پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax

مشخص نشده 4 MB 26658 83
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۷۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۳۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کاردانی

    رشته کتمپیوتر

    سال 1390

    آشنايي با محيط کار

     

    هنگامي که نرم افزار 3D Max را اجرا کنيد با محيطي مشابه محيط شکل زير مواجه مي شويد.

     

     

     

     

    حال بسيار ساده و اجمالي به بررسي قست هاي مختلف محيط مي پردازيم.

     

     

    اگر به قسمت سمت راست صفحه توجه کنيد. شکل زير را مشاهده مي کنيد.

     

     

    اين قسمت Command Panel نام دارد. توسط Command Panel مي توانيد اشکال را ترسيم کنيد. روي آن ها تغييرات ايجاد کرده، محيط را نور پردازي کنيد. دوربين ايجاد کنيد و مواردي از اين قبيل.

     

    در بالاي Command Panel نوار ابزاري وجود دارد، که به آن Main Toolbar گويند. بسياري از ابزار پر کاربرد 3D Max در اين نوار وجود دارند و توسط آن ها مي توان کارهايي مانند رندر کردن، فعال کردن قسمت ماده ساز، تغييرات بر روی شکل و فعال کردن نقاط پرش، عمل انتخاب و ... را انجام دهيد.

     

     

     

    نوار منو: اين قسمت در بالاي Main Toolbar قرار دارد و توسط منوهاي اين قسمت مي توان برخي از دستورات Command Panel و ديگر قسمت ها را فراخواني کرد.

     

     

    در قسمت پايين و سمت راست Command Panel کنترل کننده هاي دريچه هاي ديد وجود دارند.

     

    توسط آن ها مي توان چرخش، بزرگ نماي، جابجايي و دريچه هاي ديد را کنترل کرد.

     

     

    Zoom: براي بزرگ نمايي در دريچه هاي ديد استفاده مي شود.

     

     

    Zoom All: براي بزرگ نمايي در تمامي دريچه هاي ديد به طور همزمان به کار مي رود.

     

     

     

    Zoom Extents: براي افزايش وسعت ديد در يک دريچه به کار مي رود.

     

     

     

    Region Zoom: براي بزرگ نمايي در قسمتي خالي از صفحه، توسط يک Window به کار مي رود.

     

    Pan: براي جابجا کردن صفحه ديد جاري به کار مي رود.

     

    Arc Rotate: براي چرخش دادن ديدهای دو بعدي و سه بعدي مورد

    استفاده است. ولي بيشتر براي ديدهاي سه بعدي به کار مي رود.

     

    Min / Max Toggle: با انتخاب اين ابزار مي توانيد نماي ديد جاري را به حداقل و حداکثر برسانيد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    اگر دقت کنيد در سمت چپ Command Panel چهار نماي ديد به نام هاي Top، Front، Left و Perspective قرار دارند.

     

     

    تمامي اعمال ترسيمي و ويرايشي در اين دريچه انجام مي شود. براي اين که دريچه ديد مورد نظر را فعال کنيد کافيست يکبار توسط ماوس در داخل آن دريچه کليک کنيد، آن گاه کادر زرد رنگي دور آن دريچه را احاطه مي کند.

     

    در قسمت پايين دريچه هاي ديد خط زمان بندي و کنترل کننده هاي انيميشن قرار دارند.

     

     

    البته اين قسمت شامل محل نمايش مختصات صفحه نيز مي باشد.

     

     

     

     

     

     

     

    در سمت چپ دريچه هاي ديد قسمت (Reactor) قرار دارند، اين قسمت کاربرد بسياري دارد که تا حدودي به آن اشاره خواهد شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ترسيم اشکال سه بعدي

     

    اشکال سه بعدي در 3D Max به دو دسته اشکال استاندارد[1] و اشکال توسعه يافته تقسيم مي شوند.

     

    اشکال استاندارد: اشکالي هستند که طول و عرض و ارتفاع مشخص دارند؛ به عبارتي مساحت و محيط مقدار مشخصي است.

     

    اشکال توسعه يافته: به علت گسترده بودن در ترسيم، مساحت و محيط مشخص ندارند.

