 2014-2015. According to the Morgan table, the sample size of the research was estimated 117 individuals. It was chosen by relatively stratified random sampling method.
During data collecting process, constructed researcher questionnaire was organized in 6 parts of barriers (financial, personal, facilities, employment, scientific and managerial-organizational) in the Likert five scales. The face and content validity of questionnaire were confirmed by the specialists and tool reliability was estimated through Cronbach alpha of 730%. The obtained data was analyzed through tests. Data description was performed through using frequency tables, linear graph, mean, central indices as mean, standard deviation and skewness and elongation. Here, statistical analysis of research hypotheses was done by employing t-test for a univariate inferential statistics, independent groups, t-test and ANOVA. The obtained results showed that financial, facilities, personal, employment, scientific and managerial organizational barriers effects on conducting the research. The highest and lowest mean of barriers respectively refers to employment barrier and scientific barriers.
Key words: Pathology, Barriers, Research, Faculty members, Farhangian University
منابع فارسی
- آقازاده ، احمد (1382). راه های فراهم کردن زمینه کاربست یافته های پژوهشی در آموزش وپرورش، گزارش نخستین سمینار ادواری پژوهش در آموزش وپرورش ، تهران: پژوهشکده تعلیم وتربیت
- امیری، رضا(. (1381پژوهش علمی وموانع آن در ایران، فرهنگ پژوهش ،ش100، ص 53-52
- امینایی، مریم (1373). بررسی علل عدم گرایش استادان و معلمان به تحقیق و تتبع، تهران: موسسه ی تحقیقات تربیتی دانشگاه تربیت معلم
- برومند، زهرا (1388). بهبود و باز سازی سازمان ها(مدیریت تحول). تهران: جنگل
- تکمیل همایون، ناصر(1385). آموزش و پرورش در ایران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- جین، آر.کی و اچ.سی. ترایاندیس (1376). مدیریت بر مدیریت ناپذیر: مدیریت سازمانهای تحقیقاتی ترجمه : مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، دفترمطالعات.
- حسینپور، محمد (1390). بررسی فعالیت پژوهشی اعضای هیأت علمی رشتههای علوم انسانی دانشگاههای اهواز.یافتههای نو در روان شناسی، دوره 2، شماره 19.
-خورشیدی، عباس و قریشی سید حمیدرضا (1381). راهنمای تدوین رساله و پایان نامه تحصیلی(از نظریه تا عمل). تهران: یسطرون
- دادخواه، بهروز؛ محمدی، محمد علی و پور ناصری، شهناز ومظفری، ناصر و ادهم، داود(1382). دید گاه اعضای هیات علمی دانشگاه های استان اردبیل در مورد تحقیق وموانع تحقیق دراین دانشگا ها.
- دانایی فرد، حسن(1388). تحلیلی برموانع تولید دانش در حوزه علوم انسانی: رهنمودهایی برای ارتقاء کیفیت ظرفیت سیاست ملی علم ایران. فصلنامه سیاست و فناوری، دوره 2،شماره 1،ص16-1
- دستجردی، احمد؛ انوری، داود و صدور (1383). نقش دانشگاه و پژوهش در توسعه ملی، دایره المعارف آموزش عالی تهران : بنیاد دانشنامه فارسی
- دلاور، علی (1374). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی تهران: رشد
- دیویی، جان (1369)منطق،تئوری تحقیق، ترجمه علی شریعتمداری تهران : دانشگاه تهران
- سادئی، علی (1390). روش تحقیق و آماربه زبان ساده. تهران: شلاک
-رضائیان، محس؛ اسد پور، محمد و هادوی، مریم(1392). تحقیقات نظام سلامت، سال نهم، شماره سوم، (ص 276-269)
