پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی

مشخص نشده 110 KB 26682 71
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۷۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کارشناسی

    سال 1384

    مقدمه

    برنامه‌های توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین چالش‌های دولت‌ها در استقرار نظام‌های جامع مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌باشند. همان گونه که فناوری ارتباطات و اطلاعات مکمل بازآفرینی سازمان‌ها در بسیاری از فرآیندهای کاری روزمره خود بوده است که نمونه‌های آن شامل بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، پست الکترونیکی، دولت الکترونیکی و ... می‌شود، حوزه یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی نوید بخش اجرائی شدن آرمان‌های به نظر دور از دسترس تا دو دهه قبل می‌باشد. حذف محدودیت زمان، مکان و سن آموزش‌گیرنده که به عنوان آرمان‌های دوردست مطرح بوده است، امروزه دیگر محدودیت‌‌های بزرگی به نظر نمی‌رسند. از سوی دیگر نیازهای گسترده مهارتی جوامع دانائی محور و مبتنی برفناوری اطلاعات با ادامه استفاده از روش‌های سنتی نظام آموزشی قابل پاسخگویی نمی‌باشد. اگرچه نظام آموزش سنتی نیز دارای ویژگی‌هایی است که نادیده انگاشتن آن ویژگی‌ه، اثربخشی یادگیری را کاسته و عامل بروز ناهنجاری‌های بسیاری می‌گردد.

         فناوری‌های یادگیری مبتنی بر کامپیوتر، یادگیری مبتنی بر وب، دانشگاه مجازی، کلاس مجازی بر خط که در سایه توسعه شبکه‌های گسترده جهانی ا مکان‌پذیر گشته‌اند، راه را بر ظهور شیوه‌های نوین آموزش هموار ساخته‌اند. امروزه روند رشد سرمایه‌گذاری جهانی در نظام‌های سنتی کاملاً رو به افول و در سال 2003 به مبلغ هفت میلیارد دلار رسیده، حال اینکه سرمایه‌گذاری در نظام‌های آموزش الکترونیکی دارای رشد روزافزون بوده و در سال 2003 به رقم 6 میلیارد رسیده است.

     

    e-learning چیست؟

    تعریف لغوی:

    به مجموع فعالیت‌های آموزشی اطلاق می‌گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیک اعم از صوتی، تصویری، رایانه‌ای شبکه‌ای، مجازی صورت می‌گیرد.

    تعریف مفهومی:

    یادگیری فعال و هوشمندی است که ضمن تحول در فرآیند یاددهی و یادگیری و مدیریت دانایی، در گسترش، تعمیق و پایدار نمودن فرهنگی ICT نقش اساسی و محوری خواهد داشت.

     سیر پیدایش و تحول آموزش مجازی

    تاریخ تفکر آموزش از راه‌دور را باید در اواسط قرن بیستم جستجو کرد. ایده آموزش غیرحضوری که پیشینه تاریخی آموزش اینترنتی یا دانشگاه مجازی قلمداد می ‌شود، به طرح دانشگاه آزاد (open university) که از سوی کشور انگلیس مطرح گردید، مربوط می‌شود. براساس این طرح، متقاضیان با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، آموزش‌های علمی لازم را می‌گذراندند و سپس مدرک دریافت می‌کردند. همچنین با ابداع مفهوم ”کلینیک آزاد“ در ایالات متحده آمریکا (در دهه 1960) و با راه‌اندازی کارگاه مشورتی و کرسی‌های آموزشی در داخل این کشور، گام عملی بزرگتری در این زمینه برداشته شد. در دهه هفتاد میلادی با توجه به دسترسی گسترده و عمومی به کامپیوتر در آمریکا، تدریس غیرحضوری با استفاده از شیوه‌ای تحت عنوان «modem bulletin board» رایج شد و برای اولین بار، ارائه واحدهای درسی به صورت «on line» در اوایل دهه 1980 توسط یکی از بنیانگذاران دانشگاه مجازی در ایالات متحده آمریکا ابداع گردید. در سال 1988 برای اولین بار یک برنامه نرم‌افزاری قدرتمند که بیانگر تحول انقلابی در سیستم الکترونیکی بود، تحت عنوان «استاد دیجیتالی» (Digital-Prophessor) که یکی از موارد استفاده اولیه از کامپیوتر تلفنی در امور آموزشی را پیشنهاد می‌کرد، در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، دانشگاه مجازی تحولات زیادی را پشت‌سر گذاشته است؛ از جمله در سال 1995 مراکز علمی آموزشی آمریکا با ایجاد تغییراتی در این سیستم و تقویت آن، به امکان گسترش شیوه آموزش الکترونیکی به سراسر دنیا دست یافته‌اند. اگرچه در ابتدای کار، افکار عمومی، کمپ‌ها و وب‌سایت‌های جهانی، از جمله سایت‌های مربوط به آموزش مجازی را هوس زودگذر «‍Passimg fad» تلقی می‌کردند، اما امروزه شاهد ایجاد صدها سایت آموزشی با قابلیت ارائه بیش از پانصد عنوان درسی کم هزینه بر روی اینترنت جهانی هستیم که موضوعات بسیار گسترده و متفاوت علمی را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. طبق یک برآورد آماری، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به اینترنت دسترسی داشته و به آن ملحق شده‌اند و یک میلیون نفر از آنها به سیستم آموزشی الکترونیکی دانشگاه‌های معتبر دنیا پیوسته و از این طریق به ادامه تحصیل پرداخته‌اند. بنابراین می‌توان ادعا کرد که در سطح بین‌المللی و با استفاده از تکنولوژی مدرن ارتباطات، یک مجمع جهانی یادگیری ایجاد شده است که نه تنها مراکز مختلف علمی، بلکه استادان و حتی دانشجویان رشته‌های مختلف علمی را با یکدیگر آشنا می‌کند و توان علمی آموزشی آنان را بدون محدودیت زمانی و مکانی مورد استفاده مشترک قرار می‌دهد. بی‌تردید، در آینده نزدیک، آموزش غیرحضوری بیشترین فضا را در اینترنت اشغال خواهد کرد.