     

    Standard Primitives[2]

     

    اشکال استاندارد، در نرم افزار 3D Max، در قسمت Geometry واقع در مجموعه Create قرار گرفته اند. هنگامي که ليست، واقع در زير Geometry، را باز می کنيم، ليستی از انواع اشکال ترسيمی ظاهر مي شود.

     

     

    Box (مکعب)

     

    ساده ترين و پرکاربردترين شکل در اين قسمت مي باشد. توسط Box مي توان مکعب مربع يا مستطيل ترسيم نمود.

     


     

     

    براي ترسيم مکعب کافيست که در يکي از نماهاي ديد کليک کرده، کليد ماوس را پايين نگه داشته و ماوس را حرکت دهيد. با اين حرکت سطح مقطع مکعب ترسيم مي شود. و با حرکت دادن ماوس به سمت بالا در واقع ارتفاع مکعب را مشخص کرده و با کليک کردن ترسيم به پايان خواهد رسيد.

     

     

     

    وقتي مکعب را ترسيم مي کنيم در قسمت             Command Panel پارامترهايي ظاهر مي شوند که عبارتند از Creation Method، Keyboard Entry و Parameters.

    اين سه مجموعه در تمامي اشکال ترسيمي وجود دارند.

     

     

     

    حال به بررسي آنها مي پردازيم.

     

    Creation Method: اين مجموعه دو گزينه دارد؛ که عبارتند از Cub و Box. اگر در حين رسم مکعب گزينه Cub فعال باشد، مکعب ترسيم شده مربع خواهد بود؛ و اگر Box فعال باشد مي توانيم با تغيير طول و عرض سطح مقطع مکعب مستطيل طراحي کنيم.

     

     

     

    Keyboard Entry: در اين قسمت دو سري مختصات وجود دارد. اولين سري يعني z، y، x، به منظور وارد کردن مختصات قرار گيري مکعب است؛ و دومين سري يعني (طول و عرض و ارتفاع)، مختصات ابعاد شکل مي باشد.

     

     

     

     

     

    Parameters

     

     اين قسمت براي کنترل ابعاد و سطوح مکعب، پس از ترسيم به کار مي رود. سه پارامتر Length، Width، Height طول، عرض و ارتفاع مکعب را کنترل مي کنند؛ و سه پارامتر Length segs، Width segs و Height segs «Segment» (سطوح مکعب) را کنترل مي کنند.

     

     

     

     

     

    Sphere (کره)

     

    توسط Sphere مي توان کره يا نيم کره طراحي نمود.

     


     

     

     

     

    Creation Method: در صورت فعال بودن Center، کره از مرکز و در صورت فعال بودن Edge، کره از گوشه ترسيم مي شود.

     

     

     

     

     

     

     

    Keyboard Entry: همانند ترسيم مکعب است؛ با اين تفاوت که به جاي طول و عرض و ارتفاع فقط پارامتر Radius[3] وجود دارد. اين پارامتر نشان دهنده شعاع کره مي باشد.

     

     

     

    Parameters

     

     

     

     

     

    Radius: اين گزينه طول شعاع کره را از کاربر دريافت مي کند.

     

     

     

     

    Segments: تعداد سطوح کره را مشخص مي کند. هر چه عدد بيشتر باشد، سطح کره نرم تر است؛ و هر چه عدد کمتر باشد، سطح کره نرمي خود را از دست مي دهد.

     


     

     

     

     

     

     

    Smooth: فعال بودن اين گزينه حالت مسطح بودن را به کره داده و غير فعال بودنش حالت عکس دارد.

     

    [1] Standard Primitives;

    [2] اشکال استاندارد؛

    [3] شعاع؛

    : با زياد کردن اعداد در اين قسمت، کره به سمت نيم کره شدن پيش مي رود.

     

     

     

     

    در زير پارامتر Hemisphere دو گزينه به نام هاي Chop و Squash قرار دارند که بسياري از کاربران 3D Max فرق اين دو گزينه را به خوبي نمي دانند.

     

     

    در حين استفاده از Hemisphere اگر، گزينه Chop فعال باشد، سطوح يا Segment کره از بين مي رود. در واقع وقتي کره به سمت نيم کره شدن پيش مي رود Segment کره حذف مي شود. ولي هنگامي که Squash فعال باشد، سطوح به سمت بالا جمع مي شوند در واقع تعداد سطوح کم نمي شود.

     

     

    Slice On: اين گزينه براي قاچ زدن کره استفاده مي شود. هنگامي که اين گزينه را فعال کنيد، دو پارامتر Slice From و Slice To نيز آماده به کار مي شوند. با تغيير عدد هر کدام از اين دو گزينه مي توان کره را قاچ زد يا به عبارتي روي آن برش ايجاد نمود.

     

     

     

     

     

    Base to Pivot: هنگامي که اين گزينه فعال باشد، کره روي انتهايي ترين قسمت خود، بر روي شبکه، واقع در دريچه ها، قرار مي گيرد. فعال بودن اين گزينه و استفاده از Hemisphere باعث حالت غرق شدن در کره مي شود.

     

     

     

     

     

    Cylinder (استوانه)

     

    توسط اين گزينه مي توان استوانه هايي با سطوح دايره اي يا چند ضلعي ترسيم نمود.

     


     

     

     

     

    Parameters

     

     

    Radius: شعاع سطح مقطع استوانه را مشخص مي کند.

     

    Height: ارتفاع استوانه را معين مي کند.

     

    Height Segments: سگمنت هاي ارتفاع استوانه را مشخص مي کند.

     

     

     

     

    Cap Segments: سگمنت هاي سطح مقطع استوانه را مشخص مي کند.

     

    Sides: تعداد اضلاع سطح مقطع استوانه را تعيين مي کند.

     

     

     

     

     

    به عنوان مثال استوانه اي با سطح مقطع 6 وجود دارد، هر چه اعداد Sides بيشتر باشد سطح مقطع به شکل دايره نزديک تر خواهد شد.

     

     

     

     

     

     

    Smooth: براي نرم کردن سطح استوانه به کار مي رود.

     

     

     

    Slice On: براي قاچ زدن استوانه به کار مي رود.

     

     

     

     

    Tours (تيوب)

     

    توسط اين گزينه مي توان به طراحي تيوب پرداخت.

     

     

     

     

     

    تيوب دو شعاع دارد:

    شعاع از مرکز؛

    شعاع سطح مقطع؛

     

     

    Parameters

     

     

     

    Radius 1: شعاع از مرکز تيوب را کنترل مي کند.

     

    Radius 2: شعاع سطح مقطع را کنترل مي کند.

    Rotation: تغيير عدد اين پارامتر باعث چرخش سطح تيوب مي شود.

     

     

     

     

    Twist: تغيير عدد اين پارامتر باعث پيچش سطح تيوب مي شود.

     

     

     

    Smooth: اين قسمت در شکل تيوب دارای چند گزينه مي باشد که عبارتند از:

     

     

     

     

    All: تمامي سطوح تيوب را نرم مي کند.

     

    None: هيچ کدام از سطوح را نرم نمي کند.

     

    Sides: پهلوهاي تيوب را نرم مي کند.

     

    Segments: سگمنت هاي تيوب را نرم مي کند.

     

     

    Slice On: باعث قاچ خوردن تيوب مي شود.

     

     

     

     

    Teapot (قوري)

     

    از اين گزينه برای طراحي قوري استفاده مي شود.

     


     

     

    فلسفه اين که چرا شکل قوري در ميان اشکال استاندارد قرار دارد، اين است که هنگام طراحي ابزار اصلاح کننده، بيشتر آن ها را روي قوري آزمايش مي کردند.

     

     

     

     

    Radius: شعاع قوري را مشخص مي کند.

     

    Segments: تعداد سگمنت هاي قوري را مشخص مي کند.

     

    Smooth: سطح قوري را نرم مي کند.

     

    Teapot Parts: اين بخش دربر گيرنده قسمت هاي مختلف قوري مي باشد که عبارتند از:

     

    Body: بدنه اصلي قوري را ظاهر و پنهان مي کند.

     

    Handle: دسته قوري را ظاهر و پنهان مي کند.

     

    Spout: دهانه قوري را ظاهر و پنهان مي کند.

     

    Lib: درب قوري را ظاهر و پنهان مي کند.

     

    Cone (مخروط)

     

    توسط اين گزينه مي توان مخروط هايي با سطح مقطع دايره يا چند ضلعي طراحي نمود.

     


     

     

     

     

    Parameters

     

     

    مخروط نيز همانند تيوب دو شعاع دارد. شعاع پايين مخروط و شعاع بالاي مخروط.

     

     

     

     

     

    Radius 1: شعاع پايين مخروط را کنترل مي کند.

     

    Radius 2: شعاع بالاي مخروط را کنترل مي کند.

     

    Height: ارتفاع مخروط را کنترل مي کند.

     

     

     

    توسط دو پارامتر Height Segments و Cap Segments مي توان سگمنت هاي ارتفاع و سطح مقطع را مشخص نمود.

     

     

     

     

     

     

    Sides: با تغيير اعداد اين قسمت تعداد اضلاع سطح مقطع مخروط تغيير مي کند.

     


     

    Smooth: سطح مخروط را نرم مي کند.

     

     

     

     

    Slice On: مخروط را قاچ مي زند.

     

     

     

     

     

     

    Geo Sphere (كره)

     

    با کمک اين گزينه مي توان کره هايي با سطح مقطع مثلثي ترسيم نمود. از اين کره بيشتر براي طراحي چهره استفاده مي شود.

     


     

     

     

    Parameters

     

     

     

    Radius: شعاع کره را تعيين مي کند.

     

    Segments: تعداد سگمنت هاي کره را مشخص مي کند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Geodesic Base Type: اين قسمت داراي سه گزينه به نام هاي Tetra (چهار وجهي ها) octal (هشت وجهي ها) Ices (بيست وجهي ها) مي باشد.

     

     

    Smooth: سطح کره را نرم مي کند.

     

     

    Hemisphere: کره را به نيم کره تبديل مي کند.

     

     

    Base to Pivot: کره را روي انتهايي ترين قسمت بر روي شبکه داخل دريچه قرار مي دهد.

     

    Tube (لوله)

     

    توسط اين گزينه مي توان استوانه توخالي ترسيم نمود.

     

     


     

     

    Parameters

     

     

     

    Radius 1: شعاع از سطح مقطع دوم را کنترل مي کند.

     

    Radius 2: شعاع از سطح مقطع اول را کنترل مي کند.

     

    Height: ارتفاع Tube را تعيين مي کند.

     

     

    Sides: اضلاع Tube را تعيين مي کند.

     

     

     

     

    Slice On: Tube را قاچ مي دهد.

    منابع:

    http://rayanak.com

    http://www.iran-eng.com/

    http://www.irpdf.com

    http://gun.blogiran.in

     

     

  • آشنایی با محیط کار 1
    ترسیم اشکال سه بعدی 6
    مکعب 7
    کره 10
    استوانه 16
    تیوب 19
    قوری 22
    مخروط 23
    کره 26
    لوله 29
    هرم 31
    پلان 32
    ترسیم اشکال توسعه یافته 34
    اجرام فضایی 34
    مکعب 37
    مخزن 38
    دوک 39
    استوانه 41
    Ring Wave 41
    منشور 45
    تیوب 45
    استوانه 47
    کپسول 47
    گوشه 48
    دیوار دو گوش 50
    آکاردئون 50
    درخت 51
    کنترل خصوصیات درخت 52
    دیوار 55
    نرده 56
    جابجا کردن اشکال 57
    چرخاندن اشکال 57
    تغییر ابعاد اشکال 57
    کپی گرفتن از اشکال 58
    ترسیم انواع پلکان 59
    ترسیم در 64
    تغییر رنگ دادن اشکال 67
    تغییر نام دادن اشکال 68
    انتخاب شکل 69
    انتخاب از طریق اسم 71
    فصل دوم
    پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax 73
    منابع 78


موضوع پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, نمونه پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, جستجوی پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, فایل Word پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, دانلود پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, فایل PDF پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, تحقیق در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, مقاله در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, پروژه در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, پروپوزال در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, تز دکترا در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, پروژه درباره پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, گزارش سمینار در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax, رساله دکترا در مورد پایان نامه پیاده سازی سیستم سه بعدی سازی به روش استریوویزن در محیط 3dMax

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی یکی از راه های کاهش مصرف انرژی برای وسایل زیر آبی، کاهش درگ وارده بر این وسایل است. دماغه اجسام زیر آبی یکی از مهم­ترین قسمت­های این اجسام در برخورد با شاره­ها است. با بهینه سازی این قسمت می­توان درگ را از طریق کنترل بر لایه مرزی سیال، با کاهش آشفتگی جریان و حتی جلوگیری از تشکیل جریان توربولانسی در لایه مرزی، کاهش داد. در این ...

چکیده وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ dc خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون ...

چکیده وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ dc خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران- سازه زمستان1392 چکیده در سال های اخیر تعداد ساختمان هایی که در اثر از دست دادن اعضای باربر ثقلی خود دچار خرابی شده اند، افزایش پیدا کرده است. بنابراین طراحی سازه ها به طوری که علاوه بر اثرات زلزله در مقابل خرابی پیشرونده نیز مقاوم باشند، اهمیت پیدا کرده است. یکی از عواملی که در طراحی سازه ها در مقابل خرابی پیشرونده بسیار حائز ...

براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهندسي پليمر- صنايع پليمر ارديبهشت 1393 چکيده  با پيشرفت دانش‌ها و علوم مختلف، مرزهاي دانش به‌هم رسيده و در برخي از زمينه‌ها ما شاهد آمي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: روانشناسی بالینی چکیده : هدف از پژوهش حاضر مقایسه ابعاد کمال گرایی ، سیستم مغزی / رفتاری و تاب آوری در بیماران عروق کرونر و افراد عادی است .برای این منظور 150 نفر افراد کرونری قلب و 150 نفر افراد سالم با میانگین سنی 44 سال به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند .از بین بیمارستان های تهران 3 بیمارستان به تصادف انتخاب شد و از افراد ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در در رشته­ی مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی چکیده در این پژوهش به بررسی مقایسه­ای آمادگی دستگاه های اجرایی ستادی استان سیستان و بلوچستان در زمینه­ی زیرساخت­های پیاده­سازی مدیریت دانش پرداخته شد. ابزار مورد استفاده برای گردآوری داده‌ها یک پرسش نامه ۳۶ سوالی بود که وضعیت زیرساخت‌های مدیریت دانش را در سه زیرساخت فرهنگ سازمانی، فرایندهای مدیریت دانش و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی((M. Sc. گرایش: شهری روستایی چکیده با توجه به رشد جمعیت امروزه انبوه سازی وشهرک سازی یک نیاز مبرم است. مکانیابی و تخصیص زمین آن به عنوان یک رکن اصلی به شمار می رود که این امر در اکثر موارد بصورت سنتی و آزمون وخطا انجام شده است. در مکانیابی مناسبترین زمین برای شهرک سازی معیارهای زیادی مانند مقدار شیب زمین، جهت ...

ن نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تحصیل سنجش از دور و GIS چکیده بهره گیری از داده های سنجش از دور منجر به شناخت و بررسی جامع پهنه های جغرافیایی در مدت زمان کوتاه و با هزینه پایین می گردد. بهره گیری از تکنیک های تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای منجر به استفاده بهینه از این داده ها جهت شناخت هر چه کامل تر منطقه مطالعاتی و پدیده ها و عوارض جغرافیایی موجود در آن می ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشکده فنی و مهندسی گروه کامپیوتر چکیده: مسئله‌ی کنترل همروندی در پایگاه داده‎ها امری ضروری و با اهمیت است. اجرای همروند تراکنش ‎ها در یک سیستم مدیریت پایگاه داده، ممکن است منجر به ناسازگاری شود. ناسازگاری بر اثر مقادیر نادرستی است که برای داده‎های موجود، بر اثر تعارض و تداخل اجرای تراکنش‌ها به وجود می‎آید. الگوریتم‌های کنترل همروندی، جهت تضمین اجرای ...

ثبت سفارش