- ساکی،رضا(1385). تفکر نظام گرا پیش نیاز توسعه پژوهش در حوزه علوم انسانی.تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطاالعات فرهنگی
- ساکی،رضا (1393). تأملی کلی بر ابعاد پژوهش در دانشگاه فرهنگیان. پژوهشنامه دانشگاه فرهنگیان، ص5
- سپهرینیا، مهدی(1392). بررسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشکدههای پزشکی و دندانپزشکی شرق کشور در سال تحصیلی92-91.پایان نامه کارشناسی ارشد
- سرشتی، منیژه؛ کاظمیان، افسانه و دریس ،فاطمه(1389). موانع انجام تحقیقات از دیدگاه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پژشکی شهر کرد مجله راهبر دهای آموزش ، دوره 2، شماره3، (ص57-51 )
- سکاران، اوما، ترجمه: صائبی، محمد و شیرازی، محمود(1386). روش های تحقیق در مدیریت. تهران: مؤسسه آموزش عالی وپژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
- شرکاییاردکانی، جواد(1386).تربیت معلم در اسناد شورای عالی آموزش وپرورش، دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش
- شریعتمداری،علی(1385). روان شناسی تربیتی. تهران: انتشارات امیر کبیر
- شریعتمداری، مهدی(1388).تحقیق وپژوهش در علوم رفتاری تهران : کوهسار
- شکوهى، غلامحسین (1385). مبانى و اصول آموزش و پرورش.تهران: به نشر
- شریعتمداری، مهدی(1390). آسیب شناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیأت علمی و ارائه راهکارهای کاربردی. تحقیقات مدیریت آموزشی ، دوره 3، شماره9
- شکیب ، عبد الحمید و رجایی، علیر ضا (1385)، بررسی مسائل ومشکلات پژوهشی اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9 و ارائه راه کار ها، همایش منطقه ای بررسی مشکلات پژوهش و ارائه راه کارها ی مناسب و کاربردی جهت بهبود آن، قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی
- صافی، احمد ( 1390). بررسی سیر تاریخی و تکوینی تربیت معلم در ایران از آغاز تاکنون،گزارش طرح پژوهشی پژوهشکده تعلیم وتربیت وزارت آموزش وپرورش
- صمد زاده، حبیب (1379). بررسی عوامل موثر در تقدم آموزش وپژوهش در دانشگاه از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم انسانی، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- صفری، جواد؛ فهیمی تبار، حسین ودرب جوشقانی، علیرضا(1382). مجوعه مقالات اولین همایش دانشگاه مجازی ،دانشگاه پیام نور کاشان
- طائفی، علی،( 1380) موانع فرهنگی توسعه تحقیق در ایران تهران: آزاد اندیشان.
- عابدینی، سمیره؛ عابدینی، صدیقه و کمال زاده، حسام الدین و مؤمنی، ابراهیم و زار، شهرام (1385). دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان نسبت به موانع موجود در انحام فعالیت های پژوهشی. فصلنامه علمی دنا، دوره 4،شماره 1و2
- علمداری، علی کرم وافشون، اسفندیار(1381)، موانع موجود در انجام فعالیت های پژوهشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شهر یاسوج. ارمغان دانش ، دوره 8 ، شماره 290
- علیخواه، فردین(1383).سنجش مفاهیم اساسی علوم اجتماعی. تهران: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
- عمید،حسن(1371) فرهنگ عمید. تهران: فرهنگ نما، چاپ هشتم
- قراملکی،احد (1386). تصور ما از پژوهش، روزنامه رسالت، شماره ۶۱۶۸.(ص ۱۸)
- قورچیان، نادرقلی وخورشیدی، عباس( 1379). شاخصهای عملکرد در ارتقای مدیریت کیفی نظام آموزش عالی تهران: فراشناختی اندیشه
- غفاری، علیرضا(۱۳۹۱). پژوهش، گام نخست حمایت از تولید ملی، روزنامه اطلاعات، شماره ۲۵۲۸۵.
- کیانی، غلامرضا(1393). پژوهش در خدمت آموزش. پژوهشنامه دانشگاه فرهنگیان، ص10
- کریمیان،زهرا؛ صباغیان، زهرا و صالح صدق پور، بهرام و لطفی، فرهاد (1387). آموزش در علوم پزشکی ، دوره11، شماره 7.