     

    آموزشگاه های مجازی

    اگر تا دیروز آموزش تنها از معلمان و مربیان سود می برد و کتاب به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می گشت. امروزه آموزش با روش ها و ابزارها و محیط های جدید ارتباطی روبه رو شده است. پیشرفت های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع رسانی؛ ورود و ظهور شبکه های اطلاع رسانی محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی و به ویژه اینترنت چن   رسانه ای ها؛ فن آوری های ارتباطی ، ابزارها و روش های جدید را پیش روی طراحان،    برنامه ریزان و مدیران و مجریان برنامه های آموزشی قرارداده است. نفوذ فن آوری های جدید اطلاعاتی به مراکز آموزشی (از مدارس تا دانشگاه ها) و حتی منازل، روابط ساده معلمی و شاگردی را به طور کلی دگرگون ساخته است به این ترتیب، الگوهای سنتی یادگیری متحول  شده اند و کاربران با حجم گسترده ای از اطلاعات و دانش مواجه هستند.

     

    در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرو در زمینه ارتباط از راه دور، در حال ایجاد و راه اندازی           دانشگاه ها و کلاس های مجازی یا توسعه نظام های سنتی خود هستند. ایجاد و اداره این مؤسسات علاوه بر فواید بسیار آن از قبیل افزایش تعداد دانشجو، حذف بسیاری از موانع فیزیکی و جغرافیایی، دسترسی سریع و مؤثر به منابع اطلاعاتی دنیا، امکان برقراری ارتباط بیشتر و گسترده تر بین اساتید و دانشجویان، جذب اساتید و نیروی انسانی زبده و متخصص مورد نیاز از سراسر دنیا،  حذف یا کاهش موانع و محدودیت های دست و پاگیر اداری، مشکلات و چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت. اما آنچه مسلم است، دانشگاه های مجازی محل مناسبی برای ظهور و بروز استعدادها، خلاقیت و نوآوری ها خواهند بود. فن آوری اطلاعات موجب افزایش فرایند آموزش می گردد و از مهمترین دستاوردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

     

    - افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های دانش آموزان و دانشجویان؛

    - سهولت دسترسی سریع و به موقع اطلاعات در زمان بسیار اندک؛

    - کاهش برخی هزینه های آموزشی؛

    - بالا بردن کیفیت، دقت و صحت مطالب درسی و علمی؛

    - ارتقای علمی دانش آموزان و دانشجویان؛

    درحال حاضر، نظام های آموزشی دستخوش تغییرات شگرفی شده اند. کارتویگ و مایکل میلوف در سال 1998 وضعیت در حال تغییر آموزش را در ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند که البته این بررسی تا حد زیادی با وضع موجود اروپا مشابهت دارد. آنها در مواجه با گرایش ها و توسعه فن آوری به دیدگاهی از یک زیر ساخت آموزش جهانی رسیدند که در آن نقش مدارس و دانشگاه ها به نحو مؤثری تغییر خواهد یافت. به عبارتی، یک تغییر بنیادین در نظام آموزش به وجود خواهد آمد. تویگ و میلوف، این گرایش ها را ملاحظه کردند:

    - تعداد دانش آموزان ودانشجویان درحال افزایش هستند.

    - گروه مختلفی از دانش پژوهان طالب آموزش هستند. از سوی دیگر مشارکت زنان، تعداد دانشجویان بزرگ سال و اقلیت های مذهبی در حال رشد است. از طرفی دانشجویان تجارب مختلفی را به همراه دارند.

     

    - کار و تحصیل به گونه ای فزاینده در هم تنیده اند و این امر منجر به ایجاد تمهیداتی در آموزش جهت انعطاف پذیری بیش تر شد ه است.

    - عموم گرایش به آموزش مادام العمر است.

    - آموزش مادام العمر منجر به تأکید بر آموختن یا فراگیری آموزش می شود.

    - به دلیل تفاوت های میان دانشجویان، نیاز به تطبیق و تنظیم شیوه های مختلف آموزش و روش های آموزشی جایگزین وجود دارد.

    - در تدوین دوره ها بایستی تجارب و پیش زمینه های مختلف دانشجویان را به حساب آورد.

     

    - مؤسسات آموزش عالی برای یک مدت طولانی انحصار فراهم ساختن آموزش را دردست داشته اند، اما به تدریج شرکت ها و نهادهای عمومی نیز از دانش برخوردار شده اند که می توانند برای اهداف آموزشی به کار بروند.

    - آموزش تحت فشار دائمی بودجه قرار دارد. بنابراین، آموزش مؤثرتر و کاراتر مورد نیاز است.

    - دانشجویان هرچه بیش تر شبیه به مصرف کنندگانی رفتار می کنند که می خواهد انتخاب های آگاهانه ای از چگونکی و محل آموزش خود داشته باشند. این حاکی از آن است که دانشجویان دیگر به یک مؤسسه متعهد نیستند.

    - آموزگاران رفتاری از خود نشان می دهند که نشان دهنده امید بیش تر آنها به شغل شان نسبت به سابق است.

    - افراد ترک تحصیل کرده بسیار زیادی در نظام آموزشی مجازی وجود دارند.

    به نظر این دو نظریه پرداز، محیط های آموزشی آینده به صورت زیر خواهد بود:

    - دانشجو محور؛

    - متعامل و پویا؛

    - برخوردار از قابلیت کار گروهی در خصوص مسائل جهان واقعی؛

    - قادر ساختن دانشجویان به تعیین روش های آموزشی مورد نظر خودشان؛

    - تأکید برکارکردهایی نظیر دانش اطلاعات برای حمایت از آموزش مادام العمر.

    لزوم استفاده از اطلاعات با توجه به گستردگی و تنوع اطلاعات تولید شده در دنیا و نیز ضرورت دستیابی مؤثر به اطلاعات مورد نیاز، نیازمند کسب مهارت ها و دانش های جدیدی است. امروزه هر فرد تحصیل کرده می بایستی دارای نهارت های لازم جهت کسب اطلاع و اطلاع یابی باشد. در واقع، سواد اطلاعاتی اساس یادگیری مادام العمر است و بین همه رشته ها، در همه محیط های یادگیری و در کلیه سطوح آموزشی امری لازم و مشترک به شمار می آید. یک فر با سود اطلاعاتی کسی است که این ویژگی ها را داشته باشد:

     

    - اطلاعات مورد نیاز را تشخیص دهد؛

    - دسترسی مؤثر و کارآمد به اطلاعات مورد نیاز داشته باشد؛

    - اطلاعات و منابع را ارزیابی کند؛

    -  اطلاعات گزینش شده را به مجموعه دانش پایه اش اضافه کند؛

    مراجع

    1- مرجع کامل ASP.NE/ نویسنده: استفان/ مترجم: بابک احترامی

    2- آموزش گام به گام C#.NET/ نویسنده: John Sharp و Jon Jagger/ مترجم: مهرداد توانا، مهندس عاطفه شیخونی

    3- آموزش SQL SERVER 2000/ نویسنده: وی مایر، ساوتل/ مترجم: پریسا گوهری

    4- استفاده از سایت های :

    www.iade.net

    http://iritn.com

    www.iranu.com

     

     

  • مقدمه 1
    فصل اول: مقدمه ای بر آموزش از راه دور
    آموزشگاه های مجازی 4
    آموزش از راه دور 10
    فواید آموزش از راه دور 10
    ابزارهای آموزش از راه دور 12
    عوامل اصلی در فرایند آموزش از راه دور 13
    کلاس های مجازی 14
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش 14
    نیازمندیهای کلاس های مجازی 16
    نتیجه گیری 21
    فصل دوم: توصیف کلی نیازمندیهای سیستم
    ایده ها 24
    تحلیل نیازمندیها 25
    نمودار نهای کلی سیستم 27
    توصیف گزارش کار سیستم و DFD سیستم 28
    توصیف تعریف مدیر سیستم 29
    اختصاص دادن امکانات مورد نیاز مدیر سایت 31
    توصیف امکان استفاده دانش آموزان از سایت 36
    فصل سوم: نحوه پیاده سازی سیستم
    نیازمندیهای سیستم جهت پیاده سازی 41
    ASP.NET 42
    C# 45
    SQL SERVER 2000 50
    برقراری ارتباط و امنیت در سایت SQL SERVER 52
    ساختار سایت 63
    مراجع 65

     


موضوع پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, نمونه پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, جستجوی پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, فایل Word پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, دانلود پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, فایل PDF پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, مقاله در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, پروژه در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, پروژه درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی

پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد "M.A" بهمن ماه 1393 منابع فارسي   چکيده هدف از پژوهش حاضر مقايسه تاثير آزمايشگاه واقعي و مجازي بر يادگيري درس علوم تجربي بود. جامعه

رساله دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي معماري زمستان 93 چکيده      فرهنگ‌ هر ملت‌، شناسنامه‌ي‌ آن ملت‌ و تمدن‌ هر عصر هويتنامه‌

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A)گرایش: مدیریت آموزشی چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوشمند سازی مدارس بر سبک های یادگیری ( مدل کلب ) دانش آموزان پایه پنجم دوره ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی همراه با پیش آزمون و پس آزمون است . جامعه آماربی این پژوهش شامل کلیه دانش ...

چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیروجود عامل آموزشی متحرک در چند­رسانه­ای­ها بر یادگیری، یادداری و انگیزه یادگیری دانش­آموزان در درس جغرافیا صورت گرفته­است. برای انجام پژوهش از میان جامعه آماری پژوهش که کلیه دانش­آموزان دختر سال سوم راهنمایی منطقه 4 ناحیه 6 شهر تهران بودند با توجه به محدودیت امکانات و عدم­دسترسی برخی از مدارس به تجهیزات رایانه­ای، با بررسی مدارس منطقه4 مدرسه­ی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده برای اعتلای کیفی و کمی آموزش وپرورش ونوآوری های علمی در عرصه تعلیم و تربیت بایدمتناسب با برنامه های آموزشی درسطح جهانی وفهم موثر آن تلاش کرد و با برنامه ها و مولفه های جهانی همسو جهت شد .مولفه های جهانی شدن فرآیندرو به گسترشی است ک تمامی عرصه هارا درنوردیده و شناسایی مولفه های جهانی،دراین راستا جهان را دهکده ای نموده که درآن همه چیز ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی آموزشی چکیده: فناوری اطلاعات علم نوظهور و رو به پیشرفتی است که سالانه شاهد حضور این علم در عرصه های مختلف و خبرهای مهم از نفوذ این علم در زندگی بشر هستیم .حضور دانش و آموزش و پرورش نیز یکی از این عرصه ها است که خالی از تاثیر فناوری اطلاعات مخصوصا کامپیوتر و اینترنت نبوده است .پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات ( گرایش منابع اطلاعاتی ) چکیده هدف کلی این مطالعه ، بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) در توانمندسازی دانش آموزان اعم از افزایش و بهبود در سطح یادگیری ، پیشرفت تحصیلی ، خلاقیت ، انگیزه ، مشارکت درسی و روحیه پژوهشی دانش آموزان می باشد . سوالات این تحقیق عبارتند از : سوال اصلی : آیا فاوا موجب ...

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشدچکیده رساله حاضر، پژوهشی پیرامون شناخت سوررئالیسم، نه به عنوان یک سبک هنری، بلکه به لحاظ اندیشه و دیدگاه فلسفی، هنری و ورود این اندیشه به حوزه‌ی عکاسی و کاربرد سوررئالیستی آن در گرافیک معاصر می‌باشد. به همین خاطر بخش عمده‌ای از رساله‌ به بررسی و تبیین فلسفه‌ی اغراق و نقش آن در عکاسی و کاربرد آن در گرافیک اختصاص یافته است. از این جنبش هنری، ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد رشته برنامه ريزي درسي نيمسال تحصيلي: 94-93    فصل اول: کليات -1. مقدمه: معلمان به عنوان يکي از اثرگزارترين عناصر در آموزش و پرورش نياز به

پایان‌نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی (M.A) چکیده این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش تدریس فعال فناورانه (TEAL ) بر یادگیری و یادداری درس شیمی دوره متوسطه انجام گرفته است. روش پژوهش بر اساس ماهیت شبه تجربی با طرح پیش آزمون – پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری در این پژوهش را دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه که در سال تحصیلی 93/92 درس شیمی 3 و آزمایشگاه ...

ثبت سفارش