- ماهرو زاده، طیبه(1378).فلسفه تربیتى کانت.تهران: سروش
- مرکز آمار ایران(1386). خلاصه نتایج آمار گیری از فعالیت واحدهای تحقیق وتوسعه سال 1383. تهران: انتشارات مرکز آمار ایران.
- معتمدی، اسفندیار(1391). بررسی تاریخ تحولات کتابهای درسی مدارس ایران، مجله علمی وپژوهشی(پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی)، شماره 25.
- مهر محمدی، محمود (1370). کاربست یافته های پژوهشی در آموزش وپرورش، مجموعهی سخنرانیها، تهران: شورای تحقیقات آموزش وپرورش
- مهر محمدی، محمود(1393). گستره پژوهش در دانشگاه فرهنگیان. پژوهشنامه دانشگاه فرهنگیان، ص4
- منصوری، رضا.1383، الف. «شناخت عوامل رشد پژوهش و نه موانع آن: یک چرخش بینش»، رهیافت، فصلنامه علمی و پژوهشی شماره 32 ص 36 29
- معین، محمد(1375).فرهنگ فارسی معین( شش حلدی).چاپ نهم.
- نادری،عزتالله وسیف نراقی،مریم (1389).روشهای تحقیق درعلوم انسانی باتأکیدبرعلومتربیتی،تهران:بدر.
- نامی، شمسی (1377). موانع به کارگیری یافته های پژوهشی در تصمیم گیری های آموزشی. فصلنامهی تعلیم و تربیت (ص54-53).
- نوروززاده، رضا و رضایی،ندا (1389).توسعهی علمی در جمهوری اسلامی ایران: ابعاد، موانع و راهکارها در چالشهای تولید علم. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،ص45-9
- نوروزی، عباسعلی؛ ابوالقاسمی، محمود وقهرمانی، محمد(1390).راهبرد تولیدعلم بر اساس تحلیل ساختارهای سازمانی و مدیریتی دانشگاهها. مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 12، ص143-123
- نیرنیا، اکرم؛ طباطبایی فر، احمد و موسوی موجدی، علی اکبر(1385). وضعیت پژوهش علمی ایران در مقایسه با سایر کشور های جهان اسلام. رهیافت، شماره 38.
- هاشمی، احمد(1392).آموزش عالی(مفاهیم و رویکردها). شیراز: نوید شیراز
منابع انگلیسی:
Bennis,W(1999)ChaginmgOrganization,NewYork,MCgraw-Hill
Best,John W.&Kahn James V .(2006). Research in Education .9 Edition . New Delhi: Pearson Prentice Hall
Carrion,&P.Woods&I.Norman(2004).”Barriers to Research Utilisation Among Forensic Mental Health Nurses” international Journal of Nursing Studies ,4,613-619
Cook , D(2001) .Research Management of What Nature is the Concept?, Ohio State niversity
Cohen ,M.D&S.G.Jenning(2002).Agreement and R eproduucibility of Subjective Method of MesuringFaculity Time Distribution .Academic Radiology ,9,p.120-8.
Commission of the European Communities(2003).the Role of the University in the Europe o
f Knowledge Available:www.worldlii.org /eu/cases /ECComm/
Hemsley –Brown,J.V(2004).Facilitating ResarchUtilisation:aCross-Sector Review of the Research Evidence .International Journal of Public Sector Management,17(6),534-52.
Kim,K(2005).Percived Barriers to Research Utilization by Korean University Librarians.ThehJournal of AcademicLibrarianship,3(5),438-448.
Seilr.re.pearson.d.a(1995) dysfunctional stress amon g university faculty educational research quarterly 15-20
Wright,A.,Brown,P&Slownan,R.,Nurses perception of the value of nursing research for Practice.Australian Journal of Advanced Nursing, 13(4)215-18.
Watty ,K.,Bellamy,S.,andMorely,C.(2008).Changes in higher education and valuing the job: the views of accounting in Australia ..Journal of Higher Education policy and management,30(2),139-